Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is voor jou de meest recreatieve benzo?

Wat is voor jou de meest recreatieve benzo?

34 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
FredKroket zei:
Benzodiazepinen recreatief gebruiken is het begin van het einde.
Klik om te vergroten...

Ze functioneel gebruiken is ook gevaarlijk. Probleem zit ‘m volgens mij vooral in de de frequentie van gebruik. Maar wel met je eens dat benzo’s gaan gebruiken omdat het lekker zou zijn misschien nog net even meer een slippery slope is dan (sporadisch) na een stim ofzo.
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als antwoord op de originele post: zelf vind ik geen enkele benzo recreatief. Ik gebruik het tegen paniek aanvallen of onophoudelijk 'doordraaien' van heftige gedachten/gevoelens als het de gevaarlijke kant op gaat.
Als je echt recreatief wil gebruiken, laat dan sowieso de Z-medicatie (zopiclon, zolpidem) links liggen.
Ga dan voor (een normale dosis, 0,5 bijv.) Alprazolam. Berg de rest goed op ivm vergeetachtigheid over het innemen en de welbekende delusion of sobriety.

Wil nog even toevoegen dat benzo's niet recreatief zijn. Functioneel zijn ze wel. Neem zo min mogelijk. En met de kortwerkende varianten (Xanax/Alprazolam bijv.) bouw je sneller verslaving op. Wellicht handig om te weten.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Roze Olifant zei:
Ze functioneel gebruiken is ook gevaarlijk. Probleem zit ‘m volgens mij vooral in de de frequentie van gebruik. Maar wel met je eens dat benzo’s gaan gebruiken omdat het lekker zou zijn misschien nog net even meer een slippery slope is dan (sporadisch) na een stim ofzo.
Klik om te vergroten...
Ja dan dient het iig nog een doel. Niet alleen voor de high.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Cardboard zei:
Wil nog even toevoegen dat benzo's niet recreatief zijn. Functioneel zijn ze wel. Neem zo min mogelijk. En met de kortwerkende varianten (Xanax/Alprazolam bijv.) bouw je sneller verslaving op. Wellicht handig om te weten.
Klik om te vergroten...

Benzo’s kunnen voor een bepaalde groep mensen wel recreatief zijn. Het ‘recreatieve’ zit hem in het wegvallen van de angst, en het zijn dan ook vooral angstig aangelegde mensen die dit recreatieve effect merken. Je kunt je voorstellen dat als je baseline altijd een bepaalde mate van angst/gespannenheid kent, het een enorm opluchtende (en daarmee verslavende) en misschien zelfs euforische werking heeft als dit ineens weg is.
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#5
Roze Olifant zei:
Benzo’s kunnen voor een bepaalde groep mensen wel recreatief zijn. Het ‘recreatieve’ zit hem in het wegvallen van de angst, en het zijn dan ook vooral angstig aangelegde mensen die dit recreatieve effect merken. Je kunt je voorstellen dat als je baseline altijd een bepaalde mate van angst/gespannenheid kent, dat het een enorm opluchtende (en daarmee verslavende) werking heeft als dit ineens weg is.
Klik om te vergroten...
Dit kan ik enigszins beamen, gezien ik ze voornamelijk om deze redenen gebruik (angsten) naast slaapproblemen (dan neem ik een andere soort), in de zin dat ik de opluchting herken inderdaad.

Echte euforie daarentegen blijft bij mij wel uit. Tenzij hiermee bedoeld wordt dat het weer lukt om normale dagelijkse dingen te ondernemen, zoals de straat op gaan en zulks.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Cardboard zei:
Als antwoord op de originele post: zelf vind ik geen enkele benzo recreatief. Ik gebruik het tegen paniek aanvallen of onophoudelijk 'doordraaien' van heftige gedachten/gevoelens als het de gevaarlijke kant op gaat.
Als je echt recreatief wil gebruiken, laat dan sowieso de Z-medicatie (zopiclon, zolpidem) links liggen.
Ga dan voor (een normale dosis, 0,5 bijv.) Alprazolam. Berg de rest goed op ivm vergeetachtigheid over het innemen en de welbekende delusion of sobriety.

