Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGeen energie van XTC

Geen energie van XTC

29 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
j
jackhanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heeft ze geen ADHD? Kan een averechts effect hebben namelijk
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#2
jackhan zei:
Heeft ze geen ADHD? Kan een averechts effect hebben namelijk
Klik om te vergroten...
Wat? Wel nee.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben al vaker in een rustige setting heel slaperig en super ontspannen geworden van mdma. Ik ben daardoor ook een aantal keer gewoon in bed gaan liggen en na wat genieten van deze intense ontspanning in slaap gevallen. Ik ken niet veel mensen die dit effect ook zo ervaren. Lotgenoten met dezelfde batch werden gewoon actief.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kalebas zei:
Hoi allemaal,

Mijn vriendin en ik hebben een feestje op de planning staan volgende maand. Ze wil graag mee snoepen, maar de laatste keer dat we samen hebben gesnoept werd ze heel "mellow" van de pillen.

Het liefste gaat ze lekker zitten en om zich heen kijken. Is hier iets aan te doen? Het liefste wil ze ook lekker beuken, maar als ze van de XTC alleen maar mellow wordt kan ze beter speed gebruiken denk ik?

Het zijn Blauwe Uiltjes (340-360 mg).

Thanks.
Klik om te vergroten...
Toen ik het met enige regelmaat gebruikte kon ik zo slapen met mdma (pure brokken) en gebeurde ook weleens als we (men (ex) vriendin bed lagen) na een intieme :relaxed: sessie na 4 uur inname lol.
Punt is ik word van sommige MDMA zo chill en happy word dat ik ook zo slaap :P
K
KalebasLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoi allemaal,

Mijn vriendin en ik hebben een feestje op de planning staan volgende maand. Ze wil graag mee snoepen, maar de laatste keer dat we samen hebben gesnoept werd ze heel "mellow" van de pillen.

Het liefste gaat ze lekker zitten en om zich heen kijken. Is hier iets aan te doen? Het liefste wil ze ook lekker beuken, maar als ze van de XTC alleen maar mellow wordt kan ze beter speed gebruiken denk ik?

Het zijn Blauwe Uiltjes (340-360 mg).

Thanks.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoeveel mg mdma heeft ze de vorige keer genomen?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#7
bij mij zelf is: hoe meer serotonine hoe "moeier" ik wordt/ben
K
KalebasLid
01-01-2024, 00:00
#8
HappyMind zei:
Hoeveel mg mdma heeft ze de vorige keer genomen?
Klik om te vergroten...
Ze is begonnen met een kwartje.. Daar merkte ze niet zoveel van dus heeft ze een kwartje bijgenomen. totaal 1 en een kwart pil over 8 uur.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kalebas zei:
Ze is begonnen met een kwartje.. Daar merkte ze niet zoveel van dus heeft ze een kwartje bijgenomen. totaal 1 en een kwart pil over 8 uur.
Klik om te vergroten...
En zijn de pillen getest of is dit wat de dealer zegt hoe sterk ze zijn...?

Zijn namelijk flinke pillen en van een te grote hoeveelheid kan je wel loom worden ja. Less is mooooore... Xtc kun je ook t beste verdelen in 2 doseringen, beginnen met iets van 2/3 & in de piek 1/3 van je totale dosering bijpakken bijvoorbeeld. Vaker bijpakken doet vaak af aan de positieve effecten. De officiële aangeraden hoeveelheid is 1,5 x je eigen lichaamsgewicht in mg, maar dat is vaak een erg brave hoeveelheid. 425-450mg is wel gewoon kei veel heheh😅

Daarnaast kan je vriendin best minder energiek raken van mdma dan anderen... Beetje uitproberen dus.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kalebas zei:
Ze is begonnen met een kwartje.. Daar merkte ze niet zoveel van dus heeft ze een kwartje bijgenomen. totaal 1 en een kwart pil over 8 uur.
Klik om te vergroten...

Dan heeft ze uiteindelijk teveel genomen denk ik. Ik word zelf ook vaak loom en wil vooral zitten en slap ouwehoeren als ik teveel neem.

Het beste is om 1 a 1,5 mg mdma per kg lichaamsgewicht te nemen. Je hebt dan de totale dosis aan mdma, waarvan je het kunt verdelen in 2 innames.

Niet meer bijpakken daarna is ingewikkeld omdat je natuurlijk weer terug wil naar dat fijne gevoel maar de negatieve effecten zullen alleen maar verder opstapelen wanneer je de dosis verhoogd.

Wellicht een tip om te kijken naar 6-APB (werkt ook op je serotonine). Dat duurt bv een stuk langer dan mdma. Het piekt veel constanter maar het heeft minder het gevoel van echt hard te gaan. Gebruik de zoekfunctie zou ik zeggen om te kijken of het een mogelijk optie is. Maar dan niet combineren met mdma aangezien het allebei werkt op je serotonine.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
MDMA is ook niet per se heel energiek. Bij onderzoeken van MAPS zitten en liggen de proefpersonen ook gewoon urenlang achter elkaar.

Het is ook maar net waar je je gedachten toe zet. Als je zit dan kan dat heerlijk zijn en kan je je niet voorstellen dat je wat anders zou doen. Terwijl als je staat en/of danst je je misschien lastig kunt voorstellen dat een ander alleen maar loopt te zitten.

