Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshoevaak nemen jullie xtc?

hoevaak nemen jullie xtc?

25 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#1
Eigenlijk vrijwel nooit meer. (Blijven) spugen en er misselijk van blijven zijn helaas niet echt mijn hobby's. Dus neh! Misschien ooit nog eens in een thuisfeestje maar op festivals oid doe ik het echt niet meer.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tot vorig jaar heel af en toe (wel echt max 4x per jaar, vaak minder)
Maar het laatste jaar wel weer regelmatig omdat ik op feesten/festivals de combinatie met pep echt fijn vind. Niet alleen strak staan van de pep maar ook een beetje waus zijn en meer in de muziek kunnen wegdromen zeg maar. En ja ik weet dat het extra belastend is die combinatie.

Laatste jaar xtc gebruikt op:
28 augustus (Ground Zero)
25 maart (Masters of Hardcore)
8/9 april (thuis, nieuwe pillen testen voor Shadowlands Rave) Maar ging niet helemaal goed, zie tekst hieronder.
6 mei (Shadowlands Rave)
27 mei (Harmony of Hardcore)
8 juli (Karma Outdoor)
En aanstaande zaterdag weer op Smashed Potatoes

Werkt elke keer weer prima en merk geen minder effect ofzo. Ook al houd ik me nu dus niet aan die 3-maanden regel (maarja mijn gebruik is sowieso niet echt verantwoord dus neem geen voorbeeld aan mij🙈)

En pillen testen bij een testcentrum doe ik ook nooit. Dat weekend in april thuis had ik wel 1 pil die blijkbaar wat teveel was voor me. Want normaal neem ik altijd 1.5-2 pillen en gaat dat prima. Maar toen had ik 1 pil die ik niet eerder gehad had en nog een pil die ik al wel eerder had, maar nadat ik de 2e had genomen lag ik echt trillend en kaakschaatsend en verrot in bed. Toen was het dus wel echt teveel van het goede en die pil neem ik dus niet meer.
Maar goed dus dat we die thuis al getest hadden en het niet op het feest de maand erna "fout" ging.

Had een maatje van ons wel laatst op Karma. Die had 1 pil (getest op 300mg) waar hij 2x een halve van had genomen. Maar die ging echt verkeerd en had het schuim op zn mond staan en heeft nog een week erna last van zn hoofd gehad.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Casrus zei:
Heb zelf een pleurishekel aan het "ik houd van iedereen!/Nou doeiiii!"-aspect van XTC.

6-APB heeft dat minder, hoewel afgelopen dinsdagnacht mijn date verklaarde dat hij van mij hield (is op zich ook wel een beetje zo, we kennen elkaars situatie al 10+ jaar). Zei hem dat het aan de 6-APB lag die ik hem had gegeven omdat hij om XTC had gevraagd.

Eigenlijk zijn entactogenen niet zo mijn ding. De eerste en de laatste keer dat ik zelf XTC gekocht heb was in de jaren negentig.
Klik om te vergroten...
Nou ik heb op zich niet zo'n probleem om dergelijke liefde te accepteren, en ik beschouw het ook niet als 'nep'. Het kan wel wat overdreven zijn inderdaad. Uiteindelijk is voor mij meer de afweging dat ik me zelfs tijdens de MDMA-space al enorm eenzaam kan voelen omdat ik dan van die schreeuwerige ik-houd-van-je-gevoelens heb, maar eigenlijk niemand om het redelijkerwijs mee te delen. Dusja, dan word ik al snel chagrijnig vanwege frustratie en een gapend gat in mijn hart. En daar maak ik niemand blij mee - mezelf incluis.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
achteruitkoprol123 zei:
deze vraag was al een keer gesteld maar t was toen 2007 dus ik vroeg me af hoe t nu is!
Klik om te vergroten...
Ik neem MDMA eigenlijk het liefst alleen nog maar in besloten thuissetting met een geliefde. Maar het is al een tijd geleden dat zo'n mogelijkheid er was. Dus inmiddels is het alweer een jaar geleden dat ik op een festival MDMA nam.

In de tussentijd heb ik wel 6-APB gedaan op feestjes. Dat vind iets kalmer in de zin van dat ik niet per se de liefde hoef te verklaren aan mensen. En dat vind ik voor op feestjes toch wel net wat sociaal geaccepteerder.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neo-Shulginist zei:
Ik neem MDMA eigenlijk het liefst alleen nog maar in besloten thuissetting met een geliefde. Maar het is al een tijd geleden dat zo'n mogelijkheid er was. Dus inmiddels is het alweer een jaar geleden dat ik op een festival MDMA nam.

