Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumszolpidem

zolpidem

33 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
g
getitd0n3Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Yo Fat cat je hebt het mis, en zo geweldig als apotheker ben je nu ook weer niet.
Waar vind je hier trouwens ooit eens een admin? Ik wil nog steeds mijn account hieruit.
K
KerelmandudeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heb zo eens 2 pilletjes van me pa genomen, had de hele koekenkast leeg gegeten, en een oud computerscherm ( zo een zwaar oud model jaren 90 met beeldbuis van 21" ) uit de kelder gehaald en naast me in bed gelegd

Wist er niets meer van en de kat bekeek me vreemd

Raar !
D
DR.TH-Chill-25Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Iemand van jullie ooit zolpidem genomen?
Echt een geflipte(en plezante)drug,het is een slaappil en als je in het begin wakker probeert te blijven,voel je je op eens zat,dubbelzicht en het belangrijkste: hallucinaties.
Ik zat de patronen op mn muur met mn handen te vervormen,en dacht dat mijn lege cola-blikjes op mn bureau oorlog aan het voeren waren tegen mn pc,uren lange gesprekken tegen levenloze objecten zoals potloden en flessen en als ik wou gaan slapen waren ze kwaad op mij,ben dan toch gaan slapen(domme flessen denken altijd dat ze alles beter weten :grin: :confused: :stoned: )het is een trip maar dan zonder de risico van bad-trip,of beter gezegd zat zijn met hallucinaties :grin:
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#4
heb ik wel al gehad ja...
zijn wel meer slaappillen waar ge deze effecten van krijgt...

de beste vond ik zolpidem ofwel lorazepam(temesta 2mg) :hearteyes: :P
f
flipkonijnLid
01-01-2024, 00:00
#5
zonder afschrift te verkrijgen?

het lijkt me leuk maar niet echt verslavend
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#6
flipkonijn zei:
zonder afschrift te verkrijgen?

het lijkt me leuk maar niet echt verslavend
Klik om te vergroten...
haha
deze soort drugs

"benzo's" genaamd zijn extreem verslavend... :)
en nee niet zonder voorschrift te verkrijgen.
maarja er zijn dokters genoeg die dat wel doen :wink:
A
Armani7Lid
01-01-2024, 00:00
#7
bromazepam (lexotan) blijft ook overheerlijk :grin: leuk om te combineren met speed had er zondag 3 geslikt (18mg bromazepam) echt wel lekker en goed geslapen :grin:
F
Fat Freddy's catLid
01-01-2024, 00:00
#8
Armani7 zei:
bromazepam (lexotan) blijft ook overheerlijk :grin: leuk om te combineren met speed had er zondag 3 geslikt (18mg bromazepam) echt wel lekker en goed geslapen :grin:
Klik om te vergroten...


Ik doe het zelf ook soms hoor, maar je bent toch op de hoogte dat het combineren van uppers en downers hartstilstand kan veroorzaken met wat pech?
D
DoodkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
DR.TH-Chill-25 zei:
Iemand van jullie ooit zolpidem genomen?
Echt een geflipte(en plezante)drug,het is een slaappil en als je in het begin wakker probeert te blijven,voel je je op eens zat,dubbelzicht en het belangrijkste: hallucinaties.
Ik zat de patronen op mn muur met mn handen te vervormen,en dacht dat mijn lege cola-blikjes op mn bureau oorlog aan het voeren waren tegen mn pc,uren lange gesprekken tegen levenloze objecten zoals potloden en flessen en als ik wou gaan slapen waren ze kwaad op mij,ben dan toch gaan slapen(domme flessen denken altijd dat ze alles beter weten :grin: :confused: :stoned: )het is een trip maar dan zonder de risico van bad-trip,of beter gezegd zat zijn met hallucinaties :grin:
Klik om te vergroten...

ZOLPIDERM mmm nog maar eens op doktersbezoek maandag denk ik... kan je heel erg op halucineren... :wink:
F
Fat Freddy's catLid
01-01-2024, 00:00
#10
DR.TH-Chill-25 zei:
Iemand van jullie ooit zolpidem genomen?
Echt een geflipte(en plezante)drug,het is een slaappil en als je in het begin wakker probeert te blijven,voel je je op eens zat,dubbelzicht en het belangrijkste: hallucinaties.
Ik zat de patronen op mn muur met mn handen te vervormen,en dacht dat mijn lege cola-blikjes op mn bureau oorlog aan het voeren waren tegen mn pc,uren lange gesprekken tegen levenloze objecten zoals potloden en flessen en als ik wou gaan slapen waren ze kwaad op mij,ben dan toch gaan slapen(domme flessen denken altijd dat ze alles beter weten :grin: :confused: :stoned: )het is een trip maar dan zonder de risico van bad-trip,of beter gezegd zat zijn met hallucinaties :grin:
Klik om te vergroten...


