Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsnicotine vervangers naast roken

nicotine vervangers naast roken

124 antwoorden
26 weergaven
18-5-2026
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Don Draper zei:
Hoe ging jouw afkick dan?
Klik om te vergroten...
Er kwam een moment dat ik een peuk in mijn mond wou doen terwijl er al een in zat. Toen dacht ik: “dit moet anders”.

Las het boek van Allen Carr, ging mijn roken analyseren, kwam erachter dat het bullshit was en er geen enkel voordeel aan zat.

bippety boppety boo, van een pakje shag in twee dagen naar 0 zonder een enkel moeilijk moment. Ik was herboren.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Een beetje hetzelfde als hoe ik met alcohol ben gekapt na jaren stevig drinken, hoewel die oprecht wel pittig was qua fysieke afkick.

maar ook gewoon kouwe kalkoen
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik vind het een goed argument.
Je moet toch iets kunnen doen wat "minder gezond" is.
Anders blijft er maar weinig over wat je nog wel mag...ik drink niet, gebruik geen drugs, ik eet gezond, ik beweeg voldoende, nou, laat mij dan maar die paar sigaren roken.
Voila.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Zandman zei:
bongpijpen
Klik om te vergroten...
7B8FEE34-3E98-49B6-B8A1-A1B362BFF54A.jpeg
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik nam liever een stevige bongpijp, dan een joint..
.die komen tenminste aan als de trap van een galopperende en drachtige kameel met peper in haar reet....maar die tijden zijn voorbij.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Zandman zei:
Ik nam liever een stevige bongpijp, dan een joint..
.die komen tenminste aan als de trap van een galopperende en drachtige kameel met peper in haar reet....maar die tijden zijn voorbij.
Klik om te vergroten...
Ik ken die tijden. Maar toen ik na pure bonghits maar een halfuurtje stoned werd had ik er geen zin meer in en ben ik voorgoed gestopt.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tja, die tolerantie, nietwaar...
Ik had ook meerdere pijpen nodig om nog echt stoned te kunnen worden en dan dat hoesten van die scherpe rook...ik stopte er op een gegeven moment mee, helemaal, omdat ik veel te passief werd en er niets meer uit mijn handen kwam.
Dat leverde ook meer te besteden geld over, ik verblowde zo'n 8 tot 900 euro per maand en dat is erg veel geld....
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ga helemaal stoppen met vapen! Tabak roken blijf ik nog wel mee doorgaan.

Verder sinds een paar dagen kan ik mijn sigaretten een paar haaltjes nemen en dan weer wegleggen in plaats van dat het van mij op moet en het met tegenzin oprook. En net heb ik een nieuwe merk nicotine zuigtablet gekocht. Is goedkoper (huismerk) en ben benieuwd wat het zal doen. Het is niet meer de NiQuitin zuigtabletten die je in de aansteker vak van je spijkerbroek kan doen. Die Niquitin ben ik echt jaren lang aan verslaafd geweest!
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat een nicotine junk ben ik toch.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Je bent niet de enige!
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#11
Misschien stoppen met 12 mg nicotine salt en weer naar de 6 mg gaan. Ik vape net zoveel met allebei
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#12
Heb de nieuwe nicotinezuigtabletten vandaag binnen en die zijn echt goed! M'n zin in een sigaret is er echt weg ermee.

Zegt niks. Straks ben ik er misschien weer aan gewend maar ik geloof er weer even in!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Welk merk zuigtabletten is dat?
Kun je die zonder recept kopen?
Hoeveel neem je er dagelijks in?
Aangezien ik zojuist zowat gereanimeerd moest worden vanwege de prijs van een doos sigaren, denk ik erover om te gaan stoppen met roken...vandaar mijn vragen.
Graag info....
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik zit nu een tijdje alleen op vapen en zuigtabletten en dat gaat goed maar gemiddeld 1x per week heb ik zieke sigaret cravings.

