Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLorezepam verslaving

Lorezepam verslaving

115 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#1
inner_search zei:
De enige benzo die door artsen gebruikt word en da standaard is om te taperen is diazepam , temazepam lijkt me zeer onverstandig.
Je word dus van het kastje naar de muur gestuurd door elke arts..

Die epileptische aanvallen krijg je omdat je lorazepam uitgewerkt is en je eigenlijk een nieuwe dosis nodig zou hebben , diazepam is een langwerkende benzo , als je die savonds neemt werkt die in de dag nog een flink stuk door.

Ik heb nog ooit epileptische aanvallen gehad.
Maar ben gaan taperen met men flualprazolam , en de eerste 2 dagen wier ik wakker en krijg ik direct spasmes en overdreven pijnen in dit genre

Dat is nu een pak beter sinds men diazepam opgeschroefd is.
Enkel nog hard rillen , geen eetlust en niet echt buiten durven komen.

Die laatste kan ik me met veel moeite toch over zetten en eens ik buiten ben doet het me best goed.

Veel succes , als je vragen hebt mag je altijd pb'en !
Klik om te vergroten...
Wat een vreselijk filmpje. Maar begrijp niet waarom je CT zou gaan... Wat erg. Krijg er gewoon rillingen van
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jbruinsma zei:
Jaa snapje dus het is wel ergents goed voor. Maarja zo ziet iesereen het anders he.
Klik om te vergroten...
mee eens,goed gezegd!
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#3
Spyro zei:
Wat een vreselijk filmpje. Maar begrijp niet waarom je CT zou gaan... Wat erg. Krijg er gewoon rillingen van
Klik om te vergroten...
Ik heb die rillingen.. gelukkig niet meer in die mate ✌️.
Hij houd een hele vlog bij over zen withdrawl en legt ook uit waarom hij voor cold turkey koos..

Zou mij nooit lukken , zelfs niet in de kliniek !
Blij dat ik nu wel een goede verslavingsarts heb.
Ben er bijna , moet er om 11 uur zijn.

Ben benieuwd wat er uit de bus gaat komen.
Geef wel een update in "wat gaat er door je hoofd"
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Klopt ze geven pam om geen aanval te krijgen.Zelf slik ik ze ook maar 3 mg per dag.Of diazepam nou zo goed is?Mijn arts zei weer 5 mg lorazepam staat gelijk aan 10 mg diazepam
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#5
En de ene benzo voor de andere vervangen heeft qua effect weinig niet.
Je bouwt niet specifiek voor lorazepam tolerantie op, maar voor alle benzo's

Over melatonine zijn een hoop misverstanden.
Het is niet alleen een stofje voor het slapen, het reguleert ook het wakker worden. Lukraak toedienen heeft weinig nu. En geeft vaak een placebo effect als het werkt (waar niks mis mee is, als het maar werkt toch)
Ik zou aan je arts vragen naar andere medicatie.

Dit is geen advies, maar ik noem maar een paar medicatie waarvan ik weet dat ze ook worden ingezet (vaak offlabel)
Seroquel
Promethazine
Olanzepine, mirtazepine etc..

Het is maar net wat de reden is dat het slapen niet lukt..kwestie van uitproberen al zou ik met epilepsie bijzonder voorzichtig zijn.

Heb je weleens een slaapkliniek overwogen? Hier kunnen ze monitoren hoe je slaapkwaliteit en fases zijn. En ook kunnen ze kijken welk exact tijdstip je melatonine kan inzetten en hoeveel.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mrloverdj zei:
En de ene benzo voor de andere vervangen heeft qua effect weinig niet.
Je bouwt niet specifiek voor lorazepam tolerantie op, maar voor alle benzo's

Over melatonine zijn een hoop misverstanden.
Het is niet alleen een stofje voor het slapen, het reguleert ook het wakker worden. Lukraak toedienen heeft weinig nu. En geeft vaak een placebo effect als het werkt (waar niks mis mee is, als het maar werkt toch)
Ik zou aan je arts vragen naar andere medicatie.

Dit is geen advies, maar ik noem maar een paar medicatie waarvan ik weet dat ze ook worden ingezet (vaak offlabel)
Seroquel
Promethazine
Olanzepine, mirtazepine etc..

