Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlleen trippen oefenen met MDMA?

Alleen trippen oefenen met MDMA?

110 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
H
HelenasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Leuk, spannend! Heel veel plezier! :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Roze olifant zei:
Ik was me nog aan het bedenken: grappig dat ik door dit topic zo op andere gedachten ben gebracht. Ik begon heel voorzichtig, met de vraag of MDMA goed zou zijn om te oefenen, en in eerste instantie was het plan ook om eerst nog een keer samen met iemand een psychedelicum te gebruiken, omdat ik het idee om meteen te solotrippen nog te beangstigend vond.

En nu staat mijn trip al gepland voor komende zaterdag. :grin: Mits de truffels tijdig binnenkomen, maar ik verwacht ze morgen of overmorgen. Ik ga zeker een report schrijven Mindless. :)

Na hier met jullie gesproken te hebben en veel gelezen te hebben denk ik gewoon dat ik het wel aan kan (en wil).
Klik om te vergroten...
Haha :P Zolang dat echt jouw eigen keuze is, is dat ook hartstikke prima toch? Als je het maar niet puur doet omdat wij het aanraden. En van jezelf weten dat alleen trippen prima kan is gewoon heel relaxed. Dan ben je van niemand afhankelijk als je weer eens het gevoel hebt van 'nu heb ik echt zin om weer eens te trippen'. Buiten dat had ik persoonlijk niet graag gewild dat ik tijdens mijn meest intense trips gezelschap had gehad. Rare lichaamsbewegingen, vreemd uit mijn ogen kijken, vreemde geluiden... :tearsofjoy: Maar ja, dat zal allemaal wel meevallen nu je een lage dosis neemt.

Spannend dat de trip al gepland staat voor zaterdag. Ik ben heel benieuwd! Maar ik zou als ik jou was ook goed kijken hoe je je zaterdag op dat moment voelt. Niet teveel gefixeerd zijn op 'zaterdag gaat het hem worden'. Gewoon kijken of je er dan het juiste gevoel bij hebt. De mooiste trips komen voort uit een spontaan gevoel van er zin in hebben.

O ja, hoe ben je van plan het in te nemen? Ik zou echt aanraden er thee van te zetten. Ik heb ze jarenlang gewoon opgegeten, maar ik vind ze eigenlijk nogal vies smaken. Wat ik nu altijd doe is ze heel fijn prakken (belangrijk) met een vork, genoeg water koken voor een grote kop, wachten tot het water iets is afgekoeld en niet meer kookt (belangrijk) en dan de stukjes in het water gooien, beetje roeren en het 20 minuten laten trekken. Daarna afgieten in een kop. Sommigen peuzelen dan de stukjes truffel ook nog op, maar imo gaat dat het hele idee wat voorbij van er thee van zetten. Ik zelf merk eigenlijk 0 verschil in de intensiteit van mijn trips tussen gewoon eten en er thee van zetten. Het is gewoon hartstikke makkelijk om het zo in te nemen en je hebt het bijkomende voordeel dat het lichter op de maag is. Ik merk ook dat het klein beetje hoofdpijn wat ik altijd had na trips hierdoor ook zo goed als verdwenen is.

Nog een dingetje: truffels wel in de koelkast bewaren. :wink: Misschien logisch, maar ik heb wel verhalen gehoord van mensen die dat niet doen. :P Dat zou een beetje zonde zijn.

Heel veel plezier!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bedankt Helenas!

En Mindless: precies dat, van jezelf weten dat je alleen kan trippen lijkt me heel handig. :) Hoe laag mijn dosis zal zijn ga ik denk ik een beetje laten afhangen van hoe ik me voel na een uur/twee uur. Ik denk dat ik met 10g begin, maar mezelf kennende is het mogelijk dat ik die 5g er nog achteraan ga eten als ik me goed voel omdat ik het zonde vind om weg te gooien. Er is ook kans dat ik dat niet doe omdat ik 10g al heftig genoeg vind.

Spannend dat de trip al gepland staat voor zaterdag. Ik ben heel benieuwd! Maar ik zou als ik jou was ook goed kijken hoe je je zaterdag op dat moment voelt.
Klik om te vergroten...

Ja, ga ik zeker doen. Ik heb echter komend weekend helemaal niks gepland, dus dat komt wel goed uit.

