Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSloom van XTC

Sloom van XTC

43 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#1
Achteruitfietsen zei:
Zelfde ervaring.
Ben niet iemand die vaak gebruikt. Denk gemiddeld 1x per 9 maanden.
Tot nu toe altijd wel leuke ervaringen! Lekker aan de wandel :wink: Moeilijk lange gesprekken houden.
"Elk rondje is anders"

Tot gisteravond dan. Man man man nog nooit eerder zoiets meegemaakt.
Gisteravond kwam ik nog een netjes opgeborgen (Droog,donker,luchtdicht) gele Farao tegen in mijn keukenlade.
Dacht ach.. waarom ook niet! Huppa glas water achterover en we zijn klaar om straks eens even in de kroeg te kijken!
Nog even rustig douchen, peukje roken... Tegen die tijd slaat het vast wel in.

Was klaar met mijn ritueel en ja hoor de effecten kwamen. So far so good!
Ineens sloeg het om net als het Nederlandse weer BAM!
Zweet brak mij uit, vreemde golvende sensaties door mijn lichaam, mijn spraak werd super sloom ik werd fysiek ook heel erg sloom.
Moe, maar niet dat ik in staat ben om te slapen. Ging van kwaad tot erger. Trillende kaken, dubbel zien.
Dacht ga even een berichtje sturen naar een maat dat ik toch maar niet de stad in ga. Ik kon niet eens iets lezen op mijn mobiel alles stond te dansen.
Zodra ik op stond van de bank het gevoel dat ik elk moment flauw zou vallen.
Het voelde absoluut niet goed. Ik raakte lichtelijk in paniek omdat mijn gedachtegang heel onplezierig was naast de fysieke symptomen.
Heb een vriendin gebeld zij heeft mij opgehaald en heb haar lastig gevallen tot diep in de nacht. Arme meid

Nog nooit meerder meegemaakt dit, tot nu toe waren mijn XTC avondturen plezierig.
Tevens misschien kan het komen omdat deze pillen al enkele jaren opgeborgen lagen? Geen idee. Dacht juist dat ze zwakker werden met loop van tijd
Klik om te vergroten...

Elke pil verschilt qua dosis. Meestal zit er ook een spreiding op en als die spreiding niet acuraat is kan de ene pil 50 of zelfs 100mg hoger gedoseerd zijn. Wrs was deze in je lade net iets sterker dan de andere van dezelfde druk. MDMA Kristallen zijn daarom makkelijker te doseren.
A
AchteruitfietsenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jumping Jack zei:
Misschien was het geen mdma..
4FMP of zo daar krijg ik het naar van.
Kan ook dat het gewoon te veel was.
Dus niet meer zomaar wat naar binnen knallen als je iets vind 🤣
Klik om te vergroten...
Even beetje ingelezen over 4FMP
Kan wel eens zijn dat je gelijk hebt! Dan ben ik te goed van vertrouwen geweest.
Misschien was de helft van mijn pillen wel daadwerkelijk MDMA en een paar 4FMP's er tussen
Ik smijt alles weg wat nu nog in lade ligt. Vertrouw het niet meer.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#3
Achteruitfietsen zei:
Zelfde ervaring.
Ben niet iemand die vaak gebruikt. Denk gemiddeld 1x per 9 maanden.
Tot nu toe altijd wel leuke ervaringen! Lekker aan de wandel :wink: Moeilijk lange gesprekken houden.
"Elk rondje is anders"

Tot gisteravond dan. Man man man nog nooit eerder zoiets meegemaakt.
Gisteravond kwam ik nog een netjes opgeborgen (Droog,donker,luchtdicht) gele Farao tegen in mijn keukenlade.
Dacht ach.. waarom ook niet! Huppa glas water achterover en we zijn klaar om straks eens even in de kroeg te kijken!
Nog even rustig douchen, peukje roken... Tegen die tijd slaat het vast wel in.

Was klaar met mijn ritueel en ja hoor de effecten kwamen. So far so good!
Ineens sloeg het om net als het Nederlandse weer BAM!
Zweet brak mij uit, vreemde golvende sensaties door mijn lichaam, mijn spraak werd super sloom ik werd fysiek ook heel erg sloom.
Moe, maar niet dat ik in staat ben om te slapen. Ging van kwaad tot erger. Trillende kaken, dubbel zien.
Dacht ga even een berichtje sturen naar een maat dat ik toch maar niet de stad in ga. Ik kon niet eens iets lezen op mijn mobiel alles stond te dansen.
Zodra ik op stond van de bank het gevoel dat ik elk moment flauw zou vallen.
Het voelde absoluut niet goed. Ik raakte lichtelijk in paniek omdat mijn gedachtegang heel onplezierig was naast de fysieke symptomen.
Heb een vriendin gebeld zij heeft mij opgehaald en heb haar lastig gevallen tot diep in de nacht. Arme meid

