Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Wat is voor jou de meest recreatieve benzo? (Poll) Ik heb zowat iedere benzodiazepine gebruikt die ik kon verkrijgen. Ik gebruik ze zowel tegen GAD, PTSD als recreatief. Persoonlijk hou ik van euphorisch sederende benzodiazepines die me "lam leggen". Welke benzo's vinden jullie het meest recreatieve waarde hebben en waarom?"
"Ik heb reeds enkele keren Alprazolam (Xanax) geprobeerd en ik snap niet waarom dit de meest (recreatief) gebruikte benzo is? Ik voel er namelijk helemaal niets van. Ik probeerde eerder: EG Diazepam 10mg, EG Alprazolam 1mg, EG Lorazepam 1mg, EG Lormetazepam 2mg. waarvan enkel de Diazepam me in een roes brengt en Lormetazepam me aan het slapen helpt. (Alprazolam en Lorazepam doen me niets.) Iemand ervaring hiermee?"
"Welke generieke 'merk(loze)' geneesmiddelen hebben een mindere werkzaamheid tegenover de merk variant? Ik las bijvoorbeeld dat de medicijnen Diazepam (Valium by Roche) Lorazepam (Ativan by Pfizer) Lormetazepam (Noctamid by Bayer) Alprazolam (Xanax by Pfizer) van het merk Sandoz® minder effectief zouden zijn dan pakweg de medicijnen van Roche, Pfizer, Bayer en zelfs EG en dergelijke. Iemand die hier ervaring mee heeft? Mijn ervaring is dat de Diazepam van het merk 'Zepam' (verkrijgbaar in Thailand), langs geen kanten werkt. (Maar Thailand is België/Nederland natuurlijk niet.)"
"Beste mevrouw Plop, Naar aanleiding van berichten die ik las op het forum omtrend verschil in sterkte per merk en van het feit dat Diazepam van het merk ZepamĀ®, die redelijk kostelijk was in een van de beste en duurdere hospitals van Thailand, bij mij totaal niet aanslaat, wat op zijn zachtst gezegd niet normaal is voor een hospital met zo'n reputatie, had ik toch graag even nagekeken of er toevallig andere leden hier een mening over- of ervaring mee hebben. (Want daar dient een forum toch voor, niet?) Ik heb uiteraard eerst Google geraadpleegd en even rondgeneusd op het forum. Vandaar dat ik erachter kwam dat benzodiazepines van het merk SandozĀ® voor sommige mensen minder effectief zijn dan andere generieke medicijnen en had gewoon graag even nagekeken of er andere leden hier ook ervaring mee hebben en had graag hun mening gehoord hieromtrent, aangezien per individu het ene merk al beter aanslaat dan het ander, wat voor mij toch nog deels een raadsel blijft. Sorry voor het ongemak Met vriendelijke groet, Raf"
"Na talloze apotheek bezoeken in Bangkok, die (zonder voorschrift) (niet werkende) Diazepam aanbieden, uiteindelijk een van werelds betere hospitals, het beste hospital van Thailand, namelijk 'Bumrungrad Hospital' binnengewandeld. 10mg tabletten hadden ze niet, dus een hoop tabletten van 5mg Diazepam (merk: Zepam) meegekregen. Na inname van de eerste 2 tabletten kreeg ik een licht Diazepam gevoel. Alle andere keren dat ik er nam, voelde ik er helemaal niets van. Iemand ervaring hiermee? (In Phuket weet ik 1 apotheek zijn die ze per stuk verkoopt en die werken gewoon wel.) Toch een vreemde bedoening voor een van de beste hospitals ter wereld."