Wil nog even toevoegen dat benzo's niet recreatief zijn. Functioneel zijn ze wel. Neem zo min mogelijk. En met de kortwerkende varianten (Xanax/Alprazolam bijv.) bouw je sneller verslaving op. Wellicht handig om te weten.
Klik om te vergroten...
Even een vraagje;
Wanneer iemand benzo's neemt na een binge sessie omdat ze ervaren wat in het vet gedrukt geschreven staat (vb; na coke)
Gebruiken die mensen een benzo dan functioneel, of recreatief?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Cardboard zei:
Dit kan ik enigszins beamen, gezien ik ze voornamelijk om deze redenen gebruik (angsten) naast slaapproblemen (dan neem ik een andere soort), in de zin dat ik de opluchting herken inderdaad.

Echte euforie daarentegen blijft bij mij wel uit. Tenzij hiermee bedoeld wordt dat het weer lukt om normale dagelijkse dingen te ondernemen, zoals de straat op gaan en zulks.
Klik om te vergroten...

Geen echte euforie zoals bij MDMA en trippers voorkomt, maar een soort onverschilligheid/onbevangenheid. Ik ben zelf ook wel in een bepaalde mate angstig in aanleg (angststoornissen in het gezin/de familie, zelf niet gediagnosticeerd maar zit er met vlagen wel dicht bij in de buurt). Ik herken geen pure, oprechte euforie van benzo’s, ik gebruik ze alleen zo nu en dan functioneel (meestal na LSD of iets anders stimulerends), nooit echt voor de lol. Maar jaren geleden wilde ik - ook door onwetendheid - nog wel eens wat hogere doseringen nemen dan die nodig waren voor het doel wat ik zoek (mijn doel is namelijk doodgewoon: slapen). Dit is inmiddels lang geleden, maar ik herinner me wel de kortdurende ontremming in hoe ik me gedroeg en dingen die ik zei, voordat ik in slaap donderde. Dat duurde dus nooit lang vanwege het uiteindelijk te sederende effect, maar ik kon echt wel dingen zeggen dan die ik normaal niet zo snel zou zeggen, niks extreems hoor, maar beetje vergelijkbaar met aangeschoten zijn van alcohol. (Alleen dan meer geheugenverlies achteraf, ik moest dan later terugscrollen om te zien wat ik getypt had.) Moet wel toevoegen dat ik dan vaak een tijdje wakker was op stims of een tripmiddel.

En tegenwoordig maak ik dat dus eigenlijk nooit meer mee omdat ik aanvoel wat ik nodig heb, maar precies van dat effect wat ik hierboven beschrijf kan ik me heel goed voorstellen dat het recreatief kan worden ervaren, zeker door de meer (sociaal) angstigen. Alleen vind ik het zelf echt te kortdurend - en daarbij veel te gevaarlijk verslavend - om het voor dat doel in te zetten.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik gebruik flunitrazepam nu voor de 2e keer tijdelijk op voorschrift, vanwege ernstige slaapproblemen, zelfs op m'n voorgeschreven dosis van 1mg is het echt wel euforisch en totaal niet te vergelijken met alle andere benzodiazepinen die ik op voorschrift gehad heb (oxazepam, temazepam en lorazepam, waarvan lorazepam nog wel het meest in de buurt kwam qua effect). Zeker als ik flunitrazepam genomen heb en dan samen slaap met m'n beste vriend is de euforie heel merkbaar. Het voelt dan haast als GHB met een beetje MDMA of zo. In m'n eentje ervaar ik het niet zó euforisch hoor, maar alsnog wel euforisch genoeg om erover te zeggen dat het maar beter is dat ik het op voorschrift heb en er zelf niet makkelijk aan kan komen.

Maar ja, zoals al eerder benoemd is: benzodiazepinen recreatief beginnen te gebruiken is echt het begin van het einde. Ik heb letterlijk nog nooit een batch rc-benzodiazepinen ingeslagen en dat opgemaakt, zonder dat er uiteindelijk echt iets extreem naars gebeurd was als alles eenmaal op was. 3 van de 3 keren dat ik rc-benzodiazepinen heb ingeslagen heb ik uiteindelijk aardig overgedoseerd en heeft mijn leven hele nare twists gekend, waarvan 1 zo'n twist was dat ik tijdens een benzodiazepine-overdosis had besloten dat ik zelfmoord wilde plegen en toen 8mg flunitrazolam heb weggewerkt, gevolgd door heel veel andere (totaal willekeurige) drugs, terwijl ik dit nuchter helemaal niet gepland had te doen. Het was een drugs-geïnduceerde zelfmoordpoging.

