Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRitalin hartkloppingen

Ritalin hartkloppingen

10 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#1
Volledig normaal. Je bloeddruk en hartslag verhoogt wat bij stimulantgebruik. Je hebt deze niet op recept zo te lezen dus ga ze ook niet misbruiken. Je wil jezelf niet in de problemen brengen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vind 25 mg (instant release?) ook een pittig hoge dosering zonder diagnose of tolerantie, om te studeren. Je bent ook niet groot of zwaar. Methylfenidaat heeft forse lichamelijke bijwerkingen die meer op de voorgrond gaan treden naarmate de dosering toeneemt. Hoge hartslag/hartkloppingen is er dus één van. Een gebruikelijke startdosis voor studie (zeker zonder recept) lijkt me eerder 10 mg, als het om de kortwerkende versie gaat. Van 25 mg in één keer zou ik ook helemaal gejaagd en naar worden, en ben behoorlijk bekend met het middel.

Fysieke (of mentale) bijwerkingen en ongemakken zijn bij de meeste stimulanten het meest voelbaar in de comedown-fase, dat is normaal.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Roze Olifant zei:
Een gebruikelijke startdosis voor studie (zeker zonder recept) lijkt me eerder 10 mg, als het om de kortwerkende versie gaat.
Klik om te vergroten...
10 mg is relatief laag maar er is een reden dat de instant release tabletten vaak in deze dosering voorkomen omdat het wordt gebruikt voor focus en motivatie, niet om lekker hard op te partyen. Zoals Roze Olifant ook al aangeeft heeft methylfenidaat forse lichamelijke bijwerkingen.

Ik heb er een verleden van misbruik van (door eigen schuld) en slikte 6 van die rakkers per keer in. Je wordt echt lichamelijk ziek van dat spul als je er teveel van neemt. Maar op lage dosering is het de beste focus drug die ik ooit heb gebruikt.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb hartkloppingen gehad, irregulaire pols en enorme duizeligen van Ritalin. Het kan vast geen kwaad; wellicht is het meer dat jij je er vooral druk om maakt. Dat kan deze klachten verergeren.

Daarnaast is 25mg nogal een hoge dosering..

Je komt hier wel doorheen.
M
MarkieeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik zelf heb 3 jaar lang methylfenidaat dagelijks gebruikt op een dosering van 72 mg. Sinds een tijdje mee gestopt vanwege gevaarlijk hoge bloeddruk. Koop online voor €30 een bloeddrukmeter en meet na gebruik en in rust je bloeddruk. Is die te hoog, contacteer alsjeblieft een arts. Ik heb er te lang mee doorgelopen en heb mijn vaten beschadigd.
Dit was dan wel op recept uitgeschreven
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Mijn ervaring met Ritalin is ook hartkloppingen/druk op de borst en moe.

Het was voorgeschreven psychiater zei 3 per dag en dan beginnen met halfjes. Maar na een test periode van 2 weken ofzo had ik besloten om het niet meer te gebruiken want voelde me er niet goed bij en teveel "drugssfeertje" eromheen.
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ritalin is een erg opgefokt middel en hartkloppingen horen er bij i.m.o. Welk merk heb je? Heb je er veel caffeine bij genomen?
De dosering is veelste hoog voor het doeleinde waarvoor jij het gebruikt. Tenzij je langwerkende hebt met vertraagde afgifte.
N
NickjeeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Verhoogde hartslag is heel normaal. Gebruik zelf 15-20mg maar in 2 delen (10 ochtend, 5-10 in de middag), op recept, is voor mij al genoeg voor merkbaar focus en lichte stimulatie, en soms ook merkbaar hogere hartslag. Meer dan 2 koffie erbij in de ochtend en ik wordt te "gejaagd", hartslag verder omhoog.
G
Gg.62Lid
01-01-2024, 00:00
#9
(Hallo ik ben en man en heb een lengte van 170 cm en weeg 69 kg ik doe twee keer per week boksen en ging tot 2-3 weken terug bijna elke dag gewichtheffen.)

Ik heb gister en vandaag Ritalin (niet op recept) genomen beiden 25 mg. Voor te studeren. Ik had na de mogelijke bijwerkingen en gevaren gekeken. 4/5 uur na dat het begon in te kicken. Merkte ik dat ik me hartslag licht in me keel voelde doet geen pijn . Als ik me hartslag via me pols voel dan is regelmatig. Kan het dan hartkloppingen zijn of komt het door dat ik er nu ook op let dat ik mijn hartslag voel of kan het te maken hebben met de comedown?
En als ik ergens anders mee bezig ben dan voel ik mijn hartslag weer niet in mijn keel.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Een verhoogde hartslag hoort bij stimulantengebruik. Wat is precies je zorg of vraag?
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#11
Is normaal.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."