Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTrippen van Zolpidem

Trippen van Zolpidem

49 antwoorden
47 weergaven
18-5-2026
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo iedereen,

Ik lees steeds meer en vaker verhalen van mensen die "zwaar hallucineren" van zolpidem. Nou ben ik zelf na een hele rits benzo's overal vanaf gehaald, en het enige wat ik nog krijg is, je raad het al, zolpidem !

Nou vraag ik me werkelijk af onder welkeomstandigheden mensen gaan hallucineren hiervan. Ik bestempel het tegenover andere slaapmiddelen en benzo's die ik heb gehad namelijk als "kinderspeelgoed". Het is van oorsprong sowisog een benzo. en heeft geen anxilotische eigenschappen, en nog een aantal andere wonderlijke werkingen van benzo's blijven uit bij zolpidem. Het is een kortwerkend slaapmiddel, en dat is ook precies wat het doet bij mij. Inslapen word er niet écht makkelijker mee heb ik het idee, en ik vermijd ze zelf nog veel liever omdat ik er GRUWELIJK van uit me bek ga stinken. Komt echt 100% zeker van die dingen. Heb dat trouwens ook wel vaker gehoord, maargoed.

Mijn vragen dus:
- Wat hebben jullier "erbij" gebruikt als jullie hallucineren van zolpidem ?
- wat voor soort hallucinaties moet ik me voorstellen ? vergelijkbaar met iets, of gewoon weer heel wat anders.
- Zijn het echt visuele hallucinaties, of vooral in je denkweize ? (heb wel eens bij heel veel haldol dergelijke hallucinaties gehad)

Ik ben erg benieuwd :) aangezien ik er flink wat van hier heb liggen sta ik ook wel open voor een experimentje, ook al ga ik er van uit me bek stinken :grin:
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#2
mijn moeder tript gigantisch op zolpidem alleen zelf heeft ze dat nooit zo door ...

het kan natuurlijk zijn omdat ze ook een flink slokje lust en ook andere (maag) medicatie en soms bloeddruk medicatie tot zich neemt ... maar haar 'slaapwandel' episodes zijn soms nogal bizar te noemen ... en met zolpidem is dat het ergste ... ik dacht vroeger dus altijd dat ze zoop bij haar slaapmiddel, maar mn eigen ervaringen de laatste tijd hebben me anders erover laten denken.

het vage is namelijk, dat nu ikzelf wat ouder word ( yepz na je dertigste takel je steeds sneller af) ik dus ook steeds gevoeliger wordt voor dergelijke dingen .... vroeger werd ik lekker stoned van zolpidem, nu durf ik het nie eens te nemen, omdat ik soms al slaapwandel na 6 biertjes ( 10% ) dus laat staan na het nemen van slaap of kalmeringsmiddelen ( laatste keer valium nemen, met niets anders erbij zorgde dus al voor een helse nacht voor mn vrouw .. ikzelf wist van niets behalve dat ik erg moe was sochtends ... 10 mg ... waar ik vroeger valium per strip slikte :confused:

vroeger had ik zoiets dus echt alleen als ik echt veel valium nam en onwijs veel zoop en dan heel soms kon het wel eens gebeuren dat ik snachts wat lawaaiig was ofzo en daar later echt totaal niets meer van wist ...

dus ik weet niet alleen heel zeker dat zolpidem als tripmiddel kan werken, ik denk eigenlijk ook dat dat effect naarmate je ouder wordt(of misschien naarmate je het vaker hebt gebruikt), erger kan worden en ik denk eigenlijk zelfs ook dat er een erfelijke factor in zit ... ( niet in zolpidem natuurlijk, maar wel in de menselijke gevoeligheid ervoor )

