Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDRINGEND HULP NODIG AUB! serotoninesyndroom, wat moet ik doen??????

DRINGEND HULP NODIG AUB! serotoninesyndroom, wat moet ik doen??????

182 antwoorden
34 weergaven
18-5-2026
t
thunderLid
01-01-2024, 00:00
#1
QueerMan zei:
Je bent veel met jezelf bezig.
Klik om te vergroten...
en weet je waarom? omdat mensen moeten realiseren dat elke overschillige negatieve opmerking gevolgen heeft, en dat je tegen een echt persoon praat, en mensen zonder dat je het doorhebt erg kan raken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...678910
t
thunderLid
01-01-2024, 00:00
#2
Rivalrie zei:
Ga lekker even op bed liggen en laat de oxa z'n werk doen. Nu zit je vast vol adreline.
Klik om te vergroten...
denk idd dat ik dat maar even ga doen.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
En last but not best, don't ask me for advise... I'll tell you something like, I get a clean shave, bathe, go to a rave, die from an overdose and dig myself up out of my grave
My middle finger won't go down, how do I wave?
And this is how I'm supposed to teach kids how to behave?
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
Vanuit waarden die we hebben vastgelegd in mensenrechtenverdragen (recht op leven, recht op toegang tot medische zorg) en de eed van hippocrates die artsen afleggen heeft elke patiënt recht op zorg, ongeacht de aanleiding van de medische situatie.
Klik om te vergroten...

Yep.
Het is aan de artsen en andere zorg-medewerkers om te bepalen of de zorg nodig is.
Ook al heb je er recht op, is het niet netjes om te eisen of voor te dringen, zodat anderen pas later hulp krijgen.

Neo-Shulginist zei:
Afwijken van die veronderstelling is een gevaarlijk hellend vlak omdat de kans groot is dat er een selectiviteitsbias ontstaat bij het al dan niet ontzeggen van medische zorg in bepaalde situaties.
Klik om te vergroten...
Mee eens.
Daarnaast, zie hiervoor.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Guapo Temudgin zei:
Dat is allemaal mooi en aardig maar er vanuit gaan dat die begeleider die waardes overtreed is ook maar raar. Geloof je dan liever een wildvreemd junkie in spe op een drugsforum dan een wildvreemde begeleider in een zorginstelling?
Klik om te vergroten...
Ik vind het niet zo respectvol om over anderen te spreken als wildvreemde junkie in spe en die ad hominem vervolgens te gebruiken om hen te stigmatiseren
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Neo-Shulginist zei:
Soms maken mensen ook een inschattingsfout he.
Klik om te vergroten...
Inschattingsfouten kunnen altijd, maar geloof dat als je zo’n verantwoordelijkheid hebt over andere mensen je daar geen risico’s in neemt.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Neo-Shulginist zei:
om hen te stigmatiseren
Klik om te vergroten...
Als je de bedoeling van mensen probeert in te schatten, vul je iets in voor een ander.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Guapo Temudgin zei:
Dat is allemaal mooi en aardig maar er vanuit gaan dat die begeleider die waardes overtreed is ook maar raar. Geloof je dan liever een wildvreemd junkie in spe op een drugsforum dan een wildvreemde begeleider in een zorginstelling?
Klik om te vergroten...
We kennen de persoon niet en ook de begeleider in deze kwestie niet.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
QueerMan zei:
Als je de bedoeling van mensen probeert in te schatten, vul je iets in voor een ander.
Klik om te vergroten...
Ik kan deze factsheet over stigmatisering dan nog wel aanraden.
www.trimbos.nl

Factsheet Stigma en Verslaving - Trimbos-instituut

Verslavingskunde Nederland brengt de negatieve gevolgen van stigmatisering van mensen met een verslavingsprobleem in kaart.
www.trimbos.nl www.trimbos.nl
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Neo-Shulginist zei:
Ik kan deze factsheet over stigmatisering dan nog wel aanraden.
www.trimbos.nl

