Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsoverdosis xtc ??

overdosis xtc ??

34 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik weet niet wat jullie lichaamsgewicht is, maar als dat gemiddeld is, dan hebben jullie per persoon zo'n 5 keer de normale dosering gehad. Doseringen als deze zijn véél te hoog en los van dat onnodig.

Overal op internet is te vinden wat verstandig gebruik van mdma is. Zoek dat eens op zou ik zeggen. Als jullie deze mate van misbruik bij een keertje laten, dan herstelt alles waarschijnlijk wel weer, maar ik zou hier geen gewoonte van maken als je een beetje op je gezondheid gesteld bent. Normale doseringen (die overigens ook al niet risicoloos zijn) liggen meer rond de 100-150 mg, afhankelijk van je lichaamsgewicht. Dat pillen tegenwoordig een dikke 200 mg bevatten, betekent niet dat je ze ook in hun geheel moet innemen, zéker niet drie van zulke joekels.

Ik zou jullie ook aanraden om de komende tijd gezond te eten (veel fruit en zo), veel te bewegen en goed te slapen. Neem eventueel ook supplementen zoals vitamine c en magnesium voor beter herstel.
d
drugsscharrelLid
01-01-2024, 00:00
#2
beste lezer.

eerst een stukje voorgeschiedenis, ik en een vriendin van mij gebruiken de laatste tijd wel vaker xtc. We hebben afgelopen weekend echter een nieuwe ervaring hiermee gehad. We hebben in 2 à 3 uur 660 milligram p.p gehad ( 3 x 220 ). Bij de eerste 2 was er niet veel anders dan normaal, gingen heerlijk zoals altijd. Voor de 3e pil gingen we naar 2 vrienden van ons. Niet lang na dat we dit pilletje hadden gedropt hebben we ook allebei nog lachgas gehad. Vanaf hier werd het apart. We zijn weer terug gegaan naar mijn huis. Het lukte ons niet om een gesprek met elkaar te voeren. We vergaten constant wat we zeiden of uberhaubt dat we iets zeiden. Dit heeft nog zoon 3 uur aangehouden. Telkens als we in gesprek waren vergaten we weer waarover het ging en wat we eigenlijk aan het doen waren. Dit ging op een gegeven moment zo ver dat we niet meer wisten hoe we moesten plassen. Ondertussen hadden we ook last van soort hallucinaties, als we elkaar aankeken veranderde het gezicht van de ander. Terwijl we ons 3 uur hebben afgevraagd waar we waren en wat we aan het doen waren voelde we ons echter niet slecht, naar, vervelend en waren ook niet in paniek of paranoide.

Zijn we nou slecht gegaan? Was het de lachgas of hadden we gewoon een od? Want wij weten het eigenlijk niet en vragen het ons wel af.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#3
We hebben in 2 à 3 uur 660 milligram p.p gehad ( 3 x 220 ).
Klik om te vergroten...

-Waarschijnlijk is er zeker sprake van overdosering. dat hangt af van jullie gewicht, tolerantie, hoeveel / vaak je gebruikt, en hoeveel je nodig hebt.

66mg per persoon in hetzelfde kwartaal is echt absurd veel.

Ik vraag me zelfs af of jullie het verschil met de helft zouden merken. XTC of MDMA beïnvloeden je neurotransmitters zodanig dat het fijne effect bereikt wordt. Die neurotransmitters kun je wel vergelijken met een kleine brandstof-kan. wanneer je neurotransmitters in je brein op zijn, zou je die als het ware op zijn kop kunnen schudden en geen druppel extra loskrijgen.

leeg is leeg bij O.A. serotonine, wat het voornaamste effect teweeg brengt bij xtc/MDMA. Je brein heeft tijd nodig nieuwe aan te maken, en anders zit je gewoon zonder en doet mdma/xtc vrijwel niets.

Vraag gerust verder, maar ga zelf even opzoek naar gebruikelijke mdma doseringen, jullie hebben waarschijnlijk 20 maal de aanbevolen dosering gebruikt of meer.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Helenas zei:
Pffffff ik snap sommige mensen écht niet! Hoe krijg je het voor elkaar om zo veel te nemen :confused:
Klik om te vergroten...