Het begint altijd heel erg leuk en heb ook echt wel hele leuke avonden doorgebracht aan de benzodiazepinen, maar recreatief gebruik krijgt al met al toch wel echt een 0/10 van mij. Misschien ben ik wel gewoon echt uitzonderlijk slecht in omgaan met recreatief benzodiazepinegebruik, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#9
CuriousExplorer zei:
Even een vraagje;
Wanneer iemand benzo's neemt na een binge sessie omdat ze ervaren wat in het vet gedrukt geschreven staat (vb; na coke)
Gebruiken die mensen een benzo dan functioneel, of recreatief?
Klik om te vergroten...
Dat zie ik als grotendeels functioneel, alleen niet heel verantwoord. Neem dan liever een jointje in zulke gevallen - ook niet goed, al denk ik wel dat dit minder kwaad kan.
Het ligt er wel aan hoe vaak iemand na stimgebruik aan de benzo's gaat - maar zelf zou ik ze zoveel mogelijk bewaren waar ze echt voor bedoelt zijn.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#10
Roze Olifant zei:
Benzo’s kunnen voor een bepaalde groep mensen wel recreatief zijn. Het ‘recreatieve’ zit hem in het wegvallen van de angst, en het zijn dan ook vooral angstig aangelegde mensen die dit recreatieve effect merken. Je kunt je voorstellen dat als je baseline altijd een bepaalde mate van angst/gespannenheid kent, het een enorm opluchtende (en daarmee verslavende)
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens. Ik ben dus zo'n iemand wat jij hier beschrijft. Ik vind ze wel recreatief te gebruiken, alleen moet je je wel erg goed inlezen en niet onderschatten of roekeloos zijn ermee.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#11
Cardboard zei:
Dat zie ik als grotendeels functioneel, alleen niet heel verantwoord. Neem dan liever een jointje in zulke gevallen - ook niet goed, al denk ik wel dat dit minder kwaad kan.
Het ligt er wel aan hoe vaak iemand na stimgebruik aan de benzo's gaat - maar zelf zou ik ze zoveel mogelijk bewaren waar ze echt voor bedoelt zijn.
Klik om te vergroten...
Cannabis kan de paniekerigheid juist veel erger maken, vooral als de paniek tot stand gekomen is door/onder invloed van een stimulant. Ik zou dat echt alleen doen als je de ervaring hebt dat dat het grootste deel van de tijd effectief gebleken is in het reduceren van je angst, anders zou ik wel voor een benzodiazepine gaan, als je echt per se een andere drug wil gebruiken om van je paniek af te komen, maar ben het wel met je eens dat cannabis de veiligere optie is qua fysieke schadelijkheid, zeker omdat overdoseren makkelijk gebeurt als het gecombineerd wordt met een kortwerkende stimulant en je ook nog door de paniek minder goed kan beoordelen welke, zo laag mogelijke, dosis van een benzodiazepine al genoeg is om de paniekaanval te stoppen.

Zelf zou ik in ieder geval nooit een jointje opsteken in zo'n situatie, want van cannabis alleen al word ik heel erg vaak mild tot extreem paniekerig. 't Is zeker niet voor iedereen weggelegd.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Geen, benzo's zijn vo mij ni recreatief, maar om te slapen/ontspannen vóór het slapen, waarvoor bedoeld.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Dunne zei:
Van boven aangevinkte zijn de enige waar ik ervaring mee heb.
-Temazepam op recept ban de huisarts, bij normale 10mg niet echt recreatief maar werkt voor mij perfect! Neem ik een hogere dosering, 20+mg dan is het redelijk recreatief. Maar ik houd het 99% van de tijd op af en toe 10 mg.
-Diazepam paar x geprobeerd (zonder recept gekregen), erg fijn, duurt wel wat lang en maakt me suf de volgende dag. Geen “kattenpis” die Dia.
-Alprazolam/Xanax ook via via verkregen en vroeger redelijk wat ervaring mee. Werkt goed, vooral tegen stress/angst.
-Dormicum (Midazolam) weet ik niet meer want dat was meermaals in het ziekenhuis tijdens een roesje voor onderzoeken, operaties/zetten van breuken of uit de kom dingen door ongelukjes. Niks van gemerkt maar werkt top.

