Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSlaapmiddelen

Slaapmiddelen

22 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#1
Uiteindelijk maken die benzodiazepines het alleen maar erger.
Mijn beste slaapmiddel is altijd nog een wiet jointje.
J
JessicaaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo allemaal, een paar vragen. Gebruik je slaapmiddelen? Welke gebruik je? En welke slaapmiddelen zou je nog wel een keer willen uitproberen die je nog niet hebt gebruikt? En kom je makkelijk aan je slaapmiddelen? Of gaat dat moeilijk?
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#3
blue eyes zei:
een zaadlozing
Klik om te vergroten...
Ts is een dame. Een dame slaapt niet beter door een zaadlozing.
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Jessicaa zei:
Hallo allemaal, een paar vragen. Gebruik je slaapmiddelen? Welke gebruik je? En welke slaapmiddelen zou je nog wel een keer willen uitproberen die je nog niet hebt gebruikt? En kom je makkelijk aan je slaapmiddelen? Of gaat dat moeilijk?
Klik om te vergroten...

Ik heb er al een aardig aantal gebruikt in het verleden maar het heeft me altijd diep verdroten dat ik nooit eens flunitrazepam had gescoord. maar ahja nu boeit het me zo niet meer , heb jaren nodig gehad om weer min of meer een goed slaap waak ritme te krijgen.
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Revolutionair zei:
Uiteindelijk maken die benzodiazepines het alleen maar erger.
Mijn beste slaapmiddel is altijd nog een wiet jointje.
Klik om te vergroten...
Daar sluit ik mij bij aan ... wiet is het beste slaapmiddel en vele malen beter voor je brein dan die benzooi.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#6
Vandaag start ik met Trazodone, het lichtste niet verslavende slaapmiddel. Is enkel bedoelt om wat beter door te slapen omdat ik elke nacht na 2 a 3 u weer wakker kom en blijf. Schijnt een antidepressivum te zijn. Bij mij was het in het verleden een goeie om door te slapen en een makkelijke om af te bouwen. Wiet werkt verslavend om te slapen net als benzos. Van wiet slaap je ook niet perse beter. Je slaapt wel makkelijker in.
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#7
PsyTekZ zei:
Vandaag start ik met Trazodone, het lichtste niet verslavende slaapmiddel. Is enkel bedoelt om wat beter door te slapen omdat ik elke nacht na 2 a 3 u weer wakker kom en blijf. Schijnt een antidepressivum te zijn. Bij mij was het in het verleden een goeie om door te slapen en een makkelijke om af te bouwen. Wiet werkt verslavend om te slapen net als benzos. Van wiet slaap je ook niet perse beter. Je slaapt wel makkelijker in.
Klik om te vergroten...

ik kreeg ooit trazodone om af te kicken van de benzo's, er waren maar een stuk of twee bijwerkingen en die waren : nachtmerries en priapisme.
Wel ik had beiden althans, bijna, ik kwam er ook van wakker met knoerten van erecties die zeer lang aanhielden en pijnlijk kwamen.De vrees dat ik dan ook vroeg of laat eens naar het spoed ging moeten gaan met een extreem geval van priapisme heeft me uiteindelijk doen besluiten het nooit meer te nemen.

Bovendien werd ik er daags nadien ook agressief van ook dat nog,

Verder hielp het wel goed om te slapen , dat wel.


Klopt wat je zegt van wiet, je komt ook vermoeid wakker net als met benzo's ...maar de aanslag op je geheugen is beduidend minder.

Maar in mijn periode als student hielp wiet me wel om in periodes van stress toch nog te functioneren en wat slaap te pakken zonder dat ik cognitief gehandicapt aan mijn examens begon.

Dat zou je bv met benzo's minder goed kunnen, ik vrees dat je pakken leerstof zou vergeten en je vermogen tot kennis opnemen zou ook slinken, met black outs als gevolg .


Wiet is superieur aan benzo's voor het slapen maar verre van perfect ook natuurlijk.

Maar het perfecte slaapmiddel bestaat niet anders zou ik het dagelijks slikken.

De huis-tuin en keukenmiddelen zijn vaak het beste, 5htp of wat valeriaan of melatonine , een goed boek lezen voor het slapengaan, goede slaaphygiene , een zaadlozing enz enz
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#8
PsyTekZ zei:
Vandaag start ik met Trazodone, het lichtste niet verslavende slaapmiddel. Is enkel bedoelt om wat beter door te slapen omdat ik elke nacht na 2 a 3 u weer wakker kom en blijf. Schijnt een antidepressivum te zijn. Bij mij was het in het verleden een goeie om door te slapen en een makkelijke om af te bouwen. Wiet werkt verslavend om te slapen net als benzos. Van wiet slaap je ook niet perse beter. Je slaapt wel makkelijker in.
Klik om te vergroten...
Als de trazodone niet goed werkt dan kan ik je aanraden om het over mirtazapine te hebben met je doktor ook een anti depressivum en de bijwerkingen zijn relatief mild.

Hele leuke dromen net mini trips en als je je verveeld kan je ook 200mg pakken voor een echte trip (wat ik niet aanraad).

