Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC werkt niet tijdens het volgen van koolhydraat-arm dieet

XTC werkt niet tijdens het volgen van koolhydraat-arm dieet

15 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
V
VenusssLid
01-01-2024, 00:00
Hallo allemaal,

Sinds ongeveer 3 maanden ben ik bezig met een koolhydraat-arm dieet om af te vallen. Ik eet alleen groenten, mager vlees en zakjes waar je eiwit-shake's van kan maken. Ook gebruik ik hierbij kalium en een multivitaminen, iets wat nodig is als je dit dieet volgt.
Het gaat prima, ik voel me erg fit en ben ook al behoorlijk wat afgevallen.

Nu mijn vraag m.b.t. het nemen van xtc.
Ik heb gemerkt dat, sinds ik dit dieet volg, xtc bijna niet aanslaat. Omdat ik nog wel een poosje bezig zal zijn met dit dieet vind ik dit wel jammer. Ben geen grootverbruiker, we hebben het hier over een half pilletje, van laten we zeggen een medium sterkte. Enkele uren na het nemen van die halve neem ik nog een halve en dat is het.

Wie is een beetje medisch onderlegd en kan me uitleggen waarom het niet werkt nu ik dit dieet volg?
Uiteraard weet ik dat het dieet zelf een redelijke aanslag op je lichaam is en dat xtc dat ook is, laat staan als je het beide tegelijk doet :mrgreen:
Bewust zijnde van dit gegeven wil ik toch graag weten waarom xct blijkbaar niet werkt als je weinig tot geen koolhydraten tot je neemt.
En wat kan ik doen om toch het love-gevoel te ervaren van die pil? Enige oplossing is toch koolhydraatrijk eten? En hoe lang van tevoren moet ik daar dan mee beginnen?
Heb gewoon geen zin om over een paar weken weer xtc te nemen en dan niets te voelen, maar wel brak te zijn. Zonde.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
d
dexdude2Lid
Re: XTC werkt niet tijdens het volgen van koolhydraat-arm di

Erg toevallig, ik meen dat ik laatst nog ergens had gelezen in een tijdschrift dat voedsel rijk in koolhydraten je tryptofaan pijl omhoog doet schieten in je lichaam en je lichaam dus meer serotonine gaat produceren. En serotonine is juist belangrijk als je het love gevoel van MDMA wilt ervaren als ik het goed heb. :)

EDIT: aan de andere kant is tryptofaan gemaakt van aminozuren --> eiwit (proteïne) dus veel proteïne lijkt me zelf meer logisch, maar het bovenstaande stond letterlijk in een tijdschrijft (volgens mij Neurocampus ofzo).
w
willyfreakLid

Hee!

Helemaal gelijk. Hier zelfde meegemaakt. Ben zelf zeer sportief en let daarbij ook nauwkeurig op mijn voedsel. Voordat ik begon met trainen toen ging ik echt hard op pillen. nadat ik begon met trainen werd dit minder. Uiteindelijk dus ook zelfde conclussie getrokken (na op een avond 3 pillen van 140mg naar binnen gewerkt te hebben en nog geen klote voelde en er wel altijd 2 maanden tussen zit).

Nu zorg ik er altijd voor dat ik 2 dagen van te voren al flink begin te eten/snoepen. daarnaast op de dag zelf een flinke big mac menu naar achter werken voordat ik begin met de pil. Dan ga je echt extreem hard.

Voordeel is is dat je lichaam zoieso in dieet modus staat in jou geval. Daarbij 2 dagen flink eet dus echt alles opneemt in je lichaam en daarbij ga je extreem hard spacen!

Zelf dieet ik niet vanwege mijn gewicht maar vanwege mijn sport en kan gelukkig gewoon eten als ik een ptje neem. Dit moet je natuurlijk zelf beslissen hoe strak jij je aan je dieet houdt.
I
ImmoLid

Sporten en Diëten lijkt me nou niet echt een goede combinatie, als je goede sport resultaten wilt in ieder geval.
*
*.exeLid

Een dieet is niets meer dan afgestemde voeding; bepaalde hoeveelheden van bepaalde nutrienten, of bepaalde combinaties, refeed-dag(en) etc.

