#1
en weet je waarom? omdat mensen moeten realiseren dat elke overschillige negatieve opmerking gevolgen heeft, en dat je tegen een echt persoon praat, en mensen zonder dat je het doorhebt erg kan raken.Je bent veel met jezelf bezig.
en weet je waarom? omdat mensen moeten realiseren dat elke overschillige negatieve opmerking gevolgen heeft, en dat je tegen een echt persoon praat, en mensen zonder dat je het doorhebt erg kan raken.Je bent veel met jezelf bezig.
denk idd dat ik dat maar even ga doen.Ga lekker even op bed liggen en laat de oxa z'n werk doen. Nu zit je vast vol adreline.
Vanuit waarden die we hebben vastgelegd in mensenrechtenverdragen (recht op leven, recht op toegang tot medische zorg) en de eed van hippocrates die artsen afleggen heeft elke patiënt recht op zorg, ongeacht de aanleiding van de medische situatie.
Mee eens.Afwijken van die veronderstelling is een gevaarlijk hellend vlak omdat de kans groot is dat er een selectiviteitsbias ontstaat bij het al dan niet ontzeggen van medische zorg in bepaalde situaties.
Ik vind het niet zo respectvol om over anderen te spreken als wildvreemde junkie in spe en die ad hominem vervolgens te gebruiken om hen te stigmatiserenDat is allemaal mooi en aardig maar er vanuit gaan dat die begeleider die waardes overtreed is ook maar raar. Geloof je dan liever een wildvreemd junkie in spe op een drugsforum dan een wildvreemde begeleider in een zorginstelling?
Inschattingsfouten kunnen altijd, maar geloof dat als je zo’n verantwoordelijkheid hebt over andere mensen je daar geen risico’s in neemt.Soms maken mensen ook een inschattingsfout he.
Als je de bedoeling van mensen probeert in te schatten, vul je iets in voor een ander.om hen te stigmatiseren
We kennen de persoon niet en ook de begeleider in deze kwestie niet.Dat is allemaal mooi en aardig maar er vanuit gaan dat die begeleider die waardes overtreed is ook maar raar. Geloof je dan liever een wildvreemd junkie in spe op een drugsforum dan een wildvreemde begeleider in een zorginstelling?
Ik kan deze factsheet over stigmatisering dan nog wel aanraden.Als je de bedoeling van mensen probeert in te schatten, vul je iets in voor een ander.
Dat is zo te zien van Verslavingszorg Nederland, met die hoge terugvalpercentages..?Ik kan deze factsheet over stigmatisering dan nog wel aanraden.
![]()
Factsheet Stigma en Verslaving - Trimbos-instituut
Verslavingskunde Nederland brengt de negatieve gevolgen van stigmatisering van mensen met een verslavingsprobleem in kaart.www.trimbos.nl
Haha dude lees je comment eens hardop voor en luister wat je zegt.Ik vind het niet zo respectvol om over anderen te spreken als wildvreemde junkie in spe en die ad hominem vervolgens te gebruiken om hen te stigmatiseren
Jij leert snel 😜Maar...
Ik zal niet oordelen;
Ik zal niet oordelen;
ik zal niet oordelen...
Of toch niet... Het is wel degelijk waar dat er veel en veel te weinig onderzoek gedaan wordt naar fysieke EN mentale klachten bij vrouwen, en wat dit voor ziektebeeld bij vrouwen ten opzichte van mannen teweeg brengt. De medische wetenschappelijke wereld heeft deze conclusie ook zelf getrokken enkelen jaren geleden, maar nog weinig mee gedaan. Dit heeft zich feitelijk al geuit in dat een hartaanval en bijvoorbeeld adhd bij vrouwen veel later worden herkend en gediagnosticeerd. In beiden gevallen komen symptomen niet overeen met die van mannen die een hartaanval krijgen of adhd hebben. Kan dus dodelijk zijn. Ook is het zeker zo dat vrouwen minder serieus genomen worden, blijkt ook uit het feit dat vrouwen met menstruatie klachten vaak van het kastje naar de muur gestuurd worden. Dat terwijl bijvoorbeeld 1 op de 10 vrouwen endometriose heeft, een probleem met je baarmoeder die extreme pijn veroorzaakt, maar wat gemiddeld 12 jaar (!!!) nodig heeft om te worden gediagnosticeerd. Dus hier zou ik als man niet al te snel over oordelen, maar dat had je waarschijnlijk wel van me verwacht 😜Is jezelf niet serieus genomen voelen, hetzelfde als niet serieus genomen worden?
Als ik een vraag stel, is dat nog geen oordeel.Of toch niet... Het is wel degelijk waar dat er veel en veel te weinig onderzoek gedaan wordt naar fysieke EN mentale klachten, en wat dit voor ziektebeeld bij mannen teweeg brengt. De medische wetenschappelijke wereld heeft deze conclusie ook zelf getrokken enkelen jaren geleden, maar nog weinig mee gedaan. Dit heeft zich feitelijk al geuit in het feit dat een hartaanval en bijvoorbeeld adhd bij vrouwen veel later worden herkent en gediagnosticeerd. In beiden gevallen komen symptomen niet overeen met die van mannen die een hartaanval krijgen of adhd hebben. Kan dus dodelijk zijn. Ook is het zeker zo dat vrouwen minder serieus genomen worden, blijkt ook uit het feit dat vrouwen met menstruatie klachten vaak van het kastje naar de muur gestuurd worden. Dat terwijl bijvoorbeeld 1 op de 10 vrouwen endometriose heeft, een probleem met je baarmoeder die extreme pijn veroorzaakt, maar wat gemiddeld 12 jaar (!!!) nodig heeft om te worden gediagnosticeerd. Dus hier zou ik als man niet al te snel over oordelen, maar dat had je waarschijnlijk wel van me verwacht 😜
Was ook aan het plagen schat sorryyyyyAls ik een vraag stel, is dat nog geen oordeel.
Jaaaa precies, ook niet onbelangrijk om te worden benoemd want kunnen ook levens mee gered worden.Mensen met Afrikaanse roots hebben overigens vergelijkbare problemen, bepaalde medicatie werkt anders en minder goed terwijl dit op blanken was getest.
Het gaat vooruit... maar te langzaam.
Fair enough!Laat onverlet dat of het nu mannen of vrouwen zijn, die 'Wolf' roepen we ook kritische mogen blijven of het niet gewoon een hondje was.
Zullen we even afwachten hoe het gaat met ts @thunder als hij/zij geslapen heeft en met der moeder heeft gesproken?
Ik lees nu veel aannames en eigen anekdotes/ervaringen. Op zich interessant en zeker goed bedoeld maar of het nou zo uitgebreid moet in dit topic?
Ik hoop dat @thunder zich beter voelt en zo nog even een reactie plaatst hoe het nu gaat.
Wise as usual 😉Zullen we even afwachten hoe het gaat met ts @thunder als hij/zij geslapen heeft en met der moeder heeft gesproken?
Ik lees nu veel aannames en eigen anekdotes/ervaringen. Op zich interessant en zeker goed bedoeld maar of het nou zo uitgebreid moet in dit topic?
Ik hoop dat @thunder zich beter voelt en zo nog even een reactie plaatst hoe het nu gaat.
drugsforum.nl
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."