Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMDMA veelvoorkomende hallucinaties

MDMA veelvoorkomende hallucinaties

51 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb op mdma een keer gekampeerd en toen zag ik een grafische glitch in mijn kampvuur. Het geklots van de golven was en geesten stemmen veranderd en de patronen op mijn cammo tarp leken wel tot leven te komen.

Dranghekken? nee dat kan ik me niet herinneren
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gymschoen zei:
de drugs ..en zeker als er ook muziek bij is zorgen ervoor dat bij mensen de hersenen op dezelfde golflengte komen.
vandaar vaak de gedeelde ervaring.

ff wat gezocht.
ook zonder drugs:
" For an individual, the term “entrainment” is sometimes used to describe “being in the zone.” When two or more people are engaged socially with one another, that, too, appears to involve entrainment — or being in the same zone. Such shared entrainment shows up on EEGs as neural synchrony. "

www.latimes.com

When people work together, they’re literally on the same wavelength, brain waves show

Thanks to scientists who have ventured outside the laboratory, we have learned that tight-knit groups of females experience synchronized menstrual periods over time, that cohesive groups engaged in decision-making discount dissenting viewpoints in the interests of consensus, and that couples who…
www.latimes.com www.latimes.com
Klik om te vergroten...
Grappig, een wetenschappelijke kijk op in de zone, in een groove zitten met anderen. Wellicht zelfs een wetenschappelijke kijk op de Tao: de Weg, de 'vloei staat' waarin alles synchronistisch is met elkaar.


Dirkjan zei:
Ik heb zo vaak MDMA gebruikt in doseringen variërend van de 1,5 mg per kg lichaamsgewicht tot belachelijk hoge doseringen. Hallucinaties kwamen eigenlijk alleen voor wanneer ik net iets te veel had genomen. De bekende hekken, schimmen, mensen die er niet zijn, dingen waarnemen in ooghoeken, het zijn allemaal resultaten van te veel nemen. Ik vind hallucinaties eigenlijk een foute benaming. Ik zou het eerder "verstoringen" willen noemen. Vooral ook omdat de beelden meestal vrij kort duren, en snel weg zijn. Het lijken meer een soort illusies, Na een paar seconden denk je "wat was dat?" terwijl échte hallucinaties zoals bij tripmiddelen veel meer constant zijn en niet zo makkelijk verdwijnen.
Klik om te vergroten...
Ik weet niet, ik vind 'hallucinatie' juist een heel passend woord voor dat soort visuele verstoringen. Maar niet voor visuals op echte psychedelica, dat is in mijn ogen iets kwalitatief anders.
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo, onlangs ben ik erg nieuwschierig naar hoe het kan dat MDMA gebruikers vaak dezelfde willekeurige objecten hallucineren bij voldoende MDMA inname.

Het gaat dan vaak om dranghekken, sta tafels en mensen die opeens zonnebrillen dragen. iedereen in mijn omgeving heeft tenminste 1 van deze objecten gehallucineerd door MDMA.

Hoe denken jullie hierover en herken je dit van jezelf/vriendengroep?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nope. Zie wel vaak dezelfde gezichten. Dan denk ik bijvoorbeeld dat ik 5 keer “Henk” zie lopen om de paar seconden...
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als ik lekker ga zie ik allemaal kerstmannen lopen.

En als je hallucineerd heb je vaak te veel mdma op toch? en maakt je lichaam het om naar MDA ofzo en daar ga je van hallucineren
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik zie vaak dranghekken, sta tafels, banken en lichtgevende bolletjes of verf op mensen.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#7
MDMAZING zei:
En als je hallucineerd heb je vaak te veel mdma op toch? en maakt je lichaam het om naar MDA ofzo en daar ga je van hallucineren
Klik om te vergroten...

Dit klopt als je lichaam te veel MDA aanmaakt kan je zware hallucinaties krijgen..
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Voordat je wat merkt van die mda moet je wel aardig wat mdma wegwerken. Ongeveer 7% wordt omgezet naar mda en de drempelwaarde is 20mg. Dus minimaal 290mg mdma. Dat is een flinke overdosis voor de gemiddelde persoon (tenzij je 150 kg weegt).

