Hoi allemaal,
Het afgelopen weekend had ik het met wat mensen over xtc-gebruik en de dipjes die daarop volgen. Ik verbaasde me erover dat veel mensen zich emotioneel zo slecht voelen de dagen na xtc. Ook hadden we het erover dat als je xtc een paar keer vlak achter elkaar gebruikt, het effect op een gegeven moment helemaal niet meer zo leuk is. Je serotoninevoorraad raakt dan natuurlijk leeg, dus op zich logisch.
Nu heb ik zelf (gelukkig!!) nooit last van een xtc-kater. Sterker nog; ik voel me de dag na xtc vaak juist heel 'vredig' en positief, ik heb na xtc-gebruik vaak ook al genoeg aan zo'n vijf uurtjes slaap. De dagen erna gaan ook prima, ik heb nog nooit ook maar iets van een emotionele dip gevoeld. Verder ben ik een tijd geleden eenmalig iets te erg losgegaan met xtc; ik heb toen drie keer gebruikt in twee maanden tijd. Maar hoewel je zou denken dat het de tweede keer (dat was twee weken na de eerste keer) en al helemaal de derde keer (een maand na de tweede keer) helemaal niet meer zo speciaal zou zijn, heb ik alsnog geweldige avonden gehad. Die tweede avond was zelfs magischer dan al mijn andere keren xtc. Het lovegevoel was alle avonden 100% aanwezig, ik heb heerlijk gedanst, veel gepraat etc. Ook geen last gehad van comedowns. (De eerste paar keren dat ik xtc gebruikte een paar jaar terug, had ik altijd vrij heftige comedowns. Strontchagrijnig en nergens meer zin in, maar het lijkt wel alsof ik daar overheen ben gegroeid. Als xtc op een gegeven moment uitwerkt voel ik me gewoon normaal, nuchter.)
Nu is dit natuurlijk geen verkooppraatje om ook vaker achter elkaar xtc te gaan gebruiken, want hoewel ik er geen nadelige effecten van heb gemerkt zal het alsnog allesbehalve goed zijn geweest voor mijn hoofd, maar ik heb me er wel over verbaasd. Waarom heeft de een zo snel last van een xtc-kater, terwijl de ander het 'probleemloos' vaker lijkt te kunnen gebruiken? Ben ik dan gezegend met een grotere serotoninevoorraad (als dat al mogelijk is), of ligt het aan andere dingen? Qua hoeveelheden weet ik niet zo goed wat ik altijd gebruik, vaak hou ik het bij zo'n drie a vier kwartjes, of ik neem vijf, zes a zeven likken mdma. Ik laat het nooit testen dus geen flauw idee hoeveel mg dat dan is.
Ik ben benieuwd, en ben ook benieuwd naar hoe aanwezig jullie katers altijd zijn
![:grin:]()