Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlleen trippen oefenen met MDMA?

Alleen trippen oefenen met MDMA?

110 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#1
Afaik zijn truffels illegaal in België, gelukkig wonen we in een schengenzone. :)
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Fool zei:
Afaik zijn truffels illegaal in België, gelukkig wonen we in een schengenzone. :)
Klik om te vergroten...

Serieus? :cry: Stom België.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Maar je bent toch Nederlandse roze olifant? Geen optie om het hier in NL te doen?

En als je een net-niet gevoel wilt voorkomen, kun je beter minimaal een halve portie nemen ja.

Of je echt bad gaat, heeft er ook mee te maken hoe diep je bewust gaat. Ik heb zelf in het verleden zogenaamde "heroic doses" (pretentieuze term) gedaan, maar nu ik bewust met meditatie zo diep mogelijk ga, ga ik daar soms voorbij op een normale dosis. Een trip is echt zo afhankelijk van je mindset.
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#4
En daarnaast wat is nou echt bad gaan? Vaak zijn het reflecties van jezelf of he leven die je niet aanstaan, dit kan je juist ook heel goed gebruiken om het vanaf dat moment anders te gaan doen. Of naja zo ervaar ik dat tenminste. Voel ik me even slecht, heb zelfs een keer moeten huilen :P , maar daarna voel ik me juist extra goed en gemotiveerd om mezelf te beteren
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Maar je bent toch Nederlandse roze olifant? Geen optie om het hier in NL te doen?

Ik ben Nederlands inderdaad maar ik heb in NL geen woonplaats (ja, bij mijn ouders, maar dat is wellicht geen strak plan :mrgreen:), het fijnst zou ik het vinden om het gewoon in mijn appartement in België te doen waar niemand anders is, alleen mijn kat. Het plan was om binnenkort een keer een weekend uit te kiezen wanneer ik verder niks gepland heb.

Of bedoel je dat het geen slim idee is om iets naar België te laten sturen? Lijkt mij niet zoveel kwaad kunnen toch. Laten opsturen is voor mij het handigst omdat ik fulltime werk.

Over het bad gaan, daar ben ik niet eens zo bang voor. Tijdens mijn truffeltrip 10 jaar geleden had ik ook een moment waarin ik wat paniekerige gedachten begon te krijgen omdat ik nergens meer iets van begreep. Ik kon ook niet meer inschatten wanneer ik weer normaal zou worden omdat mijn tijdsperceptie volledig weg was. Maar ik bleef toen vrij kalm. Ik ben over het algemeen niet heel angstig aangelegd, kan wel wat hebben. Wat me denk ik het meest lastig lijkt aan alleen trippen, is dat je ervaringen niet kunt delen. Vooral achteraf, als je weer wat terug bent aan het komen, kan dat wel heel fijn zijn. Ik zie er vooral een beetje tegenop om dát deel alleen te doorstaan, maar desnoods kom ik jullie wel lastig vallen. :wink:

Overigens is huilen tijdens trips me niet vreemd, ik deed dat zowel tijdens mijn paddo- als tijdens mijn truffeltrip. Maar dan wel zonder de negatieve emotie erbij. Kan me de verbazing van dat moment nog goed herinneren, van hè, ben ik nu aan het huilen?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Met truffel vla moet je oppassen. Vriend van me heeft die vla met chocolade bolletjes erin voorgoed verpest voor hemzelf door eens truffels daarmee in te nemen. Hij zegt dat hij nu denkt dat die bolletjes truffelstukjes zijn en dat dan ook echt zo proeft. :P

Ik was dus eerst ook bang om de werkzame stof te verliezen als ik thee zet van truffels. Eerst was dat ook zo, maar toen had ik de truffels slechts in kleine stukjes gesneden. Ik denk dat zo'n truffel grinder het ook nog niet fijn genoeg maakt. Je moet het echt prakken tot het een soort pasta is. Maar goed, wil je echt zeker weten dat je alles binnenkrijgt, dan kun je ze misschien het beste wel opeten ja.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
De truffels zijn binnen! :mrgreen: Ik dacht even dat ze niet bij de bestelling zaten, omdat ze zo weggemoffeld zaten tussen het plastic. Het grappige is dat ik me ze veel groter herinner van jaren geleden, in mijn herinnering was het echt een bord vol, waarschijnlijk omdat ze zo vies waren. :wink:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Veel plezier zaterdag! Zoals Mindless al zei, doe het inderdaad wel als je je goed voelt. Voel je je om wat voor reden dan ook niet helemaal goed kun je beter nog even wachten.

