Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMDMA veelvoorkomende hallucinaties

MDMA veelvoorkomende hallucinaties

51 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Gymschoen zei:
de drugs ..en zeker als er ook muziek bij is zorgen ervoor dat bij mensen de hersenen op dezelfde golflengte komen.
vandaar vaak de gedeelde ervaring.

ff wat gezocht.
ook zonder drugs:
" For an individual, the term “entrainment” is sometimes used to describe “being in the zone.” When two or more people are engaged socially with one another, that, too, appears to involve entrainment — or being in the same zone. Such shared entrainment shows up on EEGs as neural synchrony. "

www.latimes.com

When people work together, they’re literally on the same wavelength, brain waves show

Thanks to scientists who have ventured outside the laboratory, we have learned that tight-knit groups of females experience synchronized menstrual periods over time, that cohesive groups engaged in decision-making discount dissenting viewpoints in the interests of consensus, and that couples who…
www.latimes.com www.latimes.com
Klik om te vergroten...
Grappig, een wetenschappelijke kijk op in de zone, in een groove zitten met anderen. Wellicht zelfs een wetenschappelijke kijk op de Tao: de Weg, de 'vloei staat' waarin alles synchronistisch is met elkaar.


Dirkjan zei:
Ik heb zo vaak MDMA gebruikt in doseringen variërend van de 1,5 mg per kg lichaamsgewicht tot belachelijk hoge doseringen. Hallucinaties kwamen eigenlijk alleen voor wanneer ik net iets te veel had genomen. De bekende hekken, schimmen, mensen die er niet zijn, dingen waarnemen in ooghoeken, het zijn allemaal resultaten van te veel nemen. Ik vind hallucinaties eigenlijk een foute benaming. Ik zou het eerder "verstoringen" willen noemen. Vooral ook omdat de beelden meestal vrij kort duren, en snel weg zijn. Het lijken meer een soort illusies, Na een paar seconden denk je "wat was dat?" terwijl échte hallucinaties zoals bij tripmiddelen veel meer constant zijn en niet zo makkelijk verdwijnen.
Klik om te vergroten...
Ik weet niet, ik vind 'hallucinatie' juist een heel passend woord voor dat soort visuele verstoringen. Maar niet voor visuals op echte psychedelica, dat is in mijn ogen iets kwalitatief anders.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#2
MDMAZING zei:
En als je hallucineerd heb je vaak te veel mdma op toch? en maakt je lichaam het om naar MDA ofzo en daar ga je van hallucineren
Klik om te vergroten...

Dit is een fabel en is gewoon niet waar. Er is inderdaad een metaboliet MDA wat ontstaat uit MDMA, maar dit is veel te weinig om daadwerkelijk hallucinaties van te krijgen. MDMA is in hoge doseringen best wel hallucinerend. Dit komt vrijwel alleen voor bij mensen die er overgevoelig voor zijn, een lage tolerantie hebben of te veel geconsumeerd hebben.

Ik heb zo vaak MDMA gebruikt in doseringen variërend van de 1,5 mg per kg lichaamsgewicht tot belachelijk hoge doseringen. Hallucinaties kwamen eigenlijk alleen voor wanneer ik net iets te veel had genomen. De bekende hekken, schimmen, mensen die er niet zijn, dingen waarnemen in ooghoeken, het zijn allemaal resultaten van te veel nemen. Ik vind hallucinaties eigenlijk een foute benaming. Ik zou het eerder "verstoringen" willen noemen. Vooral ook omdat de beelden meestal vrij kort duren, en snel weg zijn. Het lijken meer een soort illusies, Na een paar seconden denk je "wat was dat?" terwijl échte hallucinaties zoals bij tripmiddelen veel meer constant zijn en niet zo makkelijk verdwijnen.
M
MindWandererLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ganggang💯 zei:
Dat is wel aardig wat te veel tenzij je 200 kg weegt.
Klik om te vergroten...
Ja ik weet het. Maar had vorige keer 1 pil op verdeeld over de avond en had heel de avond het idee dat hij net niet doorbrak qua gevoel zeg maar. Was te mild
M
MindWandererLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dirkjan zei:
Dit is een fabel en is gewoon niet waar. Er is inderdaad een metaboliet MDA wat ontstaat uit MDMA, maar dit is veel te weinig om daadwerkelijk hallucinaties van te krijgen. MDMA is in hoge doseringen best wel hallucinerend. Dit komt vrijwel alleen voor bij mensen die er overgevoelig voor zijn, een lage tolerantie hebben of te veel geconsumeerd hebben.

