Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsoverdosis xtc ??

overdosis xtc ??

34 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
kokosmakroon900 zei:
Je kan ook pas over tientallen jaren last krijgen, of je krijgt serotoninesyndroom.
overigens is het volgens mij algemeen bekend dat voor xt geldt: less is more. als je 5 pillen van 200 mg per stuk slikt dan sta je alleen nog maar speedy met je vuistjes gebald te kaakschaatsen. Maargoed als je dat fijn vind moet je dat zelf weten, ikzelf zou mij er niet echt prettig bij voelen.
Klik om te vergroten...

Precies. Dat vergeten mensen vaak. De meesten denken dat als je over je (mega)dip heen bent het wel goed komt. Maar BLIJVENDE schade kun je vaak echt pas na jaren gaan merken. En dan is het te laat. Vergeetachtigheid, chronische depressies, serotoninesyndroom etc. Dit soort klachten kunnen ook jaren na het misbruik op gaan spelen en geloof me, je zal dan echt spijt hebben.
Maar zoals Kokosmakroon idd al zegt, het is up to you offcourse.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
En ja ik heb dat in het echt gezien dus is t geen fabel. Een kennis van mij heeft drugs zo misbruikt in t verleden dat hij nu begin 50 jaar oud zijn huishouden en administratie door zijn ouders en een hulp moet laten doen. Werkt niet meer en kan dus haast niet rondkomen van zijn uitkering, Hij kan t niet meer. Vergeet of tie al gescheten had en ga zo maar door. Lachen man, zoveel drugs!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dunnetjess33 zei:
Precies. Dat vergeten mensen vaak. De meesten denken dat als je over je (mega)dip heen bent het wel goed komt. Maar BLIJVENDE schade kun je vaak echt pas na jaren gaan merken. En dan is het te laat. Vergeetachtigheid, chronische depressies, serotoninesyndroom etc. Dit soort klachten kunnen ook jaren na het misbruik op gaan spelen en geloof me, je zal dan echt spijt hebben.
Klik om te vergroten...
Serotonine syndroom is iets acuuts, dus dat zul je niet jaren later nog krijgen.

Verder klopt het inderdaad dat de schade pas veel later zichtbaar kan worden.

Kevvin18 zei:
Gebruik alsjeblieft je verstand? Daar heb ik sinds ik de opleiding bewegingswetenschapper volg aan de universiteit nog geen gebreken aan hoor.
Ik slaag nog steeds overal cum laude voor
Klik om te vergroten...
Realiseer jij je wel dat MDMA gebruik zeer waarschijnlijk neurotoxisch is? Zelfs in lage doseringen? Maar met lage doseringen en niet te frequent gebruik is die neurotoxiteit verwaarloosbaar, bij die doseringen die jij gebruikt niet in ieder geval. En zoals hierboven aangegeven hoef je dat niet direct te merken.

En dat je nog steeds overal cum laude voor slaagt is echt een heel dom argument, want het zegt niks over waar je hiervoor vandaan kwam. Als het hiervoor summa cum laude was is het nog steeds een achteruitgang... Maargoed, aangezien je niks zegt te merken zal dat het wel niet zijn. Ik hoop voor je dat je niet later alsnog een enorme klap gaat krijgen, maar met dit soort doseringen kan ik het me eigenlijk niet voorstellen.
T
Tommie_KLid
01-01-2024, 00:00
#4
Een studie bewegingswetenschappen opvoeren als argument om een gram MDMA per avond goed te lullen. Behalve tamelijk arrogant is dat een van de domste redeneringen die ik een academicus ooit heb horen maken. Ik zou iets dergelijks in mijn tentamens onvermeld laten, dude.

Al studeerde je aan een postdoctorale elite-opleiding voor next level quantummechanica, dan was een gram MDMA op een avond nog steeds precies evenzeer een nuke-my-fucking-serotonine-system-please dosis om niet goed van te worden.

Maar hee. Zoals Howlin' Wolf al zei: "Blues is about the good times but also about the bad times.If you ain't had no bad times yet, you just gotta keep on living."

