Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDexamfetamine

Dexamfetamine

37 antwoorden
46 weergaven
18-5-2026
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#1
xbarbiex zei:
K353 zei:
Dexterino zei:
Dex is lekker spul, heb er zelf ook nog wat van rondslingeren hiero, gebruik het zelf nog maar mondjesmaat in een iets lagere dosis dan voorgeschreven, puur voor extra scherpheid, beter studeren, om over de middag- en avond "dip" (na het eten meestal) heen te komen (kostbare uurtjes!) en toch slaap ik er heerlijk mee, dus dit is absoluut een blijvertje! :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

dan doe je het wel vaak? want voor mensen die het af en toe doen die kunnen s avonds niet echt lekker slapen. :)
Klik om te vergroten...

Ik kon vroeger juist beter slapen naderhand... Tegenwoordig probeer ik het vaak niet eens meer terwijl ik meer gebruik dan vroeger.

Het slapen went niet ofzo...
j
joriisvwLid
01-01-2024, 00:00
#2
SmartieAndMe zei:
Er is ook voor zover ik weet weinig reden toe...

De dexamfetamine pillen komen gewoon uit de farma industrie en zijn dus zuiver. Het enige wat erbij zit is bindmiddelen om er een pil van te kunnen maken.

Voor zover ik weet worden er in het illegale circuit niet van deze pillen gemaakt, en zo wel dan kun je ze eenvoudig herkennen. Neem aan dat de meeste mensen wel het verschil tussen pillen uit de farma en uit het illegale circuit zien.
Klik om te vergroten...

Daar ga je hard de fout in! 1 pilletje dex-amfetamine bevat veel meer dan alleen dex en bindmiddel ook andere troep wordt erin gegooit, zoals glucose enzo. 5 milligram is veel kleiner dan zn pilletje hoor
e
elmosquitodelmundoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Muzyk zei:
Betreft: dexamfetamine tabletten 5mg

Is het mogelijk om deze tabletten te filteren (o.i.d.) zodat je alleen de werkende stof over houd?
Klik om te vergroten...
Die dexies zijn al zuiver er zit enkel een bindmiddel in om ze te kunnen persen tot pilletje.. maar je kan ook kristalijne capsules krijgen (10mg) waar het zonder bindmiddel inzit.
En effe nog wat anders...speed nooit wassen met aceton dat is juist was eruit moet worden gewassen en dat doe je met ether want als je weet hoe ze het maken gebruik je NOOIT meer speed! En dat is zeker met al die benzo"s....
e
elmosquitodelmundoLid
01-01-2024, 00:00
#4
joriisvw zei:
SmartieAndMe zei:
Er is ook voor zover ik weet weinig reden toe...

De dexamfetamine pillen komen gewoon uit de farma industrie en zijn dus zuiver. Het enige wat erbij zit is bindmiddelen om er een pil van te kunnen maken.

Voor zover ik weet worden er in het illegale circuit niet van deze pillen gemaakt, en zo wel dan kun je ze eenvoudig herkennen. Neem aan dat de meeste mensen wel het verschil tussen pillen uit de farma en uit het illegale circuit zien.
Klik om te vergroten...

Daar ga je hard de fout in! 1 pilletje dex-amfetamine bevat veel meer dan alleen dex en bindmiddel ook andere troep wordt erin gegooit, zoals glucose enzo. 5 milligram is veel kleiner dan zn pilletje hoor
Klik om te vergroten...
Het is dexamphetaminesulfaat waar jullie over praten de dextrine is het bindmiddel en is gewoon suiker en waarom dat sulfaat eraan gekoppeld zit is omdat je lichaam het sneller uitscheid omdat het een hekel aan zwavel heeft dan is de halfwaarde tijd nog maar 6 uur ipv 10.. en als het molecuul bekijkt zie je dat het gemaakt word met ethyl en niet methyl (methyl is nog giftiger) en heet ook eigenlijk Ethylamphetamine want de meesten kennen enkel buthylmethylamphetamine (benzirine) wat ook langer duurt 17-36 uur.Enne dexies maken ze niet in het illegale circuit daar is niks aan te verdienen omdat het tekort duurt en je het meerdere malen moet wassen voordat het zuiver is..het kost teveel oplosmiddel.
G
G-JLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het is dexamphetaminesulfaat waar jullie over praten de dextrine is het bindmiddel en is gewoon suiker en waarom dat sulfaat eraan gekoppeld zit is omdat je lichaam het sneller uitscheid omdat het een hekel aan zwavel heeft dan is de halfwaarde tijd nog maar 6 uur ipv 10.. en als het molecuul bekijkt zie je dat het gemaakt word met ethyl en niet methyl (methyl is nog giftiger) en heet ook eigenlijk Ethylamphetamine want de meesten kennen enkel buthylmethylamphetamine (benzirine) wat ook langer duurt 17-36 uur.Enne dexies maken ze niet in het illegale circuit daar is niks aan te verdienen omdat het tekort duurt en je het meerdere malen moet wassen voordat het zuiver is..het kost teveel oplosmiddel.
Klik om te vergroten...

