Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDexamfetamine

Dexamfetamine

37 antwoorden
47 weergaven
18-5-2026
R
RealitiesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dexamfetamine van de apotheek is zuiverder dan de D/L-amfeta die je op straat vind,
oppassen met dit middel zou ik zeggen als je geen zware vorm van A(D)HD hebt enz.

Ik vind het persoonlijk enkel verantwoord om voor te schrijven aan mensen met A(D)HD, die geen voorgeschiedenis van verslaving hebben en die niet gebaat zijn bij methylfenidaat, atomoxetine, modafinil, bupropion, kortom alle 'minder' sterke centrale stimulantia.
Of bij mensen met narcolepsie die geen baat hebben bij modafinil.
Of bij amfetamineverslaafden ( racemische amfetamine van op straat), dat je ze dan een lage dosering dextroamfetamine 5 mg bv. voorschrijft, maar dat wordt voor zover ik weet niet gedaan in de BeNeLux.

In de V.S. wel, daar gebruikt men Dexedrine ( dexamfetamine), Adderall ( combinatie van d-amfetamine en amfetaminezouten....) en Vyvanse ( lisdexamfetamine, een prodrug voor dexamfetamine).
Daar wordt het ook veel makkelijker voor geschreven dan in Europa vind ik persoonlijk, en de diagnose A(D)HD wordt daar imo nog sneller gesteld dan in Europa, waar het al té snel wordt vastgesteld vind ik. :kots:

De ouders en de scholen moeten anders hiermee omgaan vind ik, maar dan ben ik ver aan het afdwalen :flushed:

OT: waarom in godsnaam zou je dexamfetamine-pillen van de apotheek gaan snuiven, een pil dient om te slikken!!!!! :angry:

P.S. Ik vind net als willem het niveau hier veel hoger liggen dan op info.nl hoor, wat je daar soms leest is gewoon beneden alle peil
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#2
Weet je waarom ze in Amerika zoveel medicatie voorschrijven. De medicijn fabrikanten in Amerika bepalen vaak wat er in de zorg daar gebeurt. Doktoren krijgen subsidies van om bijvoorbeeld amfetamines voor te schrijven maar ook opioiden. Het wordt natuurlijk niet zo gebracht maar denk dat het wel zo werkt.
R
RealitiesLid
01-01-2024, 00:00
#3
willemvaag zei:
Weet je waarom ze in Amerika zoveel medicatie voorschrijven. De medicijn fabrikanten in Amerika bepalen vaak wat er in de zorg daar gebeurt. Doktoren krijgen subsidies van om bijvoorbeeld amfetamines voor te schrijven maar ook opioiden. Het wordt natuurlijk niet zo gebracht maar denk dat het wel zo werkt.
Klik om te vergroten...

Absoluut Willem, maar in Europa enz. ook hoor, ben ik bijna zeker van
S
SchrijfmeesterLid
01-01-2024, 00:00
#4
Muzyk zei:
Betreft: dexamfetamine tabletten 5mg

Is het mogelijk om deze tabletten te filteren (o.i.d.) zodat je alleen de werkende stof over houd?
Klik om te vergroten...

Is er iemand hier op dit forum die regelmatig Modafinil gebruikt om te studeren? Of andere cognitieve enhancers? Wat zijn jullie bevindingen? Helpt het met studeren?
c
cabal109Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb een vraagje kan je bad gaan van Dex ?
:wave: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
P
Pieter210Lid
01-01-2024, 00:00
#6
cabal109 zei:
Ik heb een vraagje kan je bad gaan van Dex ?
:wave: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Klik om te vergroten...
Ja, als je een grammetje achterover tikt wel ja... :tearsofjoy:

:rockband:
n
n8wachTLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik zit momenteel op 10x 5mg dex-amfetamine per dag. Het helpt wat beter sturing geven aan de dingen des levens (ik heb asperger-syndroom) en is daarnaast ook voorgeschreven als 'gezonder' alternatief voor mijn frequente speed-gebruik. Dit alles op eigen initiatief samen met de psychiater besloten, op experimentele basis.

Ritalin heeft in het verleden weinig voor me kunnen betekenen. Enkel door het te snuiven werd voor mij enig effect voelbaar, maar dat heb ik meer als een soort variant op cocaïne ervaren. Gezien speedfreaks vaak geen grote fan zijn van coke (en omgekeerd) is dat het 'm toen niet geworden.
P
PsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#8
De dexamfetamine tabletten zijn zo samengesteld dat het haast onmogelijk is om met huis tuin en keuken spullen de dexamfetamine uit de tabletten te halen. Er zitten diverse hulpstoffen in, die elk oplosbaar/onoplosbaar zijn in andere oplosmiddelen. Onder andere een hulpstof die perfect oplost in aceton.

Overigens is echt maar een miniem deel van de tablet dexamfetamine, een ruwe schatting is dat hij uit ongeveer 95% hulpstoffen bestaat.
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Willemv zei:
Als ik op info in het opiaten stuk kijk echt triest alles gekopieerd van hier en diepgang totaal niet te vinden. Ga maar gauw terug naar info als hier niks correct is gelukkig weten de mensen hier zelf wel wat ze moeten geloven en wat niet..
Klik om te vergroten...