Om je eigen ongelijk aan te tonen moet je vooral doorgaan zo, meneer de wetenschapper. Altijd je eigen onvoltooide ervaringen boven de wetenschappelijk aangetoonde feiten laten prevaleren, zeker als het monsterdoses MDMA betreft. You can't loose son.
T
Tommie_KLid
01-01-2024, 00:00
#5
Halve zool dat.

Enfin, on topic: it's the XTC overdose, stupid.

No offense though. Been there done that.

EDIT: en ik kan het weten want ik heb echt vanalles en nogwat gestudeerd.

EDIT 2: Ik heb nogal wat vrienden en vage bekenden rondlopen in het academisch circuit. Zodoende eens rondgevraagd naar wie tegenwoordig de titel "universitair hoofddocent bewegingsleer" op zijn bolhoed mag dragen. En die persoon opgebeld. En het onderstaande voorgelegd.

ConclusieL: iedere imbeciel mag bewegingswetenschappen studeren als ie zijn VWO-tje heeft afgemaakt (en geloof me, dat heb ik zelf ook en daar kwam weinig intellect bij kijken hoor) en daarna zijn studiepuntjes bij netjes elkaar scrobbelt.

Het idee dat het volgen van een of andere studie iets te bewijzen heeft inzake de schadelijkheid van drugsgebruik, daar hebben we samen smakelijk om gelachen. Al moest Bolhoed daarna ook wel even huilen, als blijkbaar op zijn faculteit debielen rondlopen die denken dat je met dit soort drogredenaties iets anders bewerkstelligt dan jezelf belachelijk te maken.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Beroep_op_autoriteit

...en dan vind ik persoonlijk de "autoriteit" nog ver te zoeken met je bewegingsleer. "Van MDMA moet ik altijd heel nodig dansen, en dansen is bewegen, dus ik kan het weten"? Of moet ik het lezen als "ik studeer iets dus ik weet nogal veel van dingen die niks met die studie te maken hebben, want studeren in het algemeen is een teken dat ik veel weet."

Ja hoor pik. In 1910 maakte dat nog indruk misschien. "U bent toch Dokter Anders? Kunt u eens naar mijn zoontje kijken? U hebt ervoor geleerd...."

Heden ten dage heeft iedere halve zool een titel om zijn LinkedIn mee op te leuken. Waarvan akte.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#6
You're to what?
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#7
Velen mensen denken dat je van de ene seconde op de andere je je hersens naar de tering slikt en je IQ met 50 punten daalt. Echter is de schade die veroorzaakt wordt door MDMA pas jaren later zichtbaar. Ik herken mijn trips van vroeger terug in wat jij hebt beschreven. Ik kon soms makkelijker te 2 a 3 gram halen. (Schade is zéér duidelijk merkbaar.)

Echter had ik ook constant die vergetelheid en hallucinaties, ik deed het erom. Echter ben ik ondertussen ook al weer enkele jaartjes ouder en verstandiger. Ik gebruik nog zelden drugs (inclusief alcohol) en als ik dan nog eens zin krijg in die space van XTC, dan doe ik wel MDA. Dan hoef ik geen dodelijke dosis XTC te slikken. Echter is hier nog niet veel onderzoek naar gedaan en voel het ook iets ongezonder aan dus ik verwacht dat de neurotoxiciteit ietsjes hoger ligt als bij MDMA.

Als bepaalde berichtgevingen kloppen wordt er een zeer klein gedeelte MDMA omgezet in MDA in je lichaam. Dit zou er voor moeten zorgen dat je gaat hallucineren nou zeg maar trippen. Qua eigen ervaring met pure MDA kan ik dit vrijwel bevestigen. Het love gevoel is er wel niet maar heb ook niet echt de dip die ik van MDMA heb, dus denk dat er minder serotonine vrijkomt terwijl ik vroeger dacht dat een enorme hoeveelheid serotonine die vrijkomt in je hersenen juist voor die trippende effecten zorgde.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als je echt wil trippen zoek je het beter in de reeks van psychedelics... 2CB, Psylos, LSD,... noem maar op.