:wave:
c
chrzzLid
01-01-2024, 00:00
#3
Toen ik nog in Pathways in Tienen (soort afkickcentrum) zat, heb ik eens ooit 2 10mg tabletjes Zolpidem kunnen regelen. Ik had op voorrand al heel wat research gedaan op erowid hierover, en wou het wel eens proberen. 20mg was een goede dosis om te trippen had ik ondervonden. Om 21u heb ik ze tegelijk geslikt in leefgroep 2, en maar afwachten. Na een klein kwartiertje voelde ik een soort druk in mn hoofd, en een beetje aangeschoten zoals bij alcohol. Ik vertelde dit aan de jongen waarvan ik het gekregen had, en ging daarna naar leefgroep 1. Ik zag bij de begeleidingskamer Igor staan, en riep "yo den Igor!" (het bleek de dag erna dat het eigenlijk Wout was), en dat is zo goed als het laatste wat ik me herinner. Het volgende moment werd ik wakker om 8u 's morgens in mijn bed. Het enige van herinneringen dat ik nog heb van de periode daartussen is; dat ik wankelend de trap naar boven opliep en terwijl rechtgehouden werd door Filip zodat de begeleiding niks zou merken, dat ik op de gang boven voor de deur van mijn kamer mijn handdoek goed voor het raam aant hangen was maar dat de handdoek steeds terug op de grond viel, dat ik voor de spiegel stond en mezelf zag als een man van 70+, en een auditaire herinnering van de nachtwaakster die riep "Chris, nu ist genoeg, naar u kamer of we steken u in de isolatie!". Voor de rest niks, noppes, nada. Zolpidem is een HEEL zware drug imo, en kan je dingen laten doen die je niet beseft/achteraf niet meer weet, voor mij voelde het alsof ik wakker droomde. Dus let op waar je het doet, ga ZEKER niet je veilige omgeving uit zoals op straat ofzo.
P
PassiebloemLid
01-01-2024, 00:00
#4
In combinatie met alcohol is Zolpidem gevaarlijk!
Je doet inderdaad dingen die je je niet meer kunt herinneren achteraf.
Dat kunnen "kleine" dingen zijn als: de koelkast leegeten, mensen bellen, of vergeten dat je al Zolpidem hebt ingenomen en 's-ochtends wakker worden en de hele strip is leeg.
Tot grote dingen als: de deur uitgaan, op je scooter stappen en frontaal tegen een muur oprijden. :( En je weet echt niks!

Een paar jaar geleden kon je Zolpidem (Stillnoct/Stillnox/Ambien) gewoon bij de apotheek kopen in Spanje. Ik las toen in een party magazine dat het in Ibiza een rage was om Zolpidem te nemen zodra je de club uitkwam en kijken wie het eerste thuis zou komen :rolleyes:

In Amerika zijn er zelfs een paar moorden gepleegd door mensen onder invloed van Zolpidem.
Daar heet het Ambien. Horror-verhalen: http://digg.com/health/Sleep_Medication ... e_Behavior

Eén keer meegemaakt dat ik onder invloed van Zolpidem naar het plafond keek die tot leven leek te komen. Verder alleen maar nare ervaringen die ik zelf niet na kan vertellen, maar andere mensen helaas wel.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik was dit topic van mij helemaal vergeten, sorry replyers !

ArieKanariE zei:
mijn moeder tript gigantisch op zolpidem alleen zelf heeft ze dat nooit zo door ...
Klik om te vergroten...

Ja dit had ik dus ook gelezen... Een vrouw die wakker werd met een kwast in haar hand, bleek de voordeur geverfd te hebben en een andere vrouw die in een half jaar belachelijk veel was aangekomen omdat ze snachts zonder het te weten de koelkast plunderde.

Verder vind ik het maar vreemd dat zoiets kan gebeuren, en dat mensen zo zwaar aan deze "drug" tillen, want ik merk er nauwelijks wat van, of het feit na dat ik ONTZETTEND uit mn mond ga stinken. Alles smaakt ook vies, inc water. Geen pretje. Slapen, tja, heb me altijd afgevraagd of mijn slaap na een zopiclon (broertje van zolpdidem) daadwerkelijk daarvan kwam, of gewoon van mezelf...

Maar interessant om andermans mening hierover eens te lezen :)
F
Frog83Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik zelf zit al wat langer aan de benzo's.

Ben nu zo ver dat ik de pillen niet in eigenbeheer heb.
Want ik vreet zo een heeldoosje op.

