Pillen snuif je beter niet, die bestaan voor het grootste gedeelte uit inactieve vulstof. Je snuift dan ongeveer 250mg cellulose en 10mg Ritalin. Ritalin snuiven werkt heftiger, maar ook korter dan oraal. Ik denk niet dat je er praktisch dus veel mee op schiet, bovendien zal je tolerantie alleen maar toenemen als je gaat snuiven.Hallo iedereen, ik ben nieuw op dit forum.
Ik gebruik sinds een jaar geleden rilatine om te studeren, dit is door de dokter voorgeschreven. Ik me vroeger niet laten testen op AD(H)D maar heb wel enorm zware concentratie problemen.
Ik gebruik enkel rilatine bij het studeren voor mijn examens, dit omdat ik hier niet achter sta en veel afval hierdoor.
Ik ben een student die al vanalles van drugs gedaan heeft en al vanaf de eerste keren iets te doen een hoge tolerantie heeft.
Idem met rilatine, ik neem de 10mg kortwerkende maar heb belange niet genoeg met 4 pilletjes per dag.
Ik zou meer kunnen nemen maar dat is belasender voor mijn maag, ook kom ik dan niet toe per maand.
Nu is mijn vraag of ik deze eventueel kan snuiven zodat ik 1tje harder voel. Het is namelijk niet de duurtijd dat het probleem is, maar eerder het effect ervan.
Mvg
Cleanose
Blijkbaar wordt dit binnen de GGZ gezegd, want wat @De Dunne hier schrijft krijgt veel bijval.Ik slik het sinds kort en mij is verteld dat je op den duur niet meer merkt dat je medicatie slikt maar het wel werkt. Ik bedoel, je merkt na een poos niks meer van bv klam zijn, extra actief, kleine headbuzz etc maar het zou nog wel zijn werk moeten doen waar het voor bedoeld is.
Hoi,
Eerst even dit, je krijgt het dus op voorschrift vd arts, kan je dat dan niet eerst met hem/haar bespreken?
Ik gebruik zelf Rilatine modified release, is de langwerkende variant. Waar de normale/kortwerkende variant ca 4u werkt, ligt dit bij de langwerkende variant tussen 10-12u.
Mag ik vragen waaraan je merkt dat het volgens jou niet meer genoeg werkt?Echter merk ik dat 80 mg niet meer volstaat..
Wat heb jij een goeie nickname bedacht! đđđđDit. Toen ik nog aan de Medikinet zat deed ik 2x 40mg. Eentje in de ochtend en eentje na de lunch. Dat hield me wel even bezig.
Wat heb jij een goeie nickname bedacht! đđđđ
Brad Pittig! đ
Dit dus, het wordt eerder een lichaamseigen gevoel. Het stim-gevoel, dat eerst nog duidelijk aanwezig is, verdwijnt meer n meer, maar de focus moet je duidelijk elders leggen, nl dat het de kwaliteit v je dagdagelijkse leven (werk, school, organisatie,...) verbeterd. Maar er zijn er genoeg, die het licht pep effect willen behouden n dat als leidraad nemen of het middel nog voldoende werkt of niet...wrong. Verklaard ook de vraagstelling v TS, snuiven doe je vr intenser, vaak kortwerkender effect, ben je totaal verkeerd met dit medicijn bezig.Mag ik vragen waaraan je merkt dat het volgens jou niet meer genoeg werkt?
Ik slik het sinds kort en mij is verteld dat je op den duur niet meer merkt dat je medicatie slikt maar het wel werkt. Ik bedoel, je merkt na een poos niks meer van bv klam zijn, extra actief, kleine headbuzz etc maar het zou nog wel zijn werk moeten doen waar het voor bedoeld is.
Althans, dat is mij wijs gemaakt door de GGZ.. đ
Dit dus, het wordt eerder een lichaamseigen gevoel. Het stim-gevoel, dat eerst nog duidelijk aanwezig is, verdwijnt meer n meer, maar de focus moet je duidelijk elders leggen, nl dat het de kwaliteit v je dagdagelijkse leven (werk, school, organisatie,...) verbeterd. Maar er zijn er genoeg, die het licht pep effect willen behouden n dat als leidraad nemen of het middel nog voldoende werkt of niet...wrong. Verklaard ook de vraagstelling v TS, snuiven doe je vr intenser, vaak kortwerkender effect, ben je totaal verkeerd met dit medicijn bezig.
Dan slik je teveel. 80 mg is echt wel een forse dosis, je tolerantie is duidelijk te hoog.Echter merk ik dat 80 mg niet meer volstaat
Dan slik je teveel. 80 mg is echt wel een forse dosis, je tolerantie is duidelijk te hoog.
Daarbij is het een medicijn dat zijn functie een beetje verliest als je het snuift omdat het dan heel snel opkomt en heel snel weggaat, met hoge pieken. En het is nou juist de bedoeling dat het een mellow en zachte roes geeft.
Heb ooit gelezen dat methylfenidaat mits goed gemonitord in theorie kan worden voorgeschreven tot max 2 mg/kg lichaamsgewicht. Ik vind dat echt zó bizar, je zou mij onopvallend in de gemiddelde schutting kunnen verwerken zo strak als een plank dat ik zou zijn van die dosering, en ik wil niet eens weten hoe ik me fysiek zou voelen. Ik weeg ongeveer 60 kg, 120 mg speed, a lå (al is dat al verrr voorbij functioneel), 120 mg methylfenidaat no thank you, haha. Zijn natuurlijk extremen⊠en ieder lichaam werkt anders⊠maar toch!
Interessante conversatie hier, ondanks de afwezigheid van de TS đ Ik wilde even reageren op dit:
Blijkbaar wordt dit binnen de GGZ gezegd, want wat @De Dunne hier schrijft krijgt veel bijval.
Vanuit farmacologisch perspectief heb ik hier toch wat twijfels bij. Kijk, simulanten zijn effectief voor ADHD omdat ze een stimulerende/focus verhogende werking hebben. Als je tolerantie opbouwt voor het stimulerende effect van ADHD medicatie zal de medicatie dus minder goed werken. Er is vast een tijdelijke âsweet spotâ waar je niet teveel bijwerkingen hebt maar wel extra focus. Maar uiteindelijk bouw je tolerantie op (dat geldt voor alle simulanten). Langzamerhand zul je dus meer nodig hebben. Vandaar ook het fenomeen van medicatie vakanties en medicatie vrije weekenden binnen de ADHD zorg. Daarmee reset je namelijk je tolerantie.
Tuurlijk, ik snap dat de meeste artsen dit een vervelend idee vinden. Altijd-maar-meer-medicatie, daar houden artsen niet van. Maar het idee dat je levenslang (of tientallen jaren lang) stabiel kunt blijven op een bepaalde dosis ADHD medicatie is een dagdroom.
Mijn verhaal gaat natuurlijk niet op als tolerantie voor bepaalde simulanten geen ding is â so correct me if I am wrong đ â maar volgens mij is het meestal wel een ding.
Edit: Oeps, heel oud topic
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."