Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSerotonineherstel bij minidoseringen

Serotonineherstel bij minidoseringen

48 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#1
OtherShore zei:
Tabak wordt in Noord en Zuid Amerika traditioneel voor allerlei therapeutische toepassingen gebruikt 😅
Klik om te vergroten...
ik herhaal alcohol en tabak worden niet gebruikt in therapie..

godsdienst is iets anders
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#2
troksky zei:
ik herhaal alcohol en tabak worden niet gebruikt in therapie..
Klik om te vergroten...
MDMA en psychedelica zijn ook nog verre van mainstream in de wereld van de therapie. Er zijn wat experimenten gedaan, maar dat is het dan ook. De effectiviteit is tot nu toe onbewezen. Dat is de consensus.
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#3
OtherShore zei:
MDMA en psychedelica zijn ook nog verre van mainstream in de wereld van de therapie. Er zijn wat experimenten gedaan, maar dat is het dan ook. De effectiviteit is tot nu toe onbewezen. Dat is de consensus.
Klik om te vergroten...
klopt ook maar veel belovend.
Maat ze zijn er ...
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#4
OtherShore zei:
MDMA en psychedelica zijn ook nog verre van mainstream in de wereld van de therapie. Er zijn wat experimenten gedaan, maar dat is het dan ook. De effectiviteit is tot nu toe onbewezen. Dat is de consensus.
Klik om te vergroten...
MDMA was eerst een therapeutisch middel voor het een Party drug was ...
j
jackhanLid
01-01-2024, 00:00
#5
MDMA herstel is toch ongeacht hoeveelheid. 't trekt je serotonine rap leeg en dat moet herstellen. Hoe meer mg hoe meer belastend voor je lichaam maar je serotoninepotje is hoe dan ook leeg.

Dat is iig altijd hoe ik het las
J
JeetjeMineetjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Afgezien van specifiek verslavingsproblematiek, is het raar dat sommigen hier de therapeutische potentie van psychedelica bagatelliseren.
Mits therapeutisch gebruikt natuurlijk.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#7
JeetjeMineetje zei:
Afgezien van specifiek verslavingsproblematiek, is het raar dat sommigen hier de therapeutische potentie van psychedelica bagatelliseren.
Mits therapeutisch gebruikt natuurlijk.
Klik om te vergroten...
Waarom is dat raar? Zo goed zijn de wetenschappelijke bewijzen voor de therapeutische waarde van psychedelica niet hoor. Je mag natuurlijk geloven wat je wilt, maar dat is dan godsdienst of levensovertuiging, geen wetenschap zoals @troksky zonet al even zei.

troksky zei:
MDMA was eerst een therapeutisch middel voor het een Party drug was ...
Klik om te vergroten...
Tabak werd al duizenden jaren gebruikt door sjamanen in Amerika voordat men er sigaretten van ging maken.
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#8
OtherShore zei:
MDMA en psychedelica zijn ook nog verre van mainstream in de wereld van de therapie. Er zijn wat experimenten gedaan, maar dat is het dan ook. De effectiviteit is tot nu toe onbewezen. Dat is de consensus.
Klik om te vergroten...
MDMA was een middel voor in therapie. pas er na werd het een Party drug.
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#9
JeetjeMineetje zei:
Afgezien van specifiek verslavingsproblematiek, is het raar dat sommigen hier de therapeutische potentie van psychedelica bagatelliseren.
Mits therapeutisch gebruikt natuurlijk.
Klik om te vergroten...
nu paddenstoelen zijn niet verslavend...
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nu los daarvan.. het ging hier om nu niet om ptss of therapie.

Drugs gebruikt je met je verstand zou ik zeggen 😘

Hoop dat iedereen er plezier aan beleefd op een redelijke manier ❤️

Ik zou niet willen dat er iemand schade mee beleefd.


take care ...
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#11
jackhan zei:
MDMA herstel is toch ongeacht hoeveelheid. 't trekt je serotonine rap leeg en dat moet herstellen. Hoe meer mg hoe meer belastend voor je lichaam maar je serotoninepotje is hoe dan ook leeg.

Dat is iig altijd hoe ik het las
Klik om te vergroten...
volgens die podcasts is de dopamine de factor..


