Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo allemaal, Sinds ongeveer 3 maanden ben ik bezig met een koolhydraat-arm dieet om af te vallen. Ik eet alleen groenten, mager vlees en zakjes waar je eiwit-shake's van kan maken. Ook gebruik ik hierbij kalium en een multivitaminen, iets wat nodig is als je dit dieet volgt. Het gaat prima, ik voel me erg fit en ben ook al behoorlijk wat afgevallen. Nu mijn vraag m.b.t. het nemen van xtc. Ik heb gemerkt dat, sinds ik dit dieet volg, xtc bijna niet aanslaat. Omdat ik nog wel een poosje bezig zal zijn met dit dieet vind ik dit wel jammer. Ben geen grootverbruiker, we hebben het hier over een half pilletje, van laten we zeggen een medium sterkte. Enkele uren na het nemen van die halve neem ik nog een halve en dat is het. Wie is een beetje medisch onderlegd en kan me uitleggen waarom het niet werkt nu ik dit dieet volg? Uiteraard weet ik dat het dieet zelf een redelijke aanslag op je lichaam is en dat xtc dat ook is, laat staan als je het beide tegelijk doet Bewust zijnde van dit gegeven wil ik toch graag weten waarom xct blijkbaar niet werkt als je weinig tot geen koolhydraten tot je neemt. En wat kan ik doen om toch het love-gevoel te ervaren van die pil? Enige oplossing is toch koolhydraatrijk eten? En hoe lang van tevoren moet ik daar dan mee beginnen? Heb gewoon geen zin om over een paar weken weer xtc te nemen en dan niets te voelen, maar wel brak te zijn. Zonde."
"Re: XTC werkt niet tijdens het volgen van koolhydraat-arm di Bedankt voor de reacties en het meedenken! Ik denk dat het er toch op neerkomt dat je dus blijkbaar koolhydraten nodig hebt om die pil te laten werken. Iets wat ik al dacht, want normaal gesproken ga ik gewoon kneiterhard op die 2 halfjes en afgelopen keren voelde ik vrijwel niets. Wel erg toevallig dat dat begonnen is toen ik met dat dieet begon. Wat ik wel gek vind is dat veel koolhydraten je tryptofaan omhoog zou laten schieten, want ik heb me zelden zo fit en opgewekt gevoeld sinds ik koolhydraat-arm eet Had juist het idee dat mijn serotonine nu vrij hoog is. Maar goed, ik denk dat ik toch maar 2 dagen voor het feest even afstap van het dieet door wat meer voedsel te nemen waar koolhydraten in zit. En inderdaad, een flink Mac Donalds-menu eten voor ik wegga. Dat laatste deed ik vroeger ook vaak en dat had best wel invloed op de pil, die werkte dan beter ( duurt alleen wel langer voor ie inslaat, maar dat is niet erg). Op zich denk ik dat het ook niet zo heel veel kwaad kan qua aankomen, je danst toch uren achter elkaar, haha! Enige nadeel is dat ik dan tijdelijk uit de ketose raak ( het aanspreken van je vetten, omdat je geen snelle suikers neemt en dus al je energie uit vetten gaat halen). Maar dat is een kwestie van 2 dagen en dan het dieet weer oppakken."
"Re: XTC werkt niet tijdens het volgen van koolhydraat-arm di Inmiddels ben ik 12 kilo afgevallen Heb de afgelopen keer toen ik een feestje had de avond ervoor lekker kipfilet gegeten. Op het feestje zelf heb ik flink gezondigd en een half bakje friet gegeten. En raad eens.....? Ik ging als een trein, xtc had lange tijd niet zo goed gewerkt als DIE keer Mijn persoonlijke conclusie is dus dat die koolhydraten wel degelijk nodig zijn voor de werking. Fran-v, ik heb bij het begin van het dieet dus geprobeerd in ketose te blijven door niet te zondigen. Maar helaas werkte toen de xtc bij mij dus niet/nauwelijks. Ook had ik tijdens het feest geen energie, zware benen en voelde me er niet lekker bij. De brakheid achteraf was ook vele malen groter en dat terwijl je dus amper plezier van je pilletje hebt gehad. Het zondigen en dus uit ketose raken de laatste keer heeft verder geen enkele invloed gehad op het afvallen. Ik denk dat je door het dansen enzo genoeg kcal verbrand. Enige nadeel van het zondigen was, dat ik de dagen na het feest weer flink trek kreeg in allerlei voedsel waar ik al weken niet naar getaald had. Maar dat is een kwestie van de knop weer omzetten."