Net eentje gehad. Die was eng. Ik nam mijn medicatie en toen kwam ik in zo'n neerslachtige en verwarrende staat dat het enige wat ik als oplossing zag me weer helemaal kettingroken.

Heb een kruidentabak in de regen gerookt, flink gevaped op hogere dosis en iemand gebeld maar wel doorstaan.

Nu voel ik een soort opluchting dat het erop zit. :)
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik zit nu in een nieuwe fase in mijn nicotine verslaving.

Vapen met een nicotine zuigtablet in mijn mond 😂
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik vind dat Google echt heel erg de negatieve kanten van nicotine gebruik zo hoog in Google pusht en dat de positievere geluiden ervoor nauwelijks te vinden zijn. Ik word erdoor echt continu in een bedrukkend gevoel gezet dat alles qua roken en vapen en ook snus kut is en NRT is weer helemaal toppie.

Gek wordt je ervan.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#17
Heb spontaan besloten om al mijn vapes hoger dan 6 mg nicotine weg te gooien.

Kijken of dat m'n nicotine cravings normaliseert en het makkelijker maakt naar rookvrije plekken weer te gaan. Ik was te verknocht eraan.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Sinds zaterdag geen sigaret meer aangeraakt. Was het afgelopen half jaar weer van een pakje in de maand naar bijna een pakje per dag gegaan, dus het werd wel weer eens tijd om te kappen met die zooi.

Heeft iemand nog tips voor een nieuwe verslaving? Ben verdorie alles een beetje kwijtgeraakt nu. Ben dus naarstig op zoek, anders heeft mijn lidmaatschap hier ook weinig zin. Zanza die niets meer gebruikt. Wat een giller.🤓🤡
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zanza zei:
Sinds zaterdag geen sigaret meer aangeraakt. Was het afgelopen half jaar weer van een pakje in de maand naar bijna een pakje per dag gegaan, dus het werd wel weer eens tijd om te kappen met die zooi.

Heeft iemand nog tips voor een nieuwe verslaving? Ben verdorie alles een beetje kwijtgeraakt nu. Ben dus naarstig op zoek, anders heeft mijn lidmaatschap hier ook weinig zin. Zanza die niets meer gebruikt. Wat een giller.🤓🤡
Klik om te vergroten...
Wandelen, Cultuur snuiven en bomen knuffelen!
G
GloryTripperLid
01-01-2024, 00:00
#20
Voor alle mensen die willen stoppen met roken.

Mijn vader (53 jaar oud) is nu sinds 2 maanden gestopt met roken.
Hij heeft een groot gedeelte van zijn leven gerookt, vanaf zijn 16e tot ongeveer zijn 41e, toen ik 7 jaar oud was.
Sinds zijn 41e heeft hij niet meer gerookt tot hij in 2020 soms een shaggie draaide met mijn ma; "Want het is toch vakantie, als we terug zijn stop ik".

Je ziet m al aankomen...

Van alles geprobeerd in het afgelopen anderhalf jaar, en dit voorjaar vond hij zijn wondermiddel (voor nu).

Tabex!

Hij heeft mij verteld dat ik vergelijking met de andere keren dat hij heeft geprobeerd te stoppen dit veruit de makkelijkste poging was die hij ooit heeft gedaan. De nicotine/rook craving werd bij hem een gigantisch stuk minder en alhoewel hij nog wel vaak dacht aan het roken, voelde hij zich niet zo uberchagrijnig als hij het niet deed.

Tabex staat er wel bekend om dat het bijwerkingen heeft. Mijn vader zei dat hij nergens last van had behalve dat hij soms extreem aparte dromen had.
Niet eng of vervelend, maar gewoon apart. Hij droomde de meest bizarre situaties en vertelde mij die dan in de ochtend. Vanuit mijn perspectief was de bijwerking wel leuk :)

Hoop dat dit iemand helpt!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."