Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFlauwvallen MDMA

Flauwvallen MDMA

29 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
T
ThetripperrLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo, ik heb deze week mdma gebruikt en na de dosering online op te zoeken kwam ik erachter dat ik heel veel had gepakt blijkbaar, mijn vriend zei nog dat ik een volledige mocht pakken maar dit waren pillen van 320mg nu zijn we een dag verder en ben al 1 keer flauwgevallen en 2 keer bijna iemand die weet wat kan helpen hiertegen?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Schrikwekkend dat pillen nu soms 320 mg bevatten. Daar kunnen 3 volwassen mensen een goede avond mee hebben.

En dan zie je toch hoe belangrijk goede voorlichting is. Mensen hebben vaak geen benul wat een verantwoorde dosering is, denken niet in milligrammen maar in aantal pillen.

Ik zie trouwens niet staan dat bijgepakt is.
T
ThetripperrLid
01-01-2024, 00:00
#3
Boyman zei:
minder MDMA nemen
Klik om te vergroten...
Ja maar daar is het nu te laat voor hè ik wil weten wat ik nu kan doen hiertegen?
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#4
Thetripperr zei:
Ja maar daar is het nu te laat voor hè ik wil weten wat ik nu kan doen hiertegen?
Klik om te vergroten...
Op de blaren zitten en een volgende keer onderzoek doen voordat je gebruikt, ipv achteraf.

Nu goed voor jezelf zorgen: goed eten en drinken, goed slapen, middelen die je lijf en brein belasten even niet gebruiken.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Thetripperr zei:
Ja maar daar is het nu te laat voor hè ik wil weten wat ik nu kan doen hiertegen?
Klik om te vergroten...
Ga maar even langs bij de huisarts voor de zekerheid.
T
ThetripperrLid
01-01-2024, 00:00
#6
dupont zei:
Ga maar even langs bij de huisarts voor de zekerheid.
Klik om te vergroten...
En tegen de huisarts zeggen dat ik xtc heb gebruikt?
J
JohnGaltLid
01-01-2024, 00:00
#7
Thetripperr zei:
En tegen de huisarts zeggen dat ik xtc heb gebruikt?
Klik om te vergroten...
Jazeker, anders mist deze wel vitale informatie, of niet?
En je arts heeft geheimhoudingsplicht en mogelijk vaker en erger meegemaakt 😉
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bel de huisarts aub. 2 x flauwvallen klinkt onschuldig maar je kan beter het zekere voor het onzekere nemen. Speel open kaart want zie bovenstaande
T
ThetripperrLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mevrouw Pløp zei:
Op de blaren zitten en een volgende keer onderzoek doen voordat je gebruikt, ipv achteraf.

Nu goed voor jezelf zorgen: goed eten en drinken, goed slapen, middelen die je lijf en brein belasten even niet gebruiken.
Klik om te vergroten...
Zou het kwaad kunnen om een paar jointjes te roken nu?
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Thetripperr zei:
Zou het kwaad kunnen om een paar jointjes te roken nu?
Klik om te vergroten...
Denk je echt dat het verstandig is om nog meer drugs door je lichaam te jagen nu het het blijkbaar al zo zwaar heeft? :thinking:
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#11
Miraculeus zei:
Denk je echt dat het verstandig is om nog meer drugs door je lichaam te jagen nu het het blijkbaar al zo zwaar heeft? :thinking:
Klik om te vergroten...
Dit
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#12
Thetripperr zei:
Zou het kwaad kunnen om een paar jointjes te roken nu?
Klik om te vergroten...

Ja! Goed eten, regelmatig drinken en op tijd je bed in. Als het niet over gaat huisarts raadplegen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hoe is het nu?
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Thetripperr zei:
Ja maar daar is het nu te laat voor hè ik wil weten wat ik nu kan doen hiertegen?
Klik om te vergroten...
Ja, sorry, beetje flauw misschien. Maar goed onderzoek doen voordat je drugs gebruikt is echt de absolute basis om er verstandig mee om te gaan. Uit je verhaal begrijp ik dat je minimaal 320 mg hebt gebruikt, en als ik het goed lees, heb je een volle 320mg bijgepakt terwijl je "al vrij veel had gepakt". Een volle pil bijnemen als je al veel hebt genomen is geen foutje maar gewoon een domme en gevaarlijke beslissing. Dat zijn wel het soort dosissen waar je permanente schade mee kunt oplopen en dat zul je op het moment zelf ook wel gemerkt hebben.

Daarbij plaats je een kwartier na je eerste post in dit topic (waarin je je blijkbaar erg zorgen maakt over hoe het fysiek met je is) in een andere topic dat je "al helemaal scheef ligt van de joints" alvorens je een paar minuten later in dit topic vraagt of het kwaad zou kunnen om een jointje te gaan roken. Komt op mij dus over alsof het allemaal niet erg serieus bedoeld is. Verder negeer je het advies dat je gegeven wordt in dit topic, ook al wordt duidelijk aangegeven dat je symptomen ernstig klinken.

Als je inderdaad zomaar flauw aan het vallen bent zou ik niet op dit forum komen rondvragen maar je direct melden bij je huisarts of de HAP om te gaan onderzoeken wat er aan de hand is. Dat kunnen wij je op afstand namelijk sowieso niet vertellen.
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik snap het ook niet, pillen van 320mg. Veel te onhandig doseren en door een eventueel verkeerde spreiding ook nog eens potentieel gevaarlijk.
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Thetripperr zei:
iemand die weet wat kan helpen hiertegen?
Klik om te vergroten...
minder MDMA nemen
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wollukker zei:
Ik snap het ook niet, pillen van 320mg. Veel te onhandig doseren en door een eventueel verkeerde spreiding ook nog eens potentieel gevaarlijk.
Klik om te vergroten...
Waarschijnlijk omdat je wegkomt met 1 pil op zak hebben als ze je aanhouden. Terwijl je dus eigenlijk een 3 in 1 pil hebt met 300+ mg.

Dat zou allemaal nog niet zo erg zijn als mensen goede voorlichting hebben gehad en/of zich goed ingelezen hebben en daar naar handelen. Maar velen denken dus gewoon: 1 pil is 1 pil. En laten het vaak niet eens bij die ene. XTC als M&M's...
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#18
wtf
300mg+ in 1 pil , >..............
willen de mensen dood ofzo , of psychische schade oplopen , lekker je brein frituren
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
MR_CHIP zei:
wtf
300mg+ in 1 pil , >..............
willen de mensen dood ofzo , of psychische schade oplopen , lekker je brein frituren
Klik om te vergroten...
Nou ja, mensen willen dat natuurlijk niet, maar helaas loop je wel risico iets op te lopen als je extreem gaat doseren. Alleen weten mensen dus lang niet altijd dat dit extreme doseringen zijn. Het lijkt immers ook maar een onschuldig kleurrijk "snoepje", waar dan vaak ook nog meer van worden genomen dan die ene die op zichzelf al veel te hoog gedoseerd is.

Ik opteer dan toch voor (veel) betere drugs voorlichting en ook voor het weer terugdringen van pillen naar 100 mg of misschien iets daarboven.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#20
in de tijd dat ik naar school ging toch alweer 10+ jaar geleden had je zelfs bijna geen voorlichting ,
ik dacht dat standaard dosering 130mg was (tenminste dat is wel de dosering die ik krijg bij iemand die ik ken )

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."