#1
Ik neem Wellbutrin/Bupropion.
Hey @Syl , 60mg is sws de maximale dosis. Dus best een stevige, zal je wel voelen (in de goede zin).
Haast iedereen vindt een afbouw spannend, maar je moet je echt focussen op het goede!
Je gaat misschien weer écht voelen en energie krijgen (dan wel niet te hoog in de Prozac gaan, zou ik zeggen...).
En blijf rustig. Kan je je hulpverleners ook niet eens bellen of zo?
Hoe dan ook, ik ken het, je komt hier echt door!!!
Speciaal voor alle "taalnazi's" & "spelling-autisten" op het forum heb ik de titel even aangepast. Kan hij je nu bekoren?!De titel van dit topic doet echt pijn aan mijn ogen. Kan dit worden aangepast? 🤓 @Mezelf of @Eik of @Roze Olifant ✌✌✌
Ja sorry ik kan ook zo een taal nazi zijn. Terwijl ik zelf ook niet foutloos NL typ. (Dus lekker hypocriet) Vooral dat “me” ipv mijn of m’n. Me huis, me auto... Doet me gewoon zeer als ik het lees of hoor hahahaha.Speciaal voor alle "taalnazi's" & "spelling-autisten" op het forum heb ik de titel even aangepast. Kan hij je nu bekoren?!![]()
Beste Atwa,Ik gebruik sinds anderhalve maand paroxetine.
Ik snap dat sommige mensen hier het grijpen naar een AD zien als een zwaktebod, of als onnodig en ik heb zelf eigenlijk die mening ook altijd gehad. De eerste keer is dit mij 20 jaar geleden aangeboden en ik heb dat altijd geweigerd. Deels omdat ik horrorverhalen had gehoord dat je er een kasplantje van zou worden op emotioneel vlak. Deels omdat ik vrij veel medische ellende meegemaakt heb waar ik geen invloed op kon uitoefenen, waardoor het enige wat ik kon doen om terug te vechten het weigeren van AD was.
Ik ben nu 36 en ik heb al zolang als ik me kan herinneren last van ptss en lange periodes van depressie. 3 jaar geleden ongeveer heb ik besloten dat een nieuwe poging ging doen om hulp te zoeken, nadat ik mijn hele jeugd al bij diverse instellingen gelopen had zonder succes.
Ik ben nu 15 maanden in behandeling, waarbij ik wekelijkst EMDR sessies ben ondergaan. Gelukkig ben ik daar nu sinds 2 weken mee klaar, maar een paar maanden geleden begon ik steeds meer last van de depressiviteit te krijgen, ik gleed steeds verder naar de afgrond. Ik begon open te staan voor mijn emoties, maar daar zat 36 jaar ellende opgeslagen wat eruit kwam. Hierom toch besloten om hierbij ondersteuning van een AD te nemen. Niet als wondermiddel, maar zodat ik verder kan werken met cognitieve gedragstherapie en psychomotoren therapie zonder dat ik steeds verder de afgrond in ga, terwijl ik leer mijn emoties te herkennen en op een gezonde manier te kanaliseren.
Wanneer ik deze skills aangeleerd heb, kan ik de medicatie gaan afbouwen zodat ik het volledig op eigen benen kan. De werking bij mij is perfect op dit moment. Ik voel me niet afgevlakt, maar de momenten dat ik normaal compleet in paniek zou raken, of ik in een neerwaardse spiraal van negatieve emoties terecht kwam (wat op het laatst meerdere malen per dag gebeurde), kan ik dat nu een stuk beter opvangen. Als ik depressie zou vergelijken met een rugzak van 100kg aan negatieve emoties die ik bij alles wat ik moet doen moet meedragen, zorgt de AD er nu voor dat zie rugzak nog meer 25kg weegt. Het lost het probleem niet op, maar zorgt er wel voor dat het weer behapbaar wordt, zodat ik gewoon in staat ben een normaal leven te leiden.
Ik ben een zwaar tegenstander van AD aan mensen voorschrijven en ze daarna aan hun lot overlaten. Maar in een setting als de mijne, waarbij ik 1-2x per week ook therapie heb, ben ik compleet om. Ik snap beide kanten van de discussie in deze thread heel goed, maar ik ben toch enorm blij dat ze bestaan en ondersteuning kunnen bieden.
Ik herken het volledig! En ik ben dan ook nog een Belg!!!Ja sorry ik kan ook zo een taal nazi zijn. Terwijl ik zelf ook niet foutloos NL typ. (Dus lekker hypocriet) Vooral dat “me” ipv mijn of m’n. Me huis, me auto... Doet me gewoon zeer als ik het lees of hoor hahahaha.
Of hun ipv zij.. “Ja maar hun doen dat ook.” Neeeeee ZIJ doen dat ook.