Ik vraag mij dat ook elke keer af als ik weer zo een topic lees. Mensen zitten om de meest onbenullige dingen uren het web af te zoeken, stomme filmpjes, muziek, Facebook en weet ik veel wat. Maar als het om harddrugs en hun gezondheid gaat nemen ze niet eens 5 minuten de tijd om op internet te kijken. Er is zoveel info op voorhand te vinden, ontelbare hoeveelheid info. Maar nee, maakt t uit he, tis maar je gezondheid.
En als het dan achteraf wat tegenvalt of ze voelen zich niet goed gaan ze pas kijken. Als het kalf verdronken is, dempt men de put. Harddrugs zijn geen Smarties.
K
KlimrekLid
01-01-2024, 00:00
#5
Er even vanuitgaande dat jullie 330kg per persoon wegen, zaten jullie netjes aan de maximale dosering. (voor het mannelijk geslacht in ieder geval) :grin:
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lees even op unity.nl over xtc dan weet je waar je mee bezig bent. Je bent heel lomp bezig.
H
HelenasLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dunnetjess33 zei:
Helenas zei:
Pffffff ik snap sommige mensen écht niet! Hoe krijg je het voor elkaar om zo veel te nemen :confused:
Klik om te vergroten...

Ik vraag mij dat ook elke keer af als ik weer zo een topic lees. Mensen zitten om de meest onbenullige dingen uren het web af te zoeken, stomme filmpjes, muziek, Facebook en weet ik veel wat. Maar als het om harddrugs en hun gezondheid gaat nemen ze niet eens 5 minuten de tijd om op internet te kijken. Er is zoveel info op voorhand te vinden, ontelbare hoeveelheid info. Maar nee, maakt t uit he, tis maar je gezondheid.
En als het dan achteraf wat tegenvalt of ze voelen zich niet goed gaan ze pas kijken. Als het kalf verdronken is, dempt men de put. Harddrugs zijn geen Smarties.
Klik om te vergroten...
Ja precies! Kan me er zo aan irriteren. Dat zijn de mensen de drugs een slechte naam geven
B
BramBoterhamLid
01-01-2024, 00:00
#8
Helenas zei:
Dunnetjess33 zei:
Helenas zei:
Pffffff ik snap sommige mensen écht niet! Hoe krijg je het voor elkaar om zo veel te nemen :confused:
Klik om te vergroten...

Ik vraag mij dat ook elke keer af als ik weer zo een topic lees. Mensen zitten om de meest onbenullige dingen uren het web af te zoeken, stomme filmpjes, muziek, Facebook en weet ik veel wat. Maar als het om harddrugs en hun gezondheid gaat nemen ze niet eens 5 minuten de tijd om op internet te kijken. Er is zoveel info op voorhand te vinden, ontelbare hoeveelheid info. Maar nee, maakt t uit he, tis maar je gezondheid.
En als het dan achteraf wat tegenvalt of ze voelen zich niet goed gaan ze pas kijken. Als het kalf verdronken is, dempt men de put. Harddrugs zijn geen Smarties.
Klik om te vergroten...
Ja precies! Kan me er zo aan irriteren. Dat zijn de mensen de drugs een slechte naam geven
Klik om te vergroten...

Dit ja, maar moet wel zeggen dat het nog wel meevalt in vergelijking met tien jaar terug. Als je sommige topics van toen leest vraag je je al helemmaal af wat die bezielde. :confused:

On topic: dit was gewoon veelste veel
H
HelenasLid
01-01-2024, 00:00
#9
Pffffff ik snap sommige mensen écht niet! Hoe krijg je het voor elkaar om zo veel te nemen :confused:
K
KlimrekLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kevvin18 zei:
Nou.. Heel lomp bezig..
Het valt allemaal wel mee hoor. Ze hebben gewoon een slechte ervaring te pakken. En het verschilt per persoon HEEL erg. Ik zelf gebruik nu een paar jaar xtc, om de 2 a 3 maanden ofzo, en ze zijn nooit lager dan 200mg mdma. Op een avondje feesten (ongv 12 hrmax) gebruik in max 5 pillen. X 200mg = 1000mg mdma.
Bijwerken? Nooit!
Dipjes? Nooit!

Je moet gewoon een goede voorbereiding doen en een nazorg. Goed en gezond eten. 5htp slikken en er is niks aan de hand. Althans, bij mij dan.
Klik om te vergroten...

1 gram op een avond? Nee, dan waren zij nog niet zo heel lomp bezig... Jij daarentegen... :rolleyes: Jezus man, gebruik alsjeblieft je verstand (als dat er nog zit na regelmatig gebruik van zulke absurde doseringen)
K
Kevvin18Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Nou.. Heel lomp bezig..
Het valt allemaal wel mee hoor. Ze hebben gewoon een slechte ervaring te pakken. En het verschilt per persoon HEEL erg. Ik zelf gebruik nu een paar jaar xtc, om de 2 a 3 maanden ofzo, en ze zijn nooit lager dan 200mg mdma. Op een avondje feesten (ongv 12 hrmax) gebruik in max 5 pillen. X 200mg = 1000mg mdma.
Bijwerken? Nooit!
Dipjes? Nooit!

