Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsparacetamol en NSAID misbruik

paracetamol en NSAID misbruik

42 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vermoed dat dit echt wel gewoon placebo is, of inderdaad @OtherShore zegt, moeilijk-merkbare ongemakken, die wegvallen. Maar zowel Paracetamol of Ibru, hebben beide geen psychoactieve werking. Al pak je een overdosis.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Pas wel op met langdurig frequent Ibuprofen gebruik. Dat komt zwaar op je maag aan.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik was iemand die decennia lang geen pijnstiller nam. De pijn kon ik altijd wel uitzitten als er iets was.

Maar tijdens een stoppen met roken poging had ik pijn die mij te veel werd en kocht ik voor het eerst in mijn leven paracetamol. Fijn voor de pijn natuurlijk maar mentaal deed het me ook goed. Na een Google Search blijkt dat paracetamol ook wel eens geslikt wordt bij emotionele pijn.

Erna heb ik ibuprofen ontdekt. Nu vind ik het wel eens fijn om mijn gedachten te sluiten door een paracetamol en ibuprofen combi te nemen. In andere plekken heb ik er wel eens over gehoord dat mensen hoge ibuprofen slikte hiervoor. Verder is er een onderzoek dat bij ibuprofen gebruik dit een bijwerking was voor vrouwen maar niet bij mannen. Toch ben ik zeker weten een man.

Ik heb flink ernaar gezocht op internet en kan de reacties ook beamen. Maar op dit forum nog nooit gehoord ervan.

Iemand ervaringen? Of zitten jullie bij het kamp "dit is een placebo" waar het internet ook vol mee zit.

Om af te sluiten. Ik denk dat ik wel met pijn loop maar dat ik het niet voel. Misschien daarom dat ik me er zo fijn bij voel. Maar op andere momenten denk ik ook dat het me echt mentaal helpt. (Ook al is dit erg slecht om te doen)
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nooit iets van gemerkt. En ik gebruik veel paracetamol en ibuprofen in mijn leven helaas. Had een mooie bijkomstigheid geweest 😅

Ik heb er wel vaker over gehoord, zeker met paracetamol. Ik weet niet precies hoe dit werkt, ik lees even mee!
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#5
Spyro zei:
Nooit iets van gemerkt. En ik gebruik veel paracetamol en ibuprofen in mijn leven helaas. Had een mooie bijkomstigheid geweest 😅

Ik heb er wel vaker over gehoord, zeker met paracetamol. Ik weet niet precies hoe dit werkt, ik lees even mee!
Klik om te vergroten...
Wist je dat ibuprofen het THC effect teniet doet en dat mensen op Reddit het gebruiken bij wiet afkick verschijnselen 😂
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#6
Vandaag twee uur autistisch gestimd en lag toen erna in mijn bed. Terwijl ik niet in bed wou liggen maar ook niks meer kon doen mentaal.

Ik zag het niet meer zitten dus nam maar weer paracetamol en ibuprofen. Er stroomt weer levensenergie door mijn lichaam!

Paar maanden in 2023 had ik bijna dagelijks dosissen van 500 mg paracetamol en 200 mg ibuprofen genomen. Twee uur erna vaak nog een dosis. Dan ging het allemaal wel.

Ik heb een zomerliefde gehad die het niet kon hebben dat ik dit deed. Probeerde af te bouwen. Maar het feit dat ik nu niet op mijn bed lig maar dingen doen vind ik wel een magisch moment. Ook m'n voornemen om te minderen met roken is weg. Ook omdat met ibuprofen en/of ashwagandha gebruik het kettingrook drang er ook niet is.

Ik denk dat ik ben teruggevallen in mijn oud gebruik vanaf nu. Ik kan wel braaf gaan doen en het niet nemen en me gewoon kut voelen maar dat wil ik gewoon niet. Toen ik dit bijna elke dag nam ging het gewoon goed met me. Dat wil ik weer gaan voelen en gun ik mezelf ook, ondanks de consequenties.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nu komt mijn pijn wel weer naar boven. Daar kan ik wel wat mee!

Geleerd dat ik dan oordoppen in moet doen en lekker rusten. Is mijn autisme die dan niet in onrust of angst naar boven komt maar pijn. En pijn kan ik toevallig wel weer mee omgaan!
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ervaar als ik paracetamol en ibuprofen neem ook een soort mentale rust en ontspanning. Ik vermoed dat het toch iets te makken heeft met het minder voelen van lichamelijke ongemakken die het niveau van pijn niet halen maar die me stiekem wel dwars zitten. Kan iets met ASS/ADHD en onder- en overgevoeligheid voor prikkels te maken hebben.

Nadeel is dat ik daarom het liefst altijd een pijnstiller op heb en dat is natuurlijk niet goed, dus om die reden bewaar ik paracetamol en ibuprofen wel voor echte pijn.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Teveel paracetamol kan dodelijk zijn dus pas maar op (en het is snel teveel)

Heb daar toevallig laatst nog een heel stuk over gezien. Mocht ik het tegenkomen zal ik het delen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
N3K0 zei:
Teveel paracetamol kan dodelijk zijn dus pas maar op (en het is snel teveel)

Heb daar toevallig laatst nog een heel stuk over gezien. Mocht ik het tegenkomen zal ik het delen.
Klik om te vergroten...
Hoeveel is teveel?

