Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZware relatiebreak/verhuizing, Alprazolam als hulpmiddel?

Zware relatiebreak/verhuizing, Alprazolam als hulpmiddel?

18 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste leden, zoals de titel al bevestigd zit ik even in een diep dal! Een zware relatiebreak van 10jaar..
Met heel wat zware gevolgen. Dit is nu ongveer een 5tal dagen geleden en heb sindsdien amper geslapen... zit vol stress & de helderheid is volledig weg.
Ik probeer dit momentel te onderdrukken met alcohol & wat G maar dit lijkt me zeker niet de beste oplossing!
Nu wil ik deze middelen allemaal laten liggen en even overschakelen op Alprazolam, lijkt dit jullie een goed idee??

Bedankt alvast!
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat wil ik wel graag maar door al dat slaaptekort kan ik totaal niet meer nadenken of functioneren!!
het is eerder een noodzaak nu...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Toen mijn relatie na bijna 6 jaren stopte, ben ik zo dom geweest om in de drugs te vluchten.
Resultaten:
Een rouwproces wat jaaaaaren en jaaaaaren geduurd heeft.
Met allerlei blunders tot gevolg. Mijn dringende advies:
Doe dat dus niet, middelen gaan gebruiken om het zogenaamd draaglijk te maken. Dat werkt echt niet....
Je moet erdoorheen. Gun je de tijd. Maar geen drugs of alcohol!
h
hetgajulliegoedLid
01-01-2024, 00:00
#4
Casrus zei:
Nee!

Kun je de middelen niet even laten zijn voor wat het is?
Je moet nu je nare gevoelens beleven, niet proberen weg te drukken.
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens. Probeer eens de 4-7-8 methode om in slaap te vallen.
  1. Adem gedurende 4 seconden heel rustig in door je neus.
  2. Houd je adem 7 seconden in.
  3. Adem heel rustig uit door je mond gedurende 8 seconden.
dit een paar keer achter elkaar doen helpt mij heel goed in slaap te vallen.

https://www.cordem.org/globalassets/files/academic-assembly/2017-aa/handouts/day-three/biofeedback-exercises-for-stress-2---fernances-j.pdf
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Yep die ken ik, en helpt ook wel maar ik droom direct en heb geen diepe slaap... nachtmerries over de situatie en dit al gedurende 5 nachten
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#6
donniedisco zei:
Yep die ken ik, en helpt ook wel maar ik droom direct en heb geen diepe slaap... nachtmerries over de situatie en dit al gedurende 5 nachten
Klik om te vergroten...
Maal even een afspraak bij je huisarts. Er even over praten en samen kijken wat de beste optie is. Zelf naar potentieel verslavende middelen grijpen vergroot de kans dat je iets aan gaat waar je niet zo makkelijk meer mee kunt stoppen
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mevrouw Pløp zei:
Maal even een afspraak bij je huisarts. Er even over praten en samen kijken wat de beste optie is. Zelf naar potentieel verslavende middelen grijpen vergroot de kans dat je iets aan gaat waar je niet zo makkelijk meer mee kunt stoppen
Klik om te vergroten...
Ja dat snap ik :) heb wel al wat ervaring met dit middel en ben er ook nooit verslaafd aan geweest! Neem ook nooit meer dan 1mg en altijd de retard... Ik doe het natuurlijk ook liever niet maar ik moet het nu even doen voor mijzelf denk ik, nam het vroeger om te kunnen slapen na een feestje wat in mijn ogen nog veeeel erger is
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#8
donniedisco zei:
Dat wil ik wel graag maar door al dat slaaptekort kan ik totaal niet meer nadenken of functioneren!!
het is eerder een noodzaak nu...
Klik om te vergroten...
Koude douche/ warm bad. Ga iets vermoeiends
maar niet al te moeilijks doen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
donniedisco zei:
Beste leden, zoals de titel al bevestigd zit ik even in een diep dal! Een zware relatiebreak van 10jaar..
Met heel wat zware gevolgen. Dit is nu ongveer een 5tal dagen geleden en heb sindsdien amper geslapen... zit vol stress & de helderheid is volledig weg.
Ik probeer dit momentel te onderdrukken met alcohol & wat G maar dit lijkt me zeker niet de beste oplossing!
Nu wil ik deze middelen allemaal laten liggen en even overschakelen op Alprazolam, lijkt dit jullie een goed idee??

Bedankt alvast!
Klik om te vergroten...
Als je rock bottom wil raken dan kun je het best dit soort zwaar lichamelijk verslavende kalmeringsmiddelen gebruiken om je emotionele pijn te verzachten.

Niet doen dus!

Dit soort periodes zijn natuurlijk lastig. Dus het is heel normaal dat je naar wat ontspanning zoekt, al dan niet met drugs. Maar probeer er echt op te letten dat het juist nu belangrijk is om voor jezelf te zorgen! Ga even op vakantie, zoek een nieuwe vereniging waarbij je je kan aansluiten, ga fietsen, rennen, boksen, ga naar de skihal met dit verschrikkelijk warme weer.

