Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe ga ik dit overleven?

Hoe ga ik dit overleven?

54 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Later slikken!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Driemaaldrie zei:
Thanks! Dit is wel even een eye opener. Ik neem je tips mee! Heel kut dat je er niks meer van merkt, zover wil ik het niet brengen, maar hoeveel gebruikte dan? En in welke tijdsperiode?
Klik om te vergroten...
Soms wekelijks. Altijd boven de 200 mg, vaak met speed erbij.

Lees dit ook even door:

Handboek - MDMA/XTC: handleiding

Op het forum worden regelmatig vragen gesteld door mensen die kennis willen maken met deze drug. Naast de topics met focus op slechts de risico's van MDMA en de topic met veel achtergrondinformatie, miste ik toch een algemene handleiding (voor beginners). Daarom heb ik deze zelf maar geschreven...
drugsforum.nl drugsforum.nl
L
Lid 149424Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Thanks voor jullie tips en tricks! Ik ga me er aan houden. Ik zal jullie een update geven na het feest als jullie daar enige belangstelling voor hebben!
K
KrullenLid
01-01-2024, 00:00
#4
WHAAAA nog een weekje en dan beuken!!!! Zo veel zin in, ga zelf nuchter maar echt veel zin in.

Ik ga zelf met de auto ivm verplichtingen dag erna en heb een blessure opgelopen, mocht je iemand met krukken langs zien lopen :wink: even zwaaien :nevergonnagiveyouup:
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Driemaaldrie zei:
Thanks voor jullie tips en tricks! Ik ga me er aan houden. Ik zal jullie een update geven na het feest als jullie daar enige belangstelling voor hebben!
Klik om te vergroten...
Schrijf anders een tripreport. Altijd leuk om lezen. Voor inspiratie kan je alvast wat andere reports lezen, er zijn er heel veel over mdma!
L
Lid 149424Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Krullen zei:
WHAAAA nog een weekje en dan beuken!!!! Zo veel zin in, ga zelf nuchter maar echt veel zin in.

Ik ga zelf met de auto ivm verplichtingen dag erna en heb een blessure opgelopen, mocht je iemand met krukken langs zien lopen :wink: even zwaaien :nevergonnagiveyouup:
Klik om te vergroten...
Ja, ik heb er ook veel zin in! De enige echte mevrouw LENS! 🚀 Wel jammer man, anders kon je extra extra genieten van die dag!! Ik zal wel even naar je toelopen als ik je tegenkomen, zo ben ik dan ook wel weer! 👀 Maar het is op een zondag, hoeveel mensen gaan er gebruiken denk je? 50/50?
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Met Amelie Lens heb je ook geen dope nodig.. 🥳

Vorig jaar op Free Your Mind nog van genoten.. 😎
L
Lid 149424Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Krullen zei:
WHAAAA nog een weekje en dan beuken!!!! Zo veel zin in, ga zelf nuchter maar echt veel zin in.

Ik ga zelf met de auto ivm verplichtingen dag erna en heb een blessure opgelopen, mocht je iemand met krukken langs zien lopen :wink: even zwaaien :nevergonnagiveyouup:
Klik om te vergroten...
Sorry voor het denken dat je een man bent! Je bent een vrouw zie ik!! Niet dat het wat uitmaakt! Waar kan ik je nog meer aan herkennen op de krukken na? 🤣
L
Lid 149424Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Harmless zei:
Met Amelie Lens heb je ook geen dope nodig.. 🥳

Vorig jaar op Free Your Mind nog van genoten.. 😎
Klik om te vergroten...
Dat is zeker waar! Maar maar we willen extra lekker gaan op haar setjes, wat kan zei lekker draaien, jeetje
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Yup, Amelie snapt het wel. Net als Charlotte overigens.. ☺️
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
Driemaaldrie zei:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik toch kan blijven viben tot 23:00 uur als ik het bijvoorbeeld om 15:00 uur neem? Gewoon de hele dag door bijnemen? 😂
Klik om te vergroten...

Hoe vaker je MDMA bijneemt, des te meer last van bijwerkingen je gaat krijgen. Je ontwikkelt al snel een tolerantie voor de effecten van MDMA. Dus als je bijneemt dan krijg je van die dosis geen liefdevolle roes meer. In plaats daarvan ga je meer met je kaken malen, met je ogen trillen, flink zweten, ben je minder aanspreekbaar.

Dat komt dus omdat je aan de ene kant ongevoelig bent voor de effecten van MDMA, maar dat je daardoor ook ongevoelig raakt door de gebruikelijke prikkels die je brein doorgeeft.