Wees voorzichtig met zulke dosissen. Het is extra schadelijk en op lange termijn kun je er veel ellende aan overhouden. Houdt voor jezelf deze regel in stand: maximaal 2mg mdma per kg lichaamsgewicht. Dus bij 70kg maximaal 140 mg mdma.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Misfit zei:
Ik heb twee maal gehallucineerd van mdma, waarvan de eerste keer levensechte hallucinaties waren en de tweede keer slechts cev’s.
Wat mij opviel was dat er naast de “standaard” hallucinaties, zoals mensen op straat en zonnebrillen, ook vaak hallucinaties zijn die gebaseerd zijn op dingen die je diezelfde dag hebt gezien.
Klik om te vergroten...
Plus dat mensen op een feestje vaak dezelfde dingen hallucineren is logisch. Ze zien ook dezelfde licht effecten en omgeving.
M
MindWandererLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ganggang💯 zei:
2 pillen van hoe veel mg?
Klik om te vergroten...
Ongeveer 180 tot 220mg
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Mensen hallucineren vaak hetzelfde omdat ze in een setting zijn waarin datgene wat ze hallucineren bij de setting past. Je neemt dingen waar en je brein vertaalt dit naar iets in de lijn der verwachting.

Ik liep een keer snachts over straat te spacen en een groot licht aan een sloot leek een kampvuur van een afstandje. Een schaduw op een muur was een graffiti piece geworden. Heb ook al vaker geometrische patronen gezien in de ruimte of op oppervlakken.
M
MindWandererLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik gebruik eigenlijk altijd 2 pillen verspreid over de hele avond ( ja dat is een goede dosis ). Maar ik hallivuneer dus eigenlijk altijd ,( in een thuis setting ) dat er overal beestjes op muren en plafonds lopen. 2 kamerplanten gaan waaien alsof het binnen waait. Ik zie ook vaak mijn vriendin op verschillende manieren. Heb ook paar keer gehad dat ik mensen zag die ik niet kende. 1 keer zag ik een lange slanke vrouw met zwarte kleding waaronder een zwarte jas, zwarte zonnebril en een blonde bobline. Laatste keer dat ik onbekende mensen zag was best creepy. Ik zat op de bank en naast de woonkamerdeur hebben wij een smal verticaal raampje waar je rechtstreeks de gang in kijkt. Er kwam een man van rond de 40 aanlopen in de gang met een kinderlijke pyjama inclusief zon slaapmutsje aan met een knuffelbeertje in zijn handen. Hij leek echt op zo iemand die in een psychologisch ziekenhuis verblijft weet je wel. Hij gedroeg zich ook heel vreemd alsof hij compleet in de war was ofzo echt best creepy. Nadat hij ongeveer 6 7 seconden mij aan stond te staren door dat raampje kwam er een vrouw in rode jas ( leek een verzorger ) en nam hem weer mee. Gelukkig besefte ik dat het nep was, maar ass toch best creepy. Heb ook soms dat gezichten compleet veranderden van mensen. Dan lijken ze een compleet ander persoon terwijl je wel bepaalde dingen terugziet van het 'originele' gezicht. Dus je herkent iemand wel maar toch is het anders.

Het chille met xtc vind ik dat je het zo goed kan sturen. Wil je even lekker spacen en hallucineren dan doe je dat. Wil je weer een beetje terug op de wereld zijn, kan dat ook makkelijk. 😁🤪
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
KevinHenni zei:
Ik gebruik eigenlijk altijd 2 pillen verspreid over de hele avond ( ja dat is een goede dosis ). Maar ik hallivuneer dus eigenlijk altijd ,( in een thuis setting ) dat er overal beestjes op muren en plafonds lopen. 2 kamerplanten gaan waaien alsof het binnen waait. Ik zie ook vaak mijn vriendin op verschillende manieren. Heb ook paar keer gehad dat ik mensen zag die ik niet kende. 1 keer zag ik een lange slanke vrouw met zwarte kleding waaronder een zwarte jas, zwarte zonnebril en een blonde bobline. Laatste keer dat ik onbekende mensen zag was best creepy. Ik zat op de bank en naast de woonkamerdeur hebben wij een smal verticaal raampje waar je rechtstreeks de gang in kijkt. Er kwam een man van rond de 40 aanlopen in de gang met een kinderlijke pyjama inclusief zon slaapmutsje aan met een knuffelbeertje in zijn handen. Hij leek echt op zo iemand die in een psychologisch ziekenhuis verblijft weet je wel. Hij gedroeg zich ook heel vreemd alsof hij compleet in de war was ofzo echt best creepy. Nadat hij ongeveer 6 7 seconden mij aan stond te staren door dat raampje kwam er een vrouw in rode jas ( leek een verzorger ) en nam hem weer mee. Gelukkig besefte ik dat het nep was, maar ass toch best creepy. Heb ook soms dat gezichten compleet veranderden van mensen. Dan lijken ze een compleet ander persoon terwijl je wel bepaalde dingen terugziet van het 'originele' gezicht. Dus je herkent iemand wel maar toch is het anders.

