Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe ga ik dit overleven?

Hoe ga ik dit overleven?

54 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
W
WowflowLid
01-01-2024, 00:00
#1
Begrijpelijk dat je wilt 'viben' met je maats. Maar die vibe zal rond een uur of 20/21 veranderen naar een situatie waarbij je niet meer speciaal van je feestje zal kunnen genieten en je als een zombie de overige uurtjes zal moeten doorkomen.
Het is gewoon een feit dat MDMA 4, 5 uur als je boft leuk en lekker is. Wat ik je serieus aanraad is om in elk geval niet eerder dan 18 uur te starten. Van 14 tot 18 kun je dan lekker een paar pinten pakken en van het feestje en iedereen om je heen genieten.

Doen jullie dat vaker, 9 uur doortrekken op MDMA?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Driemaaldrie zei:
M’n tweede vraag is? Waarom word ik zo extreem vaag als de xtc uitwerkt? Op het feest zelf ga ik nog lekker! Maar zodra ik het terrein verlaat voel me dan net dronken, kan niet meer normaal praten en ook lijkt het alsof ik slapend aan het lopend ben.. Komt dit omdat je lichaam dan helemaal op is? Of omdat ik niet meer tussen de mensen en het muziek ben en dus niet meer aan het viben.
Klik om te vergroten...
Hoe veel mdma gebruik je per keer en hoe vaak ga je aan de mdma?
Dat kan nogal van invloed zijn op hoe je gaat.
L
Lid 149424Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Wowflow zei:
Begrijpelijk dat je wilt 'viben' met je maats. Maar die vibe zal rond een uur of 20/21 veranderen naar een situatie waarbij je niet meer speciaal van je feestje zal kunnen genieten en je als een zombie de overige uurtjes zal moeten doorkomen.
Het is gewoon een feit dat MDMA 4, 5 uur als je boft leuk en lekker is. Wat ik je serieus aanraad is om in elk geval niet eerder dan 18 uur te starten. Van 14 tot 18 kun je dan lekker een paar pinten pakken en van het feestje en iedereen om je heen genieten.

Doen jullie dat vaker, 9 uur doortrekken op MDMA?
Klik om te vergroten...
Nee, dit doe ik zelf normaal nooit. M’n maten wel! Ik verklaar ze ook voor gek. Maar ze houden het toch vol en ze lopen er niet bij als zombies. Ik snap precies wat je bedoeld met erbij lopen als een zombie, dat is het laatste wat ik wil. Thanks voor je tips.
L
Lid 149424Lid
01-01-2024, 00:00
#4
De Dunne zei:
Hoe veel mdma gebruik je per keer en hoe vaak ga je aan de mdma?
Dat kan nogal van invloed zijn op hoe je gaat.
Klik om te vergroten...
Hmm, ik heb er sowieso 2 maanden tussen elke keer en de aantal mg hangt van het feestje af. Ik neem meestal wel 300 mg op een avond als ik eerlijk moet zijn. Ik ben al wat gewend qua mdma en ben zelf 100 kilo’s. Alleen de vaagheid achteraf snap ik dan niet.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Driemaaldrie zei:
daarna wil ik toch wel het grootste deel van het feest onder invloed zijn van MDMA.
Klik om te vergroten...
Dit kan niet, mdma werkt maar 4-6 uur. Na 2 uur nog bijnemen heeft niet veel zin. Je verlengd dan alleen de negatieve effecten (knarsen, vaag worden, strak staan).

Driemaaldrie zei:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik toch kan blijven viben tot 23:00 uur als ik het bijvoorbeeld om 15:00 uur neem? Gewoon de hele dag door bijnemen?
Klik om te vergroten...
Later beginnen, eerst een biertje en een jointje bijvoorbeeld. Door zo veel bij te nemen creΓ«er je een stevige dinsdagdip en gaan je receptoren naar de klote, wat er voor zorgt dat je vrij snel geen leuke effecten meer krijgt van mdma. Ik merk er geen fuck meer van, wordt alleen een beetje vaag en sta strak. Dagen er na krijg ik koorts en ben depri . Komt door dit soort stunts. Te veel en veel te maak gebruikt. Hou je aan de max 2mg per kilo lichaamsgewicht, dan hou je het leuk.
Driemaaldrie zei:
Waarom word ik zo extreem vaag als de xtc uitwerkt?
Klik om te vergroten...
Te hoge dosis.
L
Lid 149424Lid
01-01-2024, 00:00
#6
GanggangπŸ’― zei:
Dit kan niet, mdma werkt maar 4-6 uur. Na 2 uur nog bijnemen heeft niet veel zin. Je verlengd dan alleen de negatieve effecten (knarsen, vaag worden, strak staan).