Ook de kans op ernstige gezondheidseffecten meemt toe, zoals oververhitting,e en hersenbloeding, of hersenschade door overstimulatie. Bovendien is de kater veel erger als je de hele tijd door blijft gaan met bijpakken.

MDMA duurt 4-6 uur. Langer dan dat moet je het gewoon niet willen rekken. Dus dan kan je beter op het juiste moment innemen.
K
KrullenLid
01-01-2024, 00:00
#12
Driemaaldrie zei:
Ja, ik heb er ook veel zin in! De enige echte mevrouw LENS! 🚀 Wel jammer man, anders kon je extra extra genieten van die dag!! Ik zal wel even naar je toelopen als ik je tegenkomen, zo ben ik dan ook wel weer! 👀 Maar het is op een zondag, hoeveel mensen gaan er gebruiken denk je? 50/50?
Klik om te vergroten...

Denk toch wel 75% veel gebruik daar altijd, ben een vent hoor! Geen idee waarom iedereen denkt dat ik een vrouw ben haha
L
Lid 149424Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Krullen zei:
Denk toch wel 75% veel gebruik daar altijd, ben een vent hoor! Geen idee waarom iedereen denkt dat ik een vrouw ben haha
Klik om te vergroten...
Mooie percentage! Maar je profielfoto, je handen lijken een beetje vrouwelijk! 🤣🤣 Hoe oud ben je?
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Driemaaldrie zei:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik toch kan blijven viben tot 23:00 uur als ik het bijvoorbeeld om 15:00 uur neem? Gewoon de hele dag door bijnemen? 😂
Klik om te vergroten...
Het is al een beetje gezegd maar na 6 uur zijn de effecten van MDMA toch wel aardig over gewaaid en zullen de bijwerkingen aanzienlijk toenemen. Ik denk niet dat je die knauwer wilt wezen die aan het einde van het feestje wanhopig meerdere pillen achterover heeft getikt.

Ik zelf wacht altijd even totdat mijn favoriete act begint in ieder geval. Wat ik ook vaak doe is een paar uur na MDMA gebruik een beetje psychedelica toevoegen (bijvoorbeeld 15mg 2C-B) omdat dit de effecten van de MDMA iets versterkt en deze een fijne lift geeft zodra de MDMA effecten een beetje beginnen af te nemen.

Voor een feestje dat 12 uur+ duurt doseer ik soms ook 3 gram Phenibut met een langer werkend psychedelica (bijvoorbeeld 3mg DOC of 200µg 1P-LSD). Daarmee bereik ik toch wel euforie die in de buurt komt van MDMA, geeft de serotonine receptoren ook een beetje rust, kun je eenmaal voor het feest innemen en dan ben je klaar en de dip achteraf is relatief zeer goed te doen.
Driemaaldrie zei:
Komt dit omdat je lichaam dan helemaal op is?
Klik om te vergroten...
Ja.
Driemaaldrie zei:
Maar wil graag tegelijk viben met ze haha, snap je? Thanks voor je tips! 🚀
Klik om te vergroten...
Ik zou je niet teveel laten opnaaien door je enthousiaste maatjes, dat hun een chronosoompje missen en niet met drugs kunnen omgaan is toch niet jou probleem. Gewoon je plannen doorgeven aan het leukste meisje van de groep, je moet het een beetje leuk houden voor jezelf.

Graag gedaan en veel plezier alvast.
Ganggang💯 zei:
Later beginnen, eerst een biertje en een jointje bijvoorbeeld.
Klik om te vergroten...
Bier en wiet combineert naar mijn ervaring vrij waardeloos met MDMA. Ik ben überhaupt niet zo'n fan van wiet dus dat is misschien persoonlijk maar met MDMA zijn de voornaamste twee dingetjes die schadelijk kunnen wezen oververhitting en watervergifting waar alcohol gebruik juist uitdroogt. Vandaar ook vaak het advies maximaal 1-2 water consumpties per uur. Alcohol heeft ook eerder een bedwelmend effect en is vrij lichaamsbelastend (probeer maar eens te hardlopen na een enkele alcohol consumptie) en maakt de kater hierdoor ook een stuk heftiger, alcohol combineert vrij waardeloos met MDMA.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Jmths zei:
Het is al een beetje gezegd maar na 6 uur zijn de effecten van MDMA toch wel aardig over gewaaid en zullen de bijwerkingen aanzienlijk toenemen. Ik denk niet dat je die knauwer wilt wezen die aan het einde van het feestje wanhopig meerdere pillen achterover heeft getikt.

