Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC & hallucineren

XTC & hallucineren

53 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
Ik ken er ook wel een paar trucjes voor: avondje ervoor niet slapen en gelijk beginnen met twee pillen. Gezond is het echter niet. :wink:
P
PanthereLid
Misschien moet ik me heel even nuanceren, voordat mensen een verkeerd beeld van me krijgen.

Wat ik die ene avond heb gedaan was alle grenzen overschrijden en alles behalve verstandig. Op de 'normale avonden' namen we nooit meer dan 600 a 700mg in alleen pilvorm. Misschien dat ik door een maandje of 2 toch een paar keer heb gebruikt, ik een soort 'immuun' heb opgebouwd (in de zin van meer nodig moeten hebben). De laatste bewuste avond hadden we pillen en kristallen. Wellicht dat die combinatie ook mede heft gezorgd voor het extra scheef gaan.

Even omtrent mijn visie van 'verstandig gebruik', ik probeer het zo verstandig mogelijk te doen als het gaat. Het blijft immers 'harddrugs' en is nooit 100% veilig, dat besef ik me. Voor een avondje lekker spacen halen we sinaasappelsap (als het te word, flink glas naar binnen klokken en alles komt retour, waardoor je gelijk wat zakt in je trip), kauwgoms worden in family packs aangesleept, we letten op elkaar en schrijven onze doseringen en tijden op. In de week voor een feestje en de week erna neem ik ook extra vitaminen e.d., en wacht nu zeker 4 a 5 maanden tot de volgende keer.

Die laatste avond was ook niet leuk meer tegen het einde, trust me. Ik begon oververhit te raken, en ben met hulp onder een lauwe douche gaan staan. Hierna ben ik buiten gaan zitten omdat ik over mijn nek wilde gaan, wat uiteraard zonder protest lukte. Hierna ging het weer goed. Voor we gaan slapen heb ik (zoals we altijd doen aan het einde van zo'n nacht met elkaar) even een drinkontbijt gedronken zodat ik iets in mijn maag had. Deze actie was zeer onverstandig en zal dit ook absoluut nooit meer doen, was echt even vreselijk om mee te maken en besef me ook echt dat ik geluk heb gehad.

Dus geloof me als ik zeg dat ik het de volgende keer (ergens van de zomer) leuk zal houden en niet in de statistieken wil belanden als xtc-dode. Maar wellicht dat dit stukje tekst even wat meer verklaart en nuanceert. :)
F
FoolLid
Ik zou niet teveel vertrouwen hebben in een pak sinaasappelsap. :P
S
SirErickLid
Fool zei:
sinaasappelsap. :P
Klik om te vergroten...
Ik heb blijkbaar onder een steen geleefd, maar wat voor soort speed is dat?
F
FoolLid
SirErick zei:
Fool zei:
sinaasappelsap. :P
Klik om te vergroten...
Ik heb blijkbaar onder een steen geleefd, maar wat voor soort speed is dat?
Klik om te vergroten...
Voor een avondje lekker spacen halen we sinaasappelsap (als het te word, flink glas naar binnen klokken en alles komt retour, waardoor je gelijk wat zakt in je trip)
Klik om te vergroten...
Klinkt niet als speed. :P
P
PanthereLid
Niemand ooit geprobeerd? :confused:

Sinaasappelsap is goed zuur, wat je maag erg leuk gaat vinden. Je kunt ook 2 glazen water ineens wegklokken, maar sinaasappelsap werkt beter door het zuur.

Speed is nog geen enkele avond de revue gepasseerd :mrgreen:
P
PanthereLid
Wees gerust, dit was echt een one time thing Psychedelibee.. Keer meegemaakt en nooit meer in de buurt komen. Nu ff een volledige stop tot de zomer, en dan normale doseringen (1 mg per kg lichaamsgewicht als ik me niet vergis). Komt goed :wink:
F
FoolLid
Alles wat eenmaal opgenomen is kots je niet meer uit hoor, alleen hetgeen dat nog niet opgenomen is EN nog in je maag zit, dit is vaak niet zoveel meer. :wink:
P
PanthereLid
Fool zei:
Alles wat eenmaal opgenomen is kots je niet meer uit hoor, alleen hetgeen dat nog niet opgenomen is EN nog in je maag zit, dit is vaak niet zoveel meer. :wink:
Klik om te vergroten...

