Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLorezepam verslaving

Lorezepam verslaving

115 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
T
The pope of Dope88Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Oke bedankt. Gr
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jbruinsma zei:
Nog steeds lorazepam? En werkt dat nog gewoon zoals voorheen?
Klik om te vergroten...
ja
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Walter White zei:
Ja dat is ook zo en dat is dan wel legaal ?
Klik om te vergroten...
Jaa egthe zeg je precies goed
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Je schrijft dat je dan de hele dag epileptische aanvallen hebt.
Wat ervaar je als je zo'n aanval hebt, en is er een opbouw, weet je hoe lang het ongeveer duurt?
Heb je dit altijd als je stopt, is het 1 aanval of meer?
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#5
joetsie zei:
Krijg jij ze van de arts hija de la luna?
Klik om te vergroten...
Ja gewoon zonder problemen, alle twee maanden vraag ik mijn doosje Lormetazepam. EG 2mg. Vgs dokter is slaappilletje beter dan uren rusteloos te liggen draaien en keren. Gaat ge ook kapot van. En nu met Covid komt s nachts nog angst erbij. En als ik wil krijg daarvoor ook Bromazepam...maar daar blijf ik nu vanaf na hetgeen ik hier lees 😱

Huisdokter schrijft ook zonder probleem alle twee maanden Flunitrazepam én Lormetazepam , voor mn echtgenoot. Nooit meer dan 1 doosje van elk.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
joetsie zei:
dus jij gebruikt speed en mm4?Is dat niet gevaarlijk?
Klik om te vergroten...
4-MMC of amfetamine kan zeker gevaarlijk zijn; je kunt er hart- en vaatproblemen van krijgen en de stoffen zijn neurotoxisch. Daarom zou ik ze ook zeker niet aanraden om op dagelijkse basis te nemen om van je benzoverslaving af te komen.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neo-Shulginist zei:
4-MMC of amfetamine kan zeker gevaarlijk zijn; je kunt er hart- en vaatproblemen van krijgen en de stoffen zijn neurotoxisch. Daarom zou ik ze ook zeker niet aanraden om op dagelijkse basis te nemen om van je benzoverslaving af te komen.
Klik om te vergroten...
ik heb ze nooit gebruikt en zal ze ook nooit gaan gebruiken.Maar jij gebruikt dat toch?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
joetsie zei:
ik heb ze nooit gebruikt en zal ze ook nooit gaan gebruiken.Maar jij gebruikt dat toch?
Klik om te vergroten...
Ik proef een beetje een whataboutism hier.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hija de la luna 1 zei:
Ja gewoon zonder problemen, alle twee maanden vraag ik mijn doosje Lormetazepam. EG 2mg. Vgs dokter is slaappilletje beter dan uren rusteloos te liggen draaien en keren. Gaat ge ook kapot van. En nu met Covid komt s nachts nog angst erbij. En als ik wil krijg daarvoor ook Bromazepam...maar daar blijf ik nu vanaf na hetgeen ik hier lees 😱

Huisdokter schrijft ook zonder probleem alle twee maanden Flunitrazepam én Lormetazepam , voor mn echtgenoot. Nooit meer dan 1 doosje van elk.
Klik om te vergroten...
ja die van mij ook
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hija de la luna 1 zei:
Ja gewoon zonder problemen, alle twee maanden vraag ik mijn doosje Lormetazepam. EG 2mg. Vgs dokter is slaappilletje beter dan uren rusteloos te liggen draaien en keren. Gaat ge ook kapot van. En nu met Covid komt s nachts nog angst erbij. En als ik wil krijg daarvoor ook Bromazepam...maar daar blijf ik nu vanaf na hetgeen ik hier lees 😱

Huisdokter schrijft ook zonder probleem alle twee maanden Flunitrazepam én Lormetazepam , voor mn echtgenoot. Nooit meer dan 1 doosje van elk.
Klik om te vergroten...
Zelfde probleem dat ik heb/had met men ha.
Kreeg tetrazepam als als spierontspanner toen ik 16a17 was door een redelijk zwaar accident met men bromfiets.
Uit de handel gehaald en toen omgezet naar diazepam.

Jaren later toen ik wist wat benzo's waren en deden was het al veel te laat.

Als je echt wil stoppen met benzo's, kan ik je alleen maar aanraden diazepam te vragen en daar met te taperen.
Dat gaat je nooit lukken met een kortwerkende benzo.

Succes !
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Neo-Shulginist zei:
Ik proef een beetje een whataboutism hier.
Klik om te vergroten...
klopt.altijd ben je tegen benzo.M.a.w de rest is goed
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
joetsie zei:
klopt.altijd ben je tegen benzo.M.a.w de rest is goed
Klik om te vergroten...
Oh, nou, sorry als het zo overkomt. Ik heb zelf niet het idee dat ik denk in termen als 'dit middel is goed' en 'dit middel is fout'. Elk middel heeft zijn eigen risico's en die probeer ik altijd, of op zijn minst zo vaak mogelijk, te benoemen in mijn reacties.

Volgens mij is in dit geval sprake van een benzo-afhankelijkheid die samenhangt met slaapproblemen. Zo klinkt het in ieder geval vanwege het dagelijks gebruik en de epileptische aanvallen bij geen gebruik. Voor dat soort problematiek is er gewoon een gestandaardiseerde behandeling beschikbaar onder toezicht van deskundige professionals wiens diensten worden vergoed door de zorgverzekering. Dat lijkt me de meest logische keus.