Later beginnen, eerst een biertje en een jointje bijvoorbeeld. Door zo veel bij te nemen creΓ«er je een stevige dinsdagdip en gaan je receptoren naar de klote, wat er voor zorgt dat je vrij snel geen leuke effecten meer krijgt van mdma. Ik merk er geen fuck meer van, wordt alleen een beetje vaag en sta strak. Dagen er na krijg ik koorts en ben depri . Komt door dit soort stunts. Te veel en veel te maak gebruikt. Hou je aan de max 2mg per kilo lichaamsgewicht, dan hou je het leuk.
Te hoge dosis.
Klik om te vergroten...
Thanks! Dit is wel even een eye opener. Ik neem je tips mee! Heel kut dat je er niks meer van merkt, zover wil ik het niet brengen, maar hoeveel gebruikte dan? En in welke tijdsperiode?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Driemaaldrie zei:
Hmm, ik heb er sowieso 2 maanden tussen elke keer en de aantal mg hangt van het feestje af. Ik neem meestal wel 300 mg op een avond als ik eerlijk moet zijn. Ik ben al wat gewend qua mdma en ben zelf 100 kilo’s. Alleen de vaagheid achteraf snap ik dan niet.
Klik om te vergroten...
2 maanden tussen gebruik is wat aan de korte kant als je zo hoog doseert. 300mg is echt wel flink, ook voor iemand van 100kg.
Vaag zijn komt vooral voor als je te hoog doseert. Het feit dat je β€œwel wat gewend bent” heeft daar niet zoveel mee te maken. Probeer eens minder per keer te nemen en er minimaal 3 maanden tussen te laten. Bij mdma geldt vaak: less is more.
Ook kan alcohol erbij juist de vaagheid vergroten, zelfs een paar biertjes al.

Lees dit eens door:

Handboek - MDMA/XTC: handleiding

Op het forum worden regelmatig vragen gesteld door mensen die kennis willen maken met deze drug. Naast de topics met focus op slechts de risico's van MDMA en de topic met veel achtergrondinformatie, miste ik toch een algemene handleiding (voor beginners). Daarom heb ik deze zelf maar geschreven...
drugsforum.nl drugsforum.nl
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Nou ik heb het een keer met oud en nieuw wanhopig geprobeerd. Twee keer bijgepakt. Heeft geen zin hoor. Je wordt er alleen maar vaag van en warrig. Geen lekkere space ofzo.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Later slikken!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Driemaaldrie zei:
Thanks! Dit is wel even een eye opener. Ik neem je tips mee! Heel kut dat je er niks meer van merkt, zover wil ik het niet brengen, maar hoeveel gebruikte dan? En in welke tijdsperiode?
Klik om te vergroten...
Soms wekelijks. Altijd boven de 200 mg, vaak met speed erbij.

Lees dit ook even door:

Handboek - MDMA/XTC: handleiding

Op het forum worden regelmatig vragen gesteld door mensen die kennis willen maken met deze drug. Naast de topics met focus op slechts de risico's van MDMA en de topic met veel achtergrondinformatie, miste ik toch een algemene handleiding (voor beginners). Daarom heb ik deze zelf maar geschreven...
drugsforum.nl drugsforum.nl
L
Lid 149424Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Thanks voor jullie tips en tricks! Ik ga me er aan houden. Ik zal jullie een update geven na het feest als jullie daar enige belangstelling voor hebben!
K
KrullenLid
01-01-2024, 00:00
#12
WHAAAA nog een weekje en dan beuken!!!! Zo veel zin in, ga zelf nuchter maar echt veel zin in.

