Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is voor jou de meest recreatieve benzo?

Wat is voor jou de meest recreatieve benzo?

34 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
G
GambolitasjuhLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik gebruik oxazepam en eerder lorazepam al jaren tegen angst en paniek. Maar vind er recreatief echt geen reet aan. Ik snap eerlijk gezegd niet wat mensen er leuk/recreatief aan vinden. Enige dat in er leuk aan vind is als oxazepam het ergste randje van mijn angsten eraf haalt en daardoor ik juist meer energie krijg
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Casrus zei:
De benzo's die ik heb gebruikt... etizolam, zolpidem en alprazolam hebben me niet veel recreatie gebracht en eigenlijk alleen een soort (coma)slaap.

Als ze er over een paar weken nog zijn probeer ik misschien bromazolam of pyrazolam (?) nog.
Ook eventueel als tripkillers.
Klik om te vergroten...

toevallig laatst iemand tijdens een truffeltrip pyrazolam laten nemen als “tripkiller” toen het niet goed ging. Werkte perfect en er kon gewoon nog getript worden.
H
Henk Smit / Oxy LordLid
01-01-2024, 00:00
#3
Xanax 2MG, favo recreatieve Benzo

Lorazepam, favo Benzo op recept

Pyrazolam & Flunitrazolam, favo RC's, kan niet kiezen.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Geen😁 kan het iedereen aanraden is echt goeieđŸ€­
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Van boven aangevinkte zijn de enige waar ik ervaring mee heb.
-Temazepam op recept ban de huisarts, bij normale 10mg niet echt recreatief maar werkt voor mij perfect! Neem ik een hogere dosering, 20+mg dan is het redelijk recreatief. Maar ik houd het 99% van de tijd op af en toe 10 mg.
-Diazepam paar x geprobeerd (zonder recept gekregen), erg fijn, duurt wel wat lang en maakt me suf de volgende dag. Geen “kattenpis” die Dia.
-Alprazolam/Xanax ook via via verkregen en vroeger redelijk wat ervaring mee. Werkt goed, vooral tegen stress/angst.
-Dormicum (Midazolam) weet ik niet meer want dat was meermaals in het ziekenhuis tijdens een roesje voor onderzoeken, operaties/zetten van breuken of uit de kom dingen door ongelukjes. Niks van gemerkt maar werkt top.

—Lorazepam en Oxazepam nooit geprobeerd maar wil het wel eens proberen mocht het “in mijn schoot geworpen worden.

Wat is het PRECIEZE verschil in werking/effect, werkingsduur en halfwaardetijd tussen Temazepam en Oxazepam?

Volgens de bijsluiters van beiden hebben ze beiden een halfwaardetijd van 10 tot 40 uur. Toch staat er bij Temazepam dat je na 8 uren (tot 20mg eenmalig) weer mag autorijden. Zowel de bijsluiter, huisarts als internet zegt dat. (Wat dus NIET klopt heb ik geleerd van @Neo-Shulginist )
Bij Oxazepam staat bij eenmalig 16 uur niet rijden en bij regelmatig gebruik 24 uur niet.

Waar baseren ze dat op als eiden dezelfde halfwaarde tijd hebben?
Bedankt!
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Benzo's gebruik ik niet recreatief.

Maar om toch enigzins te antwoorden

- Diazepam.
Met stip op 1 als je na een binge sessie wilt slapen (of tot rust komen).

- Lormetazepam
De ideale benzo om snel in slaap te komen zonder nasleep 's morgens.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Dunne zei:
Wat is het PRECIEZE verschil in werking/effect, werkingsduur en halfwaardetijd tussen Temazepam en Oxazepam?

Volgens de bijsluiters van beiden hebben ze beiden een halfwaardetijd van 10 tot 40 uur. Toch staat er bij Temazepam dat je na 8 uren (tot 20mg eenmalig) weer mag autorijden. Zowel de bijsluiter, huisarts als internet zegt dat. (Wat dus NIET klopt heb ik geleerd van @Neo-Shulginist )
Bij Oxazepam staat bij eenmalig 16 uur niet rijden en bij regelmatig gebruik 24 uur niet.

Waar baseren ze dat op als eiden dezelfde halfwaarde tijd hebben?
Bedankt!
Klik om te vergroten...
Weet niemand dit?

Expert @Neo-Shulginist ?
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Dunne zei:
Weet niemand dit?

Expert @Neo-Shulginist ?
Klik om te vergroten...
1670700038277.png

Dit kan enige opheldering geven.