—Lorazepam en Oxazepam nooit geprobeerd maar wil het wel eens proberen mocht het “in mijn schoot geworpen worden.

Wat is het PRECIEZE verschil in werking/effect, werkingsduur en halfwaardetijd tussen Temazepam en Oxazepam?

Volgens de bijsluiters van beiden hebben ze beiden een halfwaardetijd van 10 tot 40 uur. Toch staat er bij Temazepam dat je na 8 uren (tot 20mg eenmalig) weer mag autorijden. Zowel de bijsluiter, huisarts als internet zegt dat. (Wat dus NIET klopt heb ik geleerd van @Neo-Shulginist )
Bij Oxazepam staat bij eenmalig 16 uur niet rijden en bij regelmatig gebruik 24 uur niet.

Waar baseren ze dat op als eiden dezelfde halfwaarde tijd hebben?
Bedankt!
Klik om te vergroten...
Zanza zei:
Bekijk bijlage 47758

Dit kan enige opheldering geven.

Edit: temazepam bereikt eerder de piekwaarde en werkt sneller uit. De halfwaardetijd is ongeveer gelijk, maar speelt minder een rol, omdat de eliminatiefase van temazepam eerder bereikt wordt.
Klik om te vergroten...

Ik weet niet wat het PRECIEZE verschil is in temazepam en oxazepam. Wat zou kunnen meespelen is bijvoorbeeld nuanceverschillen in het effect. Zo verslapt temazepam de spieren, terwijl oxazepam dat veel minder doet. Daarom zou je dus kunnen veronderstellen dat temazepam gevaarlijker is in het verkeer dan oxazepam.

Bij mij is ook niet bekend hoe de fabrikant tot een advies van 8 uur of 16 uur niet rijden komt. Ik kan me voorstellen dat de fabrikant onderzoek heeft laten doen naar de rijvaardigheid. Dan wordt er een bepaalde indicator gebruikt (zoals responstijd en/of de hoeveelheid slingerbewegingen), die dan binnen bepaalde 'veilige' grenzen moet blijven. Het Europese kennisinstituut EMCDDA heeft wel eens een tabel gemaakt met daarin het relatieve verkeersrisico van verschillende middelen. Helaas staat daar temazepam alleen niet tussen.

Schermafbeelding 2022-12-12 om 10.43.04.png
https://www.emcdda.europa.eu/system/files/publications/743/TDXA12006ENN_402402.pdf

Wat ook zou kunnen meespelen is bijvoorbeeld nuanceverschillen in het effect. Zo verslapt temazepam de spieren, terwijl oxazepam dat veel minder doet. Daarom zou je dus kunnen veronderstellen dat temazepam gevaarlijker is in het verkeer dan oxazepam. Aangezien temazepam ook sterker is dan oxazepam (20 keer diazepam equivalent, versus 30), zou dat sowieso wel mijn conclusie zijn: dat temazepam waarschijnlijk gevaarlijker is in het verkeer.

Wettelijke limiet

Een andere aanvliegroute kan zijn dat er gekeken wordt naar de wettelijk vastgestelde grenswaarde voor benzodiazepinen in het bloed. In dit geval is dat bij zowel oxazepam als temazepam 200ng/ml. Dan kun je even een grafiekje erbij pakken uit een wetenschappelijk onderzoek naar de farmacokinetiek van oxazepam en/of temazepam. Dan kun je aflezen hoe lang het duurt voordat je onder de grenswaarde uitkomt. In dit geval lijkt het er wel op dat die grenswaarde en 16 uur wachten best goed overeenkomen met oxazepam.

Schermafbeelding 2022-12-12 om 10.52.51.png

The concentration of oxazepam and oxazepam glucuronide in oral fluid, blood and serum after controlled administration of 15 and 30 mg oxazepam - PMC

To measure and compare the concentration–time profiles of oxazepam and oxazepam glucuronide in blood, serum and oral fluid within the scope of roadside testing. Biological samples were collected from eight male subjects after ingestion of 15 or 30 ...
www.ncbi.nlm.nih.gov www.ncbi.nlm.nih.gov