Factsheet Stigma en Verslaving - Trimbos-instituut

Verslavingskunde Nederland brengt de negatieve gevolgen van stigmatisering van mensen met een verslavingsprobleem in kaart.
www.trimbos.nl www.trimbos.nl
Klik om te vergroten...
Dat is zo te zien van Verslavingszorg Nederland, met die hoge terugvalpercentages..?
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#11
Neo-Shulginist zei:
Ik vind het niet zo respectvol om over anderen te spreken als wildvreemde junkie in spe en die ad hominem vervolgens te gebruiken om hen te stigmatiseren
Klik om te vergroten...
Haha dude lees je comment eens hardop voor en luister wat je zegt.
Ik snap niet dat jij een discussie in stand wil houden man. Mijn 1ste comment was voldoende geweest voor heel dit "probleem".
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#12
QueerMan zei:
Maar...
Ik zal niet oordelen;
Ik zal niet oordelen;
ik zal niet oordelen...
Klik om te vergroten...
Jij leert snel 😜

QueerMan zei:
Is jezelf niet serieus genomen voelen, hetzelfde als niet serieus genomen worden?
Klik om te vergroten...
Of toch niet... Het is wel degelijk waar dat er veel en veel te weinig onderzoek gedaan wordt naar fysieke EN mentale klachten bij vrouwen, en wat dit voor ziektebeeld bij vrouwen ten opzichte van mannen teweeg brengt. De medische wetenschappelijke wereld heeft deze conclusie ook zelf getrokken enkelen jaren geleden, maar nog weinig mee gedaan. Dit heeft zich feitelijk al geuit in dat een hartaanval en bijvoorbeeld adhd bij vrouwen veel later worden herkend en gediagnosticeerd. In beiden gevallen komen symptomen niet overeen met die van mannen die een hartaanval krijgen of adhd hebben. Kan dus dodelijk zijn. Ook is het zeker zo dat vrouwen minder serieus genomen worden, blijkt ook uit het feit dat vrouwen met menstruatie klachten vaak van het kastje naar de muur gestuurd worden. Dat terwijl bijvoorbeeld 1 op de 10 vrouwen endometriose heeft, een probleem met je baarmoeder die extreme pijn veroorzaakt, maar wat gemiddeld 12 jaar (!!!) nodig heeft om te worden gediagnosticeerd. Dus hier zou ik als man niet al te snel over oordelen, maar dat had je waarschijnlijk wel van me verwacht 😜
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zullen we even afwachten hoe het gaat met ts @thunder als hij/zij geslapen heeft en met der moeder heeft gesproken?

Ik lees nu veel aannames en eigen anekdotes/ervaringen. Op zich interessant en zeker goed bedoeld maar of het nou zo uitgebreid moet in dit topic?

Ik hoop dat @thunder zich beter voelt en zo nog even een reactie plaatst hoe het nu gaat.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#14
ljuv zei:
Of toch niet... Het is wel degelijk waar dat er veel en veel te weinig onderzoek gedaan wordt naar fysieke EN mentale klachten, en wat dit voor ziektebeeld bij mannen teweeg brengt. De medische wetenschappelijke wereld heeft deze conclusie ook zelf getrokken enkelen jaren geleden, maar nog weinig mee gedaan. Dit heeft zich feitelijk al geuit in het feit dat een hartaanval en bijvoorbeeld adhd bij vrouwen veel later worden herkent en gediagnosticeerd. In beiden gevallen komen symptomen niet overeen met die van mannen die een hartaanval krijgen of adhd hebben. Kan dus dodelijk zijn. Ook is het zeker zo dat vrouwen minder serieus genomen worden, blijkt ook uit het feit dat vrouwen met menstruatie klachten vaak van het kastje naar de muur gestuurd worden. Dat terwijl bijvoorbeeld 1 op de 10 vrouwen endometriose heeft, een probleem met je baarmoeder die extreme pijn veroorzaakt, maar wat gemiddeld 12 jaar (!!!) nodig heeft om te worden gediagnosticeerd. Dus hier zou ik als man niet al te snel over oordelen, maar dat had je waarschijnlijk wel van me verwacht 😜
Klik om te vergroten...
Als ik een vraag stel, is dat nog geen oordeel.