Klopt, ik heb ook nooit beweerd dat het hiermee weg zou gaan. Echter haalt het de 'scherpe kantjes' er wel ff vanaf en word het geheel minder heftig :)
F
FoolLid
Dan vat ik jouw beschrijving van de scherpe kantjes eraf halen/geheel minder heftig worden denk ik verkeerd op. :P
P
PsychedelibeeLid
Ga niet te lang door met dit soort doseringen, want ook 600 a 700mg is alles behalve verantwoord te noemen. Het risico op negatieve effecten op zowel de korte als lange termijn zijn echt enorm. En buiten de geestelijke en lichamelijke risico's zal het speciale van mdma er snel af gaan.
P
PsychedelibeeLid
Panthere zei:
Wees gerust, dit was echt een one time thing Psychedelibee.. Keer meegemaakt en nooit meer in de buurt komen. Nu ff een volledige stop tot de zomer, en dan normale doseringen (1 mg per kg lichaamsgewicht als ik me niet vergis). Komt goed :wink:
Klik om te vergroten...
Voor mij hoef je het niet te doen hoor :wink:, maargoed verstandig dat je het even rust geeft een daarna een normale dosering gaat doen.
S
SkittlesAndMeLid
Zo te lezen kun je het beter nooit meer gebruiken en kun je beter blij zijn dat je nog leeft. 1200mg op één avond, er zijn weinig mensen die zo veel wegkrijgen zonder in het ziekenhuis te belanden. Ook de "slechts 600 tot 700mg" op een avond is belachelijk veel. Een pak sinaasappelsap om je trip te redden...

Hoe gaat het met je? Ooit last van depressies gehad? Kun je nog fatsoenlijk dingen onthouden? Kun je je ergens op concentreren of ben je snel afgeleid?

Helaas behoor je tot de groep mensen die zich veel te weinig heeft ingelezen en er echt overdreven verkeerd mee om gaat. Lees je goed in mocht je het weer gaan doen en neem eerst een half jaar tot een jaar rust om je hersenen een béétje herstel te gunnen
L
LiveFastDieYoungLid
SmartieAndMe zei:
Zo te lezen kun je het beter nooit meer gebruiken en kun je beter blij zijn dat je nog leeft. 1200mg op één avond, er zijn weinig mensen die zo veel wegkrijgen zonder in het ziekenhuis te belanden. Ook de "slechts 600 tot 700mg" op een avond is belachelijk veel. Een pak sinaasappelsap om je trip te redden...

Hoe gaat het met je? Ooit last van depressies gehad? Kun je nog fatsoenlijk dingen onthouden? Kun je je ergens op concentreren of ben je snel afgeleid?

Helaas behoor je tot de groep mensen die zich veel te weinig heeft ingelezen en er echt overdreven verkeerd mee om gaat. Lees je goed in mocht je het weer gaan doen en neem eerst een half jaar tot een jaar rust om je hersenen een béétje herstel te gunnen
Klik om te vergroten...

1200mg op een avond, ik denk dat er veel mensen zijn die dat overleven.
70% van de druggebruikers in de omgeving gaan niet verantwoord om met drugs.
Ik heb al genoeg mensen gezien die 9-10 pillen van 200mg afgooien op een avond.
l
leipebaviaanLid
Ik heb inderdaad op die stampfestivals waar ik altijd heen ging genoeg mensen er 5/6 naar binnen zien flikkeren. Die zijn dan wel volledig van de kaart maar overleven het vrijwel altijd. En dan vooral bier blijven zuipen. :tearsofjoy:
S
SirErickLid
SmartieAndMe zei:
1200mg op één avond, er zijn weinig mensen die zo veel wegkrijgen zonder in het ziekenhuis te belanden. Ook de "slechts 600 tot 700mg" op een avond is belachelijk veel.
Klik om te vergroten...
Ik verbaas me er ook altijd over, maar ja, blijkbaar hebben zij een extreem hoge tolerantie opgebouwd. Echter, als je die hoeveelheden gebruikt dan speel je serieus met je leven.
P
PanthereLid
SmartieAndMe zei:

Klik om te vergroten...

Zoals vaker gezegd, geloof me als ik zeg dat ik zo'n avond nooit meer doe en ik blij ben dat ik eruit ben gekomen. Dit is ook niet 'gewoon effe' gedaan. Heb je in dit topic ook gelezen wat ik op dat moment heb gedaan om mezelf te redden? Ik ga mijn actie niet goedpraten, en ook absoluut niet beweren dat ik de waarheid in pacht heb. Maar vertrouw me als ik zeg dat ik weet waar mijn grenzen liggen.

Verder gaat het prima met me, dank je voor het vragen. De dagen erna natuurlijk flink brak, maar geen aparte dingen ofzo. Zal misschien ook schelen dat ik verder gezond eet en drink, en de aangeraden vitaminen e.d. pakte.

Persoonlijk vind ik niet dat ik bij de groep hoort die er 'overdreven verkeerd' mee om gaat. Ik ga niet oordelen wie er wel en niet in die groep horen, dat is niet aan mij.
Zoals ik ook al eerder schreef, om mijn lijf rust en herstel te gunnen neem ik ook minimaal een half jaar niets.

In je tekst maak ik eigenlijk een beetje op dat je mijn teksten meer globaal dan zorgvuldig hebt gelezen en je eerder vast pint op de laatste (inderdaad, belachelijke) dosering.

Neem het niet op als een aanval, maar een preek is overbodig. Ik heb er van geleerd en zo ver ga ik ook niet meer. Graag hou ik dit topic dan ook weer on topic.
S
SkittlesAndMeLid
Sorry als ik misschien een beetje hard overkom, maar ik wil met dit soort dingen altijd zo duidelijk mogelijk zijn omdat het gewoon echt funest is voor je brein. Wil je verder niet pesten en probeer ook echt niet te zeggen dat je dom bent (misschien was ik iets té duidelijk).