2a3gram MDMA? Heb je dat spul getest?

Lijkt me merkwaardig dat iemand het overleefd als ie 2 a 3 gram op een avond wegwerkt van bv. 80% pure MDMA kristallen... verstandige gebruikers die wel es hoge dosissen geconsumeerd kunnen hier van mee spreken als ik zeg dat ik toch aardig ga stuiteren en strak staan boven de 300 mg...
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#9
Tekzor668 zei:
Als je echt wil trippen zoek je het beter in de reeks van psychedelics... 2CB, Psylos, LSD,... noem maar op.

2a3gram MDMA? Heb je dat spul getest?

Lijkt me merkwaardig dat iemand het overleefd als ie 2 a 3 gram op een avond wegwerkt van bv. 80% pure MDMA kristallen... verstandige gebruikers die wel es hoge dosissen geconsumeerd kunnen hier van mee spreken als ik zeg dat ik toch aardig ga stuiteren en strak staan boven de 300 mg...
Klik om te vergroten...

Het waren pillen van 230mg. Had er toch 10 a 12 in mijn mik. Van 6 uur s'avonds tot 4 uur in de morgen.

De tweede keer waren ze maar iets meer als 100. Toen had ik er 16 inzitten op 7 a 8 uurtjes tijd.

Deze twee keren herinner ik mij nog heel goed, snap nog altijd niet waarom we hier over opschepten vroeger.
P
PanteLid
01-01-2024, 00:00
#10
MentalFucked zei:
(Schade is zéér duidelijk merkbaar.)
Klik om te vergroten...

Waaraan merk je dit nu?

Tekzor668 zei:
Als je echt wil trippen zoek je het beter in de reeks van psychedelics... 2CB, Psylos, LSD,... noem maar op.

2a3gram MDMA? Heb je dat spul getest?

Lijkt me merkwaardig dat iemand het overleefd als ie 2 a 3 gram op een avond wegwerkt van bv. 80% pure MDMA kristallen... verstandige gebruikers die wel es hoge dosissen geconsumeerd kunnen hier van mee spreken als ik zeg dat ik toch aardig ga stuiteren en strak staan boven de 300 mg...
Klik om te vergroten...

Eens met het eerste. Het zou wel kunnen dat de LD50 met MDMA vrij hoog ligt. Onderzoek met ratten (wat je ook niet meteen op mensen kan toepassen, maar je moet je toch ergens op orienteren) suggereert dat dit op zo'n 50mg/kg ligt; dus rond de 3,5g MDMA. Zou dus prima kunnen dat iemand het overleefd, 2g met 80% is dan 'slechts' 1600mg. Zou me echter niet verbazen als de dosis overdreven wordt en de puurheid inderdaad slechter is.
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#11
Man Man Man Man Man....

Jullie geven drugs een slechte naam.
T
Tommie_KLid
01-01-2024, 00:00
#12
A SHOT THROUGH THE BRAIN, AND YOU'RE TO BLAIN, BABY YOU GIVE DRUGS A BAD NAIN

Tetettete rettetteete etc.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#13
Tommie_K zei:
A SHOT THROUGH THE BRAIN, AND YOU'RE TO BLAIN, BABY YOU GIVE DRUGS A BAD NAME

Tetettete rettetteete etc.
Klik om te vergroten...

Co co cocaine it's running through your brain. Dit schoot juist in me hoofd het is een liedje.
T
Tommie_KLid
01-01-2024, 00:00
#14
Exceptional Insight zei:
You're to what?
Klik om te vergroten...

Blain.

Vrij vertaald zingen ze: "Mij treft geen blaam, dus gaam met die banaam."

(Hersenschade uit zich in eerste instantie in gebreken in de fijne motoriek. De schrijverij gaat achteruit en het aantal pootje aan M's en N's lijkt nogal ruwweg te zijn ingeschat.)

(Dat dus, of, als dat onzin blijkt te zijn: Hersenschade uit zich in een gebrekkige tolerantie voor bijna-rijmelarij in songteksten van 80's hair bands.

