Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer XTC

Eerste keer XTC

38 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Peppie0546 zei:
pillen hebben van 500 mg waarvan 120 mg mdma
Klik om te vergroten...
Dit snap ik niet en kan niet toch. Wat is die andere 380mg dan?
En nee mdma/xtc is compleet anders als speed. Lees dit eens heel goed door:

Handboek - MDMA/XTC: handleiding

Op het forum worden regelmatig vragen gesteld door mensen die kennis willen maken met deze drug. Naast de topics met focus op slechts de risico's van MDMA en de topic met veel achtergrondinformatie, miste ik toch een algemene handleiding (voor beginners). Daarom heb ik deze zelf maar geschreven...
drugsforum.nl drugsforum.nl
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Buiten in de kou? Doe dat lekker op een feestje joh...! :wink:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
De rest van het gewicht is dan bindmiddel neem ik aan.

Ik zou wel in ieder geval binnen nemen en niet in de kou buiten.

Als het écht 120 mg mdma is die erin zit, dan zou je kunnen beginnen met een halfje. Een kwartje lijkt me in dat geval te weinig.
P
Peppie0546Lid
01-01-2024, 00:00
#4
De Dunne zei:
Dit snap ik niet en kan niet toch. Wat is die andere 380mg dan?
En nee mdma/xtc is compleet anders als speed. Lees dit eens heel goed door:

Handboek - MDMA/XTC: handleiding

Op het forum worden regelmatig vragen gesteld door mensen die kennis willen maken met deze drug. Naast de topics met focus op slechts de risico's van MDMA en de topic met veel achtergrondinformatie, miste ik toch een algemene handleiding (voor beginners). Daarom heb ik deze zelf maar geschreven...
drugsforum.nl drugsforum.nl
Klik om te vergroten...

Ik snapte zelf ook al niet hoe dit kan en vandaar ook dat ik de vraag stel op dit forum. Ik ga nu de handleiding doorlezen. Heb al dingen opgezocht, maar wou ook advies van "ervaren" gebruikers weten zodat ik toch voorbereid en met meer kennis de pil ga innemen. Bedankt in ieder geval!
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik zou de eerste keer op een feest doen met lasers
P
Peppie0546Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Psilocyloner zei:
Buiten in de kou? Doe dat lekker op een feestje joh...! :wink:
Klik om te vergroten...

Ja het lijkt mij ook mooier om op een feest te ervaren met mensen, muziek en lichten, maar mijn vriend zei dat buiten met zijn drieën beter was de 1e keer, omdat dit rustiger is en ik niet in paniek of dergelijke zou raken.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik vind het maar een vaag verhaal. Pillen van 500mg waarvan 120mg MDMA? Hebben ze de pil gewoon letterlijk gewogen zeg maar ofzo? Dat hij 500mg wéégt en 120mg MDMA bevat.

En moet het perse volgende week vrijdag dan? Als jullie het buiten willen nemen zou ik dat niet midden in de winter doen. Sowieso is het op een feestje leuker. Of als je alleen met een partner thuis bent. Maar buiten op een bankje in de kou in een speeltuin ofzo? En dan euforisch van de glijbaan gaan en tikkertje spelen omdat je barst van de energie? Dat zou ik zonde vinden iig, aangezien je het het beste maar 1x in de 3 maanden kunt nemen. Dus dan zou ik het wel bij een speciale gelegenheid doen, en niet zomaar een keer ff buiten omdat jullie nog jong zijn en thuis wonen.

En als het 120mg MDMA is zou ik beginnen met een halfje. Een kwartje is wel erg weinig om wat te merken dan verwacht ik.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Iedereen zegt dat het op een feestje leuker is maar daar ben ik het niet helemaal mee eens. Dat is erg persoonlijk. Ik vind thuis ook heel leuk!
Het idee dat het rustiger is met maar paar vrienden ipv op een druk feest is wel iets voor te zeggen hoor voor een eerste keer.
P
Peppie0546Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Oké ik ga het aangeven dat we het beter een andere keer binnen kunnen doen de 1e Keer. Als alles goed gaat en het bevalt goed dan misschien op een feestje over 4/5 maand. Kijken hoe ik dat ervaar ben wel nieuwsgierig naar wat een setting kan doen met je trip namelijk. En dan de halve pil innemen. Sorry als jullie een beetje moe worden van al die 1e keer topics haha, maar als jullie nog meer tips of advies hebben ik hoor het graag, bedankt
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Je eerste keer xtc, dat is de meest magische, onvergetelijke keer! De tweede keer ook waarschijnlijk. Dat zegt eigenlijk iedereen.
In mijn ervaring is er geen enkele drug waarin de eerste en tweede keer zoveel verschil is in intensiteit dan de keren daarop! Ik wou dat iemand mij dat had verteld toen ik het voor de eerste keer deed. Je eerste keer kan je nooit meer overdoen!