Superveilig advies

Het advies wat ik geef (vijf keer een halfwaardetijd wachten totdat je weer rijdt) houdt geen rekening met verschillen in effect van middelen. Het is gewoon een simpele en makkelijk te onthouden vuistregel. Na vijf halfwaardetijden mag je aannemen dat de benzo niet meer in je bloed zit. Het is daarmee een relatief veilige aanname. Je zou wat meer de grens kunnen gaan opzoeken op dokteradvies, maar dan ben je dus wel de grens aan het opzoeken.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Neo-Shulginist zei:
Dan kun je even een grafiekje erbij pakken uit een wetenschappelijk onderzoek naar de farmacokinetiek van oxazepam en/of temazepam. Dan kun je aflezen hoe lang het duurt voordat je onder de grenswaarde uitkomt.
Klik om te vergroten...
Dit is vergelijkbaar met het verhaal van absorptiefase-distrubutiefase-eliminafiefase? Waarin die bepaalde grenswaarde de eliminatiefase is? Wellicht niet letterlijk naast elkaar te leggen, maar wel qua hoe een benzo door het lichaam verwerkt wordt en daarmee bepalend is voor in hoeverre er voorschriften t.a.v. bijv. rijvaardigheid worden gegeven.
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zweevteev zei:
Cannabis kan de paniekerigheid juist veel erger maken, vooral als de paniek tot stand gekomen is door/onder invloed van een stimulant. Ik zou dat echt alleen doen als je de ervaring hebt dat dat het grootste deel van de tijd effectief gebleken is in het reduceren van je angst, anders zou ik wel voor een benzodiazepine gaan, als je echt per se een andere drug wil gebruiken om van je paniek af te komen, maar ben het wel met je eens dat cannabis de veiligere optie is qua fysieke schadelijkheid
Klik om te vergroten...

Goed punt, het werkt zeker niet voor iedereen en kan, zoals je zegt, de paniek juist erger maken. Zelf heb ik één keer (van de vele keren) meegemaakt dat het niet goed viel, dus voorzichtig zijn is ook voor mensen met grotendeels positieve ervaringen evengoed belangrijk.

Maar inderdaad doelde ik, qua veiligheid, vooral op het fysieke aspect.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Neo-Shulginist zei:
Ik weet niet wat het PRECIEZE verschil is in temazepam en oxazepam. Wat zou kunnen meespelen is bijvoorbeeld nuanceverschillen in het effect. Zo verslapt temazepam de spieren, terwijl oxazepam dat veel minder doet. Daarom zou je dus kunnen veronderstellen dat temazepam gevaarlijker is in het verkeer dan oxazepam.

Bij mij is ook niet bekend hoe de fabrikant tot een advies van 8 uur of 16 uur niet rijden komt. Ik kan me voorstellen dat de fabrikant onderzoek heeft laten doen naar de rijvaardigheid. Dan wordt er een bepaalde indicator gebruikt (zoals responstijd en/of de hoeveelheid slingerbewegingen), die dan binnen bepaalde 'veilige' grenzen moet blijven. Het Europese kennisinstituut EMCDDA heeft wel eens een tabel gemaakt met daarin het relatieve verkeersrisico van verschillende middelen. Helaas staat daar temazepam alleen niet tussen.

Bekijk bijlage 47795
Klik om te vergroten...

Deze beantwoord ik later ff alls ik meer tijd heb. , 👍👍
Neo-Shulginist zei:
https://www.emcdda.europa.eu/system/files/publications/743/TDXA12006ENN_402402.pdf

Wat ook zou kunnen meespelen is bijvoorbeeld nuanceverschillen in het effect. Zo verslapt temazepam de spieren, terwijl oxazepam dat veel minder doet. Daarom zou je dus kunnen veronderstellen dat temazepam gevaarlijker is in het verkeer dan oxazepam. Aangezien temazepam ook sterker is dan oxazepam (20 keer diazepam equivalent, versus 30), zou dat sowieso wel mijn conclusie zijn: dat temazepam waarschijnlijk gevaarlijker is in het verkeer.

Wettelijke limiet

Een andere aanvliegroute kan zijn dat er gekeken wordt naar de wettelijk vastgestelde grenswaarde voor benzodiazepinen in het bloed. In dit geval is dat bij zowel oxazepam als temazepam 200ng/ml. Dan kun je even een grafiekje erbij pakken uit een wetenschappelijk onderzoek naar de farmacokinetiek van oxazepam en/of temazepam. Dan kun je aflezen hoe lang het duurt voordat je onder de grenswaarde uitkomt. In dit geval lijkt het er wel op dat die grenswaarde en 16 uur wachten best goed overeenkomen met oxazepam.