Ik heb zo vaak MDMA gebruikt in doseringen variërend van de 1,5 mg per kg lichaamsgewicht tot belachelijk hoge doseringen. Hallucinaties kwamen eigenlijk alleen voor wanneer ik net iets te veel had genomen. De bekende hekken, schimmen, mensen die er niet zijn, dingen waarnemen in ooghoeken, het zijn allemaal resultaten van te veel nemen. Ik vind hallucinaties eigenlijk een foute benaming. Ik zou het eerder "verstoringen" willen noemen. Vooral ook omdat de beelden meestal vrij kort duren, en snel weg zijn. Het lijken meer een soort illusies, Na een paar seconden denk je "wat was dat?" terwijl échte hallucinaties zoals bij tripmiddelen veel meer constant zijn en niet zo makkelijk verdwijnen.
Klik om te vergroten...
Hier ben ik het wel mee eens. Het is vaak in je ooghoeken en als je er dan naar kijkt gaat het weg. Tenzij je heel veel op hebt ( dat heb ik tenminste ) dan kan ik er soms naar blijven kijken maar dat gebeurd niet vaak. Heb laatst voor het eerst LSD op ( heb hier ook een trip report geschreven, misschien leuk om te lezen ) en dat is qua "hallicuneren" toch wel echt anders idd. Al moet ik zeggen dat ik de "hallicunaties" van mdma toch soms wel redelijk echt vind lijken
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
KevinHenni zei:
Ja ik weet het. Maar had vorige keer 1 pil op verdeeld over de avond en had heel de avond het idee dat hij net niet doorbrak qua gevoel zeg maar. Was te mild
Klik om te vergroten...
Als je weinig van 1 pil merkt is het misschien een idee om:

- minder frequent mdma te gebruiken
- lange pauze inlassen want je hebt duidelijk te veel en te vaak gebruikt
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
KevinHenni zei:
Ja ik weet het. Maar had vorige keer 1 pil op verdeeld over de avond en had heel de avond het idee dat hij net niet doorbrak qua gevoel zeg maar. Was te mild
Klik om te vergroten...
Dat komt denk omdat je jezelf gewend hebt gemaakt aan veel te hoge doseringen. Voor jou idee is dat keihard gaan het normale effect van mdma. Dat is het niet.
Misschien een idee om een half of een heel jaar geen mdma of aanverwanten te gebruiken en daarna weer te beginnen met de geadviseerde dosering. Less=more bij mdma.
M
MisfitLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dirkjan zei:
Dit is een fabel en is gewoon niet waar. Er is inderdaad een metaboliet MDA wat ontstaat uit MDMA, maar dit is veel te weinig om daadwerkelijk hallucinaties van te krijgen. MDMA is in hoge doseringen best wel hallucinerend. Dit komt vrijwel alleen voor bij mensen die er overgevoelig voor zijn, een lage tolerantie hebben of te veel geconsumeerd hebben.

Ik heb zo vaak MDMA gebruikt in doseringen variërend van de 1,5 mg per kg lichaamsgewicht tot belachelijk hoge doseringen. Hallucinaties kwamen eigenlijk alleen voor wanneer ik net iets te veel had genomen. De bekende hekken, schimmen, mensen die er niet zijn, dingen waarnemen in ooghoeken, het zijn allemaal resultaten van te veel nemen. Ik vind hallucinaties eigenlijk een foute benaming. Ik zou het eerder "verstoringen" willen noemen. Vooral ook omdat de beelden meestal vrij kort duren, en snel weg zijn. Het lijken meer een soort illusies, Na een paar seconden denk je "wat was dat?" terwijl échte hallucinaties zoals bij tripmiddelen veel meer constant zijn en niet zo makkelijk verdwijnen.
Klik om te vergroten...
Wat je zegt kan ik me wel enigszins in vinden, maar de keer dat ik heb gehallucineerd van MDMA bleven veel "hallucinaties" toch best een lange tijd zichtbaar. Ik zou het een beetje vergelijken met fata morgana. De dingen die je ziet zijn eigenlijk altijd interpretaties van bestaande objecten. Zo lijken prullenbakken in de verte op mensen etc. Wanneer je dan dichtbij komt verdwijnen deze.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rivalrie zei:
Ik zie vaak dranghekken, sta tafels, banken en lichtgevende bolletjes of verf op mensen.
Klik om te vergroten...
Ja precies dit.
Ik ben wel eens in een vrolijke bui op een festival volop maar dan ook volop tegen een dranghek aangelopen. De meeste drang hekken die ik zag waren toch niet echt, tot dat.......
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Misfit zei:
Wat je zegt kan ik me wel enigszins in vinden, maar de keer dat ik heb gehallucineerd van MDMA bleven veel "hallucinaties" toch best een lange tijd zichtbaar. Ik zou het een beetje vergelijken met fata morgana. De dingen die je ziet zijn eigenlijk altijd interpretaties van bestaande objecten. Zo lijken prullenbakken in de verte op mensen etc. Wanneer je dan dichtbij komt verdwijnen deze.
Klik om te vergroten...
Dat laatste is ook het grootste verschil denk ik. Visuals op psychedelica blijven gewoon, ook al ga je er dichtbij naar zitten kijken. Het je aandacht eraan geven versterkt ze vaak juist eerder. Ik heb niet het idee van 'dingen zien die er niet zijn'.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Je zal er denk ik ook gevoelig voor moeten zijn.
Ik heb, net als veel andere druggies, mdma ook wel een keer misbruikt. Flink wat jaartjes geleden eens op een festival door getikt met xtc. Hoeveel ik precies op had weet ik niet meer (was logischerwijs behoorlijk wappie..) maar een pil of 2 a 2,5 van 160mg was het wel. Is natuurlijk van de pot gerukt veel. Maar 0,0 hallucinaties of gekke dingen gehad. Alleen mega verrot, kaakschaatsen, zo strak als een lantarenpaal en een kater van hier tot Tokyo...
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mezelf zei:
Ja precies dit.
Ik ben wel eens in een vrolijke bui op een festival volop maar dan ook volop tegen een dranghek aangelopen. De meeste drang hekken die ik zag waren toch niet echt, tot dat.......
Klik om te vergroten...
Ai, denk je een keer het spelletje van jezelf te winnen staan ze er wel echt.