Het gaat dus niet alleen om 'afvallen' als je het woord dieet leest.
N
NathanielLid

Sorry Venuss ik heb geen advies voor jou maar wil alleen dit

*.exe zei:
Een dieet is niets meer dan afgestemde voeding; bepaalde hoeveelheden van bepaalde nutrienten, of bepaalde combinaties, refeed-dag(en) etc.

Het gaat dus niet alleen om 'afvallen' als je het woord dieet leest.
Klik om te vergroten...

even "quoten for truth".

Op mijn werk is bijvoorbeeld een man die op aanraden van zijn diëtiste altijd roomboter en volle melk bij de lunch heeft (en alsnog zou menig anorexia patiënt jaloers zijn op zijn figuur, vandaar dus ook het vetrijke dieet)
w
willyfreakLid

Zoals al aangegeven gaat een dieet niet altijd voor het afvallen (hoopte dat ik dit eigenlijk al duidelijk had gemaakt in mijn vorige post). Maar in mijn geval juist voor een snelle spieropbouwe en langzame afbraak (in combinatie met shakes en creatine).

Alsnog merk ik door mijn voeding dat ik dit in combi met mdma niet lekker gaat (minder gevoel van het spul).

Daarom de dag voor het feest of wanneer je het gaat gebruiken gewoon veel eten. voor mij maakt het eigenlijk niet uit wat (gezond/ongezond) zolang het maar flink eten is zodat je lichaam alles opneemt wat je binnenkrijgt zodat je lekker hard kan spacen.
V
VenusssLid

Bedankt voor de reacties en het meedenken! :)

Ik denk dat het er toch op neerkomt dat je dus blijkbaar koolhydraten nodig hebt om die pil te laten werken. Iets wat ik al dacht, want normaal gesproken ga ik gewoon kneiterhard op die 2 halfjes en afgelopen keren voelde ik vrijwel niets. Wel erg toevallig dat dat begonnen is toen ik met dat dieet begon.
Wat ik wel gek vind is dat veel koolhydraten je tryptofaan omhoog zou laten schieten, want ik heb me zelden zo fit en opgewekt gevoeld sinds ik koolhydraat-arm eet :grin: Had juist het idee dat mijn serotonine nu vrij hoog is.

Maar goed, ik denk dat ik toch maar 2 dagen voor het feest even afstap van het dieet door wat meer voedsel te nemen waar koolhydraten in zit. En inderdaad, een flink Mac Donalds-menu eten voor ik wegga. Dat laatste deed ik vroeger ook vaak en dat had best wel invloed op de pil, die werkte dan beter ( duurt alleen wel langer voor ie inslaat, maar dat is niet erg).
Op zich denk ik dat het ook niet zo heel veel kwaad kan qua aankomen, je danst toch uren achter elkaar, haha!
Enige nadeel is dat ik dan tijdelijk uit de ketose raak ( het aanspreken van je vetten, omdat je geen snelle suikers neemt en dus al je energie uit vetten gaat halen). Maar dat is een kwestie van 2 dagen en dan het dieet weer oppakken.
f
fran-vLid

Vanaf morgen begin ik met het cambridge dieet. Ook een hoolhydraat arm dieet gebaseerd op shakes.

Maar ik heb binnenkort ook een feestje. Uit jullie reacties begrijp ik dat je bij gebruik van XTC icm met het dieet wel in ketose blijft, maar de werking minder is?
V
VenusssLid

Inmiddels ben ik 12 kilo afgevallen :grin:

Heb de afgelopen keer toen ik een feestje had de avond ervoor lekker kipfilet gegeten. Op het feestje zelf heb ik flink gezondigd en een half bakje friet gegeten. En raad eens.....? Ik ging als een trein, xtc had lange tijd niet zo goed gewerkt als DIE keer :hearteyes:

Mijn persoonlijke conclusie is dus dat die koolhydraten wel degelijk nodig zijn voor de werking.