Al was het maar als een soort 'fuck you' naar je ex-partner, zo van: 'ha, ik heb jou helemaal niet nodig. Kijk maar ff hoe leuk ik het nu heb'.

Dat slaaptekort lost zichzelf uiteindelijk wel op als je heel moe bent, want dan kan je weer slapen. Tuurlijk voel je je dan een aantal dagen kut. Maar gun jezelf die tijd ook. Het is ook niet allemaal leuk. Maar je hebt verder wel de keuze: ga je jezelf dieper dat dal in slepen? Of kies je ervoor om weer terug op te klimmen?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Neo-Shulginist zei:
Dat slaaptekort lost zichzelf uiteindelijk wel op als je heel moe bent, want dan kan je weer slapen.
Klik om te vergroten...
Uiteindelijk val je wel in slaap uit pure vermoeidheid, maar in sommige gevallen is de emotionele stress zo groot dat slapen gewoon niet lukt en je om de 4 a 5 dagen als een soort jenga puzzel in elkaar stort. Dat wil je absoluut niet hebben. Je moet kunnen slapen door je hoofd leeg te maken en helemaal tot rust te komen. Dat lukt alleen als je blokkades weghaalt. Zoals men hierboven al aangeeft, ga iets doen aan die blokkades en dan lijkt me naar de huisarts gaan een eerste goede stap.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik raad dit af, omdat alprazolam je alleen maar waziger gaat maken en dat je eigenlijk nu scherp moet zijn en je situatie moet oplossen.

Uiteindelijk ga je toch slapen en als het dan geen goede slaap is, dan is dat maar zo...

Ik wens je in ieder geval alle sterkte en je kunt altijd een PB sturen naar de leden hier.
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Iedereen hartelijk dank voor de reacties en steun :)
Heb hier veel aan!!
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik wil ook altijd grijpen naar middelen als ik in een put zit, maar dat is niet nodig, je bent véél sterker dan dat je zelf denkt. Ik leef al jaren in een angststoornis, zonder medicatie. Nooit genomen omdat ik er niet aan wil toegeven en omdat ik er mee moet leren leven. Het is soms heel zwaar, maar zo word ik sterker.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Geen Drugs enzooo gebruiken.!!!
En hoe kut het ook is dit is iets waar je doorheen moet. That's the only way out.

Een gebroken hart doet pijn en komt veel bij kijken. Wees lief voor jezelf en geef jezelf wat je nodig hebt.
Ook dit is een rouw proces waar je doorheen moet.

Middelen "helpen" misschien op dit moment ( althans geven je een vals gevoel daarin) uiteindelijk stel je je hele rouw proces uit en heb je meer shit waarmee je moet dealen ( wat dus een vicieuze circel kan gaan worden)

10 jaar samen zijn en dat dat ineens stopt is zwaar en kut en nutteloos, toekomst stort in en plannen en al die shit. Heel begrijpelijk dat je je zo voelt.
Praat met vrienden, kennissen, familie (als je daar behoefte aan hebt)
Voel je emoties en laat die er zijn en zoek na een tijdje weer een beetje afleiding. (Probeer niet te ver te dwalen)

Zorg goed voor jezelf (blijf b.v douche enzo)
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Heel goed advies.
Blijf weg van de benzo's!
Als je daarmee begint, heb je er snel een vet probleem bij.....niet doen dus!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
De meesten hebben je al van goed advies voorzien. Als je benzo's gaat nemen krijg je er minimaal 1 probleem bij in plaats van dat het je helpt op de lange termijn. Ik wilde je nog wel even succes wensen met alles, weet dat de pijn tijdelijk is.
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Bedankt allemaal voor de steun :) we komen er wel door!!!
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#18
1 Goede raad, blijf weg van de benzo's. Alprazolam (Xanax) heb ik zelf nooit gebruikt, maar vriendin, nam dit voor langere periode (enkele jaren) en hunkerde echt naar dat middel en als ze 's avonds niet direct haar Xanax kon nemen, werd ze ambetant vol irritatie, prikkelbaarheid en kon ze enkel aan Xanax denken. Ca 3j geleden was ze in opname gegaan en daar was het eerste wat ze deden, de Xanax afbouwen tot ze uiteindelijk van dat middel van af was en daar was ze zo content mee.

Als je echt totaal niks kunt slapen en je bent lichamelijk en geestelijk totaal uitgeput en een activiteit fzo helpt niet, kan ik je wel lage dosis (7-15mg) mirtazapine of quetapine (max 100mg) aanraden en dit eenmalig of later nog, als je nog eens zo op bent, puur om je lichaam echt ff de nodige rust te geven. Heeft mij destijds ook ferm door benzo-hel geholpen.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nee!

Kun je de middelen niet even laten zijn voor wat het is?
Je moet nu je nare gevoelens beleven, niet proberen weg te drukken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."