Het is maar net wat de reden is dat het slapen niet lukt..kwestie van uitproberen al zou ik met epilepsie bijzonder voorzichtig zijn.

Heb je weleens een slaapkliniek overwogen? Hier kunnen ze monitoren hoe je slaapkwaliteit en fases zijn. En ook kunnen ze kijken welk exact tijdstip je melatonine kan inzetten en hoeveel.
Klik om te vergroten...
Heel goed gesproken!
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mrloverdj zei:
Over melatonine zijn een hoop misverstanden.
Het is niet alleen een stofje voor het slapen, het reguleert ook het wakker worden. Lukraak toedienen heeft weinig nu. En geeft vaak een placebo effect als het werkt
Klik om te vergroten...

5-meo-dmt wordt ook uit Melatonine gewonnen, echt waar :)
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik wilde temazepam vroeg het aan mijn arts.Hij zei benzo is benzo.En heb zoplicon gekregen
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Spyro zei:
Wat een vreselijk filmpje. Maar begrijp niet waarom je CT zou gaan... Wat erg. Krijg er gewoon rillingen van
Klik om te vergroten...
Cold turkey is gewoon gevaarlijk met benzo's. Je kunt daar inderdaad epileptische aanvallen van krijgen (die ook herschade kunnen veroorzaken als ze ernstig zijn), je kunt er een hoge bloeddruk van krijgen (wat ook een hersenbloeding zou kunnen veroorzaken), nog even naast de zeer onprettige bijwerkingen die je dus ziet in de video. Met wat meer geduld en betere begeleiding is dat allemaal niet nodig.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
joetsie zei:
Klopt ze geven pam om geen aanval te krijgen.Zelf slik ik ze ook maar 3 mg per dag.Of diazepam nou zo goed is?Mijn arts zei weer 5 mg lorazepam staat gelijk aan 10 mg diazepam
Klik om te vergroten...
Je kunt hier kijken hoe je de dosis van verschillende benzo's omrekent naar dezelfde dosis diazepam.

https://www.nhg.org/sites/default/files/content/nhg_org/images/thema/omrekentabel_benzodiaz._naar_diazepam_2_mg_tab.pdf
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kwatzakottel zei:
Langzaam naar nul taperen en tegelijk beginnen met het microdoseren van Amanita Muscaria, 0.7 gram, tot je je leven weer afdoende
in de hand hebt.
Klik om te vergroten...
Dat lijkt mij niet zo verstandig. De werkzame stoffen in amanita muscaria activeren net andere gedeelten in het GABA-systeem. Maar het belangrijkste is de dosering: de hoeveelheid werkzame stoffen in amanita muscaria is niet bekend. Welke dosering van die paddenstoel of de werkzame stof overeenkomt met een bepaalde dosering lorazepam of diazepam is ook niet bekend.
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#12
Neo-Shulginist zei:
Dat lijkt mij niet zo verstandig. De werkzame stoffen in amanita muscaria activeren net andere gedeelten in het GABA-systeem. Maar het belangrijkste is de dosering: de hoeveelheid werkzame stoffen in amanita muscaria is niet bekend. Welke dosering van die paddenstoel of de werkzame stof overeenkomt met een bepaalde dosering lorazepam of diazepam is ook niet bekend.
Klik om te vergroten...