Nog nooit meerder meegemaakt dit, tot nu toe waren mijn XTC avondturen plezierig.
Tevens misschien kan het komen omdat deze pillen al enkele jaren opgeborgen lagen? Geen idee. Dacht juist dat ze zwakker werden met loop van tijd
Klik om te vergroten...
Teveel die shit zit tegenwoordig 300 in das veels teveel als je bijna nooit slikt. Die dingen worden ook gewoon te groot om normaal door te kunnen slikken. Plus ze vallen gewoon uit elkaar in je keel, das pas smerig. Drukken snschijnbaar ingewikkelde geworden,‘kwaliteit is wellicht beter maar proces is er slechter op geworden’. Overigens werden pillen vroeger vaak ook beetje pep in gedaan om niet te mellow te worden want vroeger werd er gewoon keihard gestampt op die teringbende🤘💪🏼🤣
A
Aron Kurwa777Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Achteruitfietsen zei:
Zelfde ervaring.
Ben niet iemand die vaak gebruikt. Denk gemiddeld 1x per 9 maanden.
Tot nu toe altijd wel leuke ervaringen! Lekker aan de wandel :wink: Moeilijk lange gesprekken houden.
"Elk rondje is anders"

Tot gisteravond dan. Man man man nog nooit eerder zoiets meegemaakt.
Gisteravond kwam ik nog een netjes opgeborgen (Droog,donker,luchtdicht) gele Farao tegen in mijn keukenlade.
Dacht ach.. waarom ook niet! Huppa glas water achterover en we zijn klaar om straks eens even in de kroeg te kijken!
Nog even rustig douchen, peukje roken... Tegen die tijd slaat het vast wel in.

Was klaar met mijn ritueel en ja hoor de effecten kwamen. So far so good!
Ineens sloeg het om net als het Nederlandse weer BAM!
Zweet brak mij uit, vreemde golvende sensaties door mijn lichaam, mijn spraak werd super sloom ik werd fysiek ook heel erg sloom.
Moe, maar niet dat ik in staat ben om te slapen. Ging van kwaad tot erger. Trillende kaken, dubbel zien.
Dacht ga even een berichtje sturen naar een maat dat ik toch maar niet de stad in ga. Ik kon niet eens iets lezen op mijn mobiel alles stond te dansen.
Zodra ik op stond van de bank het gevoel dat ik elk moment flauw zou vallen.
Het voelde absoluut niet goed. Ik raakte lichtelijk in paniek omdat mijn gedachtegang heel onplezierig was naast de fysieke symptomen.
Heb een vriendin gebeld zij heeft mij opgehaald en heb haar lastig gevallen tot diep in de nacht. Arme meid

Nog nooit meerder meegemaakt dit, tot nu toe waren mijn XTC avondturen plezierig.
Tevens misschien kan het komen omdat deze pillen al enkele jaren opgeborgen lagen? Geen idee. Dacht juist dat ze zwakker werden met loop van tijd
Klik om te vergroten...
Misschien 2cb
S
Simba01Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Hii,
Ik heb in de coronatijd 2x XTC thuis gedaan. En het viel me op dat ik thuis heel chill ben aan de X, bijna slaperig zelfs? Nu is dit ook wel prettig opzich maar ben van plan het volgend weekend weer te doen en wil nu toch wel weer actief en praterig zijn. We hebben altijd gwn techno opstaan maar toch is iedereen wat slomer als op een festival. Wat ik ook wel snap aangezien we gewoon thuis zitten maar ik mis toch wel het energieke van X!

ik gebruik niet vaak en er zitten altijd meerdere maanden tussen. Ook zijn de pillen getest en zijn ze niet extreem sterk of iets rond 180/200

Dus heeft iemand tips om niet te gaan bank hangen volgend weekend? Misschien een spel spelen of energy drinken ofzo? wahaha. We zijn niet van plan drugs te combineren dus dingen zoals speed zijn uitgesloten haha!

Alvast bedankt :)
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoi @Simba01 volgens mij past het effect van xtc zich wel een beetje aan, aan de setting. Als je op de dansvloer van een groot feest met duizenden mensen staat dan ben in een hele andere stemming dan dat je thuis aan het chillen bent. De xtc versterkt dan dat "party-gevoel" en maakt je energieker. Ik weet niet in wat voor setting je thuis gebruikt. Is dat met vrienden of met een liefdespartner? Ik kan me voorstellen dat je het best een stuk energieker kunt maken door gewoon de gordijnen dicht te doen en lekker te gaan dansen.

