Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsnicotine vervangers naast roken

nicotine vervangers naast roken

124 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zanza zei:
Raampje van mn tank open. Foetsie!


Ooh nu krijg ik er van langs van ljuv
Klik om te vergroten...
Godgodgodgloeiende godver Zanza. Schavuit!

Omdat je niet van lezen houdt, filmpje voor je opgezocht:

Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#2
ljuv zei:
Godgodgodgloeiende godver Zanza. Schavuit!

Omdat je niet van lezen houdt, filmpje voor je opgezocht:

Klik om te vergroten...
Gelukkig ga ik meestal op de fiets, weet je nog? En roken op de fiets is echt niks.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#3
10 miljoen kilo he mensen. Niet tien miljoen peukies... TIEN MILJOEN KILO. Laat dat even op je inwerken.
Met zn alle aan die klote zuigtabletten maar dan.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Of gewoon kappen met nicotine in z'n geheel omdat het een flut drug is die je aan de straatstenen niet kwijt zou kunnen raken als je je realiseert hoe hard je genaaid wordt.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zanza zei:
Gelukkig ga ik meestal op de fiets, weet je nog?
Klik om te vergroten...
Gelukkig maar ja... Anders zou ik mn sushi nog vaker moeten laten staan om jou te blijven compenseren.

Zanza zei:
En roken op de fiets is echt niks.
Klik om te vergroten...
Ja zo verslaafd ben ik dus wel. Zeker bij haast in de ochtend...
Huileh.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#6
ljuv zei:
10 miljoen kilo he mensen. Niet tien miljoen peukies... TIEN MILJOEN KILO. Laat dat even op je inwerken.
Met zn alle aan die klote zuigtabletten maar dan.
Klik om te vergroten...
Of die shit in de prullenbak, kleine moeite lijkt me. Als je een blikje drinken o.i.d drinkt buiten, gooi je het ook in de prullenbak (mag ik hopen).
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#7
ljuv zei:
Ja zo verslaafd ben ik dus wel. Zeker bij haast in de ochtend...
Huileh.
Klik om te vergroten...
Op mijn hoogtepunt rookte ik tijdens het strijken. Toen ik wilde roken tijdens het tandenpoetsen ben ik ermee gekapt.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#8
ljuv zei:
Gelukkig maar ja... Anders zou ik mn sushi nog vaker moeten laten staan om jou te blijven compenseren.


Ja zo verslaafd ben ik dus wel. Zeker bij haast in de ochtend...
Huileh.
Klik om te vergroten...
Ik leef met je mee
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
Druktemaker zei:
Of die shit in de prullenbak, kleine moeite lijkt me. Als je een blikje drinken o.i.d drinkt buiten, gooi je het ook in de prullenbak (mag ik hopen).
Klik om te vergroten...
Ja hoor helemaal eens, heb er zelf zelfs geen moeite mee een uitgedrukte peuk even in een jas-/broekzak te doen tot ik een prullenbak tegenkom. En die zakasbakjes zijn dus ook wel echt heel chill, vooral op festivals ofzo.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#10
ljuv zei:
Ja hoor helemaal eens, heb er zelf zelfs geen moeite mee een uitgedrukte peuk even in een jas-/broekzak te doen tot ik een prullenbak tegenkom. En die zakasbakjes zijn dus ook wel echt heel chill, vooral op festivals ofzo.
Klik om te vergroten...
Ja precies! Dit zelfde doe ik ook, een ander hoeft geen last te hebben van mijn zooi.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dirkjan zei:
Daarom ben ik ook zo benieuwd wat je zo leuk vind aan roken? Of is het alleen maar dat je er niet mee (denkt) te kunnen stoppen?
Klik om te vergroten...
In realiteit denk ik dat het verlichten van de cravings echt een lekker gevoel is.

In mijn hoofd vind ik het lekker als time-out of bij het lopen.

