Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke adhd'er of add'er snuift zijn Ritalin ???

Welke adhd'er of add'er snuift zijn Ritalin ???

41 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Soms .... moeilijk aankomen, mwah. Maar voor vele omdat het een middel is wat je op doktorsrecept krijgt en als je geen adhd add hebt dan krijg je het niet op een legale manier
j
jepjepLid
01-01-2024, 00:00
#2
Lol oke wat zijn die dingen wel niet waard dan?
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#3
jepjep zei:
Lol oke wat zijn die dingen wel niet waard dan?
Klik om te vergroten...

Hierover doen we geen uitspraken gezien dat tegen de regels is, net zoals vragen om dit :wink:
j
jepjepLid
01-01-2024, 00:00
#4
Oh oke dat wist ik niet ik was gewoon ff benieuwd :wink:
j
jepjepLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik denk dat het als het bedoelt was voor je neus het wel in poedervorm gegeven werd

Ik heb zelf adhd en gebruik ook ritalin maar de gedacht om te snuiven vind ik een beetje raar :wink:
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#6
W.F.L. zei:
Wat is dat nou weer voor onzin, 300%, hahaha. 25-30% ofzo, maximum.

Ritalin snuiven gaat prima hoor Oom Klaas, zelfs met het bindmiddel erbij. Ik heb al meer dan 100 van die pillen gesnoven en ik had niet echt last van een verstopte neus ofzo..
Klik om te vergroten...

Nee daar zal je ook niet direct last van krijgen. Maar het is wel degelijk heel erg slecht voor je slijmvliezen. Als je maar lang genoeg blijft snuiven tast het echt wel je tussenschotje aan en dat is wel iets vervelender dan een verstopte neus. Als je neus je lief is dan slik je je medicatie gewoon. Door het bindmindel is het gewoon echt niet geschikt voor langdurig nasaal gebruik.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dat snuiven van Ritalin en aanverwanten wordt vooral gedaan door niet - ad(h)d'ers, die het recreatief gebruiken. De mensen die het op doktersrecept krijgen, gebruiken het over het algemeen gewoon als medicatie, om wat beter te kunnen functioneren. Om het dan te gaan zitten snuiven is alleen maar een gedoe en behoorlijk overbodig...
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Precies, daarbij maak je er dan gelijk weer een ritueeltje van en dat kan ook best tricky zijn qua potentiële verslaving. Als de dosis niet voldoende is, dan moet je dat gewoon aankaarten bij de dokter/psychiater en een hogere dosis of een ander middel proberen. Op eigen houtje gaan snuiven is gewoon alles behalve slim.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dione zei:
Precies, daarbij maak je er dan gelijk weer een ritueeltje van en dat kan ook best tricky zijn qua potentiële verslaving.
Klik om te vergroten...

Ook dat ja! Ik persoonlijk zou me toch wel weer een beetje "junk-achtig" gaan voelen als ik mijn medicatie door mijn neus ga zitten boren.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Marla Singer zei:
Dione zei:
Precies, daarbij maak je er dan gelijk weer een ritueeltje van en dat kan ook best tricky zijn qua potentiële verslaving.
Klik om te vergroten...

Ook dat ja! Ik persoonlijk zou me toch wel weer een beetje "junk-achtig" gaan voelen als ik mijn medicatie door mijn neus ga zitten boren.
Klik om te vergroten...

Ik ook, dan kan je net zo goed weer speed gaan snuiven. Medicatie is er om je te helpen, gebruik t dan ook op de manier waarop t bedoeld wordt.
k
koosiewoosieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hallo
ik snuif ook ritalin maar het is nu al zo erg dat ik er wel 30 per dag snuif een kick krijg ik er niet meer van maar als ik het een dag niet doe ben ik loom en slaperig en kom ik nergens toe.
ik krijg er maar 120 per maand en de rest koop ik op internet kost veel geld en ben al 3x opgelicht kosten 450 euro
Ik ben er wel goed van afgevallen en daar deed ik het ook voor maar weet me nu echt geen raad meer wil ook niet meer aan komen maar ik zit in 3 ploegen dienst en heb het nodig om extra energie te krijgen
wie weet raad
F
FixItUseItLid
01-01-2024, 00:00
#12
Koeienvlaai zei:
werkt 300% meer als je het door je neus neemt.
Klik om te vergroten...

Dit lijkt me gewoon onzin, je bent gewoon gevoelig voor drugs.
m
megamindyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik gebruik al sinds 2006 Ritalin.
Ik zal zo eerlijk mogenlijk zijn hier over.
Tussen Mei 2005 en Juni 2006 heb ik vanwege mijn zwangerschap, geen pil of druppel alocohol meer genomen, ik hield te veel van dit kind (4rde) dat de gedachten aan mijn baby mij genoeg plezier gaf en al mijn behoefte aan stimulerende middelen meteen verdween.
De manier en de reden, waarom ik uiteindelijk ritalin voor geschreven heb gekregen ga ik niet uitleggen, want anders gaan we oftopic.