Bij de zolpidem gin het alsvolgt had er 2 op van 1omg voelde me relaxd, je hebt werkelijk aan veel meer dingen schijt, dus ik dacht boeiend neem er nog 2 naar die 2 nog is 3 zolpidemtartraat(merknaam Stilnock) genomen 2 slokken vodka erbij.

Hoe ik erbij kwam weet ik niet maar ik dacht dus wel te kunnen autorijden, middenindenacht wat kan er bebueren boeiend dacht ik.

Heb een stoerand geraakt weet dat heb gekeken omdat ik lekke band had, ik zag de weg 3 dubbel, moest een oog dichtdoen om het midden te bepalen.

ben naar huisgegaan want ik zag in dit gaat niet oke, de auto trok wel naar erchts kalm gereden met de lekke band.

Me moeder wachte me op thuis die had me horen weggaan en die zij dat ik wel dronken leek.
5 min later kotste ik de pendaalemmer vol :kots: ben gaan slapen.

Ik werd wakker kon me vaagjes herinneren wat ik gedaan had, ging naar me auto kijken 1 band lek voor was de band er helemaal af heb dus stuk op me velg gereden :flushed:

Voor hetzelfde geld had ik dus iemand aangereden ofso of mezelf tegen een boom gereden dus ja zolpidem kan gevaarlijk zijn in grotere hoeveelheden, met name het effeckt van ik voel me lekker dat kan ik wel, had ik zwaar onderschat, normaal zal ik nooit met ook maar een biertje op de auto instappen en nu dit :flushed: gelukkig ging alles goed maar was erg geschrokken ervan.

Voorstaan als ik een extra benzo neem zijn het niet zulke hoeveelheden wel wordt ik is wakker zie ik dat de halve koelkast leeg is, en dan herinner ik het me vaagjes maar in de auot stap ik nooit meer iig.

Weet niet of je dit verhaal trippen kan noemen maar was wel ver heen igg

ps: zopiclon heb ik ook wel is gehad werkte duidelijk minder kreeg er een metaalsmaak van in me mond en alles was vies eten smaakte ook helemaal niet meer, en idd een lucht uit me mond waar je iet bepaald vrolijk van werd, tongschraper was vlug gekocht en verhielp it wel enigsinds
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Trippen niks....maar ik slaap er heerlijk op :grin:
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Heeft er hier niemand op zolpidem superrealistische dromen? Ik had het laatst eens genomen en ik werd om de 2 uur wakker ofzo en ik wist op den duur niet meer of ik echt wakker was of dat ik aan het dromen was. Ik denk dat ik zelfs ff besefte dat ik in een droom zat.. Ik weet het allemaal niet zo goed meer, vage nacht..
s
sylviaLid
01-01-2024, 00:00
#9
gebruik al tijdje zoplicon... klopt soms raar luchtje uit mijn mond. maar dokter heeft nu besloten geen recepten meer uit te schrijven ??? Volgens haar lossen slaap pillen niets op !! Nu moet ik van haar in therapie ?? Wie heeft dit ooit mee gemaakt en waar kom ik nu aan mijn slaap pillen... ze worden niet meer vergoed maar toch nog wel voor geschreven als recept ??

Trippen van zolpidem of zoplicon nooit mee gemaakt!
F
Frog83Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb ook gehoord dat een hoop slaapmiddelen uit de ziektenkostenverzekering gaan.(dit zal de prijs van benzo's op de zwarte markt wel opdrijven)
Eigenlijk heeft je Dokter gelijk en is het belachelijk dat er zoveel benzo´s uitgeschreven worden.
Het is een echt lapmiddel, de ooraak pak je niet aan van de problemen pak je niet aan, eb voor je weet ben je afhankelijk slaap je niet meer zonder en wil je steeds meer, je neemt een tab, wordt lekker onverschillig neemt er nog een extra etc etc(tenzij je erg sterk in je schoenen staat)
Ik hed al gedurende 5 jaar op en af slaapmedicatie, periode van verslaving/afbouwen gaat pooosje goed, gaat het weer mis etc.
De Engestalige benaming van medicijnen "Drugs" is goed om in je achterhoofd te houden :wink: zo kan je deze middelen ook het beste benaderen denk ik.