Off topic: heb ik wel eens verteld dat dhr. J.B. Jovi een keer een beetje een stomvervelende weetjewelwiejevoorjehebt-bui had en dat ik hem toen kinderlijk eenvoudig op de kast heb gekregen door voortdurend zijn naam verkeerd uit te spreken, met telkens minimale variaties? Ik had er meteen spijt van gehad omdat hij zo zielig was, ware het niet dat ik het niet zo enorm heb op glamrockers die zingen dat ze een cowboy zijn en stomvervelend zijn.

Hij heeft zich bij mijn toenmalige werkgever beklaagd en het kwam mij op een officiele reprimande te staan. En hemzelf op een vieze vette slijmerige van diep opgerochelde fluim op zijn chicken sandwich.

Die hij overigens met smaak wegwerkte terwijl ik erbij stond te kijken en poeslief drie keer achter elkaar nederig mijn excuses aanbood voor alle jammerlijke misverstanden inzake zijn naam en de klaarblijkelijke schijn die was ontstaan dat ik de boel opzettelijk in de zeik aan het nemen was. De ironie lag er zo dik bovenop dat ikzelf dat broodje instinctief zou hebben uitgeprojectielkotst, maar glammy cowboys zijn zich volkomen onbewust van de mogelijkheid van een ironische context. Anders kiest een mens er natuurlijk niet voor om zichzelf serieus een glammy cowboy lifestyle aan te meten.

Al zal ie zich ongetwijfeld meer stapels dollars, sappige blowjobs en platenverkoopsuccessen voor de geest kunnen halen dan ondergetekende. Dat ik net deed of hij een nobody was neemt natuurlijk niet weg dat ik er in veel sterkere mate een was. En ben.

Een schrale troost is wel deze gedachte: je moet nogal een behoorlijk kleinzerige, rancuneuze, fluimen bikkende imbeciel zijn die inclusief cowboyhoed de anderhalve meter ternauwernood aantikt, als je tenminste graag succes hebt bij het grote publiek.

Tja, de mensen kiezen het liefst een idool waar je behalve tegenop kan kijken ook een beetje medelijden mee kan hebben. Hazes, Mozart, Herman Brood. Of een glammy cowboy die voornamelijk "wooooow wooow" zingt met hier en daar een stoer bedoelde maar wat sneue oneliner ertussen. Fijn wel dat hij gekapt is met platen te maken, het was wat hemzelf betreft kennelijk ook niet helemaal van harte.
T
Tommie_KLid
01-01-2024, 00:00
#15
transformated zei:
Co co cocaine it's running through your brain. Dit schoot juist in me hoofd het is een liedje.
Klik om te vergroten...

Ja en een kraker ook mag je wel zeggen, iedereen die high was in de seventies en eighties bleef het maar bleren, (kwam door de cocaine denk ik, al was ik daar toen nog wat al te jong voor), totdat David Bowie met "Heroes" kwam.

Persoonlijk vind ik het een stomvervelend nummer. Een berg nogal dwingend verkondigde onzin, op repeat, gaat nergens over en je komt er niet tussen. In feite is het een geniaal nummer over cocaine dus.

Moet je het maar eens luisteren, nuchter, en je dan afvragen waarom Jim die motherfucker niet gelijk een hengst verkoopt na het eerste couplet. (antwoord: Jim en Dillinger zijn een en dezelfde monoloog-voerende zeurneus).