Zelf vind ik het eigenlijk ook niet zo'n probleem als het wat minder energiek is en je gewoon lekker kunt chillen. Elkaar heerlijk complimentjes geven, massages, een keer onder de douche, beetje muziek luisteren. Alles is leuk dan toch?
S
Simba01Lid
01-01-2024, 00:00
#7
@Eik de setting is altijd met een groepje vrienden. En het is natuurlijk heel anders dan op een festival! Misschien toch maar proberen te dansen thuis :tongueout:, en idd is het ook gezellig om gwn lekker te chillen
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#8
Simba01 zei:
@Eik de setting is altijd met een groepje vrienden. En het is natuurlijk heel anders dan op een festival! Misschien toch maar proberen te dansen thuis :tongueout:, en idd is het ook gezellig om gwn lekker te chillen
Klik om te vergroten...
Ja ik zou me niet teveel zorgen maken over het energieniveau. xtc voelt gewoon anders aan in een thuissetting. Ik vind het eigenlijk in een thuissetting net zo leuk. Ik zou wel zorgen dat je veel verschillende dingen doet. Juist afwisseling is leuk tijdens xtx. Ga een wandelingetje maken, geef elkaar een massage, maak lekkere (alcoholvrije) drankjes voor elkaar, maak een lichtshow, ga lekker onder de douche of in bad. Hoe meer verschillende dingen je doet hoe leuker het is!
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#9
Simba01 zei:
@Eik de setting is altijd met een groepje vrienden. En het is natuurlijk heel anders dan op een festival! Misschien toch maar proberen te dansen thuis :tongueout:, en idd is het ook gezellig om gwn lekker te chillen
Klik om te vergroten...
Ik heb in coronatijd enkele ‘appelavonden’ met vrienden georganiseerd (appel is codetaal voor xtc). Speakers worden naar het midden van de woonkamer gewezen, allemaal attributen mee om elkaar te vermaken, kauwgom lolly’s ijs, alles wat je maar kunt bedenken. Ik heb altijd de hele avond en nacht lang kunnen dansen, en ondertussen gewoon heerlijk korte pauzes nemen om even van de aanwezigheid van je lieve vrienden te genieten!

Als je hard gaat, en je zit allemaal op een lekker niveau, gaat dat dansen vanzelf wel 🙂
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Flualhamdulillam zei:
Ik heb in coronatijd enkele ‘appelavonden’ met vrienden georganiseerd (appel is codetaal voor xtc). Speakers worden naar het midden van de woonkamer gewezen, allemaal attributen mee om elkaar te vermaken, kauwgom lolly’s ijs, alles wat je maar kunt bedenken. Ik heb altijd de hele avond en nacht lang kunnen dansen, en ondertussen gewoon heerlijk korte pauzes nemen om even van de aanwezigheid van je lieve vrienden te genieten!

Als je hard gaat, en je zit allemaal op een lekker niveau, gaat dat dansen vanzelf wel 🙂
Klik om te vergroten...
Hier ook hadden we allemaal een eigen wapkoffer. Ja echt lol
Naast het nodige snoepgoed en soms wat ehbodingenz noem maar op..zo'n prikkel voor over je kruin, massageballetjes, ledspotjes die je in badkuip kon plakken.

Laserprojectors.of voorwerpen wat heel lekker aanvoelde, pauwenveren..heerlijk gevoel!

Alles om te zien en te voelen.

En meloen en aardbeien lekker koud op XTC..goddelijk

Ieder had wat wapfood mee.

En als je dat afwisselt met wat @Eik zegt..zoek die fijne stimulatie ook gewoon in huis. Water is heerlijk dan....

Met een liveset merk je vanzelf of wat achtergrond muziek goed is of dat er een dancevibe ontstaat.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Maar hoelaat nemen jullie het?

Als jullie het 00.00 nemen en de piek gaat er 4 uur later af, dan zit je ook nog eens zonder slaap. Stort je dubbel in.Ik denk eerder dat die combi je slaperig maakt, wat dus betekent dat overdag ook een oplossing kan zijn.


Ik zou het ook accepteren en eerder beginnen dat lijkt raar als het begin avond licht is. Met een zonnebril is dat zo verholpen of luiken dicht..mij lijkt het ideaal kan je alsnog snachts wat slapen of willen jullie perse doortrekken?
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mrloverdj zei:
zo'n prikkel voor over je kruin
Klik om te vergroten...
Als je dit leest en je hebt nog nooit je kruin gekieteld met zo’n prikkelding terwijl je strak staat van MDMA, zet dit bovenaan je prioriteitenlijstje! Het voelt echt als een orgasme, vooral als je het niet bij jezelf doet maar iemand doet het bij jou. Ongekend lekker.


Mrloverdj zei:
massageballetjes, ledspotjes die je in badkuip kon plakken.

