Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKrijg je ook zucht naar andere drugs door gebruik xtc?

Krijg je ook zucht naar andere drugs door gebruik xtc?

25 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als de xtc niet goed genoeg werkt krijg ik al rap zin om bij te nemen of als de xtc wat uitgewerkt is neem ik soms een paar benzo's erachter dit is best een heerlijk gevoel en ik trip er ook van maar anders krijg ik niet echt zucht naar andere drugs.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#2
"Zo weinig"? 400mg is voor sommigen een dodelijke dosis,
Klik om te vergroten...

Nou niet overdrijven, 400 mg is +- 2 pillen. Er is nooit nooit iemand door deze dosering overleden. Frenzel moet zich echter wel goed beseffen dat 400 mg behoorlijk veel is, en dit bij veelvuldig gebruikt uiteindelijk problematiek gaat opleveren.

Voor de rest zie ik eerlijk gezegd niet het verband tussen de vraag die hij stelt en zijn uitleg eronder. Ik zal daarom alleen maar de vraag pogen te beantwoorden. Het antwoord is eigenlijk heel erg makkelijk, namelijk: het hangt enorm af hoe je persoonlijkheid is. De één begint met XTC en zal het daar zijn hele leven bij houden, puur omdat hij of zij niet de drang heeft naar andere (hard)drugs. De ander zal weer denken: ''wat een ongelofelijke vette ervaring, ik word meer nieuwsgierig naar dergelijke middelen. (eigen ervaring + omgeving)

Toen ik nog XTC nam had ik tijdens het gebruik zelf en na m'n space totaal geen behoefte aan andere drugs. Ik kan mij bijv niet voorstellen dat je na 400 mg MDMA nog wat pep gaat nemen. :tearsofjoy:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
leipebaviaan zei:
"Zo weinig"? 400mg is voor sommigen een dodelijke dosis,
Klik om te vergroten...

Nou niet overdrijven, 400 mg is +- 2 pillen. Er is nooit nooit iemand door deze dosering overleden.
Klik om te vergroten...
Geintje zeker?
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nee. Mensen die aan +- aan 400 mg overlijden, kom op zeg. Vaak zijn het vervuilde pillen, of droppen mensen gigantisch veel. In combinatie met weinig weinig kennis aangaande MDMA, dus vooral niet drinken en warm in de zon, dan kan het misschien wel dodelijk zijn. Maar kom mij nou niet vertellen dat +- 400 mg een dodelijke dosis is. Dan zouden er alleen al in mijn plaats complete vriendengroepen uitgestorven zijn. :tearsofjoy:
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het punt is dat je een reële kans hebt om te overlijden van zo'n dosis als je er bijvoorbeeld heel slecht tegen kunt en je gebruikt onder slechte omstandigheden (veel warmte, weinig/geen water). Als je verder normaal doet en goed op jezelf blijft letten zul je er uiteraard niet van overlijden, maar het punt is dat het kan. Bij 100 mg wordt de kans dat je overlijdt toch wel erg klein en is die kans eigenlijk te verwaarlozen. Zelf zou ik een dosis van 400 mg alleen niet als 'levensgevaarlijk' beschrijven, maar meer als 'erg dom als je dit vaak doet'.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
leipebaviaan zei:
Nee. Mensen die aan +- aan 400 mg overlijden, kom op zeg. Vaak zijn het vervuilde pillen, of droppen mensen gigantisch veel. In combinatie met weinig weinig kennis aangaande MDMA, dus vooral niet drinken en warm in de zon, dan kan het misschien wel dodelijk zijn. Maar kom mij nou niet vertellen dat +- 400 mg een dodelijke dosis is. Dan zouden er alleen al in mijn plaats complete vriendengroepen uitgestorven zijn. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Nou, dan ga ik je bij deze vertellen dat voor sommige personen 400mg een dodelijke dosering is. Het hangt maar net af van de situatie, temperatuur en dergelijke. Daarbij zullen er bij jou in de vriendengroep waarschijnlijk mensen zijn die (te) frequent gebruiken, tolerantie hebben en het niet in één keer naar binnen gooien.

Als jij een meid van 50 kilo bent die niet zo vaak gebruikt en je in één keer 400 milligram in je mikkie gooit heb je een behoorlijk reële kans om het niet te overleven of op z'n minst afgevoerd te worden, helemaal als je ergens in de hitte rondhobbelt. Weer een kwestie van perspectieven, vrind. :wink:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#7
Inderdaad bij sommige mensen is 200mg al genoeg om druppels zweet van hun kop te zien aflopen, kaakmalen als een gek en ogen die telkens wit trekken. Ik zie hen dan nog niet direct 200mg erboven op droppen.