Terwijl iedere keer dat ik maanden niet rookte wel meer voordelen eraan had. Genoot er echt van. Alleen het afkicken duurt bij mij heel lang en na 4 maanden ben ik het afkicken zo zat dat ik uit een frustratie weer begin. Vaak wanneer ik in mijn leven een moeilijke moment heb.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Don Draper zei:
In realiteit denk ik dat het verlichten van de cravings echt een lekker gevoel is.
Klik om te vergroten...
Dit is ook het enige wat de illusie in stand houdt dat het lekker is, want dat is het in werkelijk niet en dat was ook mijn voornaamste reden om ermee te stoppen. Je kan het ook omdraaien natuurlijk. In plaats van ontwenningsverschijnselen op te wekken om ze daarna te verlichten kan je ook stoppen zodat je voor altijd je ontwenningsverschijnselen kwijt bent.

Sorry dat ik roken loop te bashen maar er is hier zoveel rook ik kan even de uitgang niet vinden.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nee maar je hebt ook gelijk.

Zeg ik terwijl ik rook nu.
v
vaderLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik had altijd 2 verslavingen, de ene was de stof, de andere de bijbehorende handeling,

- Nicotine: -shaggies draaien, netjes de plukjes die uitsteken verwijderen, en aansteken
-Hash: -De stuf verwarmen , en verbrokkelen, vervolgens met wat tabakgruis mengen, en verwarmen (2 aanstekers) dor elkaar mengen en de pijp vullen.
- Wiet: -jointjes bouwen, het tikken van de joint bij de filterkant, op de tafel, aanduwen vd tabak/wiet mix en netjes overtollig vloei afbranden


- Diverse stims, oa MDMA brokken, pep, coke, 3M en ook een beetje dope ervaring:
-de inhoud van met drugs gevulde zipbags crunchen met je aansteker
- poedertjes fijnhakken op een stuk glas of spiegeltje ,lijntjes leggen, en vervolgens het snuiven zelf
- peppasta -in één routineuze beweging- met pasje egaal uitsmeren op een spiegeltje, ... even wachten, pizza.!
- zouten en poeders stacken in een lepel, om deze met wat water uit te koken,om daarna met uiterste preciesie de olie die bovenop drijft afromen, (had altijd een A en B grade)
- draken jagen op de folie, die steeds kleiner wordende transparante druppel, heen en weer... heen en weer... de sessie steevast eindigen met een dieprode druppel. soms zo goed van kwaliteit dat hij maar bleef gaan en gaan, en je wat as moest toevoegen voor de big bang, en dan meteen die serene rust, wat een contrast met die gejaagde euforie van de voorgaande sessie,

- Gokken

Na een halve week honger lijden - en je voornemen om nooit meer te gaan gokken - Woensdagavond om 22u naar de pinautomaat , kijken of je loon gestort is, zodat je een broodje shoarma kunt kopen want je stikt van de honger.
Vervolgens zie je je saldo. het is gestort. Ik raak plots in een trance achtige staat, en krijg een heel sterk -fuck it- gevoel. En je loop linea recta naar de gokhal. Je zweeft. tijd bestaat niet meer, Als je '10 knaken' vraagt krijg je meteen weer die shot adrenaline. wat gaat ie doen...
Dat -fuck it- gevoel -en vervolgens compleet in dat moment leven, niet denkend aan de toekomst- is in principe precies hetzelfde -fuck it- gevoel als bij ik mijn eerste lijntje willekeurige stimmy pretpoeder ervaar die ik routineus klaarmaak(te)
En dan meestal ook groter , langer, meer dan voorgenomen.. want tja - fuck it hé:tearsofjoy:




Verslaving, de grootste mindfuck die er is.
En dat gekke brein van je, dat allerei handelingen c.q. bizarre rituelen gaat associeren, en vervolgens beloningspaden opend; ooit in het verleden chemisch ge-etst in je hersenen
Vervaagd in de loop der jaren maar nooit helemaal weg te krijgen. als een chemische brandwond, de rest van leven.
Enkel en alleen door ervaringen uit het verleden kun je je receptoren meteen weerop scherp zetten door zo'n ritueel. lock en load.
Beetje hetzelfde als je impulsief , terwijl het niet op de planning stond, je dealer belt. Hij zegt dat hij er over 12 minuten is. En meteen moet je schijten.
gewoon puur van de spanning , wat er binnnen nu en 12 minuten gaat komen. instant moodlift. Fuck it. (daar heb je hem weer)