Dit doet me erg denken aan een keer op Awakenings festival. Was daar met een hele groep en 2 gasten die ik wel goed kenden gingen allebei snoeihard en waren nog niet zo veel gewend. Staan we buiten een tent een peukje te roken en hoor ik de één tegen de ander zeggen: 'wat gek dat ze hier overal dranghekken en statafels neer hebben gezet.' De ander zegt vervolgens: 'Ja, echt heel onhandig hè'

Ik ging intern echt helemaal stuk want ze waren zo serieus maar ik dacht ik ga dit even meespelen.
'Vervelend hè jongens, al die dranghekken hier. Waarom zouden ze dat toch gedaan hebben? Anders gaan we ze even aan de kant zetten met z'n 3en'.

Dus ik met die 2 herkauwers op zoek naar niet bestaande dranghekken hahaha. Zeker 5 minuten gezocht en aan andere mensen uitgelegd wat we aan het doen waren. Pas toen hadden ze door wat er aan de hand was. Zelden zo hard gelachen op een festival als toen.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ganggang💯 zei:
Ai, denk je een keer het spelletje van jezelf te winnen staan ze er wel echt.

Dit doet me erg denken aan een keer op Awakenings festival. Was daar met een hele groep en 2 gasten die ik wel goed kenden gingen allebei snoeihard en waren nog niet zo veel gewend. Staan we buiten een tent een peukje te roken en hoor ik de één tegen de ander zeggen: 'wat gek dat ze hier overal dranghekken en statafels neer hebben gezet.' De ander zegt vervolgens: 'Ja, echt heel onhandig hè'

Ik ging intern echt helemaal stuk want ze waren zo serieus maar ik dacht ik ga dit even meespelen.
'Vervelend hè jongens, al die dranghekken hier. Waarom zouden ze dat toch gedaan hebben? Anders gaan we ze even aan de kant zetten met z'n 3en'.

