#1
Je kan 9-me-bc gebruiken om je tolerantie te resetten als je een paar dagen vrij bent. BLIJF UIT DE ZON ALS JE 9-me-bc gebruikt!
Hoi,
Eerst even dit, je krijgt het dus op voorschrift vd arts, kan je dat dan niet eerst met hem/haar bespreken?
Ik gebruik zelf Rilatine modified release, is de langwerkende variant. Waar de normale/kortwerkende variant ca 4u werkt, ligt dit bij de langwerkende variant tussen 10-12u.
Mag ik vragen waaraan je merkt dat het volgens jou niet meer genoeg werkt?Echter merk ik dat 80 mg niet meer volstaat..
Wat heb jij een goeie nickname bedacht! đđđđDit. Toen ik nog aan de Medikinet zat deed ik 2x 40mg. Eentje in de ochtend en eentje na de lunch. Dat hield me wel even bezig.
Wat heb jij een goeie nickname bedacht! đđđđ
Brad Pittig! đ
Dit dus, het wordt eerder een lichaamseigen gevoel. Het stim-gevoel, dat eerst nog duidelijk aanwezig is, verdwijnt meer n meer, maar de focus moet je duidelijk elders leggen, nl dat het de kwaliteit v je dagdagelijkse leven (werk, school, organisatie,...) verbeterd. Maar er zijn er genoeg, die het licht pep effect willen behouden n dat als leidraad nemen of het middel nog voldoende werkt of niet...wrong. Verklaard ook de vraagstelling v TS, snuiven doe je vr intenser, vaak kortwerkender effect, ben je totaal verkeerd met dit medicijn bezig.Mag ik vragen waaraan je merkt dat het volgens jou niet meer genoeg werkt?
Ik slik het sinds kort en mij is verteld dat je op den duur niet meer merkt dat je medicatie slikt maar het wel werkt. Ik bedoel, je merkt na een poos niks meer van bv klam zijn, extra actief, kleine headbuzz etc maar het zou nog wel zijn werk moeten doen waar het voor bedoeld is.
Althans, dat is mij wijs gemaakt door de GGZ.. đ
Dit dus, het wordt eerder een lichaamseigen gevoel. Het stim-gevoel, dat eerst nog duidelijk aanwezig is, verdwijnt meer n meer, maar de focus moet je duidelijk elders leggen, nl dat het de kwaliteit v je dagdagelijkse leven (werk, school, organisatie,...) verbeterd. Maar er zijn er genoeg, die het licht pep effect willen behouden n dat als leidraad nemen of het middel nog voldoende werkt of niet...wrong. Verklaard ook de vraagstelling v TS, snuiven doe je vr intenser, vaak kortwerkender effect, ben je totaal verkeerd met dit medicijn bezig.
Dan slik je teveel. 80 mg is echt wel een forse dosis, je tolerantie is duidelijk te hoog.Echter merk ik dat 80 mg niet meer volstaat
Dan slik je teveel. 80 mg is echt wel een forse dosis, je tolerantie is duidelijk te hoog.
Daarbij is het een medicijn dat zijn functie een beetje verliest als je het snuift omdat het dan heel snel opkomt en heel snel weggaat, met hoge pieken. En het is nou juist de bedoeling dat het een mellow en zachte roes geeft.
Heb ooit gelezen dat methylfenidaat mits goed gemonitord in theorie kan worden voorgeschreven tot max 2 mg/kg lichaamsgewicht. Ik vind dat echt zó bizar, je zou mij onopvallend in de gemiddelde schutting kunnen verwerken zo strak als een plank dat ik zou zijn van die dosering, en ik wil niet eens weten hoe ik me fysiek zou voelen. Ik weeg ongeveer 60 kg, 120 mg speed, a lå (al is dat al verrr voorbij functioneel), 120 mg methylfenidaat no thank you, haha. Zijn natuurlijk extremen⊠en ieder lichaam werkt anders⊠maar toch!
Methylfenidaat is goed in wat het moet doen, mits je de juiste balans kunt vinden en buiten de lijst van bijwerkingen (en uiteraard misbruik) kunt blijven, en die lijst is helaas lang en voornaam.
Om de venijnigheid aan te geven in mijn geval bijvoorbeeld deze week: Na ruim 6 jaar een nieuwe kennismaking aangezien ik merkte adhv 4FMPH test dat een fenidaat me mits goed gebruikt echt wel het juiste kan brengen;
Drie weken prima, netjes uitstekend, precies wat ik zocht. Zoeken juiste dosis. (zat destijds, misbruik even buiten beschouwing gelaten (vandaar herkenning verloop post OP) op 3x20 mg. Kreeg last van pijn in hartstreek, klaar.
Afgelopen dinsdag, nuchter, twee bakken dikke koffie, 10mg + 2u 10mg, boem, exact zelfde pijn. Genoeg om de huisarts nerveus genoeg te laten worden en me een ECG te laten maken . Niks ad hand alles normaal inclusief bloed maar bleef drie dagen hangen. Heel specifiek alleen met MF, ik herkende het soort spanning gelijk. Meteen weer exit.
Heftig! Dat zijn zeker klachten om serieus te nemen. Dit zijn middelen die indien correct gebruikt normaal gesproken veilig zijn, maar ze komen toch met een flinke bijsluiter. Ik vind eigenlijk dat bij iedereen die stimulantmedicatie voorgeschreven krijgt preventief en met reguliere follow-up hart- en bloeddrukcontroles zouden moeten worden gedaan. In de praktijk niet consistent toegepast en wellicht ook gewoon niet haalbaar met de hoeveelheden waarmee deze medicijnen over de toonbank gaan helaas.
Verder helemaal eens met less is more.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."