O ja, hoe ben je van plan het in te nemen? Ik zou echt aanraden er thee van te zetten. Ik heb ze jarenlang gewoon opgegeten, maar ik vind ze eigenlijk nogal vies smaken. Wat ik nu altijd doe is ze heel fijn prakken (belangrijk) met een vork, genoeg water koken voor een grote kop, wachten tot het water iets is afgekoeld en niet meer kookt (belangrijk) en dan de stukjes in het water gooien, beetje roeren en het 20 minuten laten trekken.
Klik om te vergroten...

Ik twijfel nog een beetje. In mijn herinnering waren ze inderdaad ongelofelijk vies. Ik heb samen met de truffels een truffel grinder besteld (vooral om aan de bestelling van 15 euro te komen :tongueout:) waarmee je ze tot een pasta kunt malen en ze als het goed is makkelijker eetbaar worden. Was van plan om het dan te eten met vanillevla ofzo. En om gemberthee te zetten tegen eventuele misselijkheid. Thee zetten van de truffels zelf is ook nog wel een optie, hoewel ik dan dus wel bang ben iets van de werkzame stof te verliezen, maar volgens jou is dit dus niet zo.
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat ook wel werkt is ze in chinese tomaten soep te doen van cup a soup. Zo neem ik ze af en toe als ik er aan denk. Proef je de truffels niet zo en heb je gelijk een beetje het gevoel dat je toch wat gegeten hebt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Met truffel vla moet je oppassen. Vriend van me heeft die vla met chocolade bolletjes erin voorgoed verpest voor hemzelf door eens truffels daarmee in te nemen. Hij zegt dat hij nu denkt dat die bolletjes truffelstukjes zijn en dat dan ook echt zo proeft. :P

Ik was dus eerst ook bang om de werkzame stof te verliezen als ik thee zet van truffels. Eerst was dat ook zo, maar toen had ik de truffels slechts in kleine stukjes gesneden. Ik denk dat zo'n truffel grinder het ook nog niet fijn genoeg maakt. Je moet het echt prakken tot het een soort pasta is. Maar goed, wil je echt zeker weten dat je alles binnenkrijgt, dan kun je ze misschien het beste wel opeten ja.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
De truffels zijn binnen! :mrgreen: Ik dacht even dat ze niet bij de bestelling zaten, omdat ze zo weggemoffeld zaten tussen het plastic. Het grappige is dat ik me ze veel groter herinner van jaren geleden, in mijn herinnering was het echt een bord vol, waarschijnlijk omdat ze zo vies waren. :wink:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Veel plezier zaterdag! Zoals Mindless al zei, doe het inderdaad wel als je je goed voelt. Voel je je om wat voor reden dan ook niet helemaal goed kun je beter nog even wachten.

Dat bijnemen na een uur of twee als het niet te heftig is, is vrij nutteloos aangezien bijnemen met psychedelica het niet echt versterkt.

Thee zetten werkt trouwens prima en verminderd ook de eventuele misselijkheid of bodyload. Zolang je water niet meer kookt als je de truffels erin doet gaat er niet echt veel verloren. Ik zelf eet wel altijd de stukjes nog op aan het eind, onder het mom dat mogelijk niet alle werkzame stoffen volledig in de thee zijn opgenomen. Qua smaak is dat dan prima te doen, het wordt heel weeig, zonder verder enige smaak.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Thanks Psychedelibee!

Komend weekend leek me passend omdat het leeg is. Ik vind het altijd wel lastig te beoordelen wanneer je je 'goed genoeg' voelt. Ik heb eigenlijk meestal wel een bepaalde mate van stress in mijn hoofd, omdat ik een drukke baan heb. Heb ook wel een lastige periode gehad het afgelopen half jaar (collega die vlak voor mijn ogen werd aangereden door een busje, lang kritiek en in een coma heeft gelegen en zware hersenschade aan het ongeluk heeft overgehouden). Daarom heb ik maanden lang ook geen enkele drug aangeraakt, ik was er echt niet mee bezig en het leek me ook niet verstandig. Nu heb ik het wel een plek kunnen geven en ben ik er wel klaar voor. Ik ben me er wel van bewust dat die dingen eventueel kunnen gaan terugkomen in de trip. Maar ja, dat is dan maar zo. Dat zal nu zo zijn, maar ook over twee weken of over een maand. Stel dát het terug zou komen in de trip, ben ik ook wel weer benieuwd welke kijk de trip me daarop zou geven. Of zeg ik nu heel domme dingen?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
We bedoelen denk ik meer dat je je op dat moment prima voelt (of niet Bee?) Helemaal perfect hoeft het natuurlijk niet te zijn, maar als je je bijvoorbeeld wat neerslachtig voelt, dan kun je beter niet aan een trip beginnen, zeker niet in je eentje. Dat dingen gaan opkomen in je trip is echter natuurlijk niet verkeerd, dat is het hele punt van het onderbewuste bewust maken. Maar jouw houding daar tegenover is belangrijk. Ben je positief, dan kun je vanuit dat licht naar deze dingen kijken.