Ik zelf wacht altijd even totdat mijn favoriete act begint in ieder geval. Wat ik ook vaak doe is een paar uur na MDMA gebruik een beetje psychedelica toevoegen (bijvoorbeeld 15mg 2C-B) omdat dit de effecten van de MDMA iets versterkt en deze een fijne lift geeft zodra de MDMA effecten een beetje beginnen af te nemen.


Voor een feestje dat 12 uur+ duurt doseer ik soms ook 3 gram Phenibut met een langer werkend psychedelica (bijvoorbeeld 3mg DOC of 200µg 1P-LSD). Daarmee bereik ik toch wel euforie die in de buurt komt van MDMA, geeft de serotonine receptoren ook een beetje rust, kun je eenmaal voor het feest innemen en dan ben je klaar en de dip achteraf is relatief zeer goed te doen.

Ja.

Ik zou je niet teveel laten opnaaien door je enthousiaste maatjes, dat hun een chronosoompje missen en niet met drugs kunnen omgaan is toch niet jou probleem. Gewoon je plannen doorgeven aan het leukste meisje van de groep, je moet het een beetje leuk houden voor jezelf.

Graag gedaan en veel plezier alvast.

Bier en wiet combineert naar mijn ervaring vrij waardeloos met MDMA. Ik ben überhaupt niet zo'n fan van wiet dus dat is misschien persoonlijk maar met MDMA zijn de voornaamste twee dingetjes die schadelijk kunnen wezen oververhitting en watervergifting waar alcohol gebruik juist uitdroogt. Vandaar ook vaak het advies maximaal 1-2 water consumpties per uur. Alcohol heeft ook eerder een bedwelmend effect en is vrij lichaamsbelastend (probeer maar eens te hardlopen na een enkele alcohol consumptie) en maakt de kater hierdoor ook een stuk heftiger, alcohol combineert vrij waardeloos met MDMA.
Klik om te vergroten...
Ik bedoelde meer 1 biertje en/of een klein jointje. Puur om er even in te komen. Denk dat je met 1 biertje niet direct gevaar loopt, helemaal als er wat tijd tussen zit. Naar mijn ervaring combibeert wiet juist wel goed met mdma. Maar ik ben ook wel een fan van wiet.
K
KrullenLid
01-01-2024, 00:00
#16
Driemaaldrie zei:
Mooie percentage! Maar je profielfoto, je handen lijken een beetje vrouwelijk! 🤣🤣 Hoe oud ben je?
Klik om te vergroten...
Haha ja klopt, zijn mijn handen ook niet. 20 jaartjes jong

update foto veranderd
L
Lid 149424Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Jmths zei:
Het is al een beetje gezegd maar na 6 uur zijn de effecten van MDMA toch wel aardig over gewaaid en zullen de bijwerkingen aanzienlijk toenemen. Ik denk niet dat je die knauwer wilt wezen die aan het einde van het feestje wanhopig meerdere pillen achterover heeft getikt.

Ik zelf wacht altijd even totdat mijn favoriete act begint in ieder geval. Wat ik ook vaak doe is een paar uur na MDMA gebruik een beetje psychedelica toevoegen (bijvoorbeeld 15mg 2C-B) omdat dit de effecten van de MDMA iets versterkt en deze een fijne lift geeft zodra de MDMA effecten een beetje beginnen af te nemen.

Voor een feestje dat 12 uur+ duurt doseer ik soms ook 3 gram Phenibut met een langer werkend psychedelica (bijvoorbeeld 3mg DOC of 200µg 1P-LSD). Daarmee bereik ik toch wel euforie die in de buurt komt van MDMA, geeft de serotonine receptoren ook een beetje rust, kun je eenmaal voor het feest innemen en dan ben je klaar en de dip achteraf is relatief zeer goed te doen.

Ja.

Ik zou je niet teveel laten opnaaien door je enthousiaste maatjes, dat hun een chronosoompje missen en niet met drugs kunnen omgaan is toch niet jou probleem. Gewoon je plannen doorgeven aan het leukste meisje van de groep, je moet het een beetje leuk houden voor jezelf.

Graag gedaan en veel plezier alvast.

