#1
Ik vind dat deze pillen van ADD'ers en ADHD'ers, die meestal niet de makkelijkste mensen zijn, een persoon proberen te maken van iemand die niet zichzelf is. Voor de buitenwereld lijkt het vaak alsof de pillen goed werk verrichten omdat je misschien minder druk bent en minder impulsief dan eerst, maar voel jij je ongelukkig
Precies dit.
Kinderen worden in klassen met 30 anderen gestopt waar ze de hele dag stil moeten zijn en luisteren. Een groot deel van de kinderen is daar gewoon niet toe in staat, of leert beter door te doen. Ze raken snel afgeleid door kleine geluidjes of bewegingen van andere klasgenoten. In plaats van dat we passend onderwijs bieden wat aansluit bij de behoeften van kinderen, wordt ervoor gekozen om ze vol te stoppen met drugs zodat ze wel van 9 tot 3 hun mond houden.
Ik vind het echt belachelijk dat we zoveel kinderen volstoppen met drugs. Want dat is methylfenidaat; het is gewoon een soort speed. Vooral als je je bedenkt wat voor zero-tolerancebeleid de overheid aan het voeren is tegen speed, en dat je je dan tegelijkertijd bedenkt dat tienduizenden kinderen in Nederland dagelijks met diezelfde middelen worden volgestopt. Ik vind het een schande.