Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTemazepam,oxazepam en norflurazepam

Temazepam,oxazepam en norflurazepam

49 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
P
PatatKruidje94Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Waar ik me ook altijd over verbaas is dat artsen, ook psychiaters, heel vaak niet hebben uitgevogeld of geraden dat 'namaak' medicijnen (= totaal ongereguleerde volwaardige 'medicijnen') zoals etizolam, kratom en 2f(m)a, en dat terwijl ze vaak wel weten dat amfetamine en dexamfetamine bijna hetzelfde is en dat heel veel andere dopaminerge medicijnen en drugs qua werking heel erg dezelfde werking hebben
H
HansklokLid
01-01-2024, 00:00
#2
25mg werkt goed voor slaapproblemen voor mij. Bij effecten heeft ene meer last van dan de andere. Kan last hebben van extra suïcidale gedachtes die meer getriggerd worden. Erg afgevlakt en duf dag erna. Af en toe wazig zien nog klein beetje dat trekt snel bij. Soms erg instabiel kwa emotie. Slik het al een jaar 3x per week. Krijg 1x in de 3 maanden een brief dat ik me waardes van bloed moet testen kan zinn dat je clorestorol gehalte overstuur raakt hiervan. Omdat je okk extra kan gaan aankomen. meer eetlust. Ik kan erop slapen en ik kan er stoned van op de bank zitten. Bijwerkingen verschillen bij mij hoe ik het neem. Als ik er vaste routine in heb weet je lichaam wat het kan verwachten zijn de bijwerkingen ook niet aanwezig. Bij mij klapt die altijd hard in na een uur of 2.
Beter dan die benzo troep die ik toen wel is slikte dat zeker die bijwerkingen zijn heftiger en word je ook nog is afhankelijk van. Van quetiapine niet afhankelijk. Ik niet tenminste. Soms neem ik het ook een week niet. Als slapen dan wat beter gaat.
ik zou zeggen als je echt slaapmedicatie zoekt bespreek met je huisarts/pyschiater dan dit ipv lijden zonder slaap. Niet slapen/amper is nog slechter voor je gehele mentale/geestelijke gezondheid en ook nog is lichamelijk. Heb hier genoeg over geïnformeerd gekregen in de kliniek waar meerdere het slikte. Je kan wel van alles lezen op internet met artikelen. Neem t maar van mij aan. Je klinische persoonlijkheids stoorniss bestie xxx
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#3
keesie zei:
Hoi, ik ben een hardcore benzo-verslaafde. Vooral de RC varianten. Ik heb heftige detox- ervaringen gehad in klinieken. Toen dacht ik steeds weer: dit gebeurt mij nooit meer!
Het gaat nu beter, hoewel ik regelmatig weer 'even' rust aan mijn hoofd wil en een voorraadje voor achter de hand bestel.
Ik kom bij de verslavingsbehandelingen regelmatig mensen tegen met hetzelfde probleem.

Het valt mij tegenwoordig wel op dat ik anders omga met de nacht. Met wel of niet kunnen slapen.
Tijdens een groepsgesprek bij een kliniek vertelde een mede benzo-fanaat dat hij die week een paar nachten maar 2 a 3 uur geslapen had. Hij vond dat hij de dag daarna 'natuurlijk' niet kon functioneren en daarom isoleerde hij zich maar.
Zo ging ik ook met mijn slaapproblemen om. Ik MOEST slapen.

Ergens ben ik daar nu veel relaxter in geworden.
Als ik opeens vroeg in de nacht wakker word ga ik een leuke podcast luisteren. De volgende dag blijkt soms dat ik niks van die podcast gehoord heb maar al snel in slaap gevallen was.
Maar dat gebeurt niet altijd. Vaak lig ik uren naar muziek of podcasts te luisteren, zonder in slaap te vallen.
Maar het viel me op dat mij dat niet meer frustreerde. Mijn intentie om afleiding te zoeken was niet meer dat ik MOEST slapen.
Blijkbaar was het mij gelukt om anders met de nacht om te gaan. Zolang ik maar rustig lig en niet teveel pieker is het goed.

Ja, ik ben nog regelmatig doodmoe door slaaptekort. Maar in een verslavingstraject terecht komen voor benzo-afhankelijkheid gaf meer inbreuk op mijn leven dan regelmatig weinig slapen.
Klik om te vergroten...
Dit is nou een schoolvoorbeeld van waar ze voor zijn: af en toe even bijslapen