In de tussentijd heb ik wel 6-APB gedaan op feestjes. Dat vind iets kalmer in de zin van dat ik niet per se de liefde hoef te verklaren aan mensen. En dat vind ik voor op feestjes toch wel net wat sociaal geaccepteerder.
Klik om te vergroten...

Heb zelf een pleurishekel aan het "ik houd van iedereen!/Nou doeiiii!"-aspect van XTC.

6-APB heeft dat minder, hoewel afgelopen dinsdagnacht mijn date verklaarde dat hij van mij hield (is op zich ook wel een beetje zo, we kennen elkaars situatie al 10+ jaar). Zei hem dat het aan de 6-APB lag die ik hem had gegeven omdat hij om XTC had gevraagd.

Eigenlijk zijn entactogenen niet zo mijn ding. De eerste en de laatste keer dat ik zelf XTC gekocht heb was in de jaren negentig.

Ben zelf meer van de harde sex dan dat geknuffeld. Dat kan ik met mijn zus doen!
(Knuffelen, níet chemsex!)


(Don't slobber me with kisses... I can get that from my sister)...
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nooit meer. 4 x per jaar 6-apb en daar hou ik het bij.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neo-Shulginist zei:
Ik neem MDMA eigenlijk het liefst alleen nog maar in besloten thuissetting met een geliefde. Maar het is al een tijd geleden dat zo'n mogelijkheid er was.
Klik om te vergroten...
En dan werd je ook helemaal lovey dovey met je geliefde(s)?

Ik werd daar gek genoeg vooral heel opgewonden van. Wat ik niet had verwacht. En ik werd liefdevol van speed en juist niet geil. Eigenlijk precies het tegenovergestelde van wat ik had verwacht met deze middelen doen met een partner.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
En dan werd je ook helemaal lovey dovey met je geliefde(s)?
Klik om te vergroten...
Ja
Mindless zei:
Ik werd daar gek genoeg vooral heel opgewonden van.
Klik om te vergroten...
En ja dat ook :tearsofjoy:

Hoewel seks aan de mdma wel een beetje een valkuil is, want een orgasme bereiken is lastig. Dus het is wel handig om vooraf echt uitdrukkelijk te accepteren dat het niet gaat om een hoogtepunt na te streven. Doe je dat wel, dan kom je vaak alsnog gefrustreerd uit de bus.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
En dan werd je ook helemaal lovey dovey met je geliefde(s)?
Klik om te vergroten...
Wat ik voornamelijk echt top vind aan mdma met een geliefde is dat je dan echt super-openhartig ineens dingen kunt bespreken. Vaak zijn het dingen die dan op de achtergrond wel spelen en bepalend zijn voor de dynamiek, maar waar je normaal gesproken maar moeilijk de tijd voor neemt om die echt eens goed te bespreken.

In die zin kan het ook echt goede relatie-therapie zijn! Al ben ik wel van mening dat je het niet moet gaan inzetten als redmiddel voor een relatie die toch al niet zo goed werkt. Eerder als een onderhoudsbeurt voor een relatie die al lekker gaat, en die dan nog even wat verder uitdiepen om zo de vertrouwensbasis en het wederzijds begrip te vergroten.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
En dan werd je ook helemaal lovey dovey met je geliefde(s)?

Ik werd daar gek genoeg vooral heel opgewonden van. Wat ik niet had verwacht. En ik werd liefdevol van speed en juist niet geil. Eigenlijk precies het tegenovergestelde van wat ik had verwacht met deze middelen doen met een partner.
Klik om te vergroten...

Dat hadden wij de laatste keer thuis met xtc dus opeens ook. Normaal met xtc op vooral knuffelig en praten en niet echt seks. Maar toen waren we dus opeens wel echt geil en hebben we meerdere keren seks gehad. Hadden wij ook nog nooit gehad /verwacht.
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#11
Meestal 5 keer per jaar, met meer zomer dan winter. Dit jaar:

begin maart, half april, begin juli, eind aug en begin okt
x
xeno1975Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Neo-Shulginist zei:
Wat ik voornamelijk echt top vind aan mdma met een geliefde is dat je dan echt super-openhartig ineens dingen kunt bespreken. Vaak zijn het dingen die dan op de achtergrond wel spelen en bepalend zijn voor de dynamiek, maar waar je normaal gesproken maar moeilijk de tijd voor neemt om die echt eens goed te bespreken.