Als iemand nou zou komen vragen van 'hee, ik heb last van slaapproblemen, is het nu een goed idee om dagelijks lorazepam te gaan slikken?' Dan zou ik inderdaad zeggen van 'nou, doe maar niet, want waarschijnlijk werkt het twee weken en daarna krijg je last van epileptische aanvallen als je niet meer gebruikt en dan moet je naar de dokter voor hulp bij het langzaam afkicken van benzo's (waarschijnlijk met diazepam vanwege de lange halfwaardetijd) en dan krijg je alleen nog maar meer last van slaapproblemen.'
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#13
inner_search zei:
Zelfde probleem dat ik heb/had met men ha.
Kreeg tetrazepam als als spierontspanner toen ik 16a17 was door een redelijk zwaar accident met men bromfiets.
Uit de handel gehaald en toen omgezet naar diazepam.

Jaren later toen ik wist wat benzo's waren en deden was het al veel te laat.

Als je echt wil stoppen met benzo's, kan ik je alleen maar aanraden diazepam te vragen en daar met te taperen.
Dat gaat je nooit lukken met een kortwerkende benzo.

Succes !
Klik om te vergroten...
Nou ook niet helemaal waar......ik lees dat je nog flual slikt
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Neo-Shulginist zei:
Oh, nou, sorry als het zo overkomt. Ik heb zelf niet het idee dat ik denk in termen als 'dit middel is goed' en 'dit middel is fout'. Elk middel heeft zijn eigen risico's en die probeer ik altijd, of op zijn minst zo vaak mogelijk, te benoemen in mijn reacties.

Volgens mij is in dit geval sprake van een benzo-afhankelijkheid die samenhangt met slaapproblemen. Zo klinkt het in ieder geval vanwege het dagelijks gebruik en de epileptische aanvallen bij geen gebruik. Voor dat soort problematiek is er gewoon een gestandaardiseerde behandeling beschikbaar onder toezicht van deskundige professionals wiens diensten worden vergoed door de zorgverzekering. Dat lijkt me de meest logische keus.

Als iemand nou zou komen vragen van 'hee, ik heb last van slaapproblemen, is het nu een goed idee om dagelijks lorazepam te gaan slikken?' Dan zou ik inderdaad zeggen van 'nou, doe maar niet, want waarschijnlijk werkt het twee weken en daarna krijg je last van epileptische aanvallen als je niet meer gebruikt en dan moet je naar de dokter voor hulp bij het langzaam afkicken van benzo's (waarschijnlijk met diazepam vanwege de lange halfwaardetijd) en dan krijg je alleen nog maar meer last van slaapproblemen.'
Klik om te vergroten...
diazepam is ook een benzo
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#15
joetsie zei:
diazepam is ook een benzo
Klik om te vergroten...
Ja duh, waar ga ja anders mee afbouwen als je een benzo afhankelijkheid hebt? Met chocomelk?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
joetsie zei:
diazepam is ook een benzo
Klik om te vergroten...
Ja het probleem met benzo's is dat het afbouwen heel lang duurt en het heel gevaarlijk kan zijn om cold turkey te stoppen. Je krijgt dan last van een enorm hoge bloeddruk waardoor je kans loopt op een hersenbloeding en je kunt van de epileptische aanvallen ook hersenschade oplopen. Wat dat betreft zijn benzo's echt de naarste drug om van af te kicken (wat dus een goede reden is om ze niet op regelmatige basis te nemen).

Bij de behandeling van een benzo-afhankelijkheid wordt meestal eerst de overstap gemaakt naar diazepam (inderdaad een benzo met vergelijkbare werking) omdat dat middel een lange halfwaardetijd heeft. Daardoor kan degene met een afhankelijkheid eerst goed stabiliseren en daarna heel langzaam en voorzichtig afbouwen. Dat afbouwen wordt meestal gedaan gedurende 6 of 12 weken. Het duurt dus een flinke tijd voordat je echt kunt stoppen.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#17
joetsie zei:
Nou ook niet helemaal waar......ik lees dat je nog flual slikt
Klik om te vergroten...
Ja en ?
Waar doel je op met ik slik nog flualpra ?
Dus verduidelijk "nou ook niet helemaal waar" even aub.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#18
inner_search zei:
Ja en ?
Waar doel je op met ik slik nog flualpra ?
Dus verduidelijk "nou ook niet helemaal waar" even aub.
Klik om te vergroten...
Dat je niet eerlijk bent.Ik heb ook diazepam geslikt en dat helpt niet.Maar ik ben dat oeverloos gezeur beu over het slikken van benzo.Ik voel mij er goed bij,kan alles aan ,ben vrolijk,en kan beter met mijn demente man overweg.Zie ook dat je jointjes rookt.Moet jezelf weten.Rook niet teveel ervan ,mijn neef heeft nu longkanker is 50 jaar oud.Ps gister nam je nog clona en flua,bij welke drugs gebruik jij las ik
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zeelanddude zei:
Ja duh, waar ga ja anders mee afbouwen als je een benzo afhankelijkheid hebt? Met chocomelk?
Klik om te vergroten...
ik ga niet afbouwen
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#20
K ben ook verslaafd geweest aan lorazepam het laagste van t laagste ook nog. K had er 2 per dag en later toen ik meer nodig was en 2 pogingen had gedaan om af te kicken thuis, dacht ik van nee ik laat me helpen. In een opname detox nou k heb me in die tijd nooit zo slecht gevoeld. vooral later toen ik er vanaf was kreeg ik angstaanvallen/hyperventilatie. Lorazepam is echt geen pretje man, hooo dat het je lukt om er vanaf te komen want het is echt kutspul.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."