Ik snap heel goed dat het soms een noodzakelijk kwaad is maar ondertussen zit ik wel met een vrij zware verslaving.
Als het effe lukt probeer af te bouwen (ben zelf ook weer bezig geen pretje)
als je echt niet zonder kan en je bent beetje creatief met internet is er makkelijk aan te komen.
Is enorme handel in benzo's maakt het afbouwen extra uitdagend want ik ken helaas de weg al te goed.
Therapie is niks mis mee denk ik,mits je er beetje voor openstaat, zal het je sterker maken.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#11
Interessant :)

Ik heb wel eens een soort trip gehad van (veel te veel) haldolperidol

Een contact had me een vol flesje geregeld, een druppel of 2 moest genoeg zijn. Nou eerste keren geprobeerd, niets gebeurd, en toen zat ik een keer met een vriend ergens, onze harddrugs was op en we wouden waziger worden als wiet dus ik ging eens in mijn la kijken. Ik vond het potje haldolperidol en we besloten het op te delen :P

Na een tijdje werd ik maar moe en ging liggen. Toen heb ik de bizarste dingen gedroomd, geen idee meer wat, maar weet nog dat ik uiteindelijk zoiets had van nee dit gaat te ver ik blijf wel wakker.

Toen ik mn maat de volgende morgen vroeg wat hij had ervaren zei die dat ie op een gegeven moment wakker was geworden, en zich niet meer kon bewegen... Maar het stoorde hem niet zo. We hadden toendertijd nog nooit van keta gehoord dus daar ook niet aan gedacht. Maar was een vreemde ervaring.

Dat was even offtopic zeg :P
f
funkyLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik kan ervan meespreken,
nadat ik in totaal misschien 5 mg zolpidem had genomen snachts hoorde ik de volgende morgen dat ik msn gesprekken had gehad met mensen die ik me totaal niet meer kan herinneren. en ik had ook dingen uit mijn kast genomen en mails gestuurd die ik me niet meer kon herinneren. Nochtans neem ik bijna elke dag zoldipem en nam ik nu gewoon een dubbele dosis (=3 mg)... Ach ja, ik heb gelukkig geen rijbewijs en geen auto.... :tongueout:
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik weet nu 100% zeker dat je van Zolpidem kunt hallucineren...mijn vrouw nam er laatst één op een zondagavond. "s Morgens had ze wat speed op, en ze wilde zeker weten dat ze goed zou slapen. Nadat ze er één had genomen, viel ze niet direct in slaap. Na een tiental minuten deed ze haar hoofd omhoog, en keek langs me heen richting het nachtkastje. Het was donker, maar licht genoeg om voorwerpen op de slaapkamer te kunnen onderscheiden.

"Je nachtlampje beweegt allemaal..." zei ze. Boven mijn nachtkastje hangt een lampje aan de muur, zo'n Ikea ding. Natuurlijk bewoog dit helemaal niet. "Hoezo, bewegen, ik zie niets?" vroeg ik aan haar.

"Hij is de ramen aan het wassen.".... :openmouth: De ramen aan het wassen? WTF? "Hoe bedoel je, de ramen aan het wassen?" zei ik. "Ja,gewoon...hij gaat allemaal op en neer, en hij is de ramen aan het wassen." Ok...ze hallucineert :) "Schatje, je moest toch gaan slapen? Zou je dat dan eens niet proberen?" vroeg ik.

"Ja, ok."..."en wat doen heel die kussens daar eigenlijk?" Kussens? Ik heb 2 kussens, maar ze wees naast het bed, richting de raam. Ik vroeg welke kussen ze bedoelde. "Naast jou liggen allemaal kussens, jij ligt helemaal tussen de kussens in!"

"Klopt schat, dat ligt lekker. Kom lekker bij me liggen, dan gaan we lekker slapen." zei ik. Ze kwam mijn richting in, maar bleef ineens stil zitten, en ze keek me een beetje vreemd aan. "Ben jij dat schat?" vroeg ze aan me. Ik bevestigde dat ik het was. "Hoezo, zie ik er anders uit dan?" Ze begon een beetje te giechelen, en antwoordde "je bent helemaal van chocolade!"