Je moet gewoon een goede voorbereiding doen en een nazorg. Goed en gezond eten. 5htp slikken en er is niks aan de hand. Althans, bij mij dan.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kevvin18 zei:
Nou.. Heel lomp bezig..
Het valt allemaal wel mee hoor. Ze hebben gewoon een slechte ervaring te pakken. En het verschilt per persoon HEEL erg. Ik zelf gebruik nu een paar jaar xtc, om de 2 a 3 maanden ofzo, en ze zijn nooit lager dan 200mg mdma. Op een avondje feesten (ongv 12 hrmax) gebruik in max 5 pillen. X 200mg = 1000mg mdma.
Bijwerken? Nooit!
Dipjes? Nooit!

Je moet gewoon een goede voorbereiding doen en een nazorg. Goed en gezond eten. 5htp slikken en er is niks aan de hand. Althans, bij mij dan.
Klik om te vergroten...

Ofwel bevatten je pillen werkelijk maar 50/100 mg ofwel is je hersenpan volledig doorzeefd. 1000mg mdma is een belachelijk hoge dosis...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Je hebt blijkbaar baas boven baas....
K
Kevvin18Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Tekzor668 zei:
Kevvin18 zei:
Nou.. Heel lomp bezig..
Het valt allemaal wel mee hoor. Ze hebben gewoon een slechte ervaring te pakken. En het verschilt per persoon HEEL erg. Ik zelf gebruik nu een paar jaar xtc, om de 2 a 3 maanden ofzo, en ze zijn nooit lager dan 200mg mdma. Op een avondje feesten (ongv 12 hrmax) gebruik in max 5 pillen. X 200mg = 1000mg mdma.
Bijwerken? Nooit!
Dipjes? Nooit!

Je moet gewoon een goede voorbereiding doen en een nazorg. Goed en gezond eten. 5htp slikken en er is niks aan de hand. Althans, bij mij dan.
Klik om te vergroten...

Ofwel bevatten je pillen werkelijk maar 50/100 mg ofwel is je hersenpan volledig doorzeefd. 1000mg mdma is een bekacheltje hoge dosis.
Klik om te vergroten...

Het gaat na 2 jaar nog steeds uitmuntend met mijn opleiding bewegingswetenschapper aan de universiteit! :tearsofjoy:
K
Kevvin18Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Klimrek zei:
Kevvin18 zei:
Nou.. Heel lomp bezig..
Het valt allemaal wel mee hoor. Ze hebben gewoon een slechte ervaring te pakken. En het verschilt per persoon HEEL erg. Ik zelf gebruik nu een paar jaar xtc, om de 2 a 3 maanden ofzo, en ze zijn nooit lager dan 200mg mdma. Op een avondje feesten (ongv 12 hrmax) gebruik in max 5 pillen. X 200mg = 1000mg mdma.
Bijwerken? Nooit!
Dipjes? Nooit!

Je moet gewoon een goede voorbereiding doen en een nazorg. Goed en gezond eten. 5htp slikken en er is niks aan de hand. Althans, bij mij dan.
Klik om te vergroten...

1 gram op een avond? Nee, dan waren zij nog niet zo heel lomp bezig... Jij daarentegen... :rolleyes: Jezus man, gebruik alsjeblieft je verstand (als dat er nog zit na regelmatig gebruik van zulke absurde doseringen)
Klik om te vergroten...

Gebruik alsjeblieft je verstand? Daar heb ik sinds ik de opleiding bewegingswetenschapper volg aan de universiteit nog geen gebreken aan hoor. :wink:
Ik slaag nog steeds overal cum laude voor :tearsofjoy:
K
KlimrekLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dunnetjess33 zei:
Je hebt blijkbaar baas boven baas....
Klik om te vergroten...


Met een bovenkamer van gatenkaas :grin:
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Kevvin18 zei:
Tekzor668 zei:
Kevvin18 zei:
Nou.. Heel lomp bezig..
Het valt allemaal wel mee hoor. Ze hebben gewoon een slechte ervaring te pakken. En het verschilt per persoon HEEL erg. Ik zelf gebruik nu een paar jaar xtc, om de 2 a 3 maanden ofzo, en ze zijn nooit lager dan 200mg mdma. Op een avondje feesten (ongv 12 hrmax) gebruik in max 5 pillen. X 200mg = 1000mg mdma.
Bijwerken? Nooit!
Dipjes? Nooit!