Omg, geen wonder dat ik overgestapt ben naar .info. Deze meneer (of mevrouw) probeert zich hier even als een kenner voor te doen, echter is deze informatie helemaal nergens op gebaseerd. Ik zal nu niet verder ingaan op de fouten in dit stuk omdat ik wel wat beters te doen heb, ik waarschuw alle leden van dit forum bij deze om dit soort berichten niet zomaar als waar aan te nemen. Dit soort posts zijn nu precies de reden dat ongelukken met drugs gebeuren.

Ik weet dat ik eigenlijk niets te zoeken heb op dit forum omdat ik vanwege dit soort 'onzin' ben overgestapt naar .info maar op deze post moest ik echt even reageren om ongelukken te voorkomen.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#6
wat kom je hier dan doen als ik op info lees zie ik dat het niveau daar aanzienelijk laag ligt wat je als voorbeeld pakt hier is iemand die een paar keer post door iemand uitgelult is en nooit meer komt. Als ik op info in het opiaten stuk kijk echt triest alles gekopieerd van hier en diepgang totaal niet te vinden. Ga maar gauw terug naar info als hier niks correct is gelukkig weten de mensen hier zelf wel wat ze moeten geloven en wat niet..
G
G-JLid
01-01-2024, 00:00
#7
willemvaag zei:
wat kom je hier dan doen als ik op info lees zie ik dat het niveau daar aanzienelijk laag ligt wat je als voorbeeld pakt hier is iemand die een paar keer post door iemand uitgelult is en nooit meer komt. Als ik op info in het opiaten stuk kijk echt triest alles gekopieerd van hier en diepgang totaal niet te vinden. Ga maar gauw terug naar info als hier niks correct is gelukkig weten de mensen hier zelf wel wat ze moeten geloven en wat niet..
Klik om te vergroten...

Wat ik hier kwam doen? Ik zocht gewoon informatie over dexamfetamine en kwam zodoende in dit topic terecht. Ik ergerde me aan de onjuistheden in de laatste post in dit topic, zodoende vond ik het nodig om na lange tijd weer eens een reactie te plaatsen om mededrugsgebruikers te informeren. Is dat niet wat we allemaal eigenlijk willen?

Ik begrijp je frustratie, ik zou ook liever één groot gezamenlijk drugsforum zien. Beide fora bevatten onjuistheden maar ik ben van mening dat .info betere voorlichting geeft, natuurlijk respecteer ik jouw mening en ik zou dan ook graag met je in discussie treden om eventuele verbeterpunten te ontdekken.

Streven we niet allemaal een wereld na waarin drugsgebruikers elkaar proberen te helpen om mooie ervaringen te beleven? Naar mijn idee is het beter om, in plaats van elkaar de tent proberen uit te lokken, een soort grote 'familie' van gebruikers te vormen waarin een ieder bereid is een ander te helpen. Ik ben er van overtuigd dat dit drugsgerelateerde ongelukken en/of sterfgevallen zou kunnen voorkomen.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#8
Niet dus dat de wereld van gebruikers one happy family is ik ken gemiddeld meer gebruikers die elkaar in de rug steken dan elkaar werkelijk helpen. Het zou mooi zijn in de wereld van gebruik en drugs er uit ziet zoals je hem beschrijft. Helaas is dat de realiteit niet en zal het ook niet zo worden nog maakt dat niet dat we hier gewoon alles gezellig en normaal kunnen houden. De slimmere generatie leren van de fouten van de andere generaties gebruikers. Internet verbind dus in plaats van het negatieve te zeggen geef ik er nu een positieve draai aan heerlijk met benzodiazepines gestopt zijn het lijkt bijna gewoon een trip zo onrealistisch.
m
maynerdLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen van dit middel. Wat zijn jullie ervaringen? Zijn er beschrijvingen etc. Wat kan ik verwachten?
l
liveitloveitlustitLid
01-01-2024, 00:00
#10
ik gebruik dex, maar ik vind de werking van concerta en ritalin veel beter. Ik heb zelf geen adhd, ik geraak aan dex maar zou toch liever concerta nemen, veel beter gevoel.
Ik merk niet zoveel van dex, ook niet qua concentratie en dat heb ik bij de andere 2 wel.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#11
liveitloveitlustit zei:
ik gebruik dex, maar ik vind de werking van concerta en ritalin veel beter. Ik heb zelf geen adhd, ik geraak aan dex maar zou toch liever concerta nemen, veel beter gevoel.
Ik merk niet zoveel van dex, ook niet qua concentratie en dat heb ik bij de andere 2 wel.
Klik om te vergroten...

Hoeveel milligram neem je dan. 10mg ritalin staat gelijk aan 5 mg dex maar je moet wel 30mg ofzo nemen van dex om echt hard te gaan. Van 4 stuks zul je goed opgepept zijn en daaronder zal het alleen een vlaagje effect zijn.
l
liveitloveitlustitLid
01-01-2024, 00:00
#12
willemvaag zei:
liveitloveitlustit zei:
ik gebruik dex, maar ik vind de werking van concerta en ritalin veel beter. Ik heb zelf geen adhd, ik geraak aan dex maar zou toch liever concerta nemen, veel beter gevoel.
Ik merk niet zoveel van dex, ook niet qua concentratie en dat heb ik bij de andere 2 wel.
Klik om te vergroten...