Ikzelf ervaar als ervaren gebruiker dat 200-250 mg een mooie dosis is en soms al teveel. Alles dat ik erboven drop brengt me ofwel aan het hallucineren, helemaal waus of verlengt de trip nadelig met minder tot weinig euforie en strak staan, ik moet dan ook al op de tekenen van mijn lichaam gaan letten zoals te warm krijgen, vochttekort,..
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Voor veel mensen is 200mg al te veel inderdaad. Daarom wordt er zoveel gewaarschuwd voor hooggedoseerde pillen momenteel, het is gewoon gevaarlijk. Het is niet zo dat iedereen dood gaat aan 400mg, vanwege onder andere tolerantie en geluk, maar voor veel mensen is het een reëel risico.

leipebaviaan zei:
Nee. Mensen die aan +- aan 400 mg overlijden, kom op zeg. Vaak zijn het vervuilde pillen, of droppen mensen gigantisch veel.
Klik om te vergroten...

Komt vaak genoeg voor, 400mg in één keer is gigantisch veel. Meeste mensen overlijden niet aan vervuilde pillen maar aan oververhitting, watervergiftiging of orgaanfalen. Zowel oververhitting als orgaanfalen kunnen direct door de XTC veroorzaakt worden bij zulke doses.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#9
SmartieAndMe zei:
400mg in één keer is gigantisch veel
Klik om te vergroten...

Volledig mee eens, ik raad iedereen af om 400 mg in 1 keer te droppen...
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Oh, maar ik ben volledig met jullie eens dat in 1x 400 mg droppen echt belachelijk is. Ik ben er echter wel van overtuigd dat je 400 mg veilig kan gebruiken, maar werk dan met kwartjes.

aan oververhitting, watervergiftiging
Klik om te vergroten...

Dit bedoelde ik dan ook met een gebrek aan kennis wat XTC met je doet smartieandme, denk hierbij bijvoorbeeld aan het niet op tijd drinken of juist te veel. Als je enige kennis van zaken hebt en je hier aan houdt is er in mijn opinie niks aan de hand. Als geef ik toe dat 400 mg natuurlijk een hoge dosis is.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#11
leipebaviaan zei:
Oh, maar ik ben volledig met jullie eens dat in 1x 400 mg droppen echt belachelijk is. Ik ben er echter wel van overtuigd dat je 400 mg veilig kan gebruiken, maar werk dan met kwartjes.
Klik om te vergroten...
Ligt maar net aan je definitie van veilig, maar in dit topic werd er héél specifiek gezegd dat het om 400mg in één keer droppen ging.

aan oververhitting, watervergiftiging
Klik om te vergroten...

Dit bedoelde ik dan ook met een gebrek aan kennis wat XTC met je doet smartieandme, denk hierbij bijvoorbeeld aan het niet op tijd drinken of juist te veel. Als je enige kennis van zaken hebt en je hier aan houdt is er in mijn opinie niks aan de hand. Als geef ik toe dat 400 mg natuurlijk een hoge dosis is.
Klik om te vergroten...
Als je 400 milligram in één keer dropt classificeer ik dat als een gebrek aan kennis. :P
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#12
leipebaviaan zei:
Dit bedoelde ik dan ook met een gebrek aan kennis wat XTC met je doet smartieandme, denk hierbij bijvoorbeeld aan het niet op tijd drinken of juist te veel.
Klik om te vergroten...

Watervergiftiging is inderdaad een gebrek aan kennis en kun je voorkomen. Echter oververhitting voorkomen wordt steeds lastiger met zulke doses. Als je pech hebt red je lichaam dat niet meer en zullen je organen ermee stoppen.

Het is niet een kwestie van simpelweg even naar buiten lopen, als je lichaam de controle over de temperatuur echt kwijtraakt leggen ze je naakt op een brancard met ijscompressen tussen je benen om je af te koelen.

Zeggen dat je 400mg veilig in één keer in kunt nemen is vrij dom. XTC is uberhaubt nooit 100% veilig, laat staan 400mg. Je kunt natuurlijk de risico's heel ver beperken, maar niet uitsluiten.

leipebaviaan zei:
Oh, maar ik ben volledig met jullie eens dat in 1x 400 mg droppen echt belachelijk is. Ik ben er echter wel van overtuigd dat je 400 mg veilig kan gebruiken, maar werk dan met kwartjes.
Klik om te vergroten...