Zorg dat er een goede setting is zodat je deze ervaring zo mooi mogelijk maakt. Je gaat heus niet in paniek raken. De inslag geeft je misschien even een wtf-gevoel, maar daarna voel je je heeeeeerlijk!
Doe het ergens met vertrouwde lieve mensen en waar je niet gestoord kan worden door onverwacht bezoek, en waar je niet hoeft te verbergen dat je wat geslikt hebt.

Mdma is prachtig! Wij wensen jou heel veel plezier en laat ons weten hoe het was!
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Natozlato zei:
Je eerste keer xtc, dat is de meest magische, onvergetelijke keer! De tweede keer ook waarschijnlijk. Dat zegt eigenlijk iedereen.
In mijn ervaring is er geen enkele drug waarin de eerste en tweede keer zoveel verschil is in intensiteit dan de keren daarop! Ik wou dat iemand mij dat had verteld toen ik het voor de eerste keer deed. Je eerste keer kan je nooit meer overdoen!

Zorg dat er een goede setting is zodat je deze ervaring zo mooi mogelijk maakt. Je gaat heus niet in paniek raken. De inslag geeft je misschien even een wtf-gevoel, maar daarna voel je je heeeeeerlijk!
Doe het ergens met vertrouwde lieve mensen en waar je niet gestoord kan worden door onverwacht bezoek, en waar je niet hoeft te verbergen dat je wat geslikt hebt.

Mdma is prachtig! Wij wensen jou heel veel plezier en laat ons weten hoe het was!
Klik om te vergroten...
Je wil dan ook niet het risico lopen op een 'net niet' dosering, lijkt me. Is een halve pil van 120 mg wat hier wordt aangeraden, slechts 60 mg dus, daarom niet wat te weinig denk je?
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Dat is inderdaad ook een heel belangrijk onderdeel! Als je startdosis te laag is, kom je er niet meer goed in door bij te slikken.
Ik was supervoorzichtig de eerste keer en nam ook 60 mg (ik weeg 60 kg) en had een redelijk licht effect, en het gevoel dat er meer uit te halen was.
Begin beter met 3-kwart pil en doe het meteen goed die eerste keer.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hoe oud ben je eigenlijk? Gezien je ouders een probleem vormen.

Ik zou het niet buiten doen met deze temperaturen, veel te koud. Lekker binnen ergens. De eerste keer op een feestje of thuis maakt opzich niet zo veel uit, het is maar net wat je leuker vindt.
R
RosieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Voor mijn vriend was de 3e keer magisch.
De 1e twee keren prima. Maar geen wow effect.
De pil kwam heel rustig op. Wel fijn opzich. Maar geen magisch gevoel.

De 1e twee keren had ie als start tussen 85 en 105mg.

3e keer andere pil gegeven. Tussen de 96 en 105mg
En hij ging hard!

Ik denk dat je met 60mg ook aan de lage kant zit qua startdosering.

1e keer vind ik echt mega Nice op een feestje. Lekker gaan!!!
Thuis is ook chill. Maar ik gebruik liever op een feestje. Je kan het al zo weinig doen. Dan pak ik liever op een feestje en gaan!
Maar dat is persoonlijke voorkeur :)

Buiten in de kou zou ik dan weer niet doen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Psilocyloner zei:
Je wil dan ook niet het risico lopen op een 'net niet' dosering, lijkt me. Is een halve pil van 120 mg wat hier wordt aangeraden, slechts 60 mg dus, daarom niet wat te weinig denk je?
Klik om te vergroten...
Ja, een kwartje leek me echt te weinig met die pillen, vandaar dat ik een halfje zei, maar dat is met 120 mg pillen misschien nog wel wat te weinig voor een goede inslag ja. (voor iemand van 65/70 kilo)

