Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSloom van XTC

Sloom van XTC

43 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#1
Simba01 zei:
Oh dankjewel! Ik ga er ff naar kijken idd @Flualhamdulillam hoe doe jij het met bijnemen en 1e dosering?
Klik om te vergroten...
De eerste keren deed ik maar wat op gevoel, wat leidde tot flinke doseringen omdat ik bang was dat het effect te kort zou duren. Een keer was ik op een soort rave in een studenten huis, prima vermaakt maar het werd significant minder leuk naarmate het later werd, vooral omdat ondanks het bijnemen dan de euforie helemaal verdwijnt en die kille, relatief ‘lege’ stimulatie overblijft. Als je van al het dansen dan ook best moe begint te worden, en je hoofdpijn krijgt enzo… Alles komt dan samen in een kut comedown.
Vanaf de eerst volgende keer had ik afgesproken met mezelf dat ik begin met een hele pil (deze waren ongeveer 130mg), en na ongeveer 2 uurtjes (vanaf het moment dat je hem goed voelt in-kicken) slik ik nog een halfje (65mg dus). Effect was heerlijk!
Edit: na het bijnemen bleef het effect super stabiel, en nam ook subtiel af, in plaats van een extreem dal waarin je plotseling valt zodra het uitwerkt. Ik was door het continue dansen wel enigszins moe natuurlijk, maar totaal niet op een storende ongewenste manier!

En een ‘doseringsplan’ is ook nog super chill, je hoeft met je hoofd niet bij het bijnemen te zitten. Je zeg gewoon een wekker, en je weet wel hoeveel je moet nemen. Geen twijfels a la: ‘ja als ik nog een kwartje neem, kan ik nog wel ff doorgaan maar ik weet niet man, slapen moet ook nog en ik weet niet eens of het nog wel leuk is zodra straks mijn serotonine voorraad volledig op is’!

Maar voor de dosering is het puur uitzoeken wat jouw voorkeur heeft, en hoe gevoelig je bent. Mag ik vragen hoe zwaar je bent?
S
Simba01Lid
01-01-2024, 00:00
#2
@Flualhamdulillam ik ben 1.68 en 65kg dus ik denk dat een hele too much is in 1x🤣 maybe een halve dan. En wat je schrijft had ik precies ook dat het op het einde meer 'leeg' wordt. Moet echt gaan kijken naar een doseringplan als ik je verhaal zo lees!

ik doe het ook een beetje op gevoel nu, als het wat minder wordt neem ik wat bij etc etc
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#3
Simba01 zei:
@Flualhamdulillam ik ben 1.68 en 65kg dus ik denk dat een hele too much is in 1x🤣 maybe een halve dan. En wat je schrijft had ik precies ook dat het op het einde meer 'leeg' wordt. Moet echt gaan kijken naar een doseringplan als ik je verhaal zo lees!

ik doe het ook een beetje op gevoel nu, als het wat minder wordt neem ik wat bij etc etc
Klik om te vergroten...
Ja ik denk dat een halve ipv een kwart echt een wereld van verschil zou maken, kickt naar mijn mening veel lekkerder in. Sommige bronnen gebruiken overigens ook 2,0mg/kg lichaamsgewicht als bovengrens, dus ik zou je niet te veel druk maken om de hoogte van de dosering. Tussen de 90 en 100mg (uitgaande van jouw pillen dus) is een mooie startdosering om te proberen!

Je zal je denk ik de rest van de avond ook fijner voelen als je niet de hele tijd beetjes bijneemt op gevoel, maar gewoon plant. Want als het iets minder wordt en je neemt dán bij, zit je gemiddeld een half uur tot drie kwartier te wachten tot het inkickt, terwijl je tot jouw spijt langzaam verder aan het neerdalen bent… Dat wil je voorkomen, want de magie komt niet terug. Daar kan je van gaan balen, en dat verpest de vibe eigenlijk nog verder.

Zoek op het internet (Reddit is een interessante bron) naar manieren om MDMA effectief te doseren, en maak voor jezelf een opvatting die op het oog perfect aansluit op wat jij wilt! Of dat schema naar behoren werkt, dat moet maar blijken dan hahaha.

Veel succes en hou me op de hoogte als je wilt, ik ben benieuwd!
S
Simba01Lid
01-01-2024, 00:00
#4
@Flualhamdulillam Ja ik ga zeker ff zoeken wat voor mij het beste is dan, thanks! Ik heb 7augustus op de planning staan dus ik zal je zeker op de hoogte houden :grin:
M
MindWandererLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb alleen maar xtc in thuissetting gebruikt. Alleen of met vrienden. Nog nooit op een feest ofzo. En idd ik wordt er altijd heel loom van. Als ik alleen ben lig ik chill op de bank met psytrance aan en vaak zit ik dan te socializen op chat sites of dingen lezen hier op DF. Als ik met een vriend ben praten we chill af en toe en soms staren we naar de wappie beelden op de tv. Ook als ik alleen ben kan ik soms helemaal wegdwalen in die wappiebeelden i.c.m de psytrance.