OMG, ik stel me aan...![]()
De titel van dit topic doet echt pijn aan mijn ogen. Kan dit worden aangepast? 🤓 @Mezelf of @Eik of @Roze Olifant ✌✌✌
Speciaal voor alle "taalnazi's" & "spelling-autisten" op het forum heb ik de titel even aangepast. Kan hij je nu bekoren?!![]()
Ja sorry ik kan ook zo een taal nazi zijn. Terwijl ik zelf ook niet foutloos NL typ. (Dus lekker hypocriet) Vooral dat “me” ipv mijn of m’n. Me huis, me auto... Doet me gewoon zeer als ik het lees of hoor hahahaha.
Of hun ipv zij.. “Ja maar hun doen dat ook.” Neeeeee ZIJ doen dat ook.
OMG, ik stel me aan...![]()
Weer een trigger minder, thanks😆Speciaal voor alle "taalnazi's" & "spelling-autisten" op het forum heb ik de titel even aangepast. Kan hij je nu bekoren?!![]()
Heel hypocriet, i know... Minpuntje van MIJ!Ik herken het volledig! En ik ben dan ook nog een Belg!!!![]()
Zijn we tegenwoordig al perfectionisten als we graag correct Nederlands zien? Een zorgelijk iets als dat echt de heersende opvatting wordt... Het is gewoon storend zo'n verkeerde titel, daar hoef je toch geen perfectionist of autist voor te zijn.en wellicht voor het algemeen beeld van de Nederlandse taal (zou jammer zijn als die verloedert; het is echt storend voor perfectionisten).
Maar nee, hun hebben altijd gelijk!Heel hypocriet, i know... Minpuntje van MIJ!
De pijn ga je wel nog even voelen. Ik weet niet of hetzelfde is met Oxycodone als met je ad. Maar met Oxycodone kruipt die stof tussen je botten, rugwervels en etc. Daarom dat de lichamelijke pijn soms maanden duurt voor het volledige uit je systeem is. Nu ik denk met anti-depressiva dat dit niet zo is maar misschien eens handig om te vragen aan je dokter.Vandaag de ad afgebouwd van 90 mg naar 60 mg.
Zit dus nu op de helft van mijn normale dosis.
Nu week op 60 mg blijven en dan overstappen naar prozac 60 mg.
Voel me onrustig en heb weer zon gevoel van spanningen in mijn buik.
Merk ook dat ik mijn spieren weer onbewust aan het aanspannen ben.
Zo voelt mijn rug, schouders, nek en benen weer stijf aan.
Dit zijn de lichamelijke klachten die ik heb door mijn ptss.
Zo heb ik jaren geleefd, mijn lichaam vol spanningen en onrustig.
Ik merk dat dit ook door werkt op mijn geest.
De angst en allertheid voor het " wat kan er gaan gebeuren" is duidelijk aanwezig.
Mijn gedachten zijn ook meer weer bij de gebeurtenissen met mijn ex.
Ik laat het over me heen komen, ik heb het al die jaren zo volgehouden dus dit moet ook lukken.
Met wel als verschil nu dat ik clean ben.
Heb huis schoongemaakt, afval weg gebracht en mails verstuurd.
Zojuist heb ik vast het avond eten klaar gemaakt.
Door dat mijn lichaam zich weer onbewust steeds aanspant doet mijn hele lijf zeer.
Dus nu ik mijn taken gedaan heb voor vandaag ga ik zo lekker ff afleiding zoeken door mijn serie te kijken op netflix. 😊
Elke ochtend een flinke koude douche, en daarna een uur naakt rondlopen of dansen.Stel jij bent arts, wat zou jij dan adviseren aan een patient die zwaar depressief is en zelfmoord gedachtes heeft?.
Wetende dat er een wachtlijst is voor theraphie.
Elke ochtend een flinke koude douche, en daarna een uur naakt rondlopen of dansen.
De pijn ga je wel nog even voelen. Ik weet niet of hetzelfde is met Oxycodone als met je ad. Maar met Oxycodone kruipt die stof tussen je botten, rugwervels en etc. Daarom dat de lichamelijke pijn soms maanden duurt voor het volledige uit je systeem is. Nu ik denk met anti-depressiva dat dit niet zo is maar misschien eens handig om te vragen aan je dokter.
De pijn die je al hebt zal je mee moeten leren leven. Maar daarvoor kan je nu al de juiste hulp bij krijgen zelf zonder medicatie. Je moet ook denken dat we op het medisch standpunt al veel geëvolueerd zijn. Dus ik denk wel dat er verschillende therapieën zijn die je kunnen helpen.
Vergeet niet dat je ook al clean bent van een speedverslaving
De laatste loodjes wegen altijd het zwaarst maar voor er zonneschijn moet zijn moet het eerst donderen en regen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."