Bovenal gaat het er om dat jij voelt dat je er klaar voor bent en dat zeg je dus al, dus dat is goed. Maar het is nu niet zaterdag, dus dan moet je weer even kijken. :wink:
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#10
Denk dat het belangrijker is dat je het niet moet doen als je je slecht voelt. Gezonde spanning hoort er altijd wel ietsjes bij, er gewoon vee zin in hebben en niet kunnen wachten enzo. Verder denk ik dat je je met 10mg daar allemaal niet zo druk om moet maken. Het is een leuke dosis, maar het is echt niet dat je helemaal van de wereld bent en dat je niet meer kan rationaliseren. En uiteindelijk duurt de trip ook niet zo heel lang, veel te kort als je het mij vraagt haha. Na 2-3 uurtjes heb je je piek al wel gehad. Ga dr zaterdag gewoon lekker voor zitten, zorg dat je thuis alles gedaan hebt, lekker alles opgeruimd enzo afwas gedaan zodat je daar ook niet meer aan hoeft te denken. Lekker muziekje op of filmpje aan en gaan.

Misschien nog wel een leuke tip, ik doe vaak muziek op en dan op de tv een film dr op met het geluid uit. En dan vind ik het leuk om cosmos ofzo te kijken of een docu over de zee, vooral als er koraal in voorkomt met al die mooie kleuren en leuke visjes :hearteyes:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
We bedoelen denk ik meer dat je je op dat moment prima voelt (of niet Bee?) Helemaal perfect hoeft het natuurlijk niet te zijn, maar als je je bijvoorbeeld wat neerslachtig voelt, dan kun je beter niet aan een trip beginnen, zeker niet in je eentje.
Klik om te vergroten...
Ja dat bedoelde ik ook inderdaad. Naast mentaal wat neerslachtig voelen kun je het beter ook niet doen als je bijvoorbeeld een beetje verkouden bent of iets dergelijks.

Een beetje spanning voor het trippen is verder heel normaal, ik trip nu al zo'n 9 jaar en voel nog steeds wat spanning voor een trip. Het belangrijkste is eigenlijk dat je er gewoon zin in hebt die dag, het versterkt je emoties dus met zin erin gaan is het halve werk.

Wat betreft die moeilijke periode, zoals je aangeeft kan een trip inderdaad ook een goed moment zijn om er nog eens anders naar te kijken of het te verwerken. Als het nodig is dan zal het zeker naar voren komen en kun je er daardoor sterker uit komen. Is het niet nodig dan komt het misschien wel helemaal niet naar voren.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nogmaals dank voor jullie nuttige reacties in dit topic! Waarschijnlijk denk ik er allemaal wat teveel over na en analyseer ik het teveel, but hey that's me :) Ik zal zien zaterdag hoe ik me voel. Misschien dat als ik weer eens getript heb, dat ik er veel minder neurotisch over ben omdat ik dan weer helemaal weet hoe het voelt.

