Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC pillen mee nemen naar festival

XTC pillen mee nemen naar festival

33 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Snowblind zei:
bobsacamano zei:
Lol nee dat valt niet op :wink:

Haardroger zei:
Een man met een push-up bh is ook weer zoiets hè...
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

TS zegt dat hij vriendinnen bij zich heeft maar ik dacht inderdaad dat het een vrouw was. :P
Klik om te vergroten...
TS is ook een vrouw, dus dat zou kunnen. Als man is het wel een beetje gek, maar dan werkt je onderbroek toch prima.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Probleem met tabletjes is soort van opgelost. Iedereen neemt zijn/haar eigen pilletje mee. Maar di jointjes..? Ik kan zelf echt niet draaien. Ik doe mijn pilletje in zakje in de onderbroek maar ja, waar laat ik mijn 2 jointjes dan? Ik heb ze in van di buisjes zitten, niet in een zakje.
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Dunnetjess33 zei:
Probleem met tabletjes is soort van opgelost. Iedereen neemt zijn/haar eigen pilletje mee. Maar di jointjes..? Ik kan zelf echt niet draaien. Ik doe mijn pilletje in zakje in de onderbroek maar ja, waar laat ik mijn 2 jointjes dan? Ik heb ze in van di buisjes zitten, niet in een zakje.
Klik om te vergroten...

op een plek waar de zon niet schijnt? :grin: als het goed is zijn die buisjes luchtdicht.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hahaha je bedoeld toch niet...? Stel dat ik moethoesten!
T
Timmie94Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ook joints kan je prima in je onderbroek verstoppen, zit alleen ff niet zo lekker :P
Of gwn aan een van de dames meegeven en in hun tas werkt tot nu toe ook altijd nog. Controle os toch vaak onzin en checken ze meer op wapens of gevaarlijke voorwerpen dan op drugs..
M
MetamorganaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: XTC pillen mee nemen naarfestival

Psychedelibee zei:
Je mag max 1 pil bij je hebben, alles daarboven wordt gezien als niet voor eigen gebruik. Uiteraard geldt dat hoe meer, hoe groter de straf wordt.
Klik om te vergroten...

Wat dat betreft is het een goede zaak dat de pillen steeds sterker worden , gepakt worden met 3 pillen van 80mg elk is groot probleem, gepakt worden met 1 pil van 220-240 mg is klein probleem. :)
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nou het is allemaal goed gekomen hoor! Veilig alles binnen gekregen en een heerlijk festival gehad. By the way, het was Mysteryland. Normaal niet echt 100% mijn ding (iets te popiejopie muziek naar mijn smaak) Het weer was super en goed gezelschap.
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Dunnetjess33 zei:
Nou het is allemaal goed gekomen hoor! Veilig alles binnen gekregen en een heerlijk festival gehad. By the way, het was Mysteryland. Normaal niet echt 100% mijn ding (iets te popiejopie muziek naar mijn smaak) Het weer was super en goed gezelschap.
Klik om te vergroten...

goed om te horen! volgende keer kan je je er dus wat minder druk om maken :grin:
H
HaardrogerLid
01-01-2024, 00:00
#9
25 dagen en 31 reacties later toch het gewenste effect gehad, gelukkig maar :tongueout:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: XTC pillen mee nemen naarfestival

Je mag max 1 pil bij je hebben, alles daarboven wordt gezien als niet voor eigen gebruik. Uiteraard geldt dat hoe meer, hoe groter de straf wordt.

Voor 1 pil geldt dat je die moet inleveren zonder consequenties, heb je er 2 of meer dan krijg je zowel een boete en een strafblad. Ken je de actie die bnn heeft gehouden hiervoor? "1 pil teveel, maakt geen crimineel"? Zij hebben hier een petitie voor ingediend bij de 2e kamer, aangezien het een nogal buitenproportionele straf is.

Je doet er dus goed aan de pillen al voor het feest te verdelen, anders loop je dus een risico op een strafblad.

Wat betreft die joints, ik weet eigenlijk niet of daar strafrechtelijk iets voor is vast gelegd. Kan het me eigenlijk niet voorstellen, aangezien je max 5 gram wiet bij je mag dragen op straat. Wel is het zo dat veel festivals een huisreglement hebben waar vaak in staat dat je geen voorgedraaide joints mee mag nemen, alleen een zak wiet. Dit is omdat ze de inhoud van een voorgedraaide joint niet kunnen controleren, er kan natuurlijk van allerlei andere drugs in zitten. Ik draai mijn joints daarom altijd op het festival Uiteraard niet ideaal met je klamme drugs handjes, maar je moet wat he :stoned:.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: XTC pillen mee nemen naarfestival

Niet helemaal, alles is en blijft strafbaar. 1 pil is ook strafbaar alleen je zult er niet op worden gestraft. Het zal altijd in beslag genomen worden maar een strafblad krijg je niet bij 1 pil.

