Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"De Zandman zei: Een benzo verslaving heb je heel snel te pakken! Als je twee weken elke dag benzodiazepinen neemt heb je zal enige gewenning te pakken. Na die twee weken heb je al een nachtje of wat plafonddienst te doorstaan....als je in 1 x stopt is mijn ervaring. Laat staan als je een half jaar benzo's gebruikt hebt. Klik om te vergroten... Gelukkig heb ik ze niet elke dag gebruikt en kon ik ook regelmatig makkelijk periodes zonder. Dat zal het ‘herstel’ vast ten goede komen toch? Volgens mij had ik voor die week dat ik elke dag lormetazepam slikte, zo’n drie weken geen slaappil aangeraakt."
"dupont zei: Dat zal zeker schelen maar met dagelijks gebruik gaat 't echt hard. Je kunt btw wel CBD/N/G of Melatonine proberen, dat zijn niet-verslavende stoffen die wat kunnen helpen met slaap en rust (maar niet de benzo-knockout uiteraard). Klik om te vergroten... Melatonine werkt al een tijdje niet meer voor me helaas. CBD heb ik geprobeerd, maar dat lijkt op dit moment ook weinig effect te hebben. Had op een gegeven moment 100mg genomen, wat volgens mij heel veel is, maar nul effect. Lijkt erop dat niks tegen deze insomnia opkan en ik het gewoon uit moet zitten…"
"De Zandman zei: Met benzo's is het net hetzelfde als met alcohol. Heel makkelijk teveel, heel moeilijk terug....ook alweer uit eigen ervaring helaas moet ik zeggen. Klik om te vergroten... Nou, ik heb mijn lesje wel geleerd. Dit nooit meer"
"Neo-Shulginist zei: Als alleen inslapen het probleem is en je verder geen symptomen vertoont van ontwenningsverschijnselen, dan duurt het meestal een dag of drie dat je niet zo goed kan slapen, en daarna gaat het wel snel beter. Heb je meer last van ontwenningsverschijnselen, dan kan het wel een stuk langer duren. In zo'n geval is het mogelijk ook verstandiger om langzaam af te bouwen. Ik zou daarbij aanraden om hulp van de huisarts in te schakelen. Een lijstje met bijwerkingen: rebound insomnia and nightmares anxiety, panic attacks and agorophobia clinical depression malaise lack of concentration abdominal discomfort depersonalisation and feelings of unreality emotional liability cognitive impairment tinnitus paraesthesiae, tingling, numbness and pain muscle pain, weakness, tension, painful tremor, shaking attacks, jerks, blepharospasm excitability, jumpiness and restlessness stiffness sweats Abrupt or over rapid withdrawal from high doses can provoke: epileptic seizures hallucinations (visual, auditory) misperceptions Klik om te vergroten... Ik heb alleen last van insomnia. Het is nu al een week aan de gang, maar dat komt misschien ook omdat ik tussendoor nog één zo’n 2 mg pil heb genomen. Denk dat die dosering gewoon vrij heftig is voor mij (is ook het hoogste dat ze voorschrijven). Als ik helemaal stop, komt het hopelijk snel goed."
"dupont zei: Sja, als je bij blijft nemen blijf je slapeloosheid tegenkomen. Lever het liever in bij de apotheek ofzo. Klik om te vergroten... Ja echt stom, maar ik word soms zo moedeloos van het niet slapen dat de verleiding om eens in de zoveel dagen een pil te nemen groot is... ben er eergisteren ook weer ingetrapt en zónder succes. Pil genomen, alsnog niet kunnen slapen, en extra balen omdat ik met die pil waarschijnlijk m'n insomnia in de hand werk. Ik heb ze nu eindelijk in de prullenbak gegooid (en vuilniszak meteen weggebracht). Kan mezelf wel voor m'n kop slaan. Het ging namelijk ff beter, twee nachten achter elkaar prima geslapen, daarna weer even wat minder en meteen gezwicht. Zo verslavend die dingen. Zit nu te kijken naar thc-olie als (tijdelijke) vervanger om iig de komende tijd een beetje normaal te slapen. Maar wil uiteindelijk natuurlijk weer zelf kunnen slapen."