Tsja het ging over in één keer nemen.

400mg verdeeld over een avond maakt de risico's een stuk kleiner, echter beschadig je nog steeds voldoende hersencellen en is de kans op latere klachten zeker aanwezig
F
FrenzelLid
01-01-2024, 00:00
#13
Sorry als ik jullie bezorgd heb gemaakt.
Dat van die 400mg had te maken met een moeilijke tijd waarin ik allerlei problemen had te verwerken.
Ook had ik toen omgang met mensen die nog meer gebruikten.

Wat het thema betreft, als ik cannabis neem voel ik nooit behoefte naar een ander middel. De impact is heftig. Ik wil dan nooit meer cannabis, maar veeleer wachten tot het is uitgewerkt en pas dan misschien een volgende dosis.

Bij mushrooms idem dito. Vind ze heftig genoeg. Ik zou dan niet durven daar veel cannabis of what ever bij te gebruiken.

Maar xtc, ik vind het altijd zo lekker dat ik wou dat het gevoel sterker was.

Of als ik onder invloed van een benzodiazepine ben voel ik ook een sterke neiging om dat effect met een ander middel, zoals cannabis of akineton, aan te vullen.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb eigenlijk met weinig drugs de behoefte om iets anders te pakken. Eigenlijk combineer ik alleen als ik dat van te voren ook bedacht had.
b
biytcLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het loont beter om het bij één categorie te houden en daar dan wel "voldoende" van te nemen. Zodanig dat je behoefte naar iets anders afneemt. Ingeval van XTC, voor mij persoonlijk, geen behoefte naar iets anders als ik er twee tot me neem. De plannen die ik voor het begin van de avond maakte worden dan toch niet uitgevoerd en ben ik niet meer bezig met "andere" drugs :mrgreen:
F
FrenzelLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zo had ik dat dus de afgelopen keer met die halve Heineken, want ik was van plan om eerst een blow te nemen en dan meteen dat ding te slikken als ik stoned werd. Echter toen ik stoned was vond ik dit zo heftig dat het me onzeker maakte en moest ik eerst 3 kwartier wachten eer dat ik de pil durfde nemen :grin:

Ooit heb ik eens geprobeerd om alleen xtc te nemen en het bij die ene categorie te laten, maar toen is het me niet gelukt om daar geen blow bij te doen.
Het is voor mij een vaste gewoonte geworden. Toen ik voor het eerst xtc probeerde was ik al verslaafd aan blowen en heb nog nooit xtc zonder blow gebruikt.
Uiteraard neem ik je advies ter harte en misschien dat het me een volgende keer gaat lukken wanneer ik in mijn achterhoofd houd hoe optimistisch jullie zijn.
Of anders gezegd: Ik geloof in jullie en voel dat de bedoelingen goed zijn.
Ik wil dat nu ook.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Blowen veranderd je effect behoorlijk. Dat verklaard een hoop inderdaad.. Vooral als je verslaafd bent aan blowen is het effect van XTC behoorlijk anders... Ik spreek hiermee uit ervaring
b
biytcLid
01-01-2024, 00:00
#18
Frenzel, je schrijft in een ander topic dat je op vele jaren tijd slechts enkele x goede pillen gevonden hebt. Als ik hier lees dat je telkens blowt bij pillen, dan zie ik een verband tussen jouw twee opmerkingen :mrgreen: . Ik blow trouwens niet maar ik heb echt zelden kunnen klagen over de kwaliteit van pillen.
G
Ganjaman181Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Maar waarok zou je zo veel in willen nemen wat wil je dan bereiken wat voel je dan? Een love gevoel is onmogelijk om op deze manier bte bereiken dat gewoon niet. Dus wat is er zo dan fijn aan? Bij zulke dosissen wordt je toch alleen vaag?
G
Ganjaman181Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ter antwoord op de vraag: vooral bij ecstasy gebruik (dus niet pure MDMA) blijven de receptoren naderhand altijd open staan. Als er amfetamine in zit is dit nog veel erger het geval. De dopamine is scgaxdlijk voor de serotonine receptoren, deze raken geheel ontregeld. Mensen die MDMA gebruiken zijn op deze manier extra gevoelig voor verslaving. Bijvoorbeeld aan pep of cannabis.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."