Het rare is dat mensen in therapie met dat product er geen last van hebben..

nu ik ben geen dokter.
persoonlijk ook geen last van een dip maar ik zit 1 mg per kilo max ..
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Shango zei:
Serotonine of dopamine, hypofyse of receptoren,... Met de originele vraag werd vooral bedoeld 'min. volledig herstel'. Het lijkt me wat bizar dat dat hetzelfde zou zijn bij 20mg als bij 200mg.
Klik om te vergroten...
nogmaals.. volgens die podcast is oververhitting, caffeine, slaap tekort enz..
even belangrijk..

Er zijn koppels die iedere maand of om de twee maanden kleinere hoeveelheden nemen en leuke namiddag hebben...

Wel een verschil met een nacht door doen onder hete lampen en nog alcohol er op😘
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zelf ervaar ik als je regelmatig lichte doseringen MDMA/XTC doet, dat dat grote impact heeft.
In mijn geval was dit aan het begin nog niet zo aan de orde.
Maar o wat heb ik nu een spijt.... Het werkt nu zelfs bij een paar keer per jaar veel korter en minder.
Een paar jaar terug nam ik met mijn beste vriendin 3 zaterdagen achter elkaar een lichte dosering. Na week 3 waren we beiden op de zondag al tering depressief.
Het is duidelijk iets waar je een aantal keer per jaar van moet genieten.
En stimulerende middelen tussendoor nemen die alleen op je dopamine werken...
Het lijkt allemaal weinig negatiefs te doen. Dat merk je mogelijk na een paar jaar pas.
Als je het boek "Multigroove" leest, dan kom je de ervaringen van Ilja Reiman, een Die Hard veteraan te weten. En die komt met een keiharde conclusie(tenzij ik hem verkeerd geïnterpreteerd heb). Af en toe een pilletje is tof, maar voor de rest schiet het niet op.
Paradise is er niet wekelijks of maandelijks. Leer je leven invullen. Je komt jezelf op de (langere termijn) waarschijnlijk tegen 😉
S
ShangoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Die factoren zullen zeker hun contributie hebben. Of alleszins in de comedown de volgende dagen. Misschien is dat nog iets anders dan het complete herstel op langere termijn.
S
ShangoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik denk dat mijn persoonlijke eindconclusie geworden is: sowieso lage dosis als in mg kleiner of gelijk aan lichaamsgewicht in kg, om de 3 misschien max 2 maanden.

Zoals ik eerder al zei, sowieso heb ik liever de psychedelica dan de stimulanten, eigenlijk hoeven ze voor mij niet. Mijn vriendinnetje is wel fan, hoewel ze mede door mij dat gebruik nu drastisch heeft kunnen verminderen.
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#16
MDMAutist zei:
Paradise is er niet wekelijks of maandelijks. Leer je leven invullen. Je komt jezelf op de (langere termijn) waarschijnlijk tegen 😉
Klik om te vergroten...
Denk dat dit wijze woorden zijn ! Nu ga ik echt stoppen met reageren.. adhd 😁
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Shango zei:
Ik denk dat mijn persoonlijke eindconclusie geworden is: sowieso lage dosis als in mg kleiner of gelijk aan lichaamsgewicht in kg, om de 3 misschien max 2 maanden.

Zoals ik eerder al zei, sowieso heb ik liever de psychedelica dan de stimulanten, eigenlijk hoeven ze voor mij niet. Mijn vriendinnetje is wel fan, hoewel ze mede door mij dat gebruik nu drastisch heeft kunnen verminderen.
Klik om te vergroten...
Nu je kan ook NAN en alcar , ala gebruiken om te herstellen.. Sport en gezond eten met voldoende slaap helpen.

maar ik heb ondertussen het internet afgezocht die 3 maanden regel! is wel echt belangrijk... en dosis blijkbaar ook ...
Vind het ook spijtig dat meer niet kan ..
P
PietlulLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik deed xtc elke week vele jaren geleden, echt helemaal naar de klote ben je dan permanent.. niet de moeite waard
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Pietlul zei:
Ik deed xtc elke week vele jaren geleden, echt helemaal naar de klote ben je dan permanent.. niet de moeite waard
Klik om te vergroten...
Wat bedoel je ? depressie?
P
PietlulLid
01-01-2024, 00:00
#20
troksky zei:
Wat bedoel je ? depressie?
Klik om te vergroten...
verrot, braq graftak, zombie, horror gevoel.,
Vind MDMA echt geen fijne katers geven. echt zon inherent laag gevoel

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."