Sinds ik Ritalin ben gaan nemen is er veel veranderd in mijn leven, zowel positief als negatief.
Maar mijn levens kwaliteid is ondanks het positieve, niets verbeterd.
Ik heb vanaf dag 1 altijd de bijwerkingen gevoeld van Ritalin, vaak erg zenuwachtig en trillen.
Maar gecombineerd met een paar biertjes, kon ik eindelijk durven te gaan schilderen en me uitsloven op familie feestjes in de keuken met gerechten klaar maken en opdienen.
Ook heb ik gemerkt dat bij een dubbele dozis, ik me niet meer makkelijk in de zeik laat nemen tijdens gesprekken met bv de jeugdzorg.
Noem het grootheids waan, ik weet het niet, maar het helpt wel!!!!
Ritalin heeft mij na 4 jaar, dusdanig rustig gemaakt, dat ik nu het gevoel hebt dat zelf de oudjes in het bejaarden tehuis een veel leukere of avontuurlijke leven hebben dan ik.
Na 4 jaar dagelijks 60 mg gebruikt te hebben, is me creativiteid verdwenen en me leer gierigheid.

Nu ben ik sinds 4 maanden om de 2 dagen me pillen aant snuiven, en neem ik 2 dagen rust.
Tijdens me 2 rust dagen lig ik alleen maar op de bank naar prime film kanaal te kijken (belgische filmnet).
En tijdens me ritalin snuif dagen, maraak te googlen over alles en nog wat!!!!!!!!
Van rechten en wetten tot paranomale mambo jambo gedoe, zodra het in me kop kom zoek ik het op en blijf ik uuren lang lezen.
Het voeld alsof ik niet meer scherp of gefocust meer kan zijn, zonder het snuiven van ritalin.

Erg jammer vindt ik dit omdat ik vroeger geen ritalin nodig had.
Natuurlijk had ik me leven lang moeite met op gang komen bla bla enz, maar ik toch uit mezelf uuren kon snuffelen in een enceclopedie ofzo, maar nu ik echt moet snuiven wil ik die effect voelen.

Jammer, erg jammer.
Ritalin is vooral voor volwassenen geen goed spul.
Het geeft jou wel een opening naar een andere wereld, en het laat je voelen dat je wel "normaal kan zijn".
Maar daarna is er nieman die jou helpt eraf te komen, en je helpt erbij stil te staan wat je anders hebt ervaren.
S
Swolsche OoievaarLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hey hallo allemaal,

Ik lees hier een heleboel waarheden over het snuiven van de ritalin.
Maar één naar mijn idee toch best wel belangrijk aspect mis ik.?

Verslavingsgedrag!!!

Gebruik het zelf nu zo'n jaar of 3 en ga mede door mijn misbruik zeg maar over op retard.
Iets wat mij best angstig maakt omdat het idee van niet meer snuiven hetzelfde gevoel geeft als het afkicken van speed en/of coke.

Dus beste mede (ex)verslaafden durf in die spiegel te kijken en eens eerlijk tegen jezelf te zijn.

groeten van 37 jarige adhd'er cq (ex)verslaafde. :wink:
H
HijenZij2010Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Degeen die het etiketje heeft met adhd of add en of andere aanverwante stoornissen en hierbij Methylfenidaathydrochloride (Ritalin) moeten gebruiken.
1. Hoe gebruik jij het en hoe ga jij ermee om ?
2. Neem jij ze oraal ? of werkt het beter als je het verstampt en opsnuift?

Onze ervaring is dat als wij het verstampen het beter werkt en er beter bij voelen dan dat wij het oraal moeten innemen :rock:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#16
Slikken, ik ga geen 13 delen bindmiddel opsnuiven en 1 deel methylfenidaat snuiven.

En zoveel verschil zit er niet tussen snuiven en slikken bij ritalin, alleen het snuiven komt sneller op. Maar je moet al zo'n dikke lijn van dat spul leggen wil je een pil of 5/6 weg werken...gewoon lekker slikken.
K
KoeienvlaaiLid
01-01-2024, 00:00
#17
werkt 300% meer als je het door je neus neemt.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#18
300% lijkt me wat overdreven, ik kan hier ook niets over vinden een bron daarover lijkt me dan wel op de plaats.

Het zal nasaal wel beter opgenomen worden, mits je zuivere methylfenidaat kan regelen. Anders denk ik dat je je neus alleen maar meer verstopt door al dat bindmiddel en dat slikken misschien nog wel efficiënter is.
Het opkomen zal sowieso sneller zijn.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Wat is dat nou weer voor onzin, 300%, hahaha. 25-30% ofzo, maximum.

Ritalin snuiven gaat prima hoor Oom Klaas, zelfs met het bindmiddel erbij. Ik heb al meer dan 100 van die pillen gesnoven en ik had niet echt last van een verstopte neus ofzo..
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#20
Okee, ik had zelf de ervaring dat ik er juist veel minder van voelde dan wanneer ik het slikte.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."