Hoeveel milligram neem je dan. 10mg ritalin staat gelijk aan 5 mg dex maar je moet wel 30mg ofzo nemen van dex om echt hard te gaan. Van 4 stuks zul je goed opgepept zijn en daaronder zal het alleen een vlaagje effect zijn.
Klik om te vergroten...

Ik heb 10mg, maar ik was ritalin gewoon. Jammer genoeg kan ik daar niet meer aangeraken, wil het wel terug.
Ik ga inderdaad dan eens proberen om een dubbele dosis te nemen. Bedankt voor de tip :grin:
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ritalin werkt goed vanaf 40mg dan heb je een speed effect. Daaronder kun je je wel opgepept voelen maar echt hard gaan doe je dan nog niet. Tussen de 40mg tot 100mg kun je de beste effecten verwachten erboven is teveel kans op hartkloppingen neemt toe. Met dex amf weet ik het niet zeker wat de minimale dosering is maar ik ga uit van 20mg aangezien dex ongeveer 2 keer sterker als ritalin is. In hoeverre dat klopt weet ik niet.
r
roodmeesterLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik slik al jaren dex.zit op 12 x 5mg per dag.heb er zekers baat bij,concentratie is stukken beter,niet zo opvliegerig. :)
R
RealitiesLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dexamfetamine van de apotheek is zuiverder dan de D/L-amfeta die je op straat vind,
oppassen met dit middel zou ik zeggen als je geen zware vorm van A(D)HD hebt enz.

Ik vind het persoonlijk enkel verantwoord om voor te schrijven aan mensen met A(D)HD, die geen voorgeschiedenis van verslaving hebben en die niet gebaat zijn bij methylfenidaat, atomoxetine, modafinil, bupropion, kortom alle 'minder' sterke centrale stimulantia.
Of bij mensen met narcolepsie die geen baat hebben bij modafinil.
Of bij amfetamineverslaafden ( racemische amfetamine van op straat), dat je ze dan een lage dosering dextroamfetamine 5 mg bv. voorschrijft, maar dat wordt voor zover ik weet niet gedaan in de BeNeLux.

In de V.S. wel, daar gebruikt men Dexedrine ( dexamfetamine), Adderall ( combinatie van d-amfetamine en amfetaminezouten....) en Vyvanse ( lisdexamfetamine, een prodrug voor dexamfetamine).
Daar wordt het ook veel makkelijker voor geschreven dan in Europa vind ik persoonlijk, en de diagnose A(D)HD wordt daar imo nog sneller gesteld dan in Europa, waar het al té snel wordt vastgesteld vind ik. :kots:

De ouders en de scholen moeten anders hiermee omgaan vind ik, maar dan ben ik ver aan het afdwalen :flushed:

OT: waarom in godsnaam zou je dexamfetamine-pillen van de apotheek gaan snuiven, een pil dient om te slikken!!!!! :angry:

P.S. Ik vind net als willem het niveau hier veel hoger liggen dan op info.nl hoor, wat je daar soms leest is gewoon beneden alle peil
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#16
Weet je waarom ze in Amerika zoveel medicatie voorschrijven. De medicijn fabrikanten in Amerika bepalen vaak wat er in de zorg daar gebeurt. Doktoren krijgen subsidies van om bijvoorbeeld amfetamines voor te schrijven maar ook opioiden. Het wordt natuurlijk niet zo gebracht maar denk dat het wel zo werkt.
R
RealitiesLid
01-01-2024, 00:00
#17
willemvaag zei:
Weet je waarom ze in Amerika zoveel medicatie voorschrijven. De medicijn fabrikanten in Amerika bepalen vaak wat er in de zorg daar gebeurt. Doktoren krijgen subsidies van om bijvoorbeeld amfetamines voor te schrijven maar ook opioiden. Het wordt natuurlijk niet zo gebracht maar denk dat het wel zo werkt.
Klik om te vergroten...

Absoluut Willem, maar in Europa enz. ook hoor, ben ik bijna zeker van
S
SchrijfmeesterLid
01-01-2024, 00:00
#18
Muzyk zei:
Betreft: dexamfetamine tabletten 5mg

Is het mogelijk om deze tabletten te filteren (o.i.d.) zodat je alleen de werkende stof over houd?
Klik om te vergroten...

Is er iemand hier op dit forum die regelmatig Modafinil gebruikt om te studeren? Of andere cognitieve enhancers? Wat zijn jullie bevindingen? Helpt het met studeren?
c
cabal109Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb een vraagje kan je bad gaan van Dex ?
:wave: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
P
Pieter210Lid
01-01-2024, 00:00
#20
cabal109 zei:
Ik heb een vraagje kan je bad gaan van Dex ?
:wave: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Klik om te vergroten...
Ja, als je een grammetje achterover tikt wel ja... :tearsofjoy:

:rockband:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."