Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer XTC

Eerste keer XTC

38 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goed geslaagde eerste ervaring! Verstandig dat je een pauze inlast nu even :blush: Ik ben benieuwd hoe je het effect op een feestje vindt vergeleken met thuis, ik vind het zelf altijd heel leuk dat het twee hele andere ervaringen zijn (de één niet per se leuker dan de ander, ze hebben beide hun eigen charm).

Je zou op het feestje heus wel iets meer kunnen nemen, maar aan de andere kant, als je zo hard/lekker gaat op 60mg (als dat het daadwerkelijk was), waarom zou je dan meer nemen? Meer is niet altijd beter, zeker bij MDMA. Je kan misschien rond de piek wat bijnemen om te kijken of je het effect kan verlengen (max 50% van je startdosering bijnemen zeggen ze), maar dat hangt er ook vanaf hoe lang je door wilt gaan. Soms ga je een hele tijd heerlijk op één keer doseren en dat is toch weer minder belastend voor je lijf.
P
Peppie0546Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Yes, ik vind drugs super leuk en interessant, maar vind mijn gezondheid ook belangrijk haha:laughing:

Ik denk dat ik op het feestje dan gewoon weer begin met een halve en dan rond de piek nog een kwartje bijneem. Of de andere helft verdelen in 2 kwartjes en dan beginnen met 3/4 en dan op mijn piek kijken of ik dan ook nog het laatste kwartje bijneem. Weet niet of dit verstandig is? Denk dat als ik begin met 3/4 en dan vooral aankijken hoe ik ga dat het wel goed gaat. Wil liever wel het hele feest lekker gaan. Lijkt me niet echt 'leuk' als je tijdens het feest gaat inkakken ofzo. Even kijken wat het verstandigst is om te doen.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoi @Peppie0546 ,

fijn dat je zo’n leuke kennismaking met MDMA hebt gehad. Goed ook om te lezen dat je je pillen gaat laten testen. “Een halfje” of een “kwartje” zegt namelijk bijzonder weinig! Ik heb de afgelopen jaren (in chronologische volgorde) pillen gehad die getest waren op respectievelijk: 150, 220, 60 en 200 mg waren. ”een halfje” kon voor mij dus 30 mg zijn maar ook 110. Dat maakt nogal wat uit!

Gezien jouw kaakklem lijkt het me dat je al best een redelijke dosering had.
P
Peppie0546Lid
01-01-2024, 00:00
#4
hallo @Eik
Ja klopt, daarom ga ik ze ook laten testen. Wat ik alleen wel apart vind is dat mijn vriendin ook een halve heeft gehad, maar bijna niet tot geen kaakklem had. Kan dit ook iets persoonlijks zijn? Ik heb met speed ook heel snel dat ik met mijn mond ga bewegen en ga knagen. Terwijl andere mensen om mij heen dit minder snel hebben.
P
Peppie0546Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja zeker 1 tot 1,5 Mg MDMA per kilo lichaamsgewicht. Denk dat dat met mijn mond en kaken dan ook een deel iets persoonlijks is.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja dat zou best een persoonlijk verschil kunnen zijn. Ieder individu reageert weer net iets anders op drugs. Daarom is het ook zo belangrijk om je pillen te laten testen. Dan weet je dat je geen rotzooi neemt en kun je een beetje normaal doseren.

Ben je bekend met de 1,5 Mg per kilo lichaamsgewicht regel?
P
Peppie0546Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Hallo, ik ga aankomende vrijdag voor de 1e keer XTC doen met een vriend en een vriendin (zij hebben allebei al vaker XTC gehad). Zij willen ergens buiten afgelegen de nacht gaan zitten ivm ouders. Is dit een goeie locatie voor de 1e keer en kan de kou geen probleem worden? Ik ben 1.73 rond de 65/70 kg en mijn vriend zei dat we pillen hebben van 500 mg waarvan 120 mg mdma. Moet ik dan beginnen met een halve of een kwartje. Ik heb wel vaak speed gebruikt zijn de effecten een beetje vergelijkbaar daarmee?