Fran-v, ik heb bij het begin van het dieet dus geprobeerd in ketose te blijven door niet te zondigen. Maar helaas werkte toen de xtc bij mij dus niet/nauwelijks. Ook had ik tijdens het feest geen energie, zware benen en voelde me er niet lekker bij. De brakheid achteraf was ook vele malen groter en dat terwijl je dus amper plezier van je pilletje hebt gehad.
Het zondigen en dus uit ketose raken de laatste keer heeft verder geen enkele invloed gehad op het afvallen. Ik denk dat je door het dansen enzo genoeg kcal verbrand.
Enige nadeel van het zondigen was, dat ik de dagen na het feest weer flink trek kreeg in allerlei voedsel waar ik al weken niet naar getaald had. Maar dat is een kwestie van de knop weer omzetten.
C
CestMoiLid

Haay Venusss,

Wat leuk om je hier ook tegen te komen! :wink:
Ik heb helemaal geen verschil gemerkt tijdens het koolhydraten arm dieet,
alles werkte nog precies zoals voorheen.. Wel wat minder lang, maar
dat maakt helemaal niet uit.
Maar ik ben blij dat je voor jou een manier hebt gevonden om het wel te laten werken!

Cestmoi (of t.aroo :grin: )
f
fran-vLid

Heey Venus,

Bedankt voor je bericht! Ik ben nu net een week bezig en ben 4,3 afgevallen! Ik ga het zaterdag gewoon proberen.. Mocht het minder werken dan ga ik daar gewoon met man en macht een patatje proberen weg te eten.. Maar dan weet ik iig waar het vandaan komt!

Thnxx en succes met lijnen!
H
HalayrojbeLid

fran-v zei:
Heey Venus,

Bedankt voor je bericht! Ik ben nu net een week bezig en ben 4,3 afgevallen! Ik ga het zaterdag gewoon proberen.. Mocht het minder werken dan ga ik daar gewoon met man en macht een patatje proberen weg te eten.. Maar dan weet ik iig waar het vandaan komt!

Klik om te vergroten...

Hey Fran-V

Ik ben zelf ook begonnen met Cambridge en wil binnenkort een pilletje doen! Wat waren jouw ervaringen met die combinatie? Ik maak me zorgen dat ik een wegtrekker of iets anders krijg met zo weinig caloriën.
P
PsychedelibeeLid

Halayrojbe zei:
fran-v zei:
Heey Venus,

Klik om te vergroten...

Hey Fran-V

Ik ben zelf ook begonnen met Cambridge en wil binnenkort een pilletje doen! Wat waren jouw ervaringen met die combinatie? Ik maak me zorgen dat ik een wegtrekker of iets anders krijg met zo weinig caloriën.
Klik om te vergroten...
Aangezien je op een post van 6 jaar geleden reageert denk ik niet dat je nog op een reactief hoeft te rekenen.
d
davy_xochiLid

Interessant topic, niettegenstaande.

ik heb wel ooit gemerkt dat ik na het eten van een volledige pizza zo goed als niks van een xtc pil voelde

ik volg doorgaans een low carb high protein dieet, en die dag was dus een uitzondering qua dieet.
R
RepelLid

Venusss zei:
Wat ik wel gek vind is dat veel koolhydraten je tryptofaan omhoog zou laten schieten, want ik heb me zelden zo fit en opgewekt gevoeld sinds ik koolhydraat-arm eet :grin: Had juist het idee dat mijn serotonine nu vrij hoog is. Naar mijn weten ligt dit aan het feit dat je bloedsuikerspiegel meer stabiel is, doordat je minder koolhydraten eet. Zo voel je je 'lichter' en voorkom je de suikerdips en 'gravings'.
Klik om te vergroten...
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."