Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsnicotine vervangers naast roken

nicotine vervangers naast roken

124 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#1
Een oplettende lezer heeft kunnen merken dat ik sigaretten rook en ernaast ook nicotine zuigtabletten neem.

Vroeger kon ik er nooit informatie op vinden en ik raad het ook niet aan maar toch wou ik deze taboe eens doorbreken.

Nicotine zuigtabletten neem ik als ik op werk, uitgaan, reizen en andere momenten waar roken niet mogelijk is mijn nicotine drang kan verminderen. In mijn hoofd verminder ik niet met roken maar verminder ik de afkickverschijnselen aangezien ik namelijk graag rook.

In het verleden ook de dag begonnen met nicotine pleisters en dan na werk de pleister verwijderd en weer gerookt.

Was nooit de bedoeling dit te doen maar ik kwam achter dat ik dit gewoon kon doen toen ik toch mijn nicotine drang bij afkicken niet kon laten.

Wou het kwijt mocht iemand dit opzoeken. Voor mij is dit een onbeschreven manier van nicotine vervangers gebruik.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zie geen meerwaarde in roken, niet alleen omdat ik het vies vind en de kick er bij mij al meer dan tien jaar uit is, maar omdat het vergeleken met andere drugs geen enkele toegevoegde waarde heeft. Daarom ben ik ook zo benieuwd wat je zo leuk vind aan roken? Of is het alleen maar dat je er niet mee (denkt) te kunnen stoppen?
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dirkjan zei:
Daarom ben ik ook zo benieuwd wat je zo leuk vind aan roken?
Klik om te vergroten...
Volgens mij is dit de vraag die iedere roker zich wel eens stelt. Ik rook al ruim 20 jaar. Heb jaren echt gerookt, daarmee bedoel ik zoals de meeste rokers gewoon iedere dag, meerdere sigaretten. Heb ook tussentijds meermaals maanden of zelfs een jaar niet gerookt. Dan weer alleen op feesten en verjaardag, de zogenaamde gezelligheidsroker. En nu als zogezegde gezelligheidsroker en af en toe in stresssituaties of 's avonds voordat ik slapen ga.

Bij mij ligt de verslaving dan ook niet zo zeer bij de nicotine, heb ook wel eens met pleisters en kauwgom geprobeerd te stoppen, maar meer bij de handeling en de gewoonte. Fucking lastig om daar definitief mee af te reken mijn inziens. Een pakje gaat nu ongeveer een maand mee.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4
Uhg... Roken. Grootste haat/liefde verhouding die ik ooit heb gehad en denk dat dat, inderdaad, voor de meeste rokers geldt.
Tuurlijk stinkt het en krijg je er kanker van, wat focking hard zuigt en ik zou mijn geld veeeeeel liever ergens anders aan besteden. Maar wat is er leuk aan... Nou om te beginnen, mijn meeste vriendschappen zijn in de rokersruimte begonnen. Vet gezellige plek altijd, zou het "bij de rokers horen" erg missen als ik stop. Ten tweede is het zooooooo lekker, vooral met rode wijn of speciaalbiertjes. Het is valt zeker in het niets bij andere drugs maar, oef, die nicotinerush in je hoofd in combinatie met een beetje alcohol, ZO sexy. Roken na het eten of na seks: 10/10. Roken aan seroslurpers: 15/10(!!!). En om dan nog maar te zwijgen over de gewoonte sigaretjes waar @Zanza het over heeft. Ik doe wel is een testje met mezelf als ik op de bus wacht, om dan niet te roken, is echt niet te doen gewoon... Ben dus zeker niet klaar om mijn pakjes de deur uit te smijten, al zou ik graag willen. Dus ga misschien maar is @Don Draper's tactiek gebruiken om in elk geval te minderen😇😅
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#5
ljuv zei:
Nou om te beginnen, mijn meeste vriendschappen zijn in de rokersruimte begonnen. Vet gezellige plek altijd, zou het "bij de rokers horen" erg missen als ik stop
Klik om te vergroten...
Klopt. En qua netwerken levert het ook een hoop op.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#6
ljuv zei:
Uhg... Roken. Grootste haat/liefde verhouding die ik ooit heb gehad en denk dat dat, inderdaad, voor de meeste rokers geldt.
Tuurlijk stinkt het en krijg je er kanker van, wat focking hard zuigt en ik zou mijn geld veeeeeel liever ergens anders aan besteden. Maar wat is er leuk aan... Nou om te beginnen, mijn meeste vriendschappen zijn in de rokersruimte begonnen. Vet gezellige plek altijd, zou het "bij de rokers horen" erg missen als ik stop. Ten tweede is het zooooooo lekker, vooral met rode wijn of speciaalbiertjes. Het is valt zeker in het niets bij andere drugs maar, oef, die nicotinerush in je hoofd in combinatie met een beetje alcohol, ZO sexy. Roken na het eten of na seks: 10/10. Roken aan seroslurpers: 15/10(!!!). En om dan nog maar te zwijgen over de gewoonte sigaretjes waar @Zanza het over heeft. Ik doe wel is een testje met mezelf als ik op de bus wacht, om dan niet te roken, is echt niet te doen gewoon... Ben dus zeker niet klaar om mijn pakjes de deur uit te smijten, al zou ik graag willen. Dus ga misschien maar is @Don Draper's tactiek gebruiken om in elk geval te minderen😇😅
Klik om te vergroten...
Maar een beetje het regenwoud willen beschermen tegen vuile lucht, maar wel je eigen longen afbranden.. hmmz
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zanza zei:
Klopt. En qua netwerken levert het ook een hoop op.
Klik om te vergroten...
Ja inderdaad... Kee ben d'r overuit, ik stop nooit!

