Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOxazepam uit 2004: gevaarlijk?

Oxazepam uit 2004: gevaarlijk?

33 antwoorden
32 weergaven
18-5-2026
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vitamine C is een ander verhaal. Er zullen maar een paar zijn die toxisch worden; maar dat is dan waarschijnlijk na VEEL meer jaren en wordt ook aangeduid met een rode streep enzo.
Dat jouw oxazepam slecht is bestaat een kans van bijna nihil.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zijn er eigenlijk meer mensen met benzo's zo ver over datum als de ts?
Een maat van me heeft een volle doos gevonden toen hij eens goed ging opruimen en die was houdbaar tot 03-2007.
Ik probeer er vanavond wel een paar (ze zijn 10 mg), eens kijken ze nog werken.
C
CRYSTALLid
01-01-2024, 00:00
#3
Goedemorgen,

Ik had 1 vraag, is het gevaarlijk om Oxazepam te gebruiken uit 2004. Ik snap volkomen dat de mensen die er geen weet van hebben zeggen dat dit niet verstandig is, en dat ik dit vooral niet moet doen. aangezien het al lang & breed 2004 is geweest (wat mij ook volkomen duidelijk is). Maar aangezien er veel stoffen zijn die zo stabiel zijn, maar er toch een datum word gegeven was ik toch benieuwd.

Thnx.


Ps:moraalridders ben ik niet naar opzoek, want dan ken ik er ook nog een paar goeie :stoned:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Oxazepam

Ik hoor tegenstrijdige berichten. De een vind het wel kunnen, mits het in de originele blister-verpakking zit en bij de juiste temperatuur bewaard. De ander zegt dat de moleculen instabiel kunnen worden (of zo), waardoor de chemische stoffen op een andere manier kunnen werken.

Kortom, ik ben er nog niet zeker van dat het allemaal zomaar kan zonder gevaren op lange - of zelfs korte termijn.

Ik wacht dus in spanning af.
Gr.,

Eend

ps. ik ken de verhalen ook over medicijnen die na ruim veertig jaar nog werkzaam uit een blister kwamen :)
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Oxazepam

Ik ga met eend mee... 100% zekerheid zal niemand je kunnen geven, maar als ze origineel verpakt zijn lijkt het me weinig kwaad kunnen. Ik heb zelf ook wel vaker mediceinen die over datum zijn genomen, en het enige wat ik soms gemerkt heb is dat ze minder goed lijken te werken. Verder niet anders ofzo
C
CRYSTALLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bedankt voor de reacties!, ga het dit weekend eens proberen als het nodig mocht zijn .. Jullie horen van mij!
F
FronskeLid
01-01-2024, 00:00
#7
CRYSTAL zei:
Jullie horen van mij!
Klik om te vergroten...

Hopelijk..

:grin:
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#8
moleculen die veranderen?nog nooit van gehoord maar je kan ze gewoon in nemen hoor volgens mij blijven ze dezelfde werking houden.
C
CRYSTALLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb het nog steeds niet geprobeerd! .. T was nog niet nodig.. en iets wat niet nodig is moet je laten zeggen ze altijd :rolleyes:
V
VidaLoCaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Je kan ze gewoon innemen maakt niet uit.
Heb ook al xanax van 2005 ingenomen.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Link is het niet, mss iets minder werkzaam. Als het over tijd zou uiteevallen tot toxische stoffen zou het uberhaubt niet zo snel worden verkocht, omdat de dosissen zo uiteenlopen.

STEL DAT;

10 mg oxazepam vormt na 1 jaar 0,01 mg toxisch "spul"

0,5 mg "toxisch spul" is nodig om je ziek te maken.


Er zijn zo mensen (niet vaak, maar wel vaak genoeg dat het geen uitzondering is) die 200 mg oxazepam per dag slikken. Ik zat zelf een tijd op 150 mg/dag.

In het werwerkingsprocess, inpakking, shipping, de tijd die het in de apotheek ligt kan het makkelijk een jaar staan.

Dan heb je al mensen die 0,2 mg "toxisch spul" per dag binnen krijgen. Mensen die op zulke dosissen zitten hebben vaak vrij ernstige, uiteenlopende psychische problematiek en zullen, als ze echt ernstig crisis hebben vaak genoeg op eigen houtje extra nemen alleen maar om te kalmeren/niet aggressief worden in psychose tot ze worden opgenomen/gewoon te kunnen slapen. Tollerantie is dan ook enorm; Toen ik zoveel nam, voelde ik minder van een 50 mg oxazepam dan nu van eentje van 10.

Dus het zal met enige regelmaat voorkomen dat iemand 500 mg neemt dan om gewoon K.O te liggen een tijdje. Ik kan je verzekeren dat ik toen toch echt ~400 mg ofzo nodig zou hebben om instant plat te liggen. Dan zit je al op de linke dosis "toxisch spul", en toch komt het nooit voor dat iemand wat gebeurt door te veel benzo's, behalve i.c.m andere downers. Er zijn gevallen bekend van mensen die 5 gram diazepam nemen (gelijk aan ong. 10 gr, oftewel 10000 mg, oftewel duizend pilletjes oxazepam) en zonder medisch ingrijpen overleven.

m.a.w, de kans dat, zelfs als het ontleedt naar ongezonde stoffen, het in die dosis totaal veilig is. misschien dat je een halfje extra moet als ze slapper zijn geworden.
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#12
ja ik heb ook al jaren oxazepam.ik neem ook meer in in crisis situaties.maar ik neem normaal 20mg en een promethazine en dat gaat al jaren goed maar het ligt ook een beetje aan de persoon in kwestie.iedereen regeerd weer anders op die medicijnen.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#13
En als je ze niet wil mag je ze nog altijd naar mij sturen :wave:
C
CRYSTALLid
01-01-2024, 00:00
#14
Beetje laat, maar ik heb het geprobeerd! .. maar helaas had het geen effect.
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#15
CRYSTAL zei:
Beetje laat, maar ik heb het geprobeerd! .. maar helaas had het geen effect.
Klik om te vergroten...
Je had beter nog een dag gewacht :P... dan was het net een jaar geleden!
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#16
Gewoon nemen. Hooguit werken ze ietsiepietsie minder goed dan hoort.
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#17
zolang ze in de verpakking,doordrukstrips zitten kan er weinig gebeuren.
de werking word heus niet anders.oxazepam is niet bederfelijk toch?
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#18
CRYSTAL zei:
Beetje laat, maar ik heb het geprobeerd! .. maar helaas had het geen effect.
Klik om te vergroten...

Hah weer wat geleerd, ik neem aan dat je ook geen negatieve effecten hebt gevoeld of buik pijn hebt gehad?
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#19
Winehouse zei:
Gewoon nemen. Hooguit werken ze ietsiepietsie minder goed dan hoort.
Klik om te vergroten...
Had je het niet gelezen dan? Hij heeft ze genomen :)

@TS: Grappig dat je er een jaar over gedaan hebt :)
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik weet uit eigen ervaring dat ze nog prima werken al zijn ze 2 jaar oud.
die houdbaarheidsdatum neem ik met een korreltje zout.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."