Ik ga zelf met de auto ivm verplichtingen dag erna en heb een blessure opgelopen, mocht je iemand met krukken langs zien lopen :wink: even zwaaien :nevergonnagiveyouup:
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Driemaaldrie zei:
Thanks voor jullie tips en tricks! Ik ga me er aan houden. Ik zal jullie een update geven na het feest als jullie daar enige belangstelling voor hebben!
Klik om te vergroten...
Schrijf anders een tripreport. Altijd leuk om lezen. Voor inspiratie kan je alvast wat andere reports lezen, er zijn er heel veel over mdma!
L
Lid 149424Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Krullen zei:
WHAAAA nog een weekje en dan beuken!!!! Zo veel zin in, ga zelf nuchter maar echt veel zin in.

Ik ga zelf met de auto ivm verplichtingen dag erna en heb een blessure opgelopen, mocht je iemand met krukken langs zien lopen :wink: even zwaaien :nevergonnagiveyouup:
Klik om te vergroten...
Ja, ik heb er ook veel zin in! De enige echte mevrouw LENS! πŸš€ Wel jammer man, anders kon je extra extra genieten van die dag!! Ik zal wel even naar je toelopen als ik je tegenkomen, zo ben ik dan ook wel weer! πŸ‘€ Maar het is op een zondag, hoeveel mensen gaan er gebruiken denk je? 50/50?
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Met Amelie Lens heb je ook geen dope nodig.. πŸ₯³

Vorig jaar op Free Your Mind nog van genoten.. 😎
L
Lid 149424Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Krullen zei:
WHAAAA nog een weekje en dan beuken!!!! Zo veel zin in, ga zelf nuchter maar echt veel zin in.

Ik ga zelf met de auto ivm verplichtingen dag erna en heb een blessure opgelopen, mocht je iemand met krukken langs zien lopen :wink: even zwaaien :nevergonnagiveyouup:
Klik om te vergroten...
Sorry voor het denken dat je een man bent! Je bent een vrouw zie ik!! Niet dat het wat uitmaakt! Waar kan ik je nog meer aan herkennen op de krukken na? 🀣
L
Lid 149424Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Harmless zei:
Met Amelie Lens heb je ook geen dope nodig.. πŸ₯³

Vorig jaar op Free Your Mind nog van genoten.. 😎
Klik om te vergroten...
Dat is zeker waar! Maar maar we willen extra lekker gaan op haar setjes, wat kan zei lekker draaien, jeetje
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Yup, Amelie snapt het wel. Net als Charlotte overigens.. ☺️
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
Driemaaldrie zei:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik toch kan blijven viben tot 23:00 uur als ik het bijvoorbeeld om 15:00 uur neem? Gewoon de hele dag door bijnemen? πŸ˜‚
Klik om te vergroten...

Hoe vaker je MDMA bijneemt, des te meer last van bijwerkingen je gaat krijgen. Je ontwikkelt al snel een tolerantie voor de effecten van MDMA. Dus als je bijneemt dan krijg je van die dosis geen liefdevolle roes meer. In plaats daarvan ga je meer met je kaken malen, met je ogen trillen, flink zweten, ben je minder aanspreekbaar.

Dat komt dus omdat je aan de ene kant ongevoelig bent voor de effecten van MDMA, maar dat je daardoor ook ongevoelig raakt door de gebruikelijke prikkels die je brein doorgeeft.

Ook de kans op ernstige gezondheidseffecten meemt toe, zoals oververhitting,e en hersenbloeding, of hersenschade door overstimulatie. Bovendien is de kater veel erger als je de hele tijd door blijft gaan met bijpakken.

MDMA duurt 4-6 uur. Langer dan dat moet je het gewoon niet willen rekken. Dus dan kan je beter op het juiste moment innemen.
K
KrullenLid
01-01-2024, 00:00
#20
Driemaaldrie zei:
Ja, ik heb er ook veel zin in! De enige echte mevrouw LENS! πŸš€ Wel jammer man, anders kon je extra extra genieten van die dag!! Ik zal wel even naar je toelopen als ik je tegenkomen, zo ben ik dan ook wel weer! πŸ‘€ Maar het is op een zondag, hoeveel mensen gaan er gebruiken denk je? 50/50?
Klik om te vergroten...

Denk toch wel 75% veel gebruik daar altijd, ben een vent hoor! Geen idee waarom iedereen denkt dat ik een vrouw ben haha

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."