Dus ik met die 2 herkauwers op zoek naar niet bestaande dranghekken hahaha. Zeker 5 minuten gezocht en aan andere mensen uitgelegd wat we aan het doen waren. Pas toen hadden ze door wat er aan de hand was. Zelden zo hard gelachen op een festival als toen.
Klik om te vergroten...
Geniaal dit
M
MindWandererLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Dunne zei:
Dat komt denk omdat je jezelf gewend hebt gemaakt aan veel te hoge doseringen. Voor jou idee is dat keihard gaan het normale effect van mdma. Dat is het niet.
Misschien een idee om een half of een heel jaar geen mdma of aanverwanten te gebruiken en daarna weer te beginnen met de geadviseerde dosering. Less=more bij mdma.
Klik om te vergroten...
Nee zeker niet. Ik weet nog wel wat het normale effect is maar juist dat keihard spacen vind ik lekker. Op zich gebruik ik niet heel vaak ofzo. Ik snap dat 2 pillen veel is maar ik weet ook niet zeker of er wel zo veel mg in zit, dat weet je nooit als je het niet test. Houdt iedereen zich dan echt aan de 1 tot 1.5 mg per kilo? Mijn broer gebruikte vroeger 5 of 6 op een avond 🙄 dat is mij ook te gek maar ik heb het idee dat 2 nog wel kan
M
MindWandererLid
01-01-2024, 00:00
#14
KevinHenni zei:
Nee zeker niet. Ik weet nog wel wat het normale effect is maar juist dat keihard spacen vind ik lekker. Op zich gebruik ik niet heel vaak ofzo. Ik snap dat 2 pillen veel is maar ik weet ook niet zeker of er wel zo veel mg in zit, dat weet je nooit als je het niet test. Houdt iedereen zich dan echt aan de 1 tot 1.5 mg per kilo? Mijn broer gebruikte vroeger 5 of 6 op een avond 🙄 dat is mij ook te gek maar ik heb het idee dat 2 nog wel kan
Klik om te vergroten...
Daar bij voel ik me nooit slecht, ook niet de tijd er na. Laatste eerste lsd gedaan en bad gegaan. Toen moest ik wel echt ff bij komen...
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
KevinHenni zei:
Nee zeker niet. Ik weet nog wel wat het normale effect is maar juist dat keihard spacen vind ik lekker. Op zich gebruik ik niet heel vaak ofzo. Ik snap dat 2 pillen veel is maar ik weet ook niet zeker of er wel zo veel mg in zit, dat weet je nooit als je het niet test. Houdt iedereen zich dan echt aan de 1 tot 1.5 mg per kilo? Mijn broer gebruikte vroeger 5 of 6 op een avond 🙄 dat is mij ook te gek maar ik heb het idee dat 2 nog wel kan
Klik om te vergroten...
Volgens mij is het hoog dat jij jezelf eens gaat inlezen wat mdma betreft:

Info - Wat zijn de risico's van het slikken van hooggedoseerde XTC?

De laatste tijd worden er steeds meer hooggedoseerde XTC pillen gesignaleerd. Dit zijn XTC pillen met 150/200 milligram MDMA of meer. Bij hogere doseringen nemen de gewenste effecten (het bekende "love" gevoel) niet toe, maar ervaar je meer ongewenste (speedy) effecten. Bij veelvuldig gebruik...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Info - Verminderde hersenschade bij MDMA-gebruik!

Alle credits naar Robdebob , die het hier neer heeft gezet en is weggehaald per ongeluk. Het verminderen van neurotoxiciteit door MDMA hier kun je het in pdf downloaden, leest makkelijker :) In deze gids staan enkele feiten over MDMA en hersenschade. Ook staat erin hoe je dit eenvoudig kan...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Handboek - MDMA/XTC: handleiding

Op het forum worden regelmatig vragen gesteld door mensen die kennis willen maken met deze drug. Naast de topics met focus op slechts de risico's van MDMA en de topic met veel achtergrondinformatie, miste ik toch een algemene handleiding (voor beginners). Daarom heb ik deze zelf maar geschreven...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Info - XTC: informatie om risico's te beperken

Feiten die je moet weten: * XTC begint na een half uur tot een uur te werken. Na 3 tot 6 uur is het uitgewerkt. * XTC is 24-72 uur aantoonbaar in de urine. * XTC stimuleert de afgifte van een aantal stoffen in de hersenen waardoor je stemming verandert: je voelt je blij en wil...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Geen dank!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
KevinHenni zei:
Daar bij voel ik me nooit slecht, ook niet de tijd er na. Laatste eerste lsd gedaan en bad gegaan. Toen moest ik wel echt ff bij komen...
Klik om te vergroten...
De eventuele hersenschade en blijvende klachten komen pas na jaaaren. Kan tientallen jaren duren tot je het merkt. Concentratie problemen, korte termijngeheugen weg, chronisch depressief, sociale angsten etc etc.
Dat anderen het ook doen of nog meer nemen zegt natuurlijk niets.
M
MisfitLid
01-01-2024, 00:00
#17
KevinHenni zei:
Nee zeker niet. Ik weet nog wel wat het normale effect is maar juist dat keihard spacen vind ik lekker. Op zich gebruik ik niet heel vaak ofzo. Ik snap dat 2 pillen veel is maar ik weet ook niet zeker of er wel zo veel mg in zit, dat weet je nooit als je het niet test. Houdt iedereen zich dan echt aan de 1 tot 1.5 mg per kilo? Mijn broer gebruikte vroeger 5 of 6 op een avond 🙄 dat is mij ook te gek maar ik heb het idee dat 2 nog wel kan
Klik om te vergroten...
De 1 a 1,5 mg/kg "regel" zie ik eigenlijk alleen op dit forum terugkomen. In mijn vriendengroep laten we de pillen testen en op basis daarvan nemen we een kwartje/halfje. Bijnemen gaat vaak gewoon op gevoel en de ene neemt meer bij dan de andere. Ikzelf moet mijn ideale dosering nog steeds vinden, maar denk dat ik (50kg) met een startdosis van 70-75 en een enkele redose van 25-30 wel aardig goed zit. Hiermee zit ik op 2mg per kg wat wel iets aan de hoge kant is, maar volgens andere bronnen mag je als man deze dosering ook aannemen.