Zijt ge wel zeker dat ge zoldipem hebt geslikt?? Ik kan die eten als snoepjes en wordt er gewoon heel relaxed van (nu niet dat dat een aanrader is... :mrgreen: )
F
Fat Freddy's catLid
01-01-2024, 00:00
#11
flipkonijn zei:
zonder afschrift te verkrijgen?

het lijkt me leuk maar niet echt verslavend
Klik om te vergroten...


Man, als ge daar een tijd mee bezig zijt is dat even verslavend als bruine... :cry:
Oppassen!!
D
DoodkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Fat Freddy's cat zei:
flipkonijn zei:
zonder afschrift te verkrijgen?

het lijkt me leuk maar niet echt verslavend
Klik om te vergroten...


Man, als ge daar een tijd mee bezig zijt is dat even verslavend als bruine... :cry:
Oppassen!!
Klik om te vergroten...

idd zeer verslavend spul. alles wat onder benzodiazepines valt trouwens.
en wat zolpiderm betreft ik heb daar al enorm op kunnen halucineren. het ene stel hersens is het andere niet... bij mij werkt mdma dan weer niet...
F
Fat Freddy's catLid
01-01-2024, 00:00
#13
Doodkapje zei:
en wat zolpiderm betreft ik heb daar al enorm op kunnen halucineren. het ene stel hersens is het andere niet... bij mij werkt mdma dan weer niet...
Klik om te vergroten...


whaha, nee man dat is gewoon onmogelijk dat jij op zoldipem gaat hallucineren. Echt niet, ik weet wel wat van medicijnen en mogelijke bijwerkingen af.

Ik weet natuurlijk niet wat je erbij genomen hebt of de dagen ervoor gebruikt had of zo.
D
DoodkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Fat Freddy's cat zei:
Doodkapje zei:
en wat zolpiderm betreft ik heb daar al enorm op kunnen halucineren. het ene stel hersens is het andere niet... bij mij werkt mdma dan weer niet...
Klik om te vergroten...


whaha, nee man dat is gewoon onmogelijk dat jij op zoldipem gaat hallucineren. Echt niet, ik weet wel wat van medicijnen en mogelijke bijwerkingen af.

Ik weet natuurlijk niet wat je erbij genomen hebt of de dagen ervoor gebruikt had of zo.
Klik om te vergroten...

van het medicijn rechtstreeks misschien niet, maar ik kan je vertellen als je wakker blijft op slaappillen dat je echt wel halucineert!!! says meee :wink:
D
Dr. TommyLid
01-01-2024, 00:00
#15
nix van gemerkt
hoeveel moet je nemen dan?
d
demianLid
01-01-2024, 00:00
#16
***
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zolpidem is machtig. Ik nam ze altijd van een vriend na een nacht coke. Ik kon dan echt uren rondfietsen en genieten. Thuis in mijn bed voelde het aan of mijn kleine bedje aan een grote machine met evrtakkingen hing enzo. Echt zeer plezant. Maar niet echt aan te raden om dikwijls te doen natuurlijk...
r
raveneLid
01-01-2024, 00:00
#18
ik weet niet hoor

ik neem nu al een week of 2 zopidem, omdat ik ondrr verschrikkelijke stress sta en snachts anders totaal niet kan slapen.

NU heb ik nog niet meegemaakt dat ik begon te hallucineren. Wel was het zo dat ik gistrern een 15mg heb ingenomen en niet na een 15 minuten maar na een uur naar bed ben geweest. Ik was de tijd uit het oog verloren.

Laat ik zeggen dat het maar goed was dat mijn vriend bij me was. Ik snapte niks meer van wat mijn vriend me zei, al weet ik dat het wss wel belangrijk zal geweest zijn. (hij zei me dat ik op niks kon reageren zoals het moest). IK zag hem praten maar hoorde niks. En kon zelf niet meer opstaan, had geen 'wil' meer over mijn lichaam. Kortrom, ik was gewoon een zak patatten.