Mijn ervaring is dus idd vaak loom thuis. Als ik dan 2 uur op de bank heb gelegen en vervolgens opsta, voel ik me net een mannetje van 85 hahaha. Even rekken en strekken en dan gaat t weer. Denk idd dat de setting heeeel veel uitmaakt. Kan me voorstellen als ne op een feest staat met 10.000 mensen om je heen en super harde muziek + lichtshow dat je dan veel energieker bent.

Have fun volgend weekend, en pas altijd goed op je zelf! ✌️
M
MindWandererLid
01-01-2024, 00:00
#6
Spyro zei:
Ik kom thuis ook amper van de bank af met XTC. Op een festival ben ik niet te stoppen! Setting dus.
Klik om te vergroten...
Heerlijk he zo helemaal in de bank zakken. Ik kreeg van een bekende een mooie u bank te koop aangeboden nog voor ik op mezelf woonde, waarbij je een stuk tussen de lengte stukken kunt uitschuiven als 2 persoons slaapbank. Dat stuk schuif ik altijd helemaal uit zodat ik 1 grote vierkante chill bank heb. Je snapt wel dat ik die bank toen gelijk heb gekocht he🤣
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#7
KevinHenni zei:
Heerlijk he zo helemaal in de bank zakken. Ik kreeg van een bekende een mooie u bank te koop aangeboden nog voor ik op mezelf woonde, waarbij je een stuk tussen de lengte stukken kunt uitschuiven als 2 persoons slaapbank. Dat stuk schuif ik altijd helemaal uit zodat ik 1 grote vierkante chill bank heb. Je snapt wel dat ik die bank toen gelijk heb gekocht he🤣
Klik om te vergroten...
Ik heb zo’n grote hocker die ik ervoor kan schuiven zodat ik languit kan liggen. Dekens, kussens, drugs en drinken en je bent good to go! Heerlijk
M
MindWandererLid
01-01-2024, 00:00
#8
Spyro zei:
Ik heb zo’n grote hocker die ik ervoor kan schuiven zodat ik languit kan liggen. Dekens, kussens, drugs en drinken en je bent good to go! Heerlijk
Klik om te vergroten...
Heerlijk🤩
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#9
Spyro zei:
Ik kom thuis ook amper van de bank af met XTC. Op een festival ben ik niet te stoppen! Setting dus.
Klik om te vergroten...
Is het niet evenmin mindset? Een festival als setting, is je mindset gericht op een dik feest gevuld met ontelbaar veel dansen mensen, velen lekker zichtbaar hard aan het gaan hahaha. In een thuissetting maak je veel eerder de automatische associaties met dingen die je thuis doet, en beland zo in een minder intens energieke, chille vibe. Maar je kan ook in een thuissetting die festival mindset proberen na te bootsen! Maar je moet ook gewoon tegen alle vrienden die komen zeggen: “dit wordt een dansfeest, oké?” Als je er dan eenmaal in bent gekomen, en je ziet dat iedereen heerlijk gaat, kan dat energieniveau moeilijk verpest worden, in mijn ervaringen thuis!
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Flualhamdulillam zei:
Is het niet evenmin mindset? Een festival als setting, is je mindset gericht op een dik feest gevuld met ontelbaar veel dansen mensen, velen lekker zichtbaar hard aan het gaan hahaha. In een thuissetting maak je veel eerder de automatische associaties met dingen die je thuis doet, en beland zo in een minder intens energieke, chille vibe. Maar je kan ook in een thuissetting die festival mindset proberen na te bootsen! Maar je moet ook gewoon tegen alle vrienden die komen zeggen: “dit wordt een dansfeest, oké?” Als je er dan eenmaal in bent gekomen, en je ziet dat iedereen heerlijk gaat, kan dat energieniveau moeilijk verpest worden, in mijn ervaringen thuis!
Klik om te vergroten...
Dat klinkt eerder als.een semi bedreiging naar iedereen die binnenkomt: "Dit word een dansfeest, oke!!" :grin:

Maar ik snap je punt wel.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mrloverdj zei:
Dat klinkt eerder als.een semi bedreiging naar iedereen die binnenkomt: "Dit word een dansfeest, oke!!" :grin:

Maar ik snap je punt wel.
Klik om te vergroten...
Hahaha nou ja, ik bedoelde het ook meer in de zin als gewoon duidelijk met elkaar afspreken wat de bedoeling is. Ik snap niet hoe dit als bedreiging opgevat kan worden door je vrienden 🤣
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mijn vrienden herkennen dat wel hoor, als ik ze vriendelijk doch extreem energiek maan tot meedansen 😄
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zoiezo setting en vibes ff rondje lopen eerst. Buiten helpt ook altijd
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wanneer je moe word van de mdma betekend het dat je teveel hebt genomen..
Dus kleinere stukjes pil nemen.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#15
Jumping Jack zei:
Wanneer je moe word van de mdma betekend het dat je teveel hebt genomen..
Dus kleinere stukjes pil nemen.
Klik om te vergroten...
Ja inderdaad, als ik te veel in een keer neem had ik precies hetzelfde.
XTC vind ik eigenlijk ook veel leuker wanneer ik gewoon kan chillen op bijv een huisfeestje dan bij het uitgaan.
S
Simba01Lid
01-01-2024, 00:00
#16
@Flualhamdulillam update van dit weekend😜: na wat ervaringen gelezen te hebben besloten we om te beginnen met een halfje. We hadden warios van ong 200mg. Dus een halfje leek ons wel een goede start. We begonnen rond 20:30. Had een tijdje niet gebruikt dus deze kwam goed binnen! Na 2 uur nog een kwartje genomen. Moet zeggen dat ik erg hard ging wahaha meer dan ik gewend ben, maar niet perse onprettig. Na een tijdje begon het effect te zakken en was het lastig om toch niet nog een kwartje te nemen. Een deel van mijn vrienden bleef wel steeds kwartjes bijpakken dus zij zaten om 5 uur sochtends nog vol in de space. Ik en een vriendin (die ook begon met een half) begonnen rond die tijd dus wel in te kakken en langzaam zijn we richting huis gegaan. Was een leuke avond!

Al met al weet ik niet zo goed wat ik van deze methode vind (zo min mogelijk bijnemen). Met een half zit je er natuurlijk meteen goed in, maar ik vond dit toch wel heftig inslaan. Misschien lichtere pillen proberen volgende keer. Ga in de toekomst verder kijken wat een goede startdosis voor mij is :)
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#17
Jumping Jack zei:
Wanneer je moe word van de mdma betekend het dat je teveel hebt genomen..
Dus kleinere stukjes pil nemen.
Klik om te vergroten...
Gewoon commpenseren met een paar dikke peppekes
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#18
Brakka Mang zei:
commpenseren met een paar dikke peppekes
Klik om te vergroten...
Jaja bij mdma is dat echt een slecht idee.
Ik vind upperd en downers heerlijk bv
Ghb en coke
Maar bij mdma is dat niet een oplossing voor mensen die dit lezen.
Gewoon minder nemen.
A
AchteruitfietsenLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zelfde ervaring.
Ben niet iemand die vaak gebruikt. Denk gemiddeld 1x per 9 maanden.
Tot nu toe altijd wel leuke ervaringen! Lekker aan de wandel :wink: Moeilijk lange gesprekken houden.
"Elk rondje is anders"

Tot gisteravond dan. Man man man nog nooit eerder zoiets meegemaakt.
Gisteravond kwam ik nog een netjes opgeborgen (Droog,donker,luchtdicht) gele Farao tegen in mijn keukenlade.
Dacht ach.. waarom ook niet! Huppa glas water achterover en we zijn klaar om straks eens even in de kroeg te kijken!
Nog even rustig douchen, peukje roken... Tegen die tijd slaat het vast wel in.

Was klaar met mijn ritueel en ja hoor de effecten kwamen. So far so good!
Ineens sloeg het om net als het Nederlandse weer BAM!
Zweet brak mij uit, vreemde golvende sensaties door mijn lichaam, mijn spraak werd super sloom ik werd fysiek ook heel erg sloom.
Moe, maar niet dat ik in staat ben om te slapen. Ging van kwaad tot erger. Trillende kaken, dubbel zien.
Dacht ga even een berichtje sturen naar een maat dat ik toch maar niet de stad in ga. Ik kon niet eens iets lezen op mijn mobiel alles stond te dansen.
Zodra ik op stond van de bank het gevoel dat ik elk moment flauw zou vallen.
Het voelde absoluut niet goed. Ik raakte lichtelijk in paniek omdat mijn gedachtegang heel onplezierig was naast de fysieke symptomen.
Heb een vriendin gebeld zij heeft mij opgehaald en heb haar lastig gevallen tot diep in de nacht. Arme meid

Nog nooit meerder meegemaakt dit, tot nu toe waren mijn XTC avondturen plezierig.
Tevens misschien kan het komen omdat deze pillen al enkele jaren opgeborgen lagen? Geen idee. Dacht juist dat ze zwakker werden met loop van tijd
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#20
Achteruitfietsen zei:
Nog nooit meerder meegemaakt dit, tot nu toe waren mijn XTC avondturen plezierig.
Klik om te vergroten...
Misschien was het geen mdma..
4FMP of zo daar krijg ik het naar van.
Kan ook dat het gewoon te veel was.
Dus niet meer zomaar wat naar binnen knallen als je iets vind 🤣

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."