Dan zijn er ook nog theorieën die niet gebaseerd zijn op lichaamsgewicht maar enkel op dosering;


Deze grafiek bevestigd mijn hiervoor genoemde dosering. Bij mij merk ik dat als ik boven de 120mg ga ik minder euforisch ben, meer strak ga staan en rond 140mg merk ik dat ik lichtjes ga hallucineren (zonnebrillen bij vrienden als je daar niet op let) en heb ik soms ook CEV's. Deze grafiek bevestigd dit ook.

Wat je zegt over je broer die vroeger 5 a 6 pillen wegtikte zou kunnen, afhankelijk van welk jaar dit was. Vroeger bevatten pillen véél minder MDMA dan tegenwoordig. Ik dacht dat je vroeger vaak 50 a 60mg in een pil had zitten, en tegenwoordig gemiddeld 200mg.
5 pillen van 50mg komt op 250mg MDMA wat best aan de hoge kant is, maar niet levensbedreigend.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#18
Misfit zei:
De 1 a 1,5 mg/kg "regel" zie ik eigenlijk alleen op dit forum terugkomen.
Klik om te vergroten...
www.drugsenuitgaan.nl

Dosering van XTC

Er is geen veilige dosering van XTC. Ook bij lage doseringen loop je risico op ernstige gezondheidsproblemen.
www.drugsenuitgaan.nl www.drugsenuitgaan.nl

Hoe gebruikt men XTC of MDMA? | Jellinek

XTC komt meestal op de markt in de vorm van pillen. Pillen worden geslikt. Het kan ook als poeder of kristallen op de markt komen.
www.jellinek.nl www.jellinek.nl

www.bnnvara.nl

MDMA - Seks & Drugs woordenboek - Spuiten en Slikken - BNNVARA

Mdma of “M” is een van de populairste synthetische drugs. De scheikundige naam voor MDMA is 3,4 methyleendioxymethamfetamine. MDMA komt voor in pilvorm (XTC), poedervorm en kristalvorm..
www.bnnvara.nl www.bnnvara.nl

De eerste 3 hits van Google als je zoekt op mdma dosering. Dus wat je zegt klopt niet, deze regel wordt algemeen toegepast door gebruikers die verantwoord met mdma omgaan.
M
MisfitLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ganggang💯 zei:
www.drugsenuitgaan.nl

Dosering van XTC

Er is geen veilige dosering van XTC. Ook bij lage doseringen loop je risico op ernstige gezondheidsproblemen.
www.drugsenuitgaan.nl www.drugsenuitgaan.nl

Hoe gebruikt men XTC of MDMA? | Jellinek

XTC komt meestal op de markt in de vorm van pillen. Pillen worden geslikt. Het kan ook als poeder of kristallen op de markt komen.
www.jellinek.nl www.jellinek.nl

www.bnnvara.nl

MDMA - Seks & Drugs woordenboek - Spuiten en Slikken - BNNVARA

Mdma of “M” is een van de populairste synthetische drugs. De scheikundige naam voor MDMA is 3,4 methyleendioxymethamfetamine. MDMA komt voor in pilvorm (XTC), poedervorm en kristalvorm..
www.bnnvara.nl www.bnnvara.nl

De eerste 3 hits van Google als je zoekt op mdma dosering. Dus wat je zegt klopt niet, deze regel wordt algemeen toegepast door gebruikers die verantwoord met mdma omgaan.
Klik om te vergroten...
Sorry zo bedoelde ik het niet. :sweatsmile: Wat ik eigenlijk had moeten zeggen is dat ik het op het internet veel zie, maar in mijn vriendengroep niet zo veel.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
Misfit zei:
Sorry zo bedoelde ik het niet. :sweatsmile: Wat ik eigenlijk had moeten zeggen is dat ik het op het internet veel zie, maar in mijn vriendengroep niet zo veel.
Klik om te vergroten...
No harm done. Eigenlijk is jouw vriendengroep dus slecht geïnformeerd. Misschien kan je ze wat informatie toesturen. In het mdma subforum staan een aantal hele sterke threads!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."