Maar even ter zake, ben gestopt met tabak verbranden, en ben over naar dampen via een Boxmod met nic salt.
Geeen hoesten meer, ben nu sinds kort gestopt met mn (rokers)astma inhalator.
damp voor 40 euro in de maand. coils,vloeistof en 3 euro afschrijving meegerekend.

Scheelt 60 euro met tabak (100 per maand) en geen 30 euro meer per maand voor de inhalator,

Heb gewoon naast de nicotine, ook de handeling waar ik verslaaft aan ben. dampen lijkt veel op roken.


Deze optie heb ik nog niet gedaan: Nicotine infused tandenstokers, is ook een handeling, kun je in je mond stoppen en beetje op kauwen etc. en je krijgt nicotine binnen,


nicotine tandenstokers.jpg




-
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#15
vader zei:
even wachten, pizza.!
Klik om te vergroten...
André van Duijn is aangeschoven, mensen.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#16
Verdampen (aannemend dat je liquid bedoeld) heb ik echt geprobeerd maar is niks voor mij gebleken. Dat met de coals vind ik echt vervelend als onderweg er eentje al gebruikt is.

Burn/dry hit krijgen is ook het echt heel erg :'(
v
vaderLid
01-01-2024, 00:00
#17
Don Draper zei:
Verdampen (aannemend dat je liquid bedoeld) heb ik echt geprobeerd maar is niks voor mij gebleken. Dat met de coals vind ik echt vervelend als onderweg er eentje al gebruikt is.

Burn/dry hit krijgen is ook het echt heel erg :'(
Klik om te vergroten...
Moet zeggen dat ik het geluk heb dat ik fanatieke boxmod gebruikers ken.
Waardoor ik nu een exemplaar heb ,nieuwste generatie - deze zomer uitgekomen, die ik helemaal naar believen kan afstellen.
En inmiddels 2 sweet spots heb gevonden waarmee ik de MTL ervaring ervaar bijna identiek aan een trek van een zwaar shaggie.
0.8ohm coil, 14-18W(tot19.5W) of 1ohm coil, 20-24W (tot27W) (afhankelijk vd coil leeftijd meer of minder Watts ) en de atomizer luchttoevoer bijna dicht voor de weerstand , ik moet echt een trekkie nemen en zuigen zoals een shaggie,. Dan komt er met een korte kleine hijs meteeen een dichte volle damp uit.
50/50 vloeistoffen met minimaal menthol + anijs is het geheime ingredieent voor een throathit bij mij en met wat fruit erbij is de sensatie compleet. bessen, watermeloen, kiwi mango etc. als er maar menthol en anijs inzit. en nicotine hé. de klassieke nicotine base geeft wel eens een vieze scherpe smaak achter in je strot, wat kan overkomen als een verbrande coil, maar met nic salt heb ik dit niet. Na wat oefenen doe ik nu tussen de 4 en 6 dagen met een coil. en er gaan 18650 batterijen in. heb er 4,die ik extern oplaad. zo lang als je het vloeistof niveau goed bijhoudt , regelmatig bijvullen heb ik geen dry hit. ik refresh ook regelmaig de coil even, dan zuigt ie zich vol, met een sinus Hertz wavevorm, dat kan niet iedere boxmod.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Bijna 6 maanden gestopt met roken
1 van de beste dingen die ik gedaan heb
Meest nutteloze verslaving die er is en als je eenmaal gestopt ben besef je dat je je tijd beter kunt besteden dan een sigaret roken of in het rokershok rondhangen
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#19
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ga herbal stoppen met roken pleisters proberen. Flink goedkoper en ben benieuwd hoe dat is.

Krijg het morgen binnen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."