Natozlato zei:
Dat is inderdaad ook een heel belangrijk onderdeel! Als je startdosis te laag is, kom je er niet meer goed in door bij te slikken.
Ik was supervoorzichtig de eerste keer en nam ook 60 mg (ik weeg 60 kg) en had een redelijk licht effect, en het gevoel dat er meer uit te halen was.
Begin beter met 3-kwart pil en doe het meteen goed die eerste keer.
Klik om te vergroten...
Als het zeker is dat de pil 120 mg is (en niet 220 of zo), dan is 3 kwart pil denk ik wel een goede dosering voor de TS ja.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mooi dat het zo'n magische ervaring was! En idd, bij 60mg al zo kaakklemmen lijkt mij ook wel stug.
P
Peppie0546Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Halloo, ik heb het vrijdag dus toch gedaan de ouders van mijn vriend gingen weg naar een feestje dit kwam voor ons natuurlijk goed uit. Toen ik vrijdag ochtend wakker werd had ik er al super veel zin in. Ik ging eerst nog werken van 12 tot 6 toen naar huis goed gegeten en daarna langs het station vriendin ophalen. En door naar het huis van mijn vriend. Daar aangekomen eerst nog even wat gedronken sigaretje gerookt en praten over wat we gingen doen. Toen was het moment dat we de pil gingen innemen ik en mijn vriendin allebei een halve en mijn vriend een hele. na ongeveer 3 kwartier begon ik wat te voelen mijn beeld begon te trillen hartslag ging omhoog werd een beetje licht in mijn hoofd en duizelig en ik kreeg het een beetje koud. Dit vond ik eerst nogal "beangstigend", maar mijn vrienden stelden mij gerust en we besloten om even een rondje te gaan lopen. Toen stond ik op en gingen we lopen en kwam de omslag in een keer werd alles mooi en ik voelde me zo gelukkig en ik hield van alles en iedereen. Ik vind het nog steeds lastig om te beschrijven hoe goed ik mij voelde en hoe leuk ik het vond. We hebben ongeveer 2 uur rondgelopen daarna gingen we weer terug naar huis muziek luisteren en dansen. Na 3 uur ongeveer begon het af te zakken en gingen we zitten sigaretje roken en praten met elkaar. Het was zo'n magische ervaring heb er echt van genoten alleen wel 2 blaren op mijn wangen van het knagen. We hebben besloten om het bij kingdance Zwolle in april weer te doen, zodat er genoeg tijd tussen zit om te herstellen. Weet alleen niet zeker of ik dan weer een halfje moet doen of dat ik een hogere dosering kan nemen? Super bedankt nog voor de tips en hulp, waardoor mijn 1e ervaring zo goed is verlopen
Groetjess
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#18
Peppie0546 zei:
Halloo, ik heb het vrijdag dus toch gedaan de ouders van mijn vriend gingen weg naar een feestje dit kwam voor ons natuurlijk goed uit. Toen ik vrijdag ochtend wakker werd had ik er al super veel zin in. Ik ging eerst nog werken van 12 tot 6 toen naar huis goed gegeten en daarna langs het station vriendin ophalen. En door naar het huis van mijn vriend. Daar aangekomen eerst nog even wat gedronken sigaretje gerookt en praten over wat we gingen doen. Toen was het moment dat we de pil gingen innemen ik en mijn vriendin allebei een halve en mijn vriend een hele. na ongeveer 3 kwartier begon ik wat te voelen mijn beeld begon te trillen hartslag ging omhoog werd een beetje licht in mijn hoofd en duizelig en ik kreeg het een beetje koud. Dit vond ik eerst nogal "beangstigend", maar mijn vrienden stelden mij gerust en we besloten om even een rondje te gaan lopen. Toen stond ik op en gingen we lopen en kwam de omslag in een keer werd alles mooi en ik voelde me zo gelukkig en ik hield van alles en iedereen. Ik vind het nog steeds lastig om te beschrijven hoe goed ik mij voelde en hoe leuk ik het vond. We hebben ongeveer 2 uur rondgelopen daarna gingen we weer terug naar huis muziek luisteren en dansen. Na 3 uur ongeveer begon het af te zakken en gingen we zitten sigaretje roken en praten met elkaar. Het was zo'n magische ervaring heb er echt van genoten alleen wel 2 blaren op mijn wangen van het knagen. We hebben besloten om het bij kingdance Zwolle in april weer te doen, zodat er genoeg tijd tussen zit om te herstellen. Weet alleen niet zeker of ik dan weer een halfje moet doen of dat ik een hogere dosering kan nemen? Super bedankt nog voor de tips en hulp, waardoor mijn 1e ervaring zo goed is verlopen
Groetjess
Klik om te vergroten...
Mooi dat het zo'n leuke ervaring was. Ik zou die pillen even laten testen, want het klinkt alsof er wel iets meer dan 120mg mdma in zit. Van 60 mg krijg je niet zulke kaakklemmen.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Dat klinkt als een leuke ervaring! Ben blij dat het fijn was. De volgende keer op een feest is weer heel wat anders!

Ik moet wel zeggen dat ik meer last had van kauwen toen ik pas begon met mdma en er nu niet meer zo last van heb.
Toch wijst dit over het algemeen op een te hoge dosering, sowieso als je ogen gaan twitchen, trillen. Dat heb ik alleen als ik wat te royaal heb gedoseerd.

Laat ze inderdaad testen, dan kan je beter doseren voor het optimale effect!
P
Peppie0546Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Bedankt ik vond het ook super gaaf!
En ik ga deze week dan naar Enschede om ze zelf nog te laten testen, zodat ik het zeker weet. Ben ook erg benieuwd naar wat het effect op een feestje gaat zijn. Voor nu neem ik eventjes een pauze van de hard drugs (sowieso MDMA pas op kingdance), zodat mijn lichaam goed kan herstellen.
Nogmaals bedankt voor alle hulp en reacties!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."