Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMidazolam (Dormicum®)

Midazolam (Dormicum®)

40 antwoorden
26 weergaven
18-5-2026
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nou deze reacties stellen me wel gerust. Ik ben gewoon een schijterd wat dit betreft.

@ Donnie en off topic: Is het chill om na 1 uur ietsjes bij te nemen na je 1e grote bom? Langere rush? Of voegt het niet zoveel toe?
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Midazolam (Dormicum®)
Dit topic heb ik gestart aangezien er weinig ervaringen met midazolam gemeld zijn.

Gisteravond heb ik 1 tablet genomen (15 mg) en ik moet zeggen dat dit toch wel de heftigste inslaper is die ik ooit ben tegen gekomen.

Na inname ben ik even wat gaan rond lezen op dit forum. Toen ik me wel erg 'mellow' voelde stond ik op om richting mijn bed te gaan, maar merkte dat ik best wel problemen met mijn evenwicht had. Al wankelend toch aangekomen bij het bed (circa 23:00). Vanaf dat moment weet ik niets meer. Ik werd wakker om 06:00 net voordat mijn wekker zou af gaan en was totaal niet slap, moe, wazig, duf of wat dan ook. Eigenlijk best energiek en fit. Dit is denk ik te danken aan de extreem korte halfwaardetijd.

Ik ben wel erg snel weggevallen, want mijn licht stond nog aan, sokken waren nog aan :grin: en de elektrische verwarming was ik vergeten, of niet meer in staat geweest, uit te doen.
M
Martijn.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
DonnieDark0 zei:
Midazolam (Dormicum®)
Dit topic heb ik gestart aangezien er weinig ervaringen met midazolam gemeld zijn.

Gisteravond heb ik 1 tablet genomen (15 mg) en ik moet zeggen dat dit toch wel de heftigste inslaper is die ik ooit ben tegen gekomen.

Na inname ben ik even wat gaan rond lezen op dit forum. Toen ik me wel erg 'mellow' voelde stond ik op om richting mijn bed te gaan, maar merkte dat ik best wel problemen met mijn evenwicht had. Al wankelend toch aangekomen bij het bed (circa 23:00). Vanaf dat moment weet ik niets meer. Ik werd wakker om 06:00 net voordat mijn wekker zou af gaan en was totaal niet slap, moe, wazig, duf of wat dan ook. Eigenlijk best energiek en fit. Dit is denk ik te danken aan de extreem korte halfwaardetijd.

Ik ben wel erg snel weggevallen, want mijn licht stond nog aan, sokken waren nog aan :grin: en de elektrische verwarming was ik vergeten, of niet meer in staat geweest, uit te doen.
Klik om te vergroten...
Ik heb altijd m'n sokken en de verwarming aan, maar OK... :P

Maar Midazolam is inderdaad een hele krachtige benzo. Hoe laat had je het ingenomen?
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#4
haha, ja dat kan natuurlijk. Ik zet normaal de verwarming uit en ik bedien mijn lampen met zo'n afstandbediening, maar alles stond nog gewoon aan. Ik gok dat ik het 22:45 ingenomen heb.
M
Martijn.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
DonnieDark0 zei:
haha, ja dat kan natuurlijk. Ik zet normaal de verwarming uit en ik bedien mijn lampen met zo'n afstandbediening, maar alles stond nog gewoon aan. Ik gok dat ik het 22:45 ingenomen heb.
Klik om te vergroten...
Oh... dan ging je wel erg snel knock out. :P

Maar wat vond je nou van het effect eigenlijk? Bij benzo's in krachtiger niet altijd beter vind ik. Als je een kwartier na inname al noodgedwongen je bed in moet duiken... daar heb je voor recreatief gebruik dan toch vrij weinig aan?

Maar ja, proberen is natuurlijk altijd de moeite waard. En op 't forum is over midazolam inderdaad echt weinig te vinden. Volgens mij omdat er moeilijk aan te komen is.
D
DjoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wow, die moet ik hebben. :rockband:
Goed dat er een topic is gestart over Midazolam. Ik las er gisteren toevallig iets over op de bijsluiter van mijn antibiotica die ik op dit moment gebruik voor mijn keel. En toen ik las dat Midazolam nog heftiger kan werken met deze antibiotica, dacht ik al dit zal best een heftige slaaptablet zijn. (Het werd dus in de bijsluiter vermeld, dat dit dus niet samen gebruikt mag worden). Ikzelf heb Zopiclon door mijn slaapstoornis. :rockband:

Wat je schrijft over dat je maar net je bed hebt gehaald heb ik toch ook wel eens meegemaakt met Temazepammen. Dit was een zwaarder aantal mg's dan normaal volgens mij dan ik normaal per pil gewend was. Maar ik was dus helemaal vergeten dat ik ze genomen had en even later (en ik heb het hier op het forum al eens verteld) heb ik me dus echt de trap op moeten slepen, want ik was op de tredes al half weg en over de overloop slepend en kruipend me vooruit bewegen, want ik moest die dag net op een van de achterste kamers slapen. Het was een zware pil (letterlijk en figuurlijk) :rockband:

:rockband:
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Mijn all time favorite is nog steeds diazepam.
Elke benzo heeft zo zijn doel. Deze zal ik waarschijnlijk gebruiken om te kunnen slapen na het gebruik van Amfetamine. Nee, niet vlak na gebruik, maar natuurlijk pas 8 uur na laatste inname. :)

Jouw favoriet is ?
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#8
@ DJo
Nou Midazolam is dan je ding denk ik :)
Wel bizar he dat een pilletje je helemaal van je voeten kan vegen.

Maar je gebruikt benzo's voor je slaapstoornis ?
Tijdelijk of voor een langere periode/permanent en op dokters voorschrift of via via?
M
Martijn.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
DonnieDark0 zei:
Mijn all time favorite is nog steeds diazepam.
Elke benzo heeft zo zijn doel. Deze zal ik waarschijnlijk gebruiken om te kunnen slapen na het gebruik van Amfetamine. Nee, niet vlak na gebruik, maar natuurlijk pas 8 uur na laatste inname. :)

Jouw favoriet is ?
Klik om te vergroten...
Lorazepam, tot nu toe.

En voor 't inslapen na een lange avond pep zal 'ie wel geschikt zijn ja... :tearsofjoy:
M
Martijn.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
DonnieDark0 zei:
@ DJo
Nou Midazolam is dan je ding denk ik :)
Wel bizar he dat een pilletje je helemaal van je voeten kan vegen.
Klik om te vergroten...
Wat dacht je van flunitrazepam? Dat is de koning der benzo's, schijnbaar. Ook lastig aan te komen.
a
anon22Lid
01-01-2024, 00:00
#11
flunitrazepam , die zou ik ook nog wel eens willen hebben.
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Martijn. zei:
DonnieDark0 zei:
@ DJo
Nou Midazolam is dan je ding denk ik :)
Wel bizar he dat een pilletje je helemaal van je voeten kan vegen.
Klik om te vergroten...
Wat dacht je van flunitrazepam? Dat is de koning der benzo's, schijnbaar. Ook lastig aan te komen.
Klik om te vergroten...

ehh lastig... zeg maar gerust zo goed als onmogelijk :) . Ik ben ze nog nergens tegen gekomen iig.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja, midazolam heeft een hele eigenaardige eigenschap, namelijk dat de halfwaarde (zo uit mijn hoofd 2, 3 uur) KORTER is als de werkingsduur ! Ik heb ze zelf echter nog nooit gehad maar ze lijken me wel erg prettig :)

Flunitrazepam is de enige benzo op lijst 1 van de opiumwet, en word dus zéér beperkt voorgeschreven. Als je deze een keer tegenkomt mag je dus blij zijn :wink: Flurazepam is voor zover ik weet wel nog in de omloop, maar ook maar heel weinig....

Ben flurazepam, flunitrazepam en midazolam nog niet tegengekomen zelf. Maar als ik dat doe dan probeer ik ze zeker :wink:
r
ronnaiLid
01-01-2024, 00:00
#14
Vind flunitrazepam overrated.
Betaalde 25 eu per strip dus had er wel hoge verwachtingen van, maar helaas.
Moest er sowieso nog andere benzo's bij gebruiken om er van in slaap te vallen.
Flurazepam en midazolam heb ik nog nooit gehad, nitrazepam wel, die vind ik persoonlijk wel fijn.
l
lovelessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hoi iedereen,