Edit: temazepam bereikt eerder de piekwaarde en werkt sneller uit. De halfwaardetijd is ongeveer gelijk, maar speelt minder een rol, omdat de eliminatiefase van temazepam eerder bereikt wordt.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Benzodiazepinen recreatief gebruiken is het begin van het einde.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
FredKroket zei:
Benzodiazepinen recreatief gebruiken is het begin van het einde.
Klik om te vergroten...

Ze functioneel gebruiken is ook gevaarlijk. Probleem zit ‘m volgens mij vooral in de de frequentie van gebruik. Maar wel met je eens dat benzo’s gaan gebruiken omdat het lekker zou zijn misschien nog net even meer een slippery slope is dan (sporadisch) na een stim ofzo.
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#11
Als antwoord op de originele post: zelf vind ik geen enkele benzo recreatief. Ik gebruik het tegen paniek aanvallen of onophoudelijk 'doordraaien' van heftige gedachten/gevoelens als het de gevaarlijke kant op gaat.
Als je echt recreatief wil gebruiken, laat dan sowieso de Z-medicatie (zopiclon, zolpidem) links liggen.
Ga dan voor (een normale dosis, 0,5 bijv.) Alprazolam. Berg de rest goed op ivm vergeetachtigheid over het innemen en de welbekende delusion of sobriety.

Wil nog even toevoegen dat benzo's niet recreatief zijn. Functioneel zijn ze wel. Neem zo min mogelijk. En met de kortwerkende varianten (Xanax/Alprazolam bijv.) bouw je sneller verslaving op. Wellicht handig om te weten.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Roze Olifant zei:
Ze functioneel gebruiken is ook gevaarlijk. Probleem zit ‘m volgens mij vooral in de de frequentie van gebruik. Maar wel met je eens dat benzo’s gaan gebruiken omdat het lekker zou zijn misschien nog net even meer een slippery slope is dan (sporadisch) na een stim ofzo.
Klik om te vergroten...
Ja dan dient het iig nog een doel. Niet alleen voor de high.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Cardboard zei:
Wil nog even toevoegen dat benzo's niet recreatief zijn. Functioneel zijn ze wel. Neem zo min mogelijk. En met de kortwerkende varianten (Xanax/Alprazolam bijv.) bouw je sneller verslaving op. Wellicht handig om te weten.
Klik om te vergroten...

Benzo’s kunnen voor een bepaalde groep mensen wel recreatief zijn. Het ‘recreatieve’ zit hem in het wegvallen van de angst, en het zijn dan ook vooral angstig aangelegde mensen die dit recreatieve effect merken. Je kunt je voorstellen dat als je baseline altijd een bepaalde mate van angst/gespannenheid kent, het een enorm opluchtende (en daarmee verslavende) en misschien zelfs euforische werking heeft als dit ineens weg is.
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#14
Roze Olifant zei:
Benzo’s kunnen voor een bepaalde groep mensen wel recreatief zijn. Het ‘recreatieve’ zit hem in het wegvallen van de angst, en het zijn dan ook vooral angstig aangelegde mensen die dit recreatieve effect merken. Je kunt je voorstellen dat als je baseline altijd een bepaalde mate van angst/gespannenheid kent, dat het een enorm opluchtende (en daarmee verslavende) werking heeft als dit ineens weg is.
Klik om te vergroten...
Dit kan ik enigszins beamen, gezien ik ze voornamelijk om deze redenen gebruik (angsten) naast slaapproblemen (dan neem ik een andere soort), in de zin dat ik de opluchting herken inderdaad.

Echte euforie daarentegen blijft bij mij wel uit. Tenzij hiermee bedoeld wordt dat het weer lukt om normale dagelijkse dingen te ondernemen, zoals de straat op gaan en zulks.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Cardboard zei:
Als antwoord op de originele post: zelf vind ik geen enkele benzo recreatief. Ik gebruik het tegen paniek aanvallen of onophoudelijk 'doordraaien' van heftige gedachten/gevoelens als het de gevaarlijke kant op gaat.
Als je echt recreatief wil gebruiken, laat dan sowieso de Z-medicatie (zopiclon, zolpidem) links liggen.
Ga dan voor (een normale dosis, 0,5 bijv.) Alprazolam. Berg de rest goed op ivm vergeetachtigheid over het innemen en de welbekende delusion of sobriety.

Wil nog even toevoegen dat benzo's niet recreatief zijn. Functioneel zijn ze wel. Neem zo min mogelijk. En met de kortwerkende varianten (Xanax/Alprazolam bijv.) bouw je sneller verslaving op. Wellicht handig om te weten.
Klik om te vergroten...
Even een vraagje;
Wanneer iemand benzo's neemt na een binge sessie omdat ze ervaren wat in het vet gedrukt geschreven staat (vb; na coke)
Gebruiken die mensen een benzo dan functioneel, of recreatief?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."