"De Zandman zei: Nu ga je het ene middel tegen het andere omruilen. Ook thc olie is verslavend! Is dat inwisselen nou verstandig? Ik heb ook een slaapstoornis, ik heb uiteindelijk na allerlei artsen en onderzoekers gekozen voor een medicamenteuze behandeling. Anders slaap ik practisch niet. Deze behandeling bestaat uit het nemen van een dosis seroquel, dat legt het pieker molentje stil, en een zolpidem om in slaap te vallen. Deze aanpak werkt reeds jarenlang tamelijk goed. Maar het is niet zoiets als Hallelujah het is opgelost. Helaas niet. Maar het scheelt wel. Klik om te vergroten... Ik weet niet goed wat wel en niet verstandig is, wel weet ik dat ik deze slapeloosheid slecht trek in combinatie met de burn-out die nog sluimert. Thc lijkt me dan nog enigszins natuurlijk, minder schadelijk en minder verslavend (lichamelijk dan) in vergelijking tot echte medicatie. En zoals ik zei wil ik het alleen gebruiken om deze periode van ontwenning te overbruggen. Gelukkig heb ik 'van mezelf' geen slaapstoornis, ik weet uit ervaring dat ik een heel goede slaper kan zijn, maar de omstandigheden zijn nu ff kut"
"dupont zei: Waarom niet CBD, CBN of CBG? Die zijn niet verslavend. THC wel, hoewel wietolie mij een betere keuze lijkt dan een antipsychoticum als Quetiapine (Seroquel). Klik om te vergroten... Ik had een tijd geleden (toen m'n slaapprobleem nog niet eens zo extreem was) een combi van CBD en CBN gekocht, 160 euro ervoor neergelegd en nul effect. Ik neem CBD wel nog elke avond trouw, maar meer als bijgeloof dan dat het echt iets voor me lijkt te doen."
"Hoi allemaal, Het afgelopen weekend had ik het met wat mensen over xtc-gebruik en de dipjes die daarop volgen. Ik verbaasde me erover dat veel mensen zich emotioneel zo slecht voelen de dagen na xtc. Ook hadden we het erover dat als je xtc een paar keer vlak achter elkaar gebruikt, het effect op een gegeven moment helemaal niet meer zo leuk is. Je serotoninevoorraad raakt dan natuurlijk leeg, dus op zich logisch. Nu heb ik zelf (gelukkig!!) nooit last van een xtc-kater. Sterker nog; ik voel me de dag na xtc vaak juist heel 'vredig' en positief, ik heb na xtc-gebruik vaak ook al genoeg aan zo'n vijf uurtjes slaap. De dagen erna gaan ook prima, ik heb nog nooit ook maar iets van een emotionele dip gevoeld. Verder ben ik een tijd geleden eenmalig iets te erg losgegaan met xtc; ik heb toen drie keer gebruikt in twee maanden tijd. Maar hoewel je zou denken dat het de tweede keer (dat was twee weken na de eerste keer) en al helemaal de derde keer (een maand na de tweede keer) helemaal niet meer zo speciaal zou zijn, heb ik alsnog geweldige avonden gehad. Die tweede avond was zelfs magischer dan al mijn andere keren xtc. Het lovegevoel was alle avonden 100% aanwezig, ik heb heerlijk gedanst, veel gepraat etc. Ook geen last gehad van comedowns. (De eerste paar keren dat ik xtc gebruikte een paar jaar terug, had ik altijd vrij heftige comedowns. Strontchagrijnig en nergens meer zin in, maar het lijkt wel alsof ik daar overheen ben gegroeid. Als xtc op een gegeven moment uitwerkt voel ik me gewoon normaal, nuchter.) Nu is dit natuurlijk geen verkooppraatje om ook vaker achter elkaar xtc te gaan gebruiken, want hoewel ik er geen nadelige effecten van heb gemerkt zal het alsnog allesbehalve goed zijn geweest voor mijn hoofd, maar ik heb me er wel over verbaasd. Waarom heeft de een zo snel last van een xtc-kater, terwijl de ander het 'probleemloos' vaker lijkt te kunnen gebruiken? Ben ik dan gezegend met een grotere serotoninevoorraad (als dat al mogelijk is), of ligt het aan andere dingen? Qua hoeveelheden weet ik niet zo goed wat ik altijd gebruik, vaak hou ik het bij zo'n drie a vier kwartjes, of ik neem vijf, zes a zeven likken mdma. Ik laat het nooit testen dus geen flauw idee hoeveel mg dat dan is. Ik ben benieuwd, en ben ook benieuwd naar hoe aanwezig jullie katers altijd zijn"
"Hoi allemaal, Ik weet even niet in welke sectie ik dit moet plaatsen omdat het om verschillende drugs gaat. Ik plaats het maar even hier. De laatste tijd heb ik iets teveel drugs gebruikt. In ongeveer drie maanden tijd heb ik twee keer xtc gebruikt, twee keer 3mmc en een keer 4fmp. Dat dit super stom is weet ik, dit is ook niet hoe ik normaal gesproken met drugs omga - ik denk dat het een soort uitspatting is geweest van de vreselijk saaie coronatijd en de avondklok (feestjes die je tot 4.30 uur moet uitzitten). Ik verplicht mezelf nu dan ook een pauze te nemen van minstens een half jaar. Maar ik wil graag het herstelproces een beetje versnellen, omdat ik nu een beetje hypochondrisch word en bang ben dat mijn hersenen door al die drugs aan diggelen liggen. Daarom zit ik eraan te denken om voor korte tijd 5-HTP te nemen. Is dit verstandig en zo ja, aan hoe lange periode en wat voor dosis per dag moet ik dan denken? Ik hoor het graag!"
"dupont zei: Waarschijnlijk slaap je over een week al stukken beter. Jouw huisarts heeft je niet voor niets gewaarschuwd. De gewenning met Benzo’s gaat hard. Klik om te vergroten... Oké, dankjewel 🙏 Ja, het is troep."