Je hebt gelijk, en voor de balans is het daarom ook goed dat er meer vrouwelijke (huis-) artsen zijn en dat grensoverschrijdend gedrag in opleidingsziekenhuizen aangepakt wordt. Niet omdat dit mannelijke artsen ontslaat van hun verantwoordelijkheid maar omdat 'jullie' dan (hoop ik) wel beter gehoord worden.
Mensen met Afrikaanse roots hebben overigens vergelijkbare problemen, bepaalde medicatie werkt anders en minder goed terwijl dit op blanken was getest.
Het gaat vooruit... maar te langzaam.

Laat onverlet dat of het nu mannen of vrouwen zijn, die 'Wolf' roepen we ook kritische mogen blijven of het niet gewoon een hondje was.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#15
QueerMan zei:
Als ik een vraag stel, is dat nog geen oordeel.
Klik om te vergroten...
Was ook aan het plagen schat sorryyyyy

QueerMan zei:
Mensen met Afrikaanse roots hebben overigens vergelijkbare problemen, bepaalde medicatie werkt anders en minder goed terwijl dit op blanken was getest.
Het gaat vooruit... maar te langzaam.
Klik om te vergroten...
Jaaaa precies, ook niet onbelangrijk om te worden benoemd want kunnen ook levens mee gered worden.
Hoop ook dat het heel snel verbetert! En ik hoor ook van veel vrouwen om me heen dat hun vrouwelijke huisarts niet serieus met die klachten omgaat helaas... Probleem ligt denk ik vooral in de onzoekswereld. Maar van mij mogen er altijd meer vrouwelijke artsen bij heheheh.

QueerMan zei:
Laat onverlet dat of het nu mannen of vrouwen zijn, die 'Wolf' roepen we ook kritische mogen blijven of het niet gewoon een hondje was.
Klik om te vergroten...
Fair enough!
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Amai als ik dit zo allemaal lees, ben ik nog zo'n braafje🙃
Hoe is het ondertussen met je @thunder ?
Btw 17, zo jong en zo mixen van al die zooi. Ik neem al vb geen simpele 5htp, de dag als ik een stim gebruik, jij zit aan de SSRI's n snuift slikt stims als snoepjes, BOVENOP je SSRI'S, da's echt het randje opzoeken.
Hoe jij in de ellende zat n zo ziek voelde, verbaasd het me wel dat je nog vlotjes aan het typen bent. 1 raad, jij en jij alleen voelt je lichaam en dat lichaam, moet jij op dat moment op 1sre plaats zetten en medische hulp lijkt mij enige juiste zet. En ja dan komt je gebruik aant licht, maar is dat niet eerder ook een redding?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Dunne zei:
Zullen we even afwachten hoe het gaat met ts @thunder als hij/zij geslapen heeft en met der moeder heeft gesproken?

Ik lees nu veel aannames en eigen anekdotes/ervaringen. Op zich interessant en zeker goed bedoeld maar of het nou zo uitgebreid moet in dit topic?

Ik hoop dat @thunder zich beter voelt en zo nog even een reactie plaatst hoe het nu gaat.
Klik om te vergroten...

🙏🏼
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#18
De Dunne zei:
Zullen we even afwachten hoe het gaat met ts @thunder als hij/zij geslapen heeft en met der moeder heeft gesproken?

Ik lees nu veel aannames en eigen anekdotes/ervaringen. Op zich interessant en zeker goed bedoeld maar of het nou zo uitgebreid moet in dit topic?

