Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlleen trippen oefenen met MDMA?

Alleen trippen oefenen met MDMA?

110 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bedankt Helenas!

En Mindless: precies dat, van jezelf weten dat je alleen kan trippen lijkt me heel handig. :) Hoe laag mijn dosis zal zijn ga ik denk ik een beetje laten afhangen van hoe ik me voel na een uur/twee uur. Ik denk dat ik met 10g begin, maar mezelf kennende is het mogelijk dat ik die 5g er nog achteraan ga eten als ik me goed voel omdat ik het zonde vind om weg te gooien. Er is ook kans dat ik dat niet doe omdat ik 10g al heftig genoeg vind.

Spannend dat de trip al gepland staat voor zaterdag. Ik ben heel benieuwd! Maar ik zou als ik jou was ook goed kijken hoe je je zaterdag op dat moment voelt.
Klik om te vergroten...

Ja, ga ik zeker doen. Ik heb echter komend weekend helemaal niks gepland, dus dat komt wel goed uit.

O ja, hoe ben je van plan het in te nemen? Ik zou echt aanraden er thee van te zetten. Ik heb ze jarenlang gewoon opgegeten, maar ik vind ze eigenlijk nogal vies smaken. Wat ik nu altijd doe is ze heel fijn prakken (belangrijk) met een vork, genoeg water koken voor een grote kop, wachten tot het water iets is afgekoeld en niet meer kookt (belangrijk) en dan de stukjes in het water gooien, beetje roeren en het 20 minuten laten trekken.
Klik om te vergroten...

Ik twijfel nog een beetje. In mijn herinnering waren ze inderdaad ongelofelijk vies. Ik heb samen met de truffels een truffel grinder besteld (vooral om aan de bestelling van 15 euro te komen :tongueout:) waarmee je ze tot een pasta kunt malen en ze als het goed is makkelijker eetbaar worden. Was van plan om het dan te eten met vanillevla ofzo. En om gemberthee te zetten tegen eventuele misselijkheid. Thee zetten van de truffels zelf is ook nog wel een optie, hoewel ik dan dus wel bang ben iets van de werkzame stof te verliezen, maar volgens jou is dit dus niet zo.
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat ook wel werkt is ze in chinese tomaten soep te doen van cup a soup. Zo neem ik ze af en toe als ik er aan denk. Proef je de truffels niet zo en heb je gelijk een beetje het gevoel dat je toch wat gegeten hebt.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jammer, het had gekund. :wink:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoe vervelend vind je het om een net-niet ervaring te hebben, en later een keer met een hogere dosering te plannen?
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#5
benniesmitters zei:
En daarnaast wat is nou echt bad gaan? Vaak zijn het reflecties van jezelf of he leven die je niet aanstaan, dit kan je juist ook heel goed gebruiken om het vanaf dat moment anders te gaan doen. Of naja zo ervaar ik dat tenminste. Voel ik me even slecht, heb zelfs een keer moeten huilen :P , maar daarna voel ik me juist extra goed en gemotiveerd om mezelf te beteren
Klik om te vergroten...

Om de een of andere reden lijkt bad gaan me niet erg goed om te beginnen in je eentje te trippen. Los van psychische klachten die zelden voordoen lijkt het me niet handig om wat moed en ervaring op te bouwen.

Natuurlijk is het niet het einde van de wereld, maar misschien wel van de introvert-trippen-carriere.

Persoonlijk vind ik dat je beter ervaring op kan bouwen met iemand in de buurt om het wat bij te sturen, als je eenmaal echt een foute trip hebt gehad, maar je dat kan relativeren en een plek geven staat er niks meer in de weg om in je eentje steeds wat dieper te gaan, maar "bad trips" voorkomen is volgens mij leuker.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je kan ook bad gaan dat je in een hoek zit omdat je slechte drugs heb en dat je van alles voelt en ziet en dat je het gewoon moet uitzitten. Echt kut dit.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Warmte, dat is wel een specifiek iets. Maar ik rende dus ook steeds m'n huis door, compleet in paniek.

Nog steeds zin om te trippen roze olifant? :P :wink:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nee hoor ik had het zelf ook gewoon naar Belgie laten sturen als ik jou was.

