#1
Je kan 9-me-bc gebruiken om je tolerantie te resetten als je een paar dagen vrij bent. BLIJF UIT DE ZON ALS JE 9-me-bc gebruikt!
Hoi,
Eerst even dit, je krijgt het dus op voorschrift vd arts, kan je dat dan niet eerst met hem/haar bespreken?
Ik gebruik zelf Rilatine modified release, is de langwerkende variant. Waar de normale/kortwerkende variant ca 4u werkt, ligt dit bij de langwerkende variant tussen 10-12u.
Mag ik vragen waaraan je merkt dat het volgens jou niet meer genoeg werkt?Echter merk ik dat 80 mg niet meer volstaat..
Dit. Toen ik nog aan de Medikinet zat deed ik 2x 40mg. Eentje in de ochtend en eentje na de lunch. Dat hield me wel even bezig.
Pillen snuif je beter niet, die bestaan voor het grootste gedeelte uit inactieve vulstof. Je snuift dan ongeveer 250mg cellulose en 10mg Ritalin. Ritalin snuiven werkt heftiger, maar ook korter dan oraal. Ik denk niet dat je er praktisch dus veel mee op schiet, bovendien zal je tolerantie alleen maar toenemen als je gaat snuiven.Hallo iedereen, ik ben nieuw op dit forum.
Ik gebruik sinds een jaar geleden rilatine om te studeren, dit is door de dokter voorgeschreven. Ik me vroeger niet laten testen op AD(H)D maar heb wel enorm zware concentratie problemen.
Ik gebruik enkel rilatine bij het studeren voor mijn examens, dit omdat ik hier niet achter sta en veel afval hierdoor.
Ik ben een student die al vanalles van drugs gedaan heeft en al vanaf de eerste keren iets te doen een hoge tolerantie heeft.
Idem met rilatine, ik neem de 10mg kortwerkende maar heb belange niet genoeg met 4 pilletjes per dag.
Ik zou meer kunnen nemen maar dat is belasender voor mijn maag, ook kom ik dan niet toe per maand.
Nu is mijn vraag of ik deze eventueel kan snuiven zodat ik 1tje harder voel. Het is namelijk niet de duurtijd dat het probleem is, maar eerder het effect ervan.
Mvg
Cleanose
Blijkbaar wordt dit binnen de GGZ gezegd, want wat @De Dunne hier schrijft krijgt veel bijval.Ik slik het sinds kort en mij is verteld dat je op den duur niet meer merkt dat je medicatie slikt maar het wel werkt. Ik bedoel, je merkt na een poos niks meer van bv klam zijn, extra actief, kleine headbuzz etc maar het zou nog wel zijn werk moeten doen waar het voor bedoeld is.
Interessante conversatie hier, ondanks de afwezigheid van de TS 😅 Ik wilde even reageren op dit:
Blijkbaar wordt dit binnen de GGZ gezegd, want wat @De Dunne hier schrijft krijgt veel bijval.
Vanuit farmacologisch perspectief heb ik hier toch wat twijfels bij. Kijk, simulanten zijn effectief voor ADHD omdat ze een stimulerende/focus verhogende werking hebben. Als je tolerantie opbouwt voor het stimulerende effect van ADHD medicatie zal de medicatie dus minder goed werken. Er is vast een tijdelijke “sweet spot” waar je niet teveel bijwerkingen hebt maar wel extra focus. Maar uiteindelijk bouw je tolerantie op (dat geldt voor alle simulanten). Langzamerhand zul je dus meer nodig hebben. Vandaar ook het fenomeen van medicatie vakanties en medicatie vrije weekenden binnen de ADHD zorg. Daarmee reset je namelijk je tolerantie.
Tuurlijk, ik snap dat de meeste artsen dit een vervelend idee vinden. Altijd-maar-meer-medicatie, daar houden artsen niet van. Maar het idee dat je levenslang (of tientallen jaren lang) stabiel kunt blijven op een bepaalde dosis ADHD medicatie is een dagdroom.
Mijn verhaal gaat natuurlijk niet op als tolerantie voor bepaalde simulanten geen ding is – so correct me if I am wrong 🙃 – maar volgens mij is het meestal wel een ding.
Edit: Oeps, heel oud topic
Wat heb jij een goeie nickname bedacht! 😂😂😂😂Dit. Toen ik nog aan de Medikinet zat deed ik 2x 40mg. Eentje in de ochtend en eentje na de lunch. Dat hield me wel even bezig.
Wat heb jij een goeie nickname bedacht! 😂😂😂😂
Brad Pittig! 👍
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."