Benieuwd naar dat stuk.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#11
N3K0 zei:
Teveel paracetamol kan dodelijk zijn dus pas maar op (en het is snel teveel)

Heb daar toevallig laatst nog een heel stuk over gezien. Mocht ik het tegenkomen zal ik het delen.
Klik om te vergroten...
Klopt! Farmaceutisch kompas zegt 25 gram. Maar er zijn wisselende verhalen op internet, je kunt met 10 gram paracetamol namelijk ook lever- en nierbeschadiging oplopen met een fatale afloop.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb uhm gevonden.

M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
HappyMind zei:
Klopt! Farmaceutisch kompas zegt 25 gram. Maar er zijn wisselende verhalen op internet, je kunt met 10 gram paracetamol namelijk ook lever- en nierbeschadiging oplopen met een fatale afloop.
Klik om te vergroten...
Ik ga bijna nooit hoger dan 1 gram per dag. Heel soms 2. Maar gebruik het soms wel veel dagen aaneen.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Ik ga bijna nooit hoger dan 1 gram per dag. Heel soms 2. Maar gebruik het soms wel veel dagen aaneen.
Klik om te vergroten...
Ik weet niet waar je het voor gebruikt, maar bij meer dan 15 dagen per maand kan het bijv. juist hoofdpijn veroorzaken. Farmaceutisch kompas of apotheek.nl zijn betrouwbare websites waar je het op na kunt lezen. Apotheek.nl is wat makkelijker te lezen.
L
LysergineLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Hoeveel is teveel?

Benieuwd naar dat stuk.
Klik om te vergroten...
Misschien vind je deze link interessant: klik.
Het nadeel van bovenstaand filmpje is dat ze niet vermelden dat paracetamol in veel vrij verkrijgbare middeltjes tegen bijv. verkoudheid zit wat vaak niet duidelijk is zonder de beschrijving te hebben gelezen. Een voorbeeld is Citrosan dat zowel paracetamol als vitamine C bevat. Als je je hier niet van bewust bent en gelijktijdig paracetamol neemt, kun je snel teveel innemen.

Zo uit de losse vuist dacht ik dat 3 gram paracetamol verdeeld over de dag het maximum is, maar ik meen me te herinneren dat (tijdelijk) tot 4 gram ook acceptabel is. Hoelang deze doseringen gehandhaafd kunnen worden, weet ik niet.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
HappyMind zei:
Ik weet niet waar je het voor gebruikt, maar bij meer dan 15 dagen per maand kan het bijv. juist hoofdpijn veroorzaken. Farmaceutisch kompas of apotheek.nl zijn betrouwbare websites waar je het op na kunt lezen. Apotheek.nl is wat makkelijker te lezen.
Klik om te vergroten...
Door rug- en nekpijn slaap ik geregeld ook niet echt lekker dus moet ik 's ochtends vaak bijkomen van mijn nacht. Verhoud me dan helemaal. Daarom neem ik geregeld 's ochtends 1 gram paracetamol om een beetje los te komen.

Zal zeker even onderzoek doen! Want het moet natuurlijk wel veilig zijn.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#17
N3K0 zei:
Teveel paracetamol kan dodelijk zijn dus pas maar op (en het is snel teveel)
Klik om te vergroten...
Onnodige bangmakerij dit. Je spreekt pas van een overdosis bij meer dan 150 mg paracetamol per kilo lichaamsgewicht. Als je 50 kilo weegt zou je 7,5 keer de hoogst aanbevolen dosis moeten nemen. Dat gebeurt niet zomaar even.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Door rug- en nekpijn slaap ik geregeld ook niet echt lekker dus moet ik 's ochtends vaak bijkomen van mijn nacht. Verhoud me dan helemaal. Daarom neem ik geregeld 's ochtends 1 gram paracetamol om een beetje los te komen.

Zal zeker even onderzoek doen! Want het moet natuurlijk wel veilig zijn.
Klik om te vergroten...
Als je paracetamol voor hoofdpijn gebruikt krijg je paracetamol hoofdpijn bij langdurige gebruik. Maar aangezien ik zelden hoofdpijn heb, geen paracetamol hoofdpijn gehad.

Gram paracetamol is toch prima? :) en het klinkt alsof je het niet altijd doet? En mocht je het wel doen. Ik neem aan dat als je naar de huisarts gaat en zegt dat je 1000 mg paracetamol slikt dat je dan een 👍 krijgt want het lost het op.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Don Draper zei:
Als je paracetamol voor hoofdpijn gebruikt krijg je paracetamol hoofdpijn bij langdurige gebruik. Maar aangezien ik zelden hoofdpijn heb, geen paracetamol hoofdpijn gehad.

Gram paracetamol is toch prima? :) en het klinkt alsof je het niet altijd doet? En mocht je het wel doen. Ik neem aan dat als je naar de huisarts gaat en zegt dat je 1000 mg paracetamol slikt dat je dan een 👍 krijgt want het lost het op.
Klik om te vergroten...
Ik doe het niet elke dag maar de laatste tijd vaker wel dan niet.

En ja 1 gram (2 tabletten) valt erg mee. Zit daar ook bijna nooit overheen qua dosering.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#20
OtherShore zei:
Onnodige bangmakerij dit. Je spreekt pas van een overdosis bij meer dan 150 mg paracetamol per kilo lichaamsgewicht. Als je 50 kilo weegt zou je 7,5 keer de hoogst aanbevolen dosis moeten nemen. Dat gebeurt niet zomaar even.
Klik om te vergroten...
Is goed. Dat is bangmakerij heb je het filmpje gekeken wat ik gepost heb?

Ik wist zelf niet dat paracetamol zo gevaarlijk kon dus vandaar :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."