Dat bijnemen na een uur of twee als het niet te heftig is, is vrij nutteloos aangezien bijnemen met psychedelica het niet echt versterkt.

Thee zetten werkt trouwens prima en verminderd ook de eventuele misselijkheid of bodyload. Zolang je water niet meer kookt als je de truffels erin doet gaat er niet echt veel verloren. Ik zelf eet wel altijd de stukjes nog op aan het eind, onder het mom dat mogelijk niet alle werkzame stoffen volledig in de thee zijn opgenomen. Qua smaak is dat dan prima te doen, het wordt heel weeig, zonder verder enige smaak.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Thanks Psychedelibee!

Komend weekend leek me passend omdat het leeg is. Ik vind het altijd wel lastig te beoordelen wanneer je je 'goed genoeg' voelt. Ik heb eigenlijk meestal wel een bepaalde mate van stress in mijn hoofd, omdat ik een drukke baan heb. Heb ook wel een lastige periode gehad het afgelopen half jaar (collega die vlak voor mijn ogen werd aangereden door een busje, lang kritiek en in een coma heeft gelegen en zware hersenschade aan het ongeluk heeft overgehouden). Daarom heb ik maanden lang ook geen enkele drug aangeraakt, ik was er echt niet mee bezig en het leek me ook niet verstandig. Nu heb ik het wel een plek kunnen geven en ben ik er wel klaar voor. Ik ben me er wel van bewust dat die dingen eventueel kunnen gaan terugkomen in de trip. Maar ja, dat is dan maar zo. Dat zal nu zo zijn, maar ook over twee weken of over een maand. Stel dát het terug zou komen in de trip, ben ik ook wel weer benieuwd welke kijk de trip me daarop zou geven. Of zeg ik nu heel domme dingen?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
We bedoelen denk ik meer dat je je op dat moment prima voelt (of niet Bee?) Helemaal perfect hoeft het natuurlijk niet te zijn, maar als je je bijvoorbeeld wat neerslachtig voelt, dan kun je beter niet aan een trip beginnen, zeker niet in je eentje. Dat dingen gaan opkomen in je trip is echter natuurlijk niet verkeerd, dat is het hele punt van het onderbewuste bewust maken. Maar jouw houding daar tegenover is belangrijk. Ben je positief, dan kun je vanuit dat licht naar deze dingen kijken.

Bovenal gaat het er om dat jij voelt dat je er klaar voor bent en dat zeg je dus al, dus dat is goed. Maar het is nu niet zaterdag, dus dan moet je weer even kijken. :wink:
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#11
Denk dat het belangrijker is dat je het niet moet doen als je je slecht voelt. Gezonde spanning hoort er altijd wel ietsjes bij, er gewoon vee zin in hebben en niet kunnen wachten enzo. Verder denk ik dat je je met 10mg daar allemaal niet zo druk om moet maken. Het is een leuke dosis, maar het is echt niet dat je helemaal van de wereld bent en dat je niet meer kan rationaliseren. En uiteindelijk duurt de trip ook niet zo heel lang, veel te kort als je het mij vraagt haha. Na 2-3 uurtjes heb je je piek al wel gehad. Ga dr zaterdag gewoon lekker voor zitten, zorg dat je thuis alles gedaan hebt, lekker alles opgeruimd enzo afwas gedaan zodat je daar ook niet meer aan hoeft te denken. Lekker muziekje op of filmpje aan en gaan.

Misschien nog wel een leuke tip, ik doe vaak muziek op en dan op de tv een film dr op met het geluid uit. En dan vind ik het leuk om cosmos ofzo te kijken of een docu over de zee, vooral als er koraal in voorkomt met al die mooie kleuren en leuke visjes :hearteyes:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
We bedoelen denk ik meer dat je je op dat moment prima voelt (of niet Bee?) Helemaal perfect hoeft het natuurlijk niet te zijn, maar als je je bijvoorbeeld wat neerslachtig voelt, dan kun je beter niet aan een trip beginnen, zeker niet in je eentje.
Klik om te vergroten...
Ja dat bedoelde ik ook inderdaad. Naast mentaal wat neerslachtig voelen kun je het beter ook niet doen als je bijvoorbeeld een beetje verkouden bent of iets dergelijks.