Ik hoop dat @thunder zich beter voelt en zo nog even een reactie plaatst hoe het nu gaat.
Klik om te vergroten...
Wise as usual 😉
t
thunderLid
01-01-2024, 00:00
#19
Volgensmij is dit forum bedoeld om anderen te helpen, niet om elkaar naar beneden te halen of beschuldigen van allerlei zaken. Ook vind ik het wel een beetje apart dat er wordt neergekeken op een weekje iets te vaak drugs, aangezien dit een forum vol verslaafden is, en ik veel en dan ook veel erger heb meegemaakt.

Ik moet zeggen dat ik het bijzonder absurd en kinderachtig vind hoe er hier van alles wordt aangenomen, en er complete verhalen uit voortkomen die niet eens in de buurt van de situatie komt. De enorme hoeveelheid negatieviteit, vijandigheid en ronduit gewoon neerbuigendheid stelt mij enorm teleur. De manier waarop er over mij gepraat wordt als een junk die niet helder in het hoofd is, zorgt ervoor dat ik me afvraag waar de wereld naartoe gaat.

Aangezien ik veel onvolwassenheid en valse aannames omtrent mijzelf lees, wil ik graag wat ophelderen.
1) Ja, ik ken de risico's van drugs in combinatie met SSRI'S, ben hier erg lang mee wezen onderzoeken, en ben erachter gekomen dat ik persoonlijk geen klachten ondervond. Daarop rekenend vertrouwde ik op het kennen van mijn eigen lichaam. De aanleiding voor dit ongeval is dat mijn huisarts een (gevaarlijke) fout heeft gemaakt met medicatie combineren, waar ik me onbewust van was, en wat zonder drugsgebruik ook al ernstig letsel kan veroorzaken.
2) de aanname dat ik een junk/verslaafde ben vind ik behoorlijk hypocriet moet ik toegeven, aangezien de laatste twee weken een uitzondering waren, en de meerderheid hier dikke verslavingsproblemen heeft. Ik ben altijd verantwoordelijk en uiterst voorzichtig geweest met het gebruik van middelen, maar ook ik heb mijn zwakke momenten. De afgelopen twee weken zijn enorm emotioneel en mentaal uitputent voor me geweest, en had ik enorm veel last van PTSS, flashbacks, paniekaanvallen en nachtmerries. Het werd op gegeven moment zo erg dat ik niet meer naar bed durfde te gaan, en alles deed om wakker te blijven om deze horrornachten te voorkomen. Hier kwam de xtc in het spel. Het wakkerblijven was dan ook mijn enige bedoeling, en heb ik per nacht maximaal een kwartje gehad, puur voor de plafonddienst.
3) iets waarvan ik behoorlijk opkeek, was de hoeveelheid opmerkingen over waarom ik op een zorgboerderij zou wonen, en dat "er behoorlijk wat met me mis is en ik daar niet voor niks woon". Dit was voor mij het toppunt van disrespect. Je weet nooit wat iemands situatie is, en waarom diegene niet meer thuis kan wonen. Ik zie een hoop lovende woorden over mijn moeder, en ik ben haar ook enorm dankbaar voor haar hulp, maar ze is zeker niet onschuldig, en is 1 van de redenen dat ik ben waar ik ben. Ruim een half jaar geleden ben ik midden in de nacht, met niks behalve de kleding die ik aanhad, het huis van mijn moeder ontvlucht vanwege emotionele en fysieke mishandeling, en dreiging met zelfmoord wat dan "mijn schuld zou zijn". En dan even voor de context, dat allemaal omdat ik te ziek was om de afwas te doen (ik deed al het huishouden, zorgde voor mijn broertje én mijn moeder ipv andersom) en dat is nog maar 1 voorbeeld van de talloze zieke omstandigheden thuis. Ik ben via veilig thuis en kinderbescherming hier terecht gekomen, niet omdat ik niet goed in mn hoofd ben, maar omdat ik uit een zeer onveilige woonsituatie gehaald moest worden.
4) ik zie veel opmerkingen over dat mijn verhaal niet waar zou zijn, en om eerlijk te zijn weet ik niet eens wat ik daarop moet zeggen. Ik zou geen enkele reden kunnen bedenken waarom iemand zoiets heftigs en enigzins traumatiserends zou verzinnen. Zelfs al zou mijn verhaal niet kloppen, dan nog geeft dat niemand het recht om een ander's beleving en emoties te ontkrachten, en als ongeldig te laten voelen. De hele beleving is enorm heftig voor mij geweest, en ik ga niet omkijken naar het soort mensen dat alles als leugen afschildert. geloof wat je wil, ik heb er niks meer of minder om. ik weet zelf hoe het is gegaan, aangezien ik de enige hier ben die er daadwerkelijk bij was.
5) wat betreft de begeleidster, ongeacht de situatie heeft ze zich enorm onproffessioneel opgesteld, waardoor ze de gezondheid van een client in gevaar heeft gebracht. dit is ook zeker niet de eerste keer dat dit gebeurt, en er zijn heel wat meer mensen niet gediend van haar acties vannacht, waaronder ander begeleiders en de leiding hier.
7) velen merkten op dat ik ondanks de situatie nog in staat was om mezelf fatsoenlijk te verwoorden en op iedereen te reageren. Ik ben door de jaren heen in heel wat extreme situaties terechtgekomen, en heb mezelf zo aangeleerd om redelijk kalm te blijven, en actie te ondernemen ipv in shock gaan. Voor het commentaar over mijn intelligentie en vocabulaire; zoals eerder vermeld moest ik me vanaf een jonge leeftijd volwassen gedragen en veel dingen regelen en oplossen. Daarbij ben ik altijd een snelle leerling geweest, en moet ik toegeven dat ik op de basisschool echt een typisch hoogbegaafd, eigenwijs rotkind was dat altijd alles wilde weten.
6) ik zag de vraag voorbijkomen over hoe het uiteindelijk tot stand is gekomen en hoe moeder gebeld is, antwoord is dat ik nadat ik niet geholpen werd door de begeleiding toch maar zelf 112 gebeld en gevraagd om hulp. Mijn moeder heb ik via whatsapp gebeld. En dan hoor ik de "had dan eerder aan whatsapp gedacht" alweer aankomen, maar ik ben er vrij zeker van dat de dokterswacht/spoedeisende hulp toch echt niet bereikbaar is daarop.