De gezonde spanning ken ik wel ja, heb ik zelfs bij XTC nog, terwijl ik dat al tig keren gedaan heb en het vrijwel altijd een positieve ervaring geeft. :wink:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Roze olifant zei:
Wellicht denk ik er allemaal wat teveel over na en analyseer ik het teveel, but hey that's me :)
Klik om te vergroten...
Dat heb ik dus ook altijd gehad maar dan echt extreem. Ik overpeinsde echt alles tot het belachelijke aan toe. Het is ook iets wat ik mede met de hulp van psychedelica onder ogen moest komen en veranderen. Dat soort neurotisch denken is een ideaal voorbeeld van wat je kunt aanpakken met trippen. Hoeft niet beslist met trippen, maar het is een zeer effectieve manier. Omdat het simpelweg werkt/effectief is, is het ook erg uitdagend, maar heel goed te doen met de juiste mindset. Ik ben er nog niet helemaal, maar ik ben in dat opzicht echt enorm veranderd. Het leven wordt een stuk makkelijker als je je er niet doorheen probeert te analyseren. :wink: Sowieso heb ik geleerd dat alles heel erg over-analyseren niet iets is wat in iemand's aard ligt. Het is "gewoon" een onbewust patroon wat doorbroken kan worden.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
Het leven wordt een stuk makkelijker als je je er niet doorheen probeert te analyseren. :wink: Sowieso heb ik geleerd dat alles heel erg over-analyseren niet iets is wat in iemand's aard ligt. Het is "gewoon" een onbewust patroon wat doorbroken kan worden.
Klik om te vergroten...

Zou mooi zijn als dat mij ook nog zou lukken. :)

Nog een laatste vraagje: werkt psilocybine toevallig pijnstillend? :tongueout: Ik ben vandaag uitgegleden met mijn fiets en hoewel ik me verder prima voel, is m'n halve linkerkant (heup, knie, en hand) geschaafd en op dit moment vrij pijnlijk.

Van MDMA herinner ik me dat pijntjes als sneeuw voor de zon verdwenen wanneer het begon te werken, zou een mooie bijkomstigheid zijn als dat met die truffels ook het geval was. :wink:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik kan me echter wel voorstellen dat de trip zo interessant is dat daar je aandacht zo erg naar uit gaat dat je niet let op die pijnlijke plekken en ze er zo dus effectief niet echt zijn voor je op dat moment.

Gelukkig mankeer je verder niets trouwens. :)

Vandaag is de dag, of niet? :wink:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nee, dat doet het zeker niet.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Jup, ga zo beginnen. Wat verlaat, omdat ik m'n hele huis gepoetst en opgeruimd heb :wink: nu nog aan het wachten op de was die in de droger zit. Fruit staat klaar, letterlijk fris en fruitig dus :tongueout: Ik zal morgen proberen een reportje te schrijven.
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#18
Als je truffels doet gewoon rond een uurtje of 7 ofzo. Zorg je dat je vanaf 2-3 uur niets meer eet werkt het iets beter
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
Is ook een goed idee Bennie. :) Misschien wat lekkerder dan truffel-vla. :wink:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#20
Heeft iemand hier ervaring met een XTC-avondje in je eentje? Just curious.

Zoals ik in een eerder topic al schreef zou ik wel wat meer willen gaan experimenteren met psychedelica. De eerste keren sowieso graag met iemand anders (gewoon omdat ik mezelf te onervaren vind en geen risico's wil nemen), later eventueel - het zal een beetje afhangen van mijn ervaringen - alleen. Het lijkt me namelijk ook fijn om ook alleen te kunnen trippen en daarbij niet perse afhankelijk te zijn van anderen, zeker nu ik op dit forum heb gelezen over de mogelijke voordelen daarvan.

Omdat ik een beetje huiverig ben voor in m'n eentje trippen, vroeg ik me af of het tegen de tijd dat ik ermee zou willen starten zou kunnen helpen om te beginnen met MDMA. Ik besef dat MDMA heel anders werkt dan bijvoorbeeld truffels of LSD en dat de ervaring dus eigenlijk onvergelijkbaar is. Het zou dus meer zijn om gewoon eens te ervaren/ontdekken hoe het is om in mijn eentje onder invloed te zijn van 'iets' en hoe ik daarop reageer. En dat ik op grond daarvan dan beslis of ik het aandurf. Ik ben bekend met de effecten van MDMA en het is over het algemeen iets minder overweldigend, het voelt daardoor wat veiliger voor me aan, vandaar dat dit in me op kwam.

Aan de andere kant is het wellicht ook juist heel frustrerend om in je eentje onder invloed te zijn van MDMA gezien het sociale aspect wat dan totaal ontbreekt, dus misschien is het wel een heel slecht idee, en kan ik tegen de tijd dat ik er klaar voor ben om alleen te gaan trippen beter een milde dosis truffels proberen... zijn er onder jullie misschien mensen met ervaringen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."