ik kom vaak lezen op dit forum, maar plaats voor het eerst een reactie :grin: . studeer verpleegkunde en weet dus het een en ander. zelf qua benzo's o.a. diazepam, oxazepam, temazepam en nitrazepam geprobeerd. dormicum niet, dit wordt ook als wat zwaarder beschouwd (dit krijgen mensen bijv. als 'roesje' bij een onderzoek, wordt over het algemeen niet voorgeschreven bij slaapstoornissen). heb onlangs voor het eerst zolpidemtartraat geprobeerd. dit is een slaapmiddel van een andere groep. werkt goed en snel. diazepam (valium) vind ik ook prettig om te gebruiken als ik niet lekker in mijn vel zit, haalt het scherpe randje eraf en zorgt dat ik me 'chill' voel. temazepam is ook wel een harde inslaper samen met zolpidemtartraat. ook verminderd evenwicht en vertraagd reactievermogen samen met een algeheel gevoel van ontspanning. voor mensen die van dergelijke ontspanning houden raad ik kratom bladeren aan! is alleen niet zoveel over bekend, kan akelige bijwerkingen hebben (buikpijn, misselijkheid, volgende dag moeilijk wakker worden) en werkt bij iedereen anders. voor mij bij juiste dosering rete ontspannen, maar niet moe of lusteloos (goeie combi dus). let alleen wel op waar je het koopt, kratom sticky tea en extracten hebben voor mij nooit wat gedaan.

groetjes
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#16
Is niet dan niet teveel in 1 keer die 15 mg Donnie? Aangezien je echt zo snel weg bent gezakt? Is het niet veiliger na pep om dan 1/2 Midazolam te nemen? --> ik schijt hem ook altijd in m'n broek voor nieuwe dingen, bang dat m'n hart het begeeft na 1 pilletje van 15 mg. :flushed:
M
Martijn.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Vrouwtje_Amsterdam zei:
Is niet dan niet teveel in 1 keer die 15 mg Donnie? Aangezien je echt zo snel weg bent gezakt? Is het niet veiliger na pep om dan 1/2 Midazolam te nemen? --> ik schijt hem ook altijd in m'n broek voor nieuwe dingen, bang dat m'n hart het begeeft na 1 pilletje van 15 mg. :flushed:
Klik om te vergroten...
Benzodiazepines zijn veilige medicijnen in vergelijking met de oudere slaapmiddelen (voornamelijk barbituraten). Een overdosis kan niet zo veel kwaad. Pas als je echt strips tegelijk gaat slikken zonder gewenning, kan 't pas goed mis gaan. Dan kan het je ademhaling onderdrukken of je kan in coma raken. Maar van een paar pilletjes te veel stopt je hart er nog niet mee. Anders lag ik nu al lang tussen 6 planken te rotten.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#18
^dat klopt

Ik heb zelfs wel eens gelezen dat een dodelijke overdosis niet mogelijk is bij benzodiazepinen omdat je er inderdaad niet dood aan gaat, en als je er voordat je in slaap valt echt veel weet te slikken dan kom je gewoon in een lange / diepe slaap terecht. Deze kan zo lang duren dat je dood gaat omdat je geen eten binnen krijgt, maar in de regel word je voor die tijd gevonden en ben je gered
M
Martijn.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Spor zei:
^dat klopt

Ik heb zelfs wel eens gelezen dat een dodelijke overdosis niet mogelijk is bij benzodiazepinen omdat je er inderdaad niet dood aan gaat, en als je er voordat je in slaap valt echt veel weet te slikken dan kom je gewoon in een lange / diepe slaap terecht. Deze kan zo lang duren dat je dood gaat omdat je geen eten binnen krijgt, maar in de regel word je voor die tijd gevonden en ben je gered
Klik om te vergroten...
Volgens mij is bij zowat alle geslaagde zelfmoordpogingen met benzodiazepines nog iets anders in het spel geweest, voornamelijk alcohol. Alleen met benzo's is de kans inderdaad heel groot dat 't niet lukt.
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Vrouwtje_Amsterdam zei:
Is niet dan niet teveel in 1 keer die 15 mg Donnie? Aangezien je echt zo snel weg bent gezakt? Is het niet veiliger na pep om dan 1/2 Midazolam te nemen? --> ik schijt hem ook altijd in m'n broek voor nieuwe dingen, bang dat m'n hart het begeeft na 1 pilletje van 15 mg. :flushed:
Klik om te vergroten...

Ik denk dat je niet in slaap valt van een halve na speed.

Wat V_Amst. bedoelt is de combinatie van speed en later een downer, maar aangezien jij net als ik pas zo'n 8 uur na je speed inname een downer neem, kan dit mijn inziens weinig kwaad.

Ik heb het iig overleeft :P Ik had totaal iets minder dan 200 mg 31% speed genomen. 1 bommetje a 150 mg en iets van een uur later een klein lijntje van 50 mg.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."