Een beetje spanning voor het trippen is verder heel normaal, ik trip nu al zo'n 9 jaar en voel nog steeds wat spanning voor een trip. Het belangrijkste is eigenlijk dat je er gewoon zin in hebt die dag, het versterkt je emoties dus met zin erin gaan is het halve werk.

Wat betreft die moeilijke periode, zoals je aangeeft kan een trip inderdaad ook een goed moment zijn om er nog eens anders naar te kijken of het te verwerken. Als het nodig is dan zal het zeker naar voren komen en kun je er daardoor sterker uit komen. Is het niet nodig dan komt het misschien wel helemaal niet naar voren.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nogmaals dank voor jullie nuttige reacties in dit topic! Waarschijnlijk denk ik er allemaal wat teveel over na en analyseer ik het teveel, but hey that's me :) Ik zal zien zaterdag hoe ik me voel. Misschien dat als ik weer eens getript heb, dat ik er veel minder neurotisch over ben omdat ik dan weer helemaal weet hoe het voelt.

De gezonde spanning ken ik wel ja, heb ik zelfs bij XTC nog, terwijl ik dat al tig keren gedaan heb en het vrijwel altijd een positieve ervaring geeft. :wink:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Roze olifant zei:
Wellicht denk ik er allemaal wat teveel over na en analyseer ik het teveel, but hey that's me :)
Klik om te vergroten...
Dat heb ik dus ook altijd gehad maar dan echt extreem. Ik overpeinsde echt alles tot het belachelijke aan toe. Het is ook iets wat ik mede met de hulp van psychedelica onder ogen moest komen en veranderen. Dat soort neurotisch denken is een ideaal voorbeeld van wat je kunt aanpakken met trippen. Hoeft niet beslist met trippen, maar het is een zeer effectieve manier. Omdat het simpelweg werkt/effectief is, is het ook erg uitdagend, maar heel goed te doen met de juiste mindset. Ik ben er nog niet helemaal, maar ik ben in dat opzicht echt enorm veranderd. Het leven wordt een stuk makkelijker als je je er niet doorheen probeert te analyseren. :wink: Sowieso heb ik geleerd dat alles heel erg over-analyseren niet iets is wat in iemand's aard ligt. Het is "gewoon" een onbewust patroon wat doorbroken kan worden.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het leven wordt een stuk makkelijker als je je er niet doorheen probeert te analyseren. :wink: Sowieso heb ik geleerd dat alles heel erg over-analyseren niet iets is wat in iemand's aard ligt. Het is "gewoon" een onbewust patroon wat doorbroken kan worden.
Klik om te vergroten...

Zou mooi zijn als dat mij ook nog zou lukken. :)

Nog een laatste vraagje: werkt psilocybine toevallig pijnstillend? :tongueout: Ik ben vandaag uitgegleden met mijn fiets en hoewel ik me verder prima voel, is m'n halve linkerkant (heup, knie, en hand) geschaafd en op dit moment vrij pijnlijk.

Van MDMA herinner ik me dat pijntjes als sneeuw voor de zon verdwenen wanneer het begon te werken, zou een mooie bijkomstigheid zijn als dat met die truffels ook het geval was. :wink:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik kan me echter wel voorstellen dat de trip zo interessant is dat daar je aandacht zo erg naar uit gaat dat je niet let op die pijnlijke plekken en ze er zo dus effectief niet echt zijn voor je op dat moment.

Gelukkig mankeer je verder niets trouwens. :)

Vandaag is de dag, of niet? :wink:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nee, dat doet het zeker niet.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jup, ga zo beginnen. Wat verlaat, omdat ik m'n hele huis gepoetst en opgeruimd heb :wink: nu nog aan het wachten op de was die in de droger zit. Fruit staat klaar, letterlijk fris en fruitig dus :tongueout: Ik zal morgen proberen een reportje te schrijven.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Heel veel plezier roze olifant :wave: :)
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#20
Heel veel plezier! :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."