verder wil ik iedereen die gereageerd heeft met begrip en mededenken erg bedanken. het is fijn dat er toch nog zulke mensen zijn op dit forum, en ik waardeer al jullie adviezen en motiverende berichten enorm. Op de spoedeisende hulp hebben ze me medicatie gegeven voor kalmering, slapen en tegen de misselijkheid om mijn lichaam te helpen helen door middel van rust, en aangezien het nodal zware medicatie is waarvan ik erg suf word, reageer ik nu minder/later. Ik heb nogsteeds erg veel last van mijn, hart, maag/darmen, hoofdpijn en spieren, maar de meest alarmerende symptomen zijn gelukkig weggeëbd nadat ik de adviezen van de dokter opvolgde. Het kan nog wel even duren voordat de last minder wordt, maar ik ben positief ingesteld en ga goed mijn rust nemen, en mijn lichaam de tijd geven om te herstellen.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#20

Info - Antidepressiva in combinatie met XTC

De laatste tijd krijgen we een aantal vragen op dit forum over XTC in combinatie met antidepressiva(voornamelijk SSRI's) Dit topic geeft wat meer informatie over waarom het een slechte combinatie is, welke medicijnen je beter niet in combinatie met XTC/MDMA kan nemen, wat de risico's zijn en...
drugsforum.nl drugsforum.nl
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."