Het werkt beter voor het slapen in een lagere dosering.
Rond de 7.5mg de dosering voor depressie/angst is 15+.

Verder heb ik trazodone quetiapine ghb temazepam flunitrazolam lorazepam oxazepam promethazine en alcohol gebruik voor het slapen en mirtazapine is tot nu to mijn favoriet voor dit doeleind.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#9
Benzoboss zei:
Als de trazodone niet goed werkt dan kan ik je aanraden om het over mirtazapine te hebben met je doktor ook een anti depressivum en de bijwerkingen zijn relatief mild.
Klik om te vergroten...

Heb ik al gehad onder de naam "Remergon". Vond dat spul veel te sederend. Lag ik zeker 12 uren onder de wol van. Versterkte ook sterk de emoties. Daarom trazodone omdat het een relatief licht medicijn is.

blue eyes zei:
ik kreeg ooit trazodone om af te kicken van de benzo's, er waren maar een stuk of twee bijwerkingen en die waren : nachtmerries en priapisme.
Klik om te vergroten...

Ja daar vrees ik ook voor. Had die voordien ook. Ben er ook mee gestopt daardoor maar momenteel moet ik wat slaap krijgen of ik zak in. Deze is ook de makkelijkste om zo te laten liggen.

blue eyes zei:
of melatonine
Klik om te vergroten...

Is dit echt zo effectief werkend? Ik had gehoord dat het ook een tegenstellend effect kan hebben.
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#10
PsyTekZ zei:
Ja daar vrees ik ook voor. Had die voordien ook. Ben er ook mee gestopt daardoor maar momenteel moet ik wat slaap krijgen of ik zak in. Deze is ook de makkelijkste om zo te laten liggen.
Klik om te vergroten...

Klopt wel dat ze niet zo verslavend werken, in de verslavingszorg enz schrijven ze dit middel vaak voor.Maar de nachtmerries waren niet van de poes , badend in het zweet werd ik wakker waardoor ik terug naar de angstremmers greep waar ik van aan het ontwennen was...


PsyTekZ zei:
Is dit echt zo effectief werkend? Ik had gehoord dat het ook een tegenstellend effect kan hebben.
Klik om te vergroten...

hangt er een beetje vanaf per persoon, misschien zit het ook bij mij tussen de oren dat dit goed werkt,
omdat ik nog steeds die neiging heb om toch maar ergens een pilletje voor te slikken, dus puur placebo , het kan
maar paradoxale werking heb ik nog niet ervaren zoals met benzo's, kalmeermiddel die agressie op wekt bv
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik gebruik een beetje wiet om in slaap te komen. Als de nood hoog is quetiapine of polaramine, maar ik haat het duffe gevoel de dag erna, dus echt zo weinig mogelijk.
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als slaapmiddelen heb ik al geprobeerd: melatonine, mirtazipine (lage dosering), quetiapine, cbd olie, THC olie, valeriaan, passiebloem, verschillende thee extracten. In combinatie met ontspanningsoefeningen, bodyscan, de bekende slaapregels etc. Het werkte bij mij geen van allen.

Wat wel welkte is temazepam en lormetazepam. Maar zoals we allemaal weten wil je benzo's liever niet te vaak en te lang gebruiken, dus ik hou m'n gebruik inmiddels beperkt.
I
IkbeneenfietsLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb veel melatonine gedaan en zit nu aan de mirtazipine. Dat laatste werkt echt goed. Daarvoor heb ik heel veel moeite met benzo´s gehad. Heb er toen echt maanden drie per dag genomen vanwege angst. Eerst oxazepam en toen diazepam en daarna geswitcht naar nitrazepam. Die laatste is echt verreweg de fijnste van de drie echt een toffe bodyload en een stuk zwaardere downer. Temazepam heb ik ook wel eens gedaan maar vond ik niet zo. De benzos ga ik echt nooit meer aanraken. Raad ze sterk af.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ben dan weer een gemakkelijke slaper. Dat jointje in de avond helpt daar wel bij denk ik en heb ik ook nog 50mg quetiapine vertraagde afgifte als doorslaper. Voor noodgevallen is er flualprazolam 330ug/spray, daarvan ga ik van 2 sprays na een kwartier plat no mather what...
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#15
Jessicaa zei:
Hallo allemaal, een paar vragen. Gebruik je slaapmiddelen? Welke gebruik je? En welke slaapmiddelen zou je nog wel een keer willen uitproberen die je nog niet hebt gebruikt? En kom je makkelijk aan je slaapmiddelen? Of gaat dat moeilijk?
Klik om te vergroten...
Mag ik jou vragen waarom je dit vraagt? Gebruik je het recreatief of om te slapen? Indien recreatief, wat trekt je in slaapmiddelen?
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#16
שמש zei:
Ts is een dame. Een dame slaapt niet beter door een zaadlozing.
Klik om te vergroten...

ik sprak over wat mij hielp om te slapen :wink: haar vraag was welke slaapmiddelen de mensen hier op het forum nemen....dusja


Trouwens hoe zeker kun jij zijn dat er sommige vrouwen niet beter slapen door een zaadlozing van hun vriend?

