Re: XTC pillen mee nemen naarfestival
Je mag max 1 pil bij je hebben, alles daarboven wordt gezien als niet voor eigen gebruik. Uiteraard geldt dat hoe meer, hoe groter de straf wordt.
Voor 1 pil geldt dat je die moet inleveren zonder consequenties, heb je er 2 of meer dan krijg je zowel een boete en een strafblad. Ken je de actie die bnn heeft gehouden hiervoor?
"1 pil teveel, maakt geen crimineel"? Zij hebben hier een petitie voor ingediend bij de 2e kamer, aangezien het een nogal buitenproportionele straf is.
Je doet er dus goed aan de pillen al voor het feest te verdelen, anders loop je dus een risico op een strafblad.
Wat betreft die joints, ik weet eigenlijk niet of daar strafrechtelijk iets voor is vast gelegd. Kan het me eigenlijk niet voorstellen, aangezien je max 5 gram wiet bij je mag dragen op straat. Wel is het zo dat veel festivals een huisreglement hebben waar vaak in staat dat je geen voorgedraaide joints mee mag nemen, alleen een zak wiet. Dit is omdat ze de inhoud van een voorgedraaide joint niet kunnen controleren, er kan natuurlijk van allerlei andere drugs in zitten. Ik draai mijn joints daarom altijd op het festival Uiteraard niet ideaal met je klamme drugs handjes, maar je moet wat he

.