Dexamfetamine van de apotheek is zuiverder dan de D/L-amfeta die je op straat vind,
oppassen met dit middel zou ik zeggen als je geen zware vorm van A(D)HD hebt enz.
Ik vind het persoonlijk enkel verantwoord om voor te schrijven aan mensen met A(D)HD, die geen voorgeschiedenis van verslaving hebben en die niet gebaat zijn bij methylfenidaat, atomoxetine, modafinil, bupropion, kortom alle 'minder' sterke centrale stimulantia.
Of bij mensen met narcolepsie die geen baat hebben bij modafinil.
Of bij amfetamineverslaafden ( racemische amfetamine van op straat), dat je ze dan een lage dosering dextroamfetamine 5 mg bv. voorschrijft, maar dat wordt voor zover ik weet niet gedaan in de BeNeLux.
In de V.S. wel, daar gebruikt men Dexedrine ( dexamfetamine), Adderall ( combinatie van d-amfetamine en amfetaminezouten....) en Vyvanse ( lisdexamfetamine, een prodrug voor dexamfetamine).
Daar wordt het ook veel makkelijker voor geschreven dan in Europa vind ik persoonlijk, en de diagnose A(D)HD wordt daar imo nog sneller gesteld dan in Europa, waar het al té snel wordt vastgesteld vind ik.
De ouders en de scholen moeten anders hiermee omgaan vind ik, maar dan ben ik ver aan het afdwalen
OT: waarom in godsnaam zou je dexamfetamine-pillen van de apotheek gaan snuiven, een pil dient om te slikken!!!!!
P.S. Ik vind net als willem het niveau hier veel hoger liggen dan op info.nl hoor, wat je daar soms leest is gewoon beneden alle peil