Het chille met xtc vind ik dat je het zo goed kan sturen. Wil je even lekker spacen en hallucineren dan doe je dat. Wil je weer een beetje terug op de wereld zijn, kan dat ook makkelijk. 😁🤪
Klik om te vergroten...
2 pillen van hoe veel mg?
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Het zijn altijd subtiele hallucinaties. Dranghekken wat wellicht te verklaren is door de vele benen die te zien zijn in het duister van een feest. Doorzichtige zonnebrillen en kleurtjes op de gezichten van mensen had ik ook vaak.

Ik zie bv niet sinterklaas op een eenhoorn binnen komen vliegen. Snap ook niet dat MDMA dit soort hallucinaties kan produceren.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
F.E.A.R. zei:
Het zijn altijd subtiele hallucinaties. Dranghekken wat wellicht te verklaren is door de vele benen die te zien zijn in het duister van een feest. Doorzichtige zonnebrillen en kleurtjes op de gezichten van mensen had ik ook vaak.

Ik zie bv niet sinterklaas op een eenhoorn binnen komen vliegen. Snap ook niet dat MDMA dit soort hallucinaties kan produceren.
Klik om te vergroten...
Ik heb bij echt stevige dosissen wel eens dingen zo vervormd gezien dat het heel wat anders leek. Maar volgens mij komt dat ook door het trillen van de ogen en de verwijding van de pupillen.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#16
klaarblijkelijk verschilt het per persoon.
Ik heb bij lage en bij hoge dosissen gehallucineerd.
vaak dieptewerking dus dat dingen uit de achtergrond naar voren komen en uit verband worden getrokken.
kan dan helemaal in zo'n plaatje wegdromen.
de beruchte brilletjes ook vaak gezien.. van lichtstroompjes om de ogen.. maar niet alleen met mdma..
't zal een universeel ding zijn.
ook bewegende tekenfilmfiguurtjes in een ruit.
m'n maat zag het ook precies hetzelfde.
er is ook zoiets als ( letterlijk ) op dezelfde hersen golflengte komen te zitten waardoor ervaringen intens gedeeld kunnen worden.
dat is natuurlijk met verschillende soorten drugs zo.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#17
Gymschoen zei:
er is ook zoiets als ( letterlijk ) op dezelfde hersen golflengte komen te zitten waardoor ervaringen intens gedeeld kunnen worden.
dat is natuurlijk met verschillende soorten drugs zo
Klik om te vergroten...
Wat bedoel je hier precies mee?
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik hallucineer al bij ongever 100mg mdma
M
MisfitLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ganggang💯 zei:
www.drugsenuitgaan.nl

Dosering van XTC

Er is geen veilige dosering van XTC. Ook bij lage doseringen loop je risico op ernstige gezondheidsproblemen.
www.drugsenuitgaan.nl www.drugsenuitgaan.nl

Hoe gebruikt men XTC of MDMA? | Jellinek

XTC komt meestal op de markt in de vorm van pillen. Pillen worden geslikt. Het kan ook als poeder of kristallen op de markt komen.
www.jellinek.nl www.jellinek.nl

www.bnnvara.nl

MDMA - Seks & Drugs woordenboek - Spuiten en Slikken - BNNVARA

Mdma of “M” is een van de populairste synthetische drugs. De scheikundige naam voor MDMA is 3,4 methyleendioxymethamfetamine. MDMA komt voor in pilvorm (XTC), poedervorm en kristalvorm..
www.bnnvara.nl www.bnnvara.nl

De eerste 3 hits van Google als je zoekt op mdma dosering. Dus wat je zegt klopt niet, deze regel wordt algemeen toegepast door gebruikers die verantwoord met mdma omgaan.
Klik om te vergroten...
Sorry zo bedoelde ik het niet. :sweatsmile: Wat ik eigenlijk had moeten zeggen is dat ik het op het internet veel zie, maar in mijn vriendengroep niet zo veel.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
Misfit zei:
Sorry zo bedoelde ik het niet. :sweatsmile: Wat ik eigenlijk had moeten zeggen is dat ik het op het internet veel zie, maar in mijn vriendengroep niet zo veel.
Klik om te vergroten...
No harm done. Eigenlijk is jouw vriendengroep dus slecht geïnformeerd. Misschien kan je ze wat informatie toesturen. In het mdma subforum staan een aantal hele sterke threads!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."