Amanita activeert niet enkel het Gaba netwerk maar ook het netwerk van Muscarine receptoren, en wat dat in combinatie voor winst oplevert voor mensen met een Gaba verslaving zul je mijn boek voor moeten afwachten, maar ondertussen kun je het doen met de ervaringen van Amanita Dreamer, die dankzij Amanita van de benzo's en de angsten afraakte: https://www.youtube.com/channel/UCVDN2oZZ3mgaIEVuEUm3YPw
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kwatzakottel zei:
Amanita activeert niet enkel het Gaba netwerk maar ook het netwerk van Muscarine receptoren, en wat dat in combinatie voor winst oplevert voor mensen met een Gaba verslaving zul je mijn boek voor moeten afwachten, maar ondertussen kun je het doen met de ervaringen van Amanita Dreamer, die dankzij Amanita van de benzo's en de angsten afraakte: https://www.youtube.com/channel/UCVDN2oZZ3mgaIEVuEUm3YPw
Klik om te vergroten...
Maar waarom zou je zelf gaan experimenteren met een onbekend en potentieel gevaarlijk middel waarvan de dosis heel lastig in te schatten is en waarbij je geen medische supervisie krijgt, laat staan dat bekend is hoe effectief de behandeling is, als je ook volledig vergoed door de zorgverzekering een gestandaardiseerde en bewezen-effectieve behandeling met goedgekeurde geneesmiddelen kunt krijgen met begeleiding van een arts en bijbehorende psychotherapie?
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#14
Neo-Shulginist zei:
Maar waarom zou je zelf gaan experimenteren met een onbekend en potentieel gevaarlijk middel waarvan de dosis heel lastig in te schatten is en waarbij je geen medische supervisie krijgt, laat staan dat bekend is hoe effectief de behandeling is, als je ook volledig vergoed door de zorgverzekering een gestandaardiseerde en bewezen-effectieve behandeling met goedgekeurde geneesmiddelen kunt krijgen met begeleiding van een arts en bijbehorende psychotherapie?
Klik om te vergroten...
Vliegenzwam een onbekend middel, ik lig meteen al in een deuk. De rest van je redenatie kon ik om die reden niet echt serieus nemen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kwatzakottel zei:
Vliegenzwam een onbekend middel, ik lig meteen al in een deuk. De rest van je redenatie kon ik om die reden niet echt serieus nemen.
Klik om te vergroten...
Ik redeneer volgens medisch-wetenschappelijke standaarden, maar kennelijk vind je die lachwekkend. Dat mag.
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#16
Neo-Shulginist zei:
Ik redeneer volgens medisch-wetenschappelijke standaarden, maar kennelijk vind je die lachwekkend. Dat mag.
Klik om te vergroten...
Klopt, en vooral ook het idee dat je je daarop beroept met dit soort praatjes, een beetje zoals een priester vroeger God gebruikte als een verlengstuk van zijn eigen ego.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Jesse Pinkvrouw zei:
Je hoeft je voor niemand niet te verantwoorden, jij weet waar je mee dealt en niemand hier op het forum heeft het recht om daar over te oordelen.
Laat die achterlijke reactie alsjeblieft niet je avond bederven, dat verdien je niet. Dat hij zo reageert zegt genoeg over hem.

Bekijk bijlage 17137
Klik om te vergroten...

Best hug ever. 😁
P
Putin007Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Jbruinsma zei:
Bin mij werkte het niet meer maar k stond ook op t laagste van t laagste maar was steeds meer nodig.maar kijk maar uit als je wel keer zonder moet /wilt, want als je een beetje pech hebt krijg je hyperventilatie aanvallen dat soort dingen egt kut
Klik om te vergroten...
Bij mij werkt lorazepam ook bijlange zo goed niet meer , en die aanvallen ken ik ook goed wat doe ik het beste ? Afbouwen met Diazepam of gewoon met lorazepam rustig ? Ik weet het zelf niet want ben die aanvallen echt beu en is iedere keer een angstige ervaring. Ik neem gemiddeld 7.5mg per avond in.
P
Putin007Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb echt het gevoel alsof benzo's meer een probleem qua verslaving beginnen te worden dan speed. Ik kan er echt van genieten na een nachtje of 3 wakker te zijn dan met de comedown een pil of 5 nemen van 2,5mg en daar een joint of 2 bij roken...terwijl ik wel besef dat dit uiteraard ook ongezond is maar ik heb dan op dat moment zoiets...alsof ik de 3 dagen daarom ben wakker gebleven. Raar maar waar.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Walter White zei:
Bij mij werkt lorazepam ook bijlange zo goed niet meer , en die aanvallen ken ik ook goed wat doe ik het beste ? Afbouwen met Diazepam of gewoon met lorazepam rustig ? Ik weet het zelf niet want ben die aanvallen echt beu en is iedere keer een angstige ervaring. Ik neem gemiddeld 7.5mg per avond in.
Klik om te vergroten...
Mijn arts zei afbouwen met lorazepam.En kreeg ik zoplicon voor de nacht

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."