Het effect kan veroorzaakt worden door de stimulation paradox:
MDMA heeft zowel stimulerende als kalmerend eigenschappen die door verschillende processen in het brein getriggerd worden. Je kan dus juist een heel sereen gevoel hebben doordat de amygdala (betrokken bij acute stressrespons, fight/flight/freeze) wordt lamgelegd. Maar het is ook lastig te slapen doordat via de activatie van noradrenaline het orthosympathisch deel van het zenuwstesel geactiveerd wordt.

Je kunt dus zowel kalmerende als stimulerende eigenschappen ervaren.
Welke van de twee je ervaart is afhankelijk van de dosis, de set en de setting.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kalebas zei:
Ze is begonnen met een kwartje.. Daar merkte ze niet zoveel van dus heeft ze een kwartje bijgenomen. totaal 1 en een kwart pil over 8 uur.
Klik om te vergroten...
Total 1 en een kwart?


Dus in totaal 1,25×360mg mdma?

Ofwel 450mg?
Geen wonder dat ze gewoon mellow voor zich uit staart 😅😅


Edit: Waarom kopen mensen eigenlijk zo'n extreem hoog gedoseerde pillen?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#13
ik werd van mdma alleen altijd idd heel mellow, hoe hoger de dosering hoe meer dat mellow effect op de voorgrond stond
wat ik toen deed was mixen met 2fa/speed e.d maarja dit brengt ook de nodige risico's met zich mee
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#14
CuriousExplorer zei:
Edit: Waarom kopen mensen eigenlijk zo'n extreem hoog gedoseerde pillen?
Klik om te vergroten...
Vraag en aanbod, ze worden gewoon VEEL hoger gedoseerd gemaakt tov vroega en dat is wat men inmiddels gewend is geraakt🤷🏻‍♀️
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#15
ljuv zei:
Zonde van je glow ook johhhh
Klik om te vergroten...
ik nam een kleine hoeveelheid, ik vond zelf dat ik nog wel in de flow kon blijven
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#16
gekkemanlol zei:
wat ik toen deed was mixen met 2fa/speed e.d maarja dit brengt ook de nodige risico's met zich mee
Klik om te vergroten...
Zonde van je glow ook johhhh
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#17
ljuv zei:
Vraag en aanbod, ze worden gewoon VEEL hoger gedoseerd gemaakt tov vroega en dat is wat men inmiddels gewend is geraakt🤷🏻‍♀️
Klik om te vergroten...
Dus je vindt gemakkelijke +300mg pillen dan laag gedoseerde?

Wat een wereld 😂😂
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik weet vrijwel zeker dat de pillen niet 340-360 mg waren. Ik zou ze laten testen de volgende keer.

Het ligt bij mdma vaak aan waar je bent en wat je doet. Op een feest krijg ik energie en ga ik lekker dansen. Thuis zink ik het liefst een kilometer de bank in en kom ik er ook niet meer uit, maar dat vind ik persoonlijk juist heerlijk.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Neo-Shulginist zei:
MDMA is ook niet per se heel energiek. Bij onderzoeken van MAPS zitten en liggen de proefpersonen ook gewoon urenlang achter elkaar.

Het is ook maar net waar je je gedachten toe zet. Als je zit dan kan dat heerlijk zijn en kan je je niet voorstellen dat je wat anders zou doen. Terwijl als je staat en/of danst je je misschien lastig kunt voorstellen dat een ander alleen maar loopt te zitten.

Het effect kan veroorzaakt worden door de stimulation paradox:
MDMA heeft zowel stimulerende als kalmerend eigenschappen die door verschillende processen in het brein getriggerd worden. Je kan dus juist een heel sereen gevoel hebben doordat de amygdala (betrokken bij acute stressrespons, fight/flight/freeze) wordt lamgelegd. Maar het is ook lastig te slapen doordat via de activatie van noradrenaline het orthosympathisch deel van het zenuwstesel geactiveerd wordt.

Je kunt dus zowel kalmerende als stimulerende eigenschappen ervaren.
Welke van de twee je ervaart is afhankelijk van de dosis, de set en de setting.
Klik om te vergroten...
Je kunt ook gewoon stil zitten/liggen terwijl de energie door je heen gonst. Mijn theorie is dat omdat je door een entactogeen (en vaak ook door psychedelica) zo openstaat, dat het mogelijk is dat er enorme hoeveelheden energie door je stromen, zonder dat je er per se druk van wordt. Rustig en moe zijn, zijn dan ook niet synoniem.

Vaak zit ik dus ook gewoon rustig, puur te genieten van die energie die vrij door me heen stroomt. Maar ik ben niet moe en zou zeker niet kunnen slapen, omdat ik juist super energiek ben.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#20
CuriousExplorer zei:
Dus je vindt gemakkelijke +300mg pillen dan laag gedoseerde?

Wat een wereld 😂😂
Klik om te vergroten...
Yea kinda...

HierEnDaarEenFuifje zei:
Ik weet vrijwel zeker dat de pillen niet 340-360 mg waren. Ik zou ze laten testen de volgende keer.
Klik om te vergroten...
Maar hier twijfel ik inderdaad ook wel aan... Vanwaar mijn eerste vraag.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."