Bier en wiet combineert naar mijn ervaring vrij waardeloos met MDMA. Ik ben überhaupt niet zo'n fan van wiet dus dat is misschien persoonlijk maar met MDMA zijn de voornaamste twee dingetjes die schadelijk kunnen wezen oververhitting en watervergifting waar alcohol gebruik juist uitdroogt. Vandaar ook vaak het advies maximaal 1-2 water consumpties per uur. Alcohol heeft ook eerder een bedwelmend effect en is vrij lichaamsbelastend (probeer maar eens te hardlopen na een enkele alcohol consumptie) en maakt de kater hierdoor ook een stuk heftiger, alcohol combineert vrij waardeloos met MDMA.
Klik om te vergroten...
Heel erg bedankt voor je tips! 👌🏼
L
Lid 149424Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Krullen zei:
Haha ja klopt, zijn mijn handen ook niet. 20 jaartjes jong

update foto veranderd
Klik om te vergroten...
Hahahahaha daarom dacht iedereen het dus, maar goed het is veranderd! Ik zal uitkijken naar de krukken!
J
JippiekajeejLid
01-01-2024, 00:00
#19
HAHA, prachtig dat Thuishaven ja! Wat een knuffelavonden daar beleeft! Allemaal jonge kippetjes staan daar lijp aan de pillen te gaan, heerlijk. Mijn gameplan bij Thuishaven is aankomen om 14-1500 en dan even lekker het terrein verkennen, biertje drinken en ff chillen. Je moet dan nog niks nemen, want dan ben je om 10 klaar en dan begint het daar pas echt los te gaan. Staan ze daar met hun oogjes te rollen en willen ze iedereen aanraken en ben jij klaar. Ik nam eerst altijd om 18:00, maar ik kwam er lekkerder in als ik om 1600/1630 een halfje nam en dan rond 1800 andere halfje. Beetje afhankelijk van dosering vd pil 1900 uur nog beetje, maar dat is niet altijd nodig. Lekker biertje erbij en een koolhydraatrijke maaltijd van die hut daar voor snelle opname en je bent good to go!! Het effect van xtc wordt heel erg door de omgeving bepaald en door de juiste sfeer en mensen. Dat kan reden zijn voor het zombie gevoel achteraf. Ikzelf herken dat zombie gevoel achteraf niet, behalve dat het strakstaan je eruit doet laten zien als je zombie soms haha...

Even een tip, ga niet blowen en XTC en dan ook nog alcohol. Dat is vragen om een depressie/derealisatie. Dat is een risico. Laat de blow weg. Die heb je ook niet nodig. Veel plezier en laat me weten hoe het was!
L
Lid 149424Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Jippiekajeej zei:
HAHA, prachtig dat Thuishaven ja! Wat een knuffelavonden daar beleeft! Allemaal jonge kippetjes staan daar lijp aan de pillen te gaan, heerlijk. Mijn gameplan bij Thuishaven is aankomen om 14-1500 en dan even lekker het terrein verkennen, biertje drinken en ff chillen. Je moet dan nog niks nemen, want dan ben je om 10 klaar en dan begint het daar pas echt los te gaan. Staan ze daar met hun oogjes te rollen en willen ze iedereen aanraken en ben jij klaar. Ik nam eerst altijd om 18:00, maar ik kwam er lekkerder in als ik om 1600/1630 een halfje nam en dan rond 1800 andere halfje. Beetje afhankelijk van dosering vd pil 1900 uur nog beetje, maar dat is niet altijd nodig. Lekker biertje erbij en een koolhydraatrijke maaltijd van die hut daar voor snelle opname en je bent good to go!! Het effect van xtc wordt heel erg door de omgeving bepaald en door de juiste sfeer en mensen. Dat kan reden zijn voor het zombie gevoel achteraf. Ikzelf herken dat zombie gevoel achteraf niet, behalve dat het strakstaan je eruit doet laten zien als je zombie soms haha...

Even een tip, ga niet blowen en XTC en dan ook nog alcohol. Dat is vragen om een depressie/derealisatie. Dat is een risico. Laat de blow weg. Die heb je ook niet nodig. Veel plezier en laat me weten hoe het was!
Klik om te vergroten...
Wat een gouden reactie dit! 🤣 Geweldig, er staan heel veel goeie tips in en ik denk dat ik deze gameplan zeker ga aannemen. Valt er een beetje lekker te eten? En hoelaat at jij je avond eten? Dat is wel een beetje lastig, want onder invloed van xtc eten is geen aanrader hahaha! Maar zo te horen heb je veel beleefd op thuishaven! 👀

Ik laat jou alle ins en outs weten van die dag, komt goed.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."