Panthere zei:
Heb je in dit topic ook gelezen wat ik op dat moment heb gedaan om mezelf te redden?
Klik om te vergroten...

Ja alleen een pak sinaasappelsap toch? Dat zal je niet redden.

Panthere zei:
Persoonlijk vind ik niet dat ik bij de groep hoort die er 'overdreven verkeerd' mee om gaat. Ik ga niet oordelen wie er wel en niet in die groep horen, dat is niet aan mij.
Klik om te vergroten...

Tsja, wat je hierboven beschrijft is echt ver buiten verstandig gebruik. Het enige wat ik altijd probeer te bereiken is voorkomen dat zo iets weer gebeurd, helaas weten veel mensen er tekort vanaf en komen vervolgens met klachten te zitten die moeilijk tot niet meer over gaan.

Panthere zei:
In je tekst maak ik eigenlijk een beetje op dat je mijn teksten meer globaal dan zorgvuldig hebt gelezen en je eerder vast pint op de laatste (inderdaad, belachelijke) dosering.
Klik om te vergroten...
Panthere zei:
Wat ik die ene avond heb gedaan was alle grenzen overschrijden en alles behalve verstandig. Op de 'normale avonden' namen we nooit meer dan 600 a 700mg in alleen pilvorm.
Klik om te vergroten...

Ik bedoelde ook je 'normale avonden'. 600 tot 700mg op een avond brengt ook enorme schade toe.

Panthere zei:
Neem het niet op als een aanval, maar een preek is overbodig. Ik heb er van geleerd en zo ver ga ik ook niet meer. Graag hou ik dit topic dan ook weer on topic.
Klik om te vergroten...

Ik bedoelde het ook niet als preek, maar als advies. Ik schrok van je doseringen en het feit dat je vertrouwt op een pak sinaasappelsap als je te hard gaat. Alles wat eenmaal opgenomen is in je bloed, is hetgeen wat je te hard laat gaan. Dat krijg je er niet uit door te kotsen dus dat helpt niet. Verder is de kans dat je zonder klachten door het leven gaat vrij klein met zulke doseringen.

Ik vroeg me daarom af of je last van klachten hebt zoals geheugenverlies of concentratieproblemen?

Ik zei het dus misschien wat bot, maar zo was het niet bedoeld :)
P
PanthereLid
SmartieAndMe, fijn om te lezen dat dit inderdaad wellicht van mijn kant verkeerd werd geïnterpreteerd. Via tekst is het soms lastig nuances aan te kunnen voelen en ik begrijp dat dit nu niet uit brutaliteit was.

Alleen een pak sinaasappelsap voor je 'redding' zou te mooi zijn om waar te zijn. Is het ook. Vanaf het moment dat ik merkte dat ik nerveus werd, heftig aan het zweten was en de kritieke grens begon aan te tikken, heb ik tegen mijn maat gezegd dat ik wilde douchen en af moest koelen. hij heeft me meegenomen onder een lauw/koude douche en zo even 5 minuten gestaan, dat hielp behoorlijk. Nog steeds zat ik wel aan een piek. Mijn maag was oke, dus heb 2 glazen sinaasappelsap snel gedronken en op het balkon met alleen een dunne doek om me heen boven en emmer gezeten en flink over gegeven van dat klotsende zuur in mijn maag. Hierna gewoon rustig op de bank gaan zitten (vlakbij raam op een kier) en na een half uur een drinkontbijtje drinken en gaan slapen. Volgende dag natuurlijk brak as hell.

En eerlijk, ja, ik ben een week even 'van slag' geweest, maar heb er gelukkig niets aan over gehouden behalve een heftige ervaring.

Tijdens een trip kun je nergens op vertrouwen, behalve ziekenhuispersoneel voor 99%. Het is niet voor niets 'harddrugs'. Ik ben blij dat ik op mezelf kon vertrouwen (ik wil douchen, ik wil naar buiten, etc.), en mijn vrienden die bij elkaar opgeteld 35 jaar ervaring hebben en mij geholpen hebben.
S
SkittlesAndMeLid
Wel een nare ervaring, hopelijk overkomt het je niet nog eens..

Als mensen vooraf zichzelf inlezen gebeurt dit niet, ook in jouw geval had het niet gehoeven. Als je had geweten hoe je netjes moet doseren en je daaraan had gehouden, was dit niet gebeurd :wink: Zo te horen heb je prima gehandeld nadat je teveel gedoseerd had, echter moet je in eerste instantie natuurlijk al goed doseren :wink:

Panthere zei:
en mijn vrienden die bij elkaar opgeteld 35 jaar ervaring hebben en mij geholpen hebben.
Klik om te vergroten...

Gelukkig heb je goede vrienden en een sterk lichaam! Er zijn mensen overleden van minder MDMA..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."