Ik wil maar zeggen dat ik niet echt kan geloven dat je hiervan kan halluniceren. ANDERE effecten ok, maar hallunicineren gaat toch wat ver denk ik. (en als je iets weet over dit middel, dan zou je moeten weten dat dit gebruit wordt om waanbeelden (bv bij mensen met een mentale handicap) tegen te gaan.

greetz
q
quotethemadravenLid
01-01-2024, 00:00
#19
. (en als je iets weet over dit middel, dan zou je moeten weten dat dit gebruit wordt om waanbeelden (bv bij mensen met een mentale handicap) tegen te gaan.
Klik om te vergroten...

We hebben het toch over zolpidem als in stilnoct? Heb je voor die stelling een bron? k'weet het niet maar ben je een Hypnoticum niet aan het verwarren met een neuroleptica? Kan me er weinig bij voorstellen dat een slaappil waanbeelden zou tegengaan. Eerder het tegenovergestelde "Halcion" is er berucht door geworden.




Source:BCFI


Hypnotica, sedativa, anxiolytica



In dit hoofdstuk worden beschreven:

* benzodiazepines
* middelen verwant aan de benzodiazepines
* diverse middelen.

Sommige antidepressiva worden gebruikt bij angsttoestanden (zie 6.3.).
Plaatsbepaling

* Voor een overzicht over aanpak van slapeloosheid en angst, vooral in verband met het gebruik van benzodiazepines, zie Folia oktober 2002, Transparantiefiche "Aanpak van angststoornissenā€, met updates, en de Aanbeveling voor Goede Medische Praktijkvoering "Aanpak van slapeloosheid in de eerste lijnā€ [Huisarts Nu 2005,34:346-71; via www.wvvh.be/files/H34_7_AB_Slapeloosheid.pdf] .
* Het is moeilijk een duidelijk onderscheid te maken tussen de anxiolytische, de sedatieve en de hypnotische eigenschappen van geneesmiddelen; voor vele middelen is dit alleen een kwestie van dosis.
* Het gebruik van deze geneesmiddelen dient beperkt te worden wegens de ongewenste effecten die vooral bij hoge doses en/of langdurig gebruik kunnen optreden.
* Wanneer een anxiolyticum, sedativum of hypnoticum nodig is, geeft men meestal de voorkeur aan een benzodiazepine, gezien deze middelen even doeltreffend zijn als andere substanties, en weinig toxisch bij overdosering. Dit belet niet dat men ook voor de benzodiazepines de indicaties strikt moet stellen, de dosis zo laag mogelijk moet houden en de duur van de behandeling moet beperken. De stoffen verwant aan de benzodiazepines lijken geen voordelen te bieden ten opzichte van de benzodiazepines.
* Het gebruik van barbituraten als hypnoticum, sedativum of anxiolyticum is niet meer aanvaardbaar, en er zijn geen specialiteiten meer op basis van barbituraten met deze indicatie. Fenobarbital wordt nog gebruikt als anti-epilepticum (zie 6.6.). De barbituraten met zeer korte werkingsduur (thiopental, methohexital) worden soms gebruikt als inductie-anestheticum.
* Bij slapeloosheid dienen eerst de oorzakelijke factoren aangepakt te worden. Niet-medicamenteuze aanpak zoals de leefwijze veranderen of eventueel psychotherapie kan aangewezen zijn. Indien toch een hypnoticum gegeven wordt, is een benzodiazepine de eerste keuze, gezien benzodiazepines minder ongewenste effecten hebben dan de barbituraten, en men er meer ervaring mee heeft dan met de middelen verwant aan benzodiazepines. Hun gebruik dient wel waar mogelijk tot enkele dagen beperkt te worden.
* Bij angststoornissen dient men na te gaan over welke soort angst het gaat. Bij alle vormen van angst verdient niet-medicamenteuze aanpak de voorkeur wegens doeltreffendheid en afwezigheid van ongewenste effecten. Medicatie heeft slechts een beperkte plaats [zie Transparantiefiche "Aanpak van angststoornissenā€, met updates]. Eventueel kunnen gedurende enkele weken benzodiazepines worden toegediend. Antidepressiva kunnen een plaats hebben bij onvoldoende effect van cognitieve therapie, bij uitgesproken vormen, of bij het obsessief-compulsief syndroom.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zolpidem is geen benzo.................

Zolpidem en zopiclon zijn (de enige) cycloperonen. Heb hier in verschillende andere topics al uitleg over gegeven dus geen zin om t opnieuw te typen allemaal :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."