Je moet gewoon een goede voorbereiding doen en een nazorg. Goed en gezond eten. 5htp slikken en er is niks aan de hand. Althans, bij mij dan.
Klik om te vergroten...

Ofwel bevatten je pillen werkelijk maar 50/100 mg ofwel is je hersenpan volledig doorzeefd. 1000mg mdma is een bekacheltje hoge dosis.
Klik om te vergroten...

Het gaat na 2 jaar nog steeds uitmuntend met mijn opleiding bewegingswetenschapper aan de universiteit! :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Je kan ook pas over tientallen jaren last krijgen, of je krijgt serotoninesyndroom.
overigens is het volgens mij algemeen bekend dat voor xt geldt: less is more. als je 5 pillen van 200 mg per stuk slikt dan sta je alleen nog maar speedy met je vuistjes gebald te kaakschaatsen. Maargoed als je dat fijn vind moet je dat zelf weten, ikzelf zou mij er niet echt prettig bij voelen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
kokosmakroon900 zei:
Je kan ook pas over tientallen jaren last krijgen, of je krijgt serotoninesyndroom.
overigens is het volgens mij algemeen bekend dat voor xt geldt: less is more. als je 5 pillen van 200 mg per stuk slikt dan sta je alleen nog maar speedy met je vuistjes gebald te kaakschaatsen. Maargoed als je dat fijn vind moet je dat zelf weten, ikzelf zou mij er niet echt prettig bij voelen.
Klik om te vergroten...

Precies. Dat vergeten mensen vaak. De meesten denken dat als je over je (mega)dip heen bent het wel goed komt. Maar BLIJVENDE schade kun je vaak echt pas na jaren gaan merken. En dan is het te laat. Vergeetachtigheid, chronische depressies, serotoninesyndroom etc. Dit soort klachten kunnen ook jaren na het misbruik op gaan spelen en geloof me, je zal dan echt spijt hebben.
Maar zoals Kokosmakroon idd al zegt, het is up to you offcourse.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
En ja ik heb dat in het echt gezien dus is t geen fabel. Een kennis van mij heeft drugs zo misbruikt in t verleden dat hij nu begin 50 jaar oud zijn huishouden en administratie door zijn ouders en een hulp moet laten doen. Werkt niet meer en kan dus haast niet rondkomen van zijn uitkering, Hij kan t niet meer. Vergeet of tie al gescheten had en ga zo maar door. Lachen man, zoveel drugs!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dunnetjess33 zei:
Precies. Dat vergeten mensen vaak. De meesten denken dat als je over je (mega)dip heen bent het wel goed komt. Maar BLIJVENDE schade kun je vaak echt pas na jaren gaan merken. En dan is het te laat. Vergeetachtigheid, chronische depressies, serotoninesyndroom etc. Dit soort klachten kunnen ook jaren na het misbruik op gaan spelen en geloof me, je zal dan echt spijt hebben.
Klik om te vergroten...
Serotonine syndroom is iets acuuts, dus dat zul je niet jaren later nog krijgen.

Verder klopt het inderdaad dat de schade pas veel later zichtbaar kan worden.

Kevvin18 zei:
Gebruik alsjeblieft je verstand? Daar heb ik sinds ik de opleiding bewegingswetenschapper volg aan de universiteit nog geen gebreken aan hoor.
Ik slaag nog steeds overal cum laude voor
Klik om te vergroten...
Realiseer jij je wel dat MDMA gebruik zeer waarschijnlijk neurotoxisch is? Zelfs in lage doseringen? Maar met lage doseringen en niet te frequent gebruik is die neurotoxiteit verwaarloosbaar, bij die doseringen die jij gebruikt niet in ieder geval. En zoals hierboven aangegeven hoef je dat niet direct te merken.

En dat je nog steeds overal cum laude voor slaagt is echt een heel dom argument, want het zegt niks over waar je hiervoor vandaan kwam. Als het hiervoor summa cum laude was is het nog steeds een achteruitgang... Maargoed, aangezien je niks zegt te merken zal dat het wel niet zijn. Ik hoop voor je dat je niet later alsnog een enorme klap gaat krijgen, maar met dit soort doseringen kan ik het me eigenlijk niet voorstellen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."