Hey Jim, Jim, just a minute y`all, I want to
ask you something, I want you to spell
something for me Jim, Can you do that?
Sure John. But I want you to spell for me
New York. John, why do you ask me to do
that? I just want you to spell New York Jim.
Well alright I`m gonna go ahead man.
New York, that`s N-E-W Y-O-R-K man,
No Jim, you`ve made a mistake Jim I`m
gonna teach you the right way And the
proper way to spell New York. Well go
ahead John. A knife, a fork, a bottle and a
cork That`s the way we spell New York,
Jim. You see I`m a dynamite.
So all you got to do is hold me tight,
Because I`m out a sight you know.
Because I`m dynamite.
But everytime I walk in the rain. Man, o
man, I feel a pain I feel a burning pain,
keep on burning In my bloody brain.
I`ve got cokane running around my brain, I`ve got
cokane running around my brain. I want to dig me
soul brothers and sisters I want you to hold me
tight cause I`m a dynamite I got cokane running
around my brain.
No matter where I treat my guests You see,
they always like my kitchen best `Cause I`ve
cokane running around my brain Cokane
running around my brain yea. Hey Jim, Jim,
where is Jim man? I want to tell you somethin` I
want you to spell for me New York Come an
Jim, how you spell New York?
A knife, a fork, a bottle and a cork, That`s
the way we spell New York right on Out of
sight man right on O right on. Yeah right on.
Man oh man I run around I`ve got to read the setting
sun `Cause I`ve got cokane A whole lot, a whole lot of
cokane man. Running around my brain, running
around my brain Cokane, cokane, running around my
brain yeah.

Overigens, als je iemand citeert moet je de taalfouten er gewoon allemaal in laten staan en er dan (sic) voor zetten. Van sic erat scriptum, "zo stond het er echt ja, dus houd alsjeblieft op met me aan te kijken alsof je er nog aan twijfelt of ik deze nogal in het oog springende fouten zou hebben geintroduceerd". (latijn is enorm bondig. Het was zo bondig dat het denkelijk daarom nu een dooie taal is. Je hoeft bijna nooit iets te zeggen in het latijn en zo raakte het in onbruik ofzo.).
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#16
Pante zei:
MentalFucked zei:
(Schade is zéér duidelijk merkbaar.)
Klik om te vergroten...

Waaraan merk je dit nu?
Klik om te vergroten...

Aan meerdere dingen in het dagdagelijks leven.
Ik ben iets of wat socialer geworden of heb op zijn minst sociale vaardigheden aangeleerd onder invloed maar ik vind van mijzelf dat ik iets dommer ben geworden. Ik ben niet 100 percent zeker als dit ook werkelijk door mijn onverantwoord gebruik van vroeger komt of dat iets anders de oorzaak is. (Simpelweg niet meer op school zitten, etc..)
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#17
van balpennen, digitale klokken en altijd een calculator/zoekmachine bij je hebben word je ook dommer. En als je jonger bent ben je je minder bewust van hoe dom je kan zijn.
T
Tommie_KLid
01-01-2024, 00:00
#18
MeejheM zei:
van balpennen, digitale klokken en altijd een calculator/zoekmachine bij je hebben word je ook dommer. En als je jonger bent ben je je minder bewust van hoe dom je kan zijn.
Klik om te vergroten...

Minder bewust van hoe dom je kan zijn geeft ook wat meer vrijheid voor sociaal gedrag hahaha.
H
HelenasLid
01-01-2024, 00:00
#19
Pffffff ik snap sommige mensen écht niet! Hoe krijg je het voor elkaar om zo veel te nemen :confused:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik weet niet wat jullie lichaamsgewicht is, maar als dat gemiddeld is, dan hebben jullie per persoon zo'n 5 keer de normale dosering gehad. Doseringen als deze zijn véél te hoog en los van dat onnodig.

Overal op internet is te vinden wat verstandig gebruik van mdma is. Zoek dat eens op zou ik zeggen. Als jullie deze mate van misbruik bij een keertje laten, dan herstelt alles waarschijnlijk wel weer, maar ik zou hier geen gewoonte van maken als je een beetje op je gezondheid gesteld bent. Normale doseringen (die overigens ook al niet risicoloos zijn) liggen meer rond de 100-150 mg, afhankelijk van je lichaamsgewicht. Dat pillen tegenwoordig een dikke 200 mg bevatten, betekent niet dat je ze ook in hun geheel moet innemen, zéker niet drie van zulke joekels.

Ik zou jullie ook aanraden om de komende tijd gezond te eten (veel fruit en zo), veel te bewegen en goed te slapen. Neem eventueel ook supplementen zoals vitamine c en magnesium voor beter herstel.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."