Zanza zei:
Maar een beetje het regenwoud willen beschermen tegen vuile lucht, maar wel je eigen longen afbranden.. hmmz
Klik om te vergroten...
Hahaha ja, prioriteiten he... Niet dat ik dat laatste per se WIL maar ik kan er gewoon niet mee stoppen. Wel respect dat jij het nu met een pakje per maand doet, daar zou ik ook wel vrede mee hebben.

Oja - om gerelateerde opmerkingen te voorkomen: met het milieuvervuilende aspect van peukies ben ik alles behalve blij!!!! Je zult me ook nooit een filtertje op straat zien gooien (kan worden bevestigd bij ongeloof) en ik zou iedereen die daar zo over denkt maar ook niet van deze verslaving afkomt een zakasbakje aanraden. Joetjes!!!
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#8
ljuv zei:
Je zult me ook nooit een filtertje op straat gooien
Klik om te vergroten...
Raampje van mn tank open. Foetsie!


Ooh nu krijg ik er van langs van ljuv
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zanza zei:
Raampje van mn tank open. Foetsie!


Ooh nu krijg ik er van langs van ljuv
Klik om te vergroten...
Godgodgodgloeiende godver Zanza. Schavuit!

Omdat je niet van lezen houdt, filmpje voor je opgezocht:

Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#10
ljuv zei:
Godgodgodgloeiende godver Zanza. Schavuit!

Omdat je niet van lezen houdt, filmpje voor je opgezocht:

Klik om te vergroten...
Gelukkig ga ik meestal op de fiets, weet je nog? En roken op de fiets is echt niks.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#11
10 miljoen kilo he mensen. Niet tien miljoen peukies... TIEN MILJOEN KILO. Laat dat even op je inwerken.
Met zn alle aan die klote zuigtabletten maar dan.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Of gewoon kappen met nicotine in z'n geheel omdat het een flut drug is die je aan de straatstenen niet kwijt zou kunnen raken als je je realiseert hoe hard je genaaid wordt.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zanza zei:
Gelukkig ga ik meestal op de fiets, weet je nog?
Klik om te vergroten...
Gelukkig maar ja... Anders zou ik mn sushi nog vaker moeten laten staan om jou te blijven compenseren.

Zanza zei:
En roken op de fiets is echt niks.
Klik om te vergroten...
Ja zo verslaafd ben ik dus wel. Zeker bij haast in de ochtend...
Huileh.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#14
ljuv zei:
10 miljoen kilo he mensen. Niet tien miljoen peukies... TIEN MILJOEN KILO. Laat dat even op je inwerken.
Met zn alle aan die klote zuigtabletten maar dan.
Klik om te vergroten...
Of die shit in de prullenbak, kleine moeite lijkt me. Als je een blikje drinken o.i.d drinkt buiten, gooi je het ook in de prullenbak (mag ik hopen).
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#15
ljuv zei:
Ja zo verslaafd ben ik dus wel. Zeker bij haast in de ochtend...
Huileh.
Klik om te vergroten...
Op mijn hoogtepunt rookte ik tijdens het strijken. Toen ik wilde roken tijdens het tandenpoetsen ben ik ermee gekapt.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#16
ljuv zei:
Gelukkig maar ja... Anders zou ik mn sushi nog vaker moeten laten staan om jou te blijven compenseren.


Ja zo verslaafd ben ik dus wel. Zeker bij haast in de ochtend...
Huileh.
Klik om te vergroten...
Ik leef met je mee
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#17
Druktemaker zei:
Of die shit in de prullenbak, kleine moeite lijkt me. Als je een blikje drinken o.i.d drinkt buiten, gooi je het ook in de prullenbak (mag ik hopen).
Klik om te vergroten...
Ja hoor helemaal eens, heb er zelf zelfs geen moeite mee een uitgedrukte peuk even in een jas-/broekzak te doen tot ik een prullenbak tegenkom. En die zakasbakjes zijn dus ook wel echt heel chill, vooral op festivals ofzo.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#18
ljuv zei:
Ja hoor helemaal eens, heb er zelf zelfs geen moeite mee een uitgedrukte peuk even in een jas-/broekzak te doen tot ik een prullenbak tegenkom. En die zakasbakjes zijn dus ook wel echt heel chill, vooral op festivals ofzo.
Klik om te vergroten...
Ja precies! Dit zelfde doe ik ook, een ander hoeft geen last te hebben van mijn zooi.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dirkjan zei:
Daarom ben ik ook zo benieuwd wat je zo leuk vind aan roken? Of is het alleen maar dat je er niet mee (denkt) te kunnen stoppen?
Klik om te vergroten...
In realiteit denk ik dat het verlichten van de cravings echt een lekker gevoel is.

In mijn hoofd vind ik het lekker als time-out of bij het lopen.

Terwijl iedere keer dat ik maanden niet rookte wel meer voordelen eraan had. Genoot er echt van. Alleen het afkicken duurt bij mij heel lang en na 4 maanden ben ik het afkicken zo zat dat ik uit een frustratie weer begin. Vaak wanneer ik in mijn leven een moeilijke moment heb.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ga herbal stoppen met roken pleisters proberen. Flink goedkoper en ben benieuwd hoe dat is.

Krijg het morgen binnen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."