In die zin kan het ook echt goede relatie-therapie zijn! Al ben ik wel van mening dat je het niet moet gaan inzetten als redmiddel voor een relatie die toch al niet zo goed werkt. Eerder als een onderhoudsbeurt voor een relatie die al lekker gaat, en die dan nog even wat verder uitdiepen om zo de vertrouwensbasis en het wederzijds begrip te vergroten.
Klik om te vergroten...
Dat is dus waarvoor wij MDMA gebruiken. Mijn partner en ik hebben jarenlang intimiteitsproblemen gehad - "haar libido was weg" - waardoor ook de rest van onze relatie verzuurde. Traditionele geneeskunde, sexuologen, psychologen, etc. afgedweild zonder gevolg.

Uiteindelijk hebben we ons door vrienden kunnen laten overtuigen om MDMA te nemen, samen met hen. Uit wanhoop, zeg maar. Die nacht zijn we closer geweest en hebben we meer muren gesloopt dan we ooit voor mogelijk hielden. Voor ons is het echt een vorm van therapie. We bespreken zaken, maar we zijn ook (terug) intiem/sexueel - op een heel ongedwongen, consensuele manier.

Wij kunnen ons dus niet voorstellen dat in een andere setting te nemen. 😅
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
xeno1975 zei:
Dat is dus waarvoor wij MDMA gebruiken. Mijn partner en ik hebben jarenlang intimiteitsproblemen gehad - "haar libido was weg" - waardoor ook de rest van onze relatie verzuurde. Traditionele geneeskunde, sexuologen, psychologen, etc. afgedweild zonder gevolg.

Uiteindelijk hebben we ons door vrienden kunnen laten overtuigen om MDMA te nemen, samen met hen. Uit wanhoop, zeg maar. Die nacht zijn we closer geweest en hebben we meer muren gesloopt dan we ooit voor mogelijk hielden. Voor ons is het echt een vorm van therapie. We bespreken zaken, maar we zijn ook (terug) intiem/sexueel - op een heel ongedwongen, consensuele manier.

Wij kunnen ons dus niet voorstellen dat in een andere setting te nemen. 😅
Klik om te vergroten...
Wat mooi dat het jullie daar zo bij heeft geholpen!
x
xeno1975Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Neo-Shulginist zei:
Ja

En ja dat ook :tearsofjoy:

Hoewel seks aan de mdma wel een beetje een valkuil is, want een orgasme bereiken is lastig. Dus het is wel handig om vooraf echt uitdrukkelijk te accepteren dat het niet gaat om een hoogtepunt na te streven. Doe je dat wel, dan kom je vaak alsnog gefrustreerd uit de bus.
Klik om te vergroten...
Ik kom niet klaar als ik MDMA op heb, maar ik vind het eigenlijk ook niet erg. Ik geniet veel meer van geile/sexy dingen doen dan dat ik jaag op een orgasme. Maar YMMV.
M
MudakLTLid
01-01-2024, 00:00
#15
Minimaal anderhalve maand pauze als k echt een leuk feest op de planning heb
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
xeno1975 zei:
Dat is dus waarvoor wij MDMA gebruiken. Mijn partner en ik hebben jarenlang intimiteitsproblemen gehad - "haar libido was weg" - waardoor ook de rest van onze relatie verzuurde. Traditionele geneeskunde, sexuologen, psychologen, etc. afgedweild zonder gevolg.

Uiteindelijk hebben we ons door vrienden kunnen laten overtuigen om MDMA te nemen, samen met hen. Uit wanhoop, zeg maar. Die nacht zijn we closer geweest en hebben we meer muren gesloopt dan we ooit voor mogelijk hielden. Voor ons is het echt een vorm van therapie. We bespreken zaken, maar we zijn ook (terug) intiem/sexueel - op een heel ongedwongen, consensuele manier.

Wij kunnen ons dus niet voorstellen dat in een andere setting te nemen. 😅
Klik om te vergroten...
Haha ja dit dus :wink:
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#17
Amper, paar keer gedaan totaal. Nu vooral 6-apb dit "probeer" ik elke drie maanden, af en toe vals spelen en na twee maanden maar niet korter. Soms ook maandje langer
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#18
Eén keer in de 2 a 3 jaar.
Recreatief en therapeutisch overlappen elkaar in die zin dat een feestje wel eens heel therapeutisch kan worden.
Lees; de hele avond alleen diepe gesprekken ipv dansen.
k
kipzonderkopzoektkopLid
01-01-2024, 00:00
#19
3 tot 4 keer per jaar, met altijd 12 weken (3 maanden) of meer ertussen.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#20
Circa 2 of 3 hooguit 4x in het jaar. Meestal minder zelfs. Wil de magie goed blijven voelen 🥰

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."