Alvast bedankt voor de hulp!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Peppie0546 zei:
pillen hebben van 500 mg waarvan 120 mg mdma
Klik om te vergroten...
Dit snap ik niet en kan niet toch. Wat is die andere 380mg dan?
En nee mdma/xtc is compleet anders als speed. Lees dit eens heel goed door:

Handboek - MDMA/XTC: handleiding

Op het forum worden regelmatig vragen gesteld door mensen die kennis willen maken met deze drug. Naast de topics met focus op slechts de risico's van MDMA en de topic met veel achtergrondinformatie, miste ik toch een algemene handleiding (voor beginners). Daarom heb ik deze zelf maar geschreven...
drugsforum.nl drugsforum.nl
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Chillax zei:
Ik vind het wel bijzonder dat bijna niemand hier weet dat XTC pillen met 120mg MDMA meer dan 120mg wegen😂 nog nooit je pillen gewogen? Mijn 200mg pillen wegen 380mg ofzo... Niet zo gek hoor!
Klik om te vergroten...
Maar 120 mg mdma en dan 500 mg is volgens mij wel wat overdreven toch? Als je niet geteste pillen hebt in deze tijd van 120 mg mdma dan is dat wel redelijk uniek. Dus altijd laten testen @Peppie 056 !
P
Peppie0546Lid
01-01-2024, 00:00
#10
een van de pillen was een stuk afgebroken toen ik ze kocht. En deze was getest volgens mijn vriend vandaar
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
Peppie0546 zei:
een van de pillen was een stuk afgebroken toen ik ze kocht. En deze was getest volgens mijn vriend vandaar
Klik om te vergroten...
Heeft hij ze zelf getest of zei de dealer dat?
P
Peppie0546Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ganggang zei:
Heeft hij ze zelf getest of zei de dealer dat?
Klik om te vergroten...

Mijn vriend zei dat de dealer ze getest had en dat hij daar met haar over gehad heeft. Dealer is ook weer een vriend van hem namelijk
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Peppie0546 zei:
Mijn vriend zei dat de dealer ze getest had en dat hij daar met haar over gehad heeft. Dealer is ook weer een vriend van hem namelijk
Klik om te vergroten...
... Dit geloof je toch niet. Elke dealer zegt dit. Altijd zelf laten testen. Ik durf wel te wedden dat er meer dan 120mg mdma in die pillen zit.
R
RosieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nooit de dealer geloven. Ik heb 2cb pillen, volgens de dealer 20mg. Ze zijn 9 mg. De pil zelf weegt 140mg. Best grappig eigenlijk.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Het is toch logisch dat de pil meer weegt dan het aantal mg werkzame stof? De rest is bindmiddel. Is toch altijd zo met pillen, ook met officiële medicijnen.
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ganggang zei:
Maar 120 mg mdma en dan 500 mg is volgens mij wel wat overdreven toch? Als je niet geteste pillen hebt in deze tijd van 120 mg mdma dan is dat wel redelijk uniek. Dus altijd laten testen @Peppie 056 !
Klik om te vergroten...

500 is veel, maar kan best. Sommige zijn express erg groot zodat ze makkelijker te doseren zijn. Ik heb pillen gehad die 3 keer zo groot waren als andere... Met dezelfde hoeveelheid mdma. De verhouding van 120/500 is wel wat vreemd. Volgens mij is 1.5x tot 2x vrij normaal
V
VaagLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik zou dit eerder op een feestje doen. En kwa lichaamsbouw ben ik zogoed als hetzelfde als jou. Ik had de eerste keer een pil van 210 mg en heb. De avond super goed doorstaan op 2 kwartjes op een tijd van 8 uur. Het overige gewicht zijn volgensmij bindingsmiddelen en andere toegevoegde stoffen.
R
RosieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Natozlato zei:
Het is toch logisch dat de pil meer weegt dan het aantal mg werkzame stof? De rest is bindmiddel. Is toch altijd zo met pillen, ook met officiële medicijnen.
Klik om te vergroten...

Ja natuurlijk. Ik ben niet dom hoor.
Vind her vooral grappig dat zo'n pil vooral uit bindmiddel bestaat
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Zo bedoelde ik het ook niet. Sorry als het zo overkwam.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."