Er zijn zelfs mensen die beter slapen met een snorkelbril op , of na het spelen van een spelletje petanque des nachts ,
het luidop liggen imiteren van franse spelshow presentators of door de kat 400 keer te aaien.
Z
ZinnentuimelLid
01-01-2024, 00:00
#17
Jessicaa zei:
Hallo allemaal, een paar vragen. Gebruik je slaapmiddelen? Welke gebruik je? En welke slaapmiddelen zou je nog wel een keer willen uitproberen die je nog niet hebt gebruikt? En kom je makkelijk aan je slaapmiddelen? Of gaat dat moeilijk?
Klik om te vergroten...
Ik gebruik wel eens een slaapmiddel nadat ik een upper heb gebruikt op een feestje. Ik zorg dan wel altijd dat ik op tijd stop met uppers, dus altijd 6-8 uur ertussen. Ik heb wel eens etizolam gebruikt, maar hier ben ik vaak nog vrij duf van als ik 's ochtends wakker word. Ik gebruik nu meestal midazolam (wordt verkocht onder de merknamen flormidal en dormicum). Ik heb midazolam 10 jaar geleden op doktersrecept gekregen omdat ik toentertijd ernstige slaapproblemen had en ik niet goed meer functioneerde overdag. Ik heb daarvoor eerst temazepam en loprazepam gekregen, maar beide middelen reageerde ik niet op en lag ik zelfs na 5 tabletten nog steeds klaarwakker. Toen heb ik midazolam voorgeschreven gekregen. Het prettigere eraan is dat het van alle benzodiapines volgens mij de kortste halfwaardetijd heeft. Het is dus echt een inslaper, waardoor je 's ochtends niet suf wakker wordt. Nu heb ik vrijwel nooit meer problemen met slapen, dus gebruik het enkel na uppers. Midazolam is wel behoorlijk verslavend volgens mij, daarom mag ik het van mezelf ook niet zomaar gebruiken.

Etizolam is een RC, dus kon(/kan?) je vrij gemakkelijk via internet bestellen. Midazolam is wat moeilijker aan te komen als je geen recept hebt van de dokter.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#18
blue eyes zei:
ik sprak over wat mij hielp om te slapen :wink: haar vraag was welke slaapmiddelen de mensen hier op het forum nemen....dusja


Trouwens hoe zeker kun jij zijn dat er sommige vrouwen niet beter slapen door een zaadlozing van hun vriend?

Er zijn zelfs mensen die beter slapen met een snorkelbril op , of na het spelen van een spelletje petanque des nachts ,
het luidop liggen imiteren van franse spelshow presentators of door de kat 400 keer te aaien.
Klik om te vergroten...
Ik dacht dat het wel duidelijk zou zijn dat het met een knipoog bedoeld was. Ok bij deze dan :wink::wink::wink::wink::wink:
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb in het verleden Temazepam, Quetiapine en Zopiclon gebruikt en heb nu Lorazepam. Ik heb ook een tijd bij een slaappoli gelopen omdat de melatonine-aanmaak in mijn lichaam verstoord is. Ik maak pas veel later melatonine aan en het wordt veel moeilijker afgebroken. Ik heb toen wel een tijd melatonine geslikt en 's ochtends geprobeerd met lichttherapie de afbraak te stimuleren, maar dat werkte niet echt. Dus toen moest ik maar weer stoppen met het bijslikken, omdat ik daardoor nog vermoeider werd.

De Lorazepam gebruik ik nu standaard op dagen nadat ik therapie gehad heb. En verder zo nodig als ik echt al een paar dagen slecht geslapen heb of als ik bijvoorbeeld de volgende dag een belangrijke afspraak heb of een drukke dag waar ik genoeg energie voor moet hebben en dus goed voor moet hebben geslapen. Maar ik probeer het wel echt tot maximaal 2-3 keer per week te beperken.

Ik krijg het gewoon van de psychiater, even bij de balie aangeven dat ik nieuwe nodig heb. En dan mailen ze haar en ligt het de volgende dag bij de apotheek.
Ik gebruik het verder niet recreatief, dus ik heb niet dat ik nog iets wil uitproberen ofzo.
P
PinkyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hoi, ik ben nieuw hier maar heb wel de nodige ervaringen met slaapmiddelen.

Sinds ik in 2012 een dubbele nekhernia heb gehad en daarvoor Tramadol en oxycodon heb gebruikt, is het mis met slapen.

Waar ik het nog het langste goed op heb gedaan is promethazine. Voor zover ik weet viel het vroeger onder de antipsychotica maar valt het nu onder de antidepressiva. Ik had er ook geen bijwerkingen van.

Daarnaast het ik temazepam, diazepam, zolpidem, zopiclon gehad als benzo's. Verder truxal, quetiapine en vast nog een en ander wat ik vergeten ben.

Momenteel zit ik tijdelijk op Trazodone met temazepam, tot de promethazine weer werkt... Zucht.

Nieuwe ideeën zijn altijd welkom.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."