Chocolade. Ok, tuurlijk. "Hoe bedoel je chocolade?". "Ja, heel je gezicht, je neus, allemaal verschillende soorten chocolade. Melk, puur, van die andere met kleine stukjes noot." Ik vroeg haar of ze een stukje wilde proeven? Heel voorzichtig kwam ze naar me toe, voelde aan mijn wang, en beet heel zachtjes in het topje van mijn neus. :P "Hm, je smaakt niet naar chocolade.." zei ze.

Ze kwam toen bij me liggen, ze was gewoon heel rustig. Ineens vroeg ze wat die mensen allemaal op onze slaapkamer deden. "Welke mensen schat, ik zie niemand?" "ik hoor toch allemaal mensen praten en fluisteren tegen elkaar?"zei ze. Ik stelde ze gerust dat er niemand was, en dat ze niet bang hoefde te zijn. "Nee, ik ben niet bang hoor, het is keileuk!" was haar antwoord.....lol

Daarna zijn we in slaap gevallen. Toen ik haar 's morgens vroeg wat dat nou precies was, kon ze zich bijna alles herinneren, behalve dat ze in mijn neus had gebeten. Een erg vreemde ervaring, maar waarschijnlijk toch een reactie op de Zolpidem.
S
SerpentineLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb ervan gehallicuneerd, in lichte mate wel. Ik slikte er Zyprexa (antipsychoticum) bij. Enkel Zolpidem deed me niet hallucineren. Ik zag andere kleuren en de kamer danste. Het was dus bedoeld als slaapmiddel, maar kwam er niet bepaald makkelijker van in slaap. Heb het dus maar niet lang gebruikt.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hehe haldol óf haloperidol is ook een antipsychoticum... fucks with the dopamine, snap wel dat je daar vaag van wordt. :)

Verder zelf geen ervaringen met Zolpidem, alleen de 'bekende' benzodiazepines.
c
chicoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Kijk echt uit met dit middel ik heb de gekste dingen gedaan thuis en op straat ben zelfs op het politie buro beland voor een auto die geparkeerd stond, ik zou die geraakt hebben en zijn doorgereden. Politie is me thuis komen ophalen en ik wist niet eens waarom. Trouwens nog steeds niet en heb ook eneorme gaten in mijn geheugen. Gevallen thuis, ribben gekneust en weet er zelfs nix van. De stomste dinegen besteld via internet. Slapen deed k er ook wel van maar achteraf gezien meer hallucineren dan wat anders.

groetjessssssssssssssss
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Welkom, leuk dat je je even voorstelt....Zolpidem moet je ook pakken als je naar bed gaat, dan heb je wat minder kans dat je rare dingen gaat doen.... :rolleyes:
M
Martijn.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
3970 zei:
Welkom, leuk dat je je even voorstelt....Zolpidem moet je ook pakken als je naar bed gaat, dan heb je wat minder kans dat je rare dingen gaat doen.... :rolleyes:
Klik om te vergroten...
Maar dit is een drugsforum en de meeste mensen nemen waarschijnlijk middelen voor recreatief gebruik. En een slaapmiddel nemen, je bed in duiken en als een blok in slaap vallen heeft in mijn ogen weinig recreatieve waarde.
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Martijn. zei:
3970 zei:
Welkom, leuk dat je je even voorstelt....Zolpidem moet je ook pakken als je naar bed gaat, dan heb je wat minder kans dat je rare dingen gaat doen.... :rolleyes:
Klik om te vergroten...
Maar dit is een drugsforum en de meeste mensen nemen waarschijnlijk middelen voor recreatief gebruik. En een slaapmiddel nemen, je bed in duiken en als een blok in slaap vallen heeft in mijn ogen weinig recreatieve waarde.
Klik om te vergroten...


Waarom zou het dan een slaapmiddel heten? :rolleyes:
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#20
Lijkt me wel vet om een beer en een eekhoorn die even groot zijn te zien :)

Maar blijkbaar kun je dus flink trippen van zolpidem...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."