Bekijk bijlage 47796

Superveilig advies

Het advies wat ik geef (vijf keer een halfwaardetijd wachten totdat je weer rijdt) houdt geen rekening met verschillen in effect van middelen. Het is gewoon een simpele en makkelijk te onthouden vuistregel. Na vijf halfwaardetijden mag je aannemen dat de benzo niet meer in je bloed zit. Het is daarmee een relatief veilige aanname. Je zou wat meer de grens kunnen gaan opzoeken op dokteradvies, maar dan ben je dus wel de grens aan het opzoeken.
Klik om te vergroten...
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zanza zei:
Dit is vergelijkbaar met het verhaal van absorptiefase-distrubutiefase-eliminafiefase? Waarin die bepaalde grenswaarde de eliminatiefase is? Wellicht niet letterlijk naast elkaar te leggen, maar wel qua hoe een benzo door het lichaam verwerkt wordt en daarmee bepalend is voor in hoeverre er voorschriften t.a.v. bijv. rijvaardigheid worden gegeven.
Klik om te vergroten...
Ja farmacokinetiek gaat over hoe een stof door het lichaam heen reist. Dus inderdaad van inname en opname naar verspreiding naar uitscheiding :wink:

www.farmacotherapeutischkompas.nl

Farmacokinetiek

Farmacokinetiek
www.farmacotherapeutischkompas.nl www.farmacotherapeutischkompas.nl
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#18
Geen van bovenstaande namelijk flunitrazolam, werkt kort maar prettig met euforisch randje
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#19
Benzos zijn niet bedoeld om recreatief te gebruiken. Je kan op zeer korte tijd fysiek en mentaal verslaafd geraken met problemen zoals goudvisgeheugen en seizures.

Echt niet iets om licht te nemen en voor de lol te misbruiken.

Maar goed.



Naar eigen ervaring:

  1. Clonazolam
  2. Alprazolam
  3. Norflurazepam

Alprazolam
  • Behoorlijk recreatief
  • Semi euforisch
  • 2mg is fijn maar port je soms onbedoeld in slaap

Bromazolam
  • Niet recreatief
  • Pure doorslaper

Clonazepam
  • Niet recreatief
  • Geen euforie

Clonazolam (pas op!)
  • Super recreatief
  • Enorm euforisch

Diazepam
  • Niet recreatief
  • Voel amper effect

Etizolam
  • Niet recreatief
  • Eerder een goeie inslaper en anxiolysis

Flubrotizolam
  • Deed niet veel dus niet deze

Flurazepam
  • Niet recreatief
  • Geen euforie
  • Slaapbenzo

Flualprazolam (pas op!)
  • Semi recreatief op lage dosis
  • Beste knock out slaap benzo

Flubrazepam
  • Niet recreatief
  • Langwerkend maar te subtiel voor euforie

Flunitrazolam (pas op!)
  • Gevaarlijke benzo vanaf 0.5mg door enorm verhoogde kans op seizures maar is toch noch recreatief noch euforisch.

Lorazepam
  • Semi Recreatief
  • Lichte euforie

Lormetazepam
  • Licht recreatief
  • Licht euforisch

Pyrazolam
  • Semi recreatief
  • Best euforisch
  • Beste angstremmer

Norfluazepam
  • Semi recreatief
  • Semi euforisch door lange werkingsduur en geen crash
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zanza zei:
Bekijk bijlage 47758

Dit kan enige opheldering geven.

Edit: temazepam bereikt eerder de piekwaarde en werkt sneller uit. De halfwaardetijd is ongeveer gelijk, maar speelt minder een rol, omdat de eliminatiefase van temazepam eerder bereikt wordt.
Klik om te vergroten...

Bedankt!
Alleen als je het schema bekijkt is het enige verschil tussen Oxazepam en Temazepam dat Tema veel sneller piekt.
Ik weet niet wat lipofiliteit is. Bij Oxa staat daar wel een getal en bij Tema niet.
Plus dat dit denk ik gebaseerd is op verschillen met Diazepam en dat was mijn vraag niet.
🙏🏼

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."