#1
Ik gebruik al sinds 2006 Ritalin.
Ik zal zo eerlijk mogenlijk zijn hier over.
Tussen Mei 2005 en Juni 2006 heb ik vanwege mijn zwangerschap, geen pil of druppel alocohol meer genomen, ik hield te veel van dit kind (4rde) dat de gedachten aan mijn baby mij genoeg plezier gaf en al mijn behoefte aan stimulerende middelen meteen verdween.
De manier en de reden, waarom ik uiteindelijk ritalin voor geschreven heb gekregen ga ik niet uitleggen, want anders gaan we oftopic.
Sinds ik Ritalin ben gaan nemen is er veel veranderd in mijn leven, zowel positief als negatief.
Maar mijn levens kwaliteid is ondanks het positieve, niets verbeterd.
Ik heb vanaf dag 1 altijd de bijwerkingen gevoeld van Ritalin, vaak erg zenuwachtig en trillen.
Maar gecombineerd met een paar biertjes, kon ik eindelijk durven te gaan schilderen en me uitsloven op familie feestjes in de keuken met gerechten klaar maken en opdienen.
Ook heb ik gemerkt dat bij een dubbele dozis, ik me niet meer makkelijk in de zeik laat nemen tijdens gesprekken met bv de jeugdzorg.
Noem het grootheids waan, ik weet het niet, maar het helpt wel!!!!
Ritalin heeft mij na 4 jaar, dusdanig rustig gemaakt, dat ik nu het gevoel hebt dat zelf de oudjes in het bejaarden tehuis een veel leukere of avontuurlijke leven hebben dan ik.
Na 4 jaar dagelijks 60 mg gebruikt te hebben, is me creativiteid verdwenen en me leer gierigheid.
Nu ben ik sinds 4 maanden om de 2 dagen me pillen aant snuiven, en neem ik 2 dagen rust.
Tijdens me 2 rust dagen lig ik alleen maar op de bank naar prime film kanaal te kijken (belgische filmnet).
En tijdens me ritalin snuif dagen, maraak te googlen over alles en nog wat!!!!!!!!
Van rechten en wetten tot paranomale mambo jambo gedoe, zodra het in me kop kom zoek ik het op en blijf ik uuren lang lezen.
Het voeld alsof ik niet meer scherp of gefocust meer kan zijn, zonder het snuiven van ritalin.
Erg jammer vindt ik dit omdat ik vroeger geen ritalin nodig had.
Natuurlijk had ik me leven lang moeite met op gang komen bla bla enz, maar ik toch uit mezelf uuren kon snuffelen in een enceclopedie ofzo, maar nu ik echt moet snuiven wil ik die effect voelen.
Jammer, erg jammer.
Ritalin is vooral voor volwassenen geen goed spul.
Het geeft jou wel een opening naar een andere wereld, en het laat je voelen dat je wel "normaal kan zijn".
Maar daarna is er nieman die jou helpt eraf te komen, en je helpt erbij stil te staan wat je anders hebt ervaren.
Ik zal zo eerlijk mogenlijk zijn hier over.
Tussen Mei 2005 en Juni 2006 heb ik vanwege mijn zwangerschap, geen pil of druppel alocohol meer genomen, ik hield te veel van dit kind (4rde) dat de gedachten aan mijn baby mij genoeg plezier gaf en al mijn behoefte aan stimulerende middelen meteen verdween.
De manier en de reden, waarom ik uiteindelijk ritalin voor geschreven heb gekregen ga ik niet uitleggen, want anders gaan we oftopic.
Sinds ik Ritalin ben gaan nemen is er veel veranderd in mijn leven, zowel positief als negatief.
Maar mijn levens kwaliteid is ondanks het positieve, niets verbeterd.
Ik heb vanaf dag 1 altijd de bijwerkingen gevoeld van Ritalin, vaak erg zenuwachtig en trillen.
Maar gecombineerd met een paar biertjes, kon ik eindelijk durven te gaan schilderen en me uitsloven op familie feestjes in de keuken met gerechten klaar maken en opdienen.
Ook heb ik gemerkt dat bij een dubbele dozis, ik me niet meer makkelijk in de zeik laat nemen tijdens gesprekken met bv de jeugdzorg.
Noem het grootheids waan, ik weet het niet, maar het helpt wel!!!!
Ritalin heeft mij na 4 jaar, dusdanig rustig gemaakt, dat ik nu het gevoel hebt dat zelf de oudjes in het bejaarden tehuis een veel leukere of avontuurlijke leven hebben dan ik.
Na 4 jaar dagelijks 60 mg gebruikt te hebben, is me creativiteid verdwenen en me leer gierigheid.
Nu ben ik sinds 4 maanden om de 2 dagen me pillen aant snuiven, en neem ik 2 dagen rust.
Tijdens me 2 rust dagen lig ik alleen maar op de bank naar prime film kanaal te kijken (belgische filmnet).
En tijdens me ritalin snuif dagen, maraak te googlen over alles en nog wat!!!!!!!!
Van rechten en wetten tot paranomale mambo jambo gedoe, zodra het in me kop kom zoek ik het op en blijf ik uuren lang lezen.
Het voeld alsof ik niet meer scherp of gefocust meer kan zijn, zonder het snuiven van ritalin.
Erg jammer vindt ik dit omdat ik vroeger geen ritalin nodig had.
Natuurlijk had ik me leven lang moeite met op gang komen bla bla enz, maar ik toch uit mezelf uuren kon snuffelen in een enceclopedie ofzo, maar nu ik echt moet snuiven wil ik die effect voelen.
Jammer, erg jammer.
Ritalin is vooral voor volwassenen geen goed spul.
Het geeft jou wel een opening naar een andere wereld, en het laat je voelen dat je wel "normaal kan zijn".
Maar daarna is er nieman die jou helpt eraf te komen, en je helpt erbij stil te staan wat je anders hebt ervaren.