Lees het nu pas... :tearsofjoy: :tearsofjoy:

De stukjes die . info gekopieerd zou hebben, hebben 'WIJ' de members die DF.nl gemaakt en vervolgens zelf weer hebben afgebroken, er zelf op gezet en weer meegenomen toen we naar .info gingen....
Triest hoor..
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wat een zinloze reactie een jaar later.. Beetje traag van begrip ofwat...
e
elmosquitodelmundoLid
01-01-2024, 00:00
#11
G-J zei:
Het is dexamphetaminesulfaat waar jullie over praten de dextrine is het bindmiddel en is gewoon suiker en waarom dat sulfaat eraan gekoppeld zit is omdat je lichaam het sneller uitscheid omdat het een hekel aan zwavel heeft dan is de halfwaarde tijd nog maar 6 uur ipv 10.. en als het molecuul bekijkt zie je dat het gemaakt word met ethyl en niet methyl (methyl is nog giftiger) en heet ook eigenlijk Ethylamphetamine want de meesten kennen enkel buthylmethylamphetamine (benzirine) wat ook langer duurt 17-36 uur.Enne dexies maken ze niet in het illegale circuit daar is niks aan te verdienen omdat het tekort duurt en je het meerdere malen moet wassen voordat het zuiver is..het kost teveel oplosmiddel.
Klik om te vergroten...

Omg, geen wonder dat ik overgestapt ben naar .info. Deze meneer (of mevrouw) probeert zich hier even als een kenner voor te doen, echter is deze informatie helemaal nergens op gebaseerd. Ik zal nu niet verder ingaan op de fouten in dit stuk omdat ik wel wat beters te doen heb, ik waarschuw alle leden van dit forum bij deze om dit soort berichten niet zomaar als waar aan te nemen. Dit soort posts zijn nu precies de reden dat ongelukken met drugs gebeuren.

Ik weet dat ik eigenlijk niets te zoeken heb op dit forum omdat ik vanwege dit soort 'onzin' ben overgestapt naar .info maar op deze post moest ik echt even reageren om ongelukken te voorkomen.
Klik om te vergroten...

Tss meneer ziet zich als kenner van de mensheid...Even ter rectificatie ik gebruik dit middel als medicijn tegen ADHD en dat al een jaar of 7/8...Ik ben hier achter gekomen doordat ik allergische reacties krijg van ritalin een dit geven ze dan als alternatief voor methyl gebaseerde amfetaminen.Dus ik ben hier zelf achter gekomen door naslagweken te doorlezen over de medicijnen die er worden uitgereikt door de gezondheidszorg.En even ter voorbeeld. Dit middel is F.A.A.(luchtverkeersveiligheidsautoriteit) goed gekeurd je mag er zelfs een F-16 mee vliegen dus zo snel zal het niet fout lopen ,het is juist omdat het in een echt laboratorium gemaakt is minder verontreinigd/versneden/vermengd. Ik slik er 5 per dag in doses van resp. 2+2+1=5 =125mg per dag.Als ik er van uit mijn dakkie wil Bij wijze van spreken, vreet ik een heel strippie op van 10 maar wel 5 per keer en na 6 uur weer 5. Dat voelt het prettigst voor mij, maar dat ligt een beetje aan je gewicht hoe groot je bent...En effe voor die bet.weter ?(dag Wimpi)!! :kots: Ga lekker op je eigen zitten fitten en vul enkel aan in de info ipv doorte drammen over hoe goed jij wel niet bent Junkie ,ga lekker experimenteren met je hersenen zonder toezicht en inzicht over wat je in je lijf stopt.Daar kom je veel verder mee , en vooral in de goot .En het verschil met ritalin zit 'm in het afbreken(vervallen) van het dopamine molecuul dat verloopt bij dexies normaal(enkel word er onbeperkt dopamine vrij gegeven) en ritalin vertraagd het vervalproces van dopamine terwijl het wel!! zijn energie waarde verliesten uit eindelijk mensen zelfs depressief maakt op den duur. Daarom werkt ritalin slechter bij volwassenen dan als dex amphetamine sulfaat...Geef mij maar dexies verders niks, enkel een stickie is welkom daar blijf je van eten nml :stoned: ...!!
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#12
Heerlijk fans of doel je niet op mij met WIMPIE. Ben geen junkie meer dus ga niet doen alsof je weet hoe ik leef!! Of voel ik me onterecht aangesproken.. Misbruik minder middelen dan jij/jou(help spelling :angry: )...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
@Nieko . Forumregels gemist?
Ik zwaai je vast uit! :wave::wave:
M
MuzykLid
01-01-2024, 00:00
#14
Betreft: dexamfetamine tabletten 5mg

Is het mogelijk om deze tabletten te filteren (o.i.d.) zodat je alleen de werkende stof over houd?
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#15
pilletjes zijn voor te slikken... ook al zou je het filteren je hebt 200 pillen nodig voor 1gr te krijgen reken daar nog wat verliezen bij die in de filter, ergens achterblijven door onzuivere producten,... dat je 350 pillen of zoiets nodig hebt...

(deze getallen zijn maar een ruwe schatting.)

greetz mattski
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Waarom zou je dat willen? Wil je het snuiven? Volgens mij kun je Dex ook gewoon wassen met Aceton maar dat lijkt me een hoop werk voor weinig extra.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Er is ook voor zover ik weet weinig reden toe...

De dexamfetamine pillen komen gewoon uit de farma industrie en zijn dus zuiver. Het enige wat erbij zit is bindmiddelen om er een pil van te kunnen maken.

Voor zover ik weet worden er in het illegale circuit niet van deze pillen gemaakt, en zo wel dan kun je ze eenvoudig herkennen. Neem aan dat de meeste mensen wel het verschil tussen pillen uit de farma en uit het illegale circuit zien.
d
drugs are bad!Lid
01-01-2024, 00:00
#18
nee, concerta en ritalin geven een ander effect.
Dex voelt echt meer als goede zuivere pep. :mrgreen:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."