Laserprojectors.of voorwerpen wat heel lekker aanvoelde, pauwenveren..heerlijk gevoel!

Alles om te zien en te voelen.
Klik om te vergroten...
Nou, echt precies dit dus! Zoek vooral al je speeltjes bij elkaar! Hoe meer variatie en mogelijkheden, hoe meer je je zult vermaken!
Mrloverdj zei:
Maar hoelaat nemen jullie het?
Klik om te vergroten...
Vaak ergens tegen het einde van de avond aan, tussen 21:00 en 23:00. Laatste keer xtc thuis met vrienden begonnen we om 22:00, en was met 1 keer bijnemen tot 5 a 6 uur ‘s ochtends energiek en ervaarde een lichtelijk euforische nasleep, super chill. Dosering was 130mg + 65mg volgensmij (Naja altijd iets meer, ik neem namelijk altijd het grootste afgebroken stukje pil 😏)
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Flualhamdulillam zei:
Als je dit leest en je hebt nog nooit je kruin gekieteld met zo’n prikkelding terwijl je strak staat van MDMA, zet dit bovenaan je prioriteitenlijstje! Het voelt echt als een orgasme, vooral als je het niet bij jezelf doet maar iemand doet het bij jou. Ongekend lekker.



Nou, echt precies dit dus! Zoek vooral al je speeltjes bij elkaar! Hoe meer variatie en mogelijkheden, hoe meer je je zult vermaken!

Vaak ergens tegen het einde van de avond aan, tussen 21:00 en 23:00. Laatste keer xtc thuis met vrienden begonnen we om 22:00, en was met 1 keer bijnemen tot 5 a 6 uur ‘s ochtends energiek en ervaarde een lichtelijk euforische nasleep, super chill. Dosering was 130mg + 65mg volgensmij (Naja altijd iets meer, ik neem namelijk altijd het grootste afgebroken stukje pil 😏)
Klik om te vergroten...
@Simba01 is bijpakken geen optie? Ik raad je aan niet onnodig hoog te gaan zitten bij beide keren pakken. Misschien werkt een iets lagere dosis ook lekker en dan verleng je het door bij te pakken.

Als je teveel op hebt sta je te strak dat zou ik voorkomen.

@Flualhamdulillam jaaa onmisbaar toch.. zo intens. Leuk om mensen hun gezicht te zien bij de 1e keer, van nerveus naar orgastisch:grin:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik merk thuis dat de dosis iets hoger kan. Zoals hier al gezegd is mdma ook setting gebonden. Maak een feestzaal van je living, lazerlichten, goeie speakers, ruimte om te dansen. Als je gaat zitten en ouwehoeren ga je ook niet meteen dat energieke xtc gevoel merken. Eens je begint met dansen komt die energie van zelf.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik denk dat het heel wat uitmaakt als je er echt een happening (om het zo even te noemen) van maakt, probeer het een beetje te organiseren en niet te denken: ik neem wat xtc en kijk wel wat we gaan doen, dat is zonde want vaak doe je dan niksen hahaha

Je zegt dat je XTC nog eens ‘gewoon thuis’ wilt gebruiken. Klinkt ‘gewoon thuis’ niet een beetje saai? Je moet je huis een make-over geven man!
S
Simba01Lid
01-01-2024, 00:00
#16
@Flualhamdulillam whaha jaa we hebben sws licht projectoren en goede boxen dus in die hoek zitten we goed
S
Simba01Lid
01-01-2024, 00:00
#17
@Mrloverdj Jaa we beginnen altijd met een kwartje en nemen om de paar uur een kwartje bij
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#18
Simba01 zei:
@Mrloverdj Jaa we beginnen altijd met een kwartje en nemen om de paar uur een kwartje bij
Klik om te vergroten...
Hmmm beginnen met een kwartje? Uitgaande van een pil van 200mg (volgensmij zei je zoiets) is dat 50mg. Dat is een tamelijk milde dosering toch? Neem je ook een kwartje op een festival?
S
Simba01Lid
01-01-2024, 00:00
#19
@Mrloverdj Ja begin eigenlijk altijd wel met een kwart, neem dan meestal een uurtje later nog eentje omdat die ene kwart net te weinig is zeg maar. En daarna gwn bijnemen met kwartjes ook. Zou ik met een hogere dosis moeten beginnen anders?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Lees dit eens goed door. Daar staat alles in wat je wil weten. Ook dat steeds bijnemen geen effect meer heeft.



Handboek - MDMA/XTC: handleiding

Op het forum worden regelmatig vragen gesteld door mensen die kennis willen maken met deze drug. Naast de topics met focus op slechts de risico's van MDMA en de topic met veel achtergrondinformatie, miste ik toch een algemene handleiding (voor beginners). Daarom heb ik deze zelf maar geschreven...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."