Hetzelfde geldt voor een halve gram poeder of maximaal 5 gram wiet. Ze nemen het dus wel in beslag maar straffen je er niet op. Als je een halve gram poeder en 1 pil bij je hebt, zit je weer wel over de limiet en kun je dus gewoon een strafblad krijgen.

https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/ ... rresteerd/
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: XTC pillen mee nemen naarfestival

Vriend van mij is op afgelopen ASOT met 3 pillen gepakt. Hij heeft een fikse boete gekregen maar werd niet als dealer bestempeld. Volgens mij heeft hij wel een strafblad gekregen. Daarnaast werd hij natuurlijk ook van het feest verwijderd.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: XTC pillen mee nemen naarfestival

Bedankt voor de hulp allemaal. Ik laat het vanaf nu idd mijn vrienden/innen maar zelf mee nemen. Ik vind het risico te groot, die boete dat zou ik nog geen drama vinden (wel zonde geld) maar een strafblad kan ik echt niet gebruiken! (Wie wel heheh :grin: )
Die joints moet ik wat op verzinnen.. Ik kan namelijk zelf niet draaien. Ook niet nuchter haha. Moet wel zeggen dat bij bijna alle festivals waar ik geweest ben, zijn er niet veel, vond ik de controle slap. Ja, mijn zonnenbrandcreme pakte ze af en flikkerde ze weg maar als je wil kan je haast een kilo rommel mee nemen zonder dat ze t merken. Ik ben dan ook een eeeeeh, wat 'oudere' vrouw dus misschien dat het daar door komt. Flats flats ff de handjes over je lijf, tassie kijken en klaar. Maar goed, ik zal wel voorzichtig zijn want wie weet kom ik wel een x strenge controle tegen. :wink:
H
HaardrogerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: XTC pillen mee nemen naarfestival

Die laatste zin. Inderdaad.
Ben ondertussen al 2 keer apart genomen waarna ik binnestebuiten ben gekeerd.
1 keer gewoon dom mn vrienden achterna gelopen waarna ik ineens tussen 6 agenten in stond :tearsofjoy:
Andere keer werd ik vriendelijk doch dringend verzocht om eventjes mee te lopen. Zal wel ergens op zijn gevallen.
Gelukkig beide keren niets bij maar had vervelend kunnen aflopen.
Onderbroek blijft naar mijn idee toch de beste manier.
T
T-BoneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: XTC pillen mee nemen naarfestival

Haardroger zei:
Die laatste zin. Inderdaad.
Ben ondertussen al 2 keer apart genomen waarna ik binnestebuiten ben gekeerd.
1 keer gewoon dom mn vrienden achterna gelopen waarna ik ineens tussen 6 agenten in stond :tearsofjoy:
Andere keer werd ik vriendelijk doch dringend verzocht om eventjes mee te lopen. Zal wel ergens op zijn gevallen.
Gelukkig beide keren niets bij maar had vervelend kunnen aflopen.
Onderbroek blijft naar mijn idee toch de beste manier.
Klik om te vergroten...

Onderbroek blijft de beste manier zeg je ? dus je hebt je boxer niet moeten laten zakken bij de aparte controle ?
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb ook ooit een aparte controle gehad, maar ik heb mijn onderbroek niet hoeven laten zakken. Ik heb hierover ook ooit een topic gemaakt, waaruit denk ik op te maken valt dat voordat een agent je kan verplichten je onderbroek uit te trekken er al drugs gevonden moeten zijn. Er moet in ieder geval een goede reden zijn voor het verzoek, en dat je een strakke kop hebt, is dan geen goede reden. Ook moet er een officier van justitie aanwezig zijn als dit wordt verzocht, als ik het me goed herinner.

Weiger dit soort dingen dus, of vraag de agent of het verzoek je onderbroek uit te trekken een vraag of een bevel is. Het lijkt me sterk dat het echt een bevel is, want dit soort praktijken gaan ze niet uitvoeren om drie pilletjes te vinden, lijkt me.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik ga echt niet op een festival mijn broek laten zakken. Mochten ze dat echt willen, komen ze maar met een bevel en ga ik mee naar t buro en wil een vrouwelijke agente. Ik neem aan dat ze niet zomaar je mogen laten 'strippen'.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dunnetjess33 zei:
Ik ga echt niet op een festival mijn broek laten zakken. Mochten ze dat echt willen, komen ze maar met een bevel en ga ik mee naar t buro en wil een vrouwelijke agente. Ik neem aan. Dat ze niet zomaar je mogen laten 'strippen'.
Klik om te vergroten...
Precies, daar heb je helemaal gelijk in. Natuurlijk is het wel mogelijk dat mensen min of meer worden overrompeld en zonder dat ze het weten vrijwillig toestaan dat ze extra worden gecontroleerd.
s
sjoekiemanLid
01-01-2024, 00:00
#19
nou ik ben laatst opgepakt helaas heel dom van mij..
met 16.5 pillen ja ik weet het best veel maar wij als groep gaan altijd na de feeste en dan is er altijd 1 verantwoordelijk voor de pillen,ik dus deze keer
nou ik werd opgepakt omdat ik er zelf 1tje wou pakken daarbij werd ik betrapt. ik had het in 2 zakjes zitten ik 1 zakje afgegeven en ze zeiden je hebt meer uiteindelijk toch het andere zakje afgegeven uit eerlijkheid wat achteraf heel dom is gebleken omdat eenmaal op het bureau niet gefouilleerd werd.. en ik dus eigenlijk met een lagere straf onderuit zou zijn kunnen komen .ik moest mee naar een snel bureau van de politie daar enkele uren gezeten en daarbij een straf gekregen van 1000,- euro en dat was nog een schikking omdat blijkbaar een andere jonge dat ook gekregen had maar eigenlijk was de boete velen malen hoger namelijk 3500,- euro
ook heb ik nog een jongen leren kennen die had er 7 bij en moest 750 euro dokken dus reken maar uit wat ongeveer de boetes zijn.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#20
De boete is zonde geld maar dat vind ik niet t ergste. Een strafblad lijkt mij veel erger!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."