Echt bad gaan gaat imo niet over persoonlijke kwesties, maar echt psychologisch doordraaien. (Tijdelijk) psychotisch worden. Gebeurd niet zomaar, maar ik ben iemand die de grenzen nogal opzoekt (vooral een paar jaar geleden had ik gewoon geen grenzen, maar dat heb ik geweten). Je persoonlijke kwesties zijn helemaal niets vergeleken bij dat. Niet dat ik mensen bang wil praten, maar ik wil ook niet doen alsof er geen risico's zijn bij diep introspectief trippen. Je moet denk ik ook een klein beetje gek zijn als psychonaut... :P Maar er was heel wat voor nodig om uiteindelijk op dat punt te komen hoor. Gebeurd echt niet zomaar als je een beetje stabiel bent.

Kom ons maar gewoon lastig vallen hoor, vinden we leuk. :wink: Alleen al het opschrijven ervan werkt bij mij altijd ook erg goed.

Huilen tijdens trips is niets mis mee, is bij mij ook wel gebeurd. Meestal tranen van vreugde, maar ook wel van diepe pijn. Zouden meer mensen moeten doen, hartstikke gezond en opluchtend. :)
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Echt bad gaan gaat imo niet over persoonlijke kwesties, maar echt psychologisch doordraaien. (Tijdelijk) psychotisch worden.
Klik om te vergroten...

Oh dat kan ik me helemaal voorstellen. Of ja, niet, want ik heb dat niet meegemaakt, maar ik kan me indenken dat dat gebeuren. Een psychose is eigenlijk ook niets meer of minder dan een staat van zijn van het brein, een soort (nare) trip. Met drugs sleutel je aan de poortjes in je brein, en dat kan dan allerlei kanten opgaan. Zeker ook de 'gekke', psychotische kant. Eigenlijk is de hele psychedelische ervaring toch überhaupt een soort van licht psychotisch te noemen? Ik bedoel, iemand die onder invloed van een psychedelicum overdag op straat zou rondlopen en mensen zou vertellen wat hij zoal ervaart, zou toch aardig voor gek aangezien worden. Verward denken, verlies van contact met de realiteit, hallucinaties, wanen, allemaal symptomen die voorkomen bij psychose en ook mogelijk onder invloed van psychedelica. De vraag is: wat is gek? En wiens realiteit is de ware? Maar dat is weer een andere discussie :wink:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nou, dat is het aparte. Ik heb vele trips meegemaakt met extreem overdonderende visuals en ook zeer absurde gedachten/inzichten, maar waarbij ik me ondertussen gewoon compleet 100% 'sane' voelde, al zou dat misschien niet zo lijken voor een ander. :wink:

Maar de echt psychotische ervaring is compleet anders. Toen voelde ik me ook echt 'insane'. Ik kon mezelf toen niet meer vertrouwen en er was nergens meer een plek van stabiliteit. Vooral dat laatste staat me bij. Dat constant zoeken naar rust/stabiliteit, maar dat is er dan gewoon niet (lijkt er niet te zijn). Let wel, dit gebeurde bij een 70 gram paddotrip waarbij het er echt over the top extreem aan toe ging.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#11
Is een kenmerk van een psychotische episode niet juist dat je je wel sane voelt?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Fool zei:
Is een kenmerk van een psychotische episode niet juist dat je je wel sane voelt?
Klik om te vergroten...
Misschien als het langdurig is, dat iemand zichzelf dat dan wijs gaat maken om het min of meer draaglijk te maken? Is maar een idee hoor, ik weet het niet. Als het geen psychotische episode was, dan weet ik niet wat het dan wel was.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja dit heb ik dus ook gehad op een ongeveer 400mu LSD trip. Alles ging geweldig en ineens donderslag bij heldere hemel ging het mis. Ik bleef maar rondrennen als een kip zonder kop om rust te vinden en warmte alles relateerde ik aan warmte en er naar op zoek zijn.

Kleuren moesten warm, geluid moest warm, temperatuur moest warm. Emotie moest warm echt alles. Alleen lukte het me niet het te vinden.

Mindless zei:
Maar de echt psychotische ervaring is compleet anders. Toen voelde ik me ook echt 'insane'. Ik kon mezelf toen niet meer vertrouwen en er was nergens meer een plek van stabiliteit. Vooral dat laatste staat me bij. Dat constant zoeken naar rust/stabiliteit, maar dat is er dan gewoon niet (lijkt er niet te zijn). Let wel, dit gebeurde bij een 70 gram paddotrip waarbij het er echt over the top extreem aan toe ging.
Klik om te vergroten...
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Fool zei:
Is een kenmerk van een psychotische episode niet juist dat je je wel sane voelt?
Klik om te vergroten...
Misschien als het langdurig is, dat iemand zichzelf dat dan wijs gaat maken om het min of meer draaglijk te maken? Is maar een idee hoor, ik weet het niet. Als het geen psychotische episode was, dan weet ik niet wat het dan wel was.
Klik om te vergroten...
ZERO-?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Fool zei:
Is een kenmerk van een psychotische episode niet juist dat je je wel sane voelt?
Klik om te vergroten...
Volgens mij ook ja, dat maakt het ook zo eng denk ik dat je er echt in gaat geloven in die wanen.

Maargoed als je een halve portie truffels neemt zal het wel allemaal niet zo'n vaart lopen. Ik vind zelf een hele portie truffels ook al mild, heb het idee dat een hele portie truffels ook echt milder is als een hele portie paddo's destijds. Nu is een portie truffels 15gr en destijds was een portie paddo's 30gr. Weet alleen niet exact hoe die twee zich qua potentie verhouden tot elkaar, maar heb niet het idee dat truffels 2x zo sterk zijn in ieder geval.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#16
Als een halve portie te weinig zou zijn, wanneer kan je dan het best iets erbij eten?

Ik kan me ook echt niet meer herinneren hoeveel een portie destijds was. In mijn herinnering moest ik echt een flink bord van die truffels wegkauwen, maar dat kan ook zo hebben geleken want ik vond ze extreem vies.

@ Mindless: jawel hoor, nog steeds zin in :wink: maar die 70gr laat ik voor nu toch maar aan me voorbij gaan haha.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#17
Roze olifant zei:
Als een halve portie te weinig zou zijn, wanneer kan je dan het best iets erbij eten?
Klik om te vergroten...
In de regel voordat je de conclusie kunt trekken dat het te weinig is, oftewel zo snel mogelijk. :P
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#18
Fool zei:
Roze olifant zei:
Als een halve portie te weinig zou zijn, wanneer kan je dan het best iets erbij eten?
Klik om te vergroten...
In de regel voordat je de conclusie kunt trekken dat het te weinig is, oftewel zo snel mogelijk. :P
Klik om te vergroten...

Hmmm shit, ja, zo'n vermoeden had ik al. Ik twijfel gewoon een beetje over de dosering omdat ik geen idee heb wat een halve portie aan effect geeft. De enige twee ervaringen die ik heb met psilocybine waren beide gewoon hele porties dus ik heb alleen dat referentiekader.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
Eigenlijk maakt dat niet zoveel uit. Ik zit denk ik nog een beetje in het MDMA-regime. Met MDMA vond ik die net-niet ervaringen wel frustrerend, omdat je dan op een fijn gevoel zat te wachten wat niet helemaal doorkwam. Dan had je je serotonine verbruikt (ik liet altijd maanden tussen 2 ervaringen) en dan moest je de kater doorstaan voor niets. Maar dat is bij truffels niet echt van toepassing, dus waar doe ik moeilijk over. :P
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik zou het inderdaad lekker bij een halve dosering laten, valt het tegen heb je pech en kun je een volgende keer gewoon wat meer nemen. Bijnemen is vaak niet heel effectief met psychedelica en dus zonde. Daarbij moet je psychedelica ook gewoon een beetje met respect opbouwen qua dosering.

En ja een net niet ervaring is altijd nog beter dan een te heftige ervaring. Ik heb zelf ook al meerdere net niet trips gehad omdat ik dan een nieuw middel probeerde en dosis nog aan het aftasten was, zo erg is het uiteindelijk niet.

Blow je wel eens? Ik blow eigenlijk standaard bij psychedelica, maar het handige is dat wiet of hasj een net niet trip soms toch dat zetje kan geven naar een fatsoenlijke trip. Doe dit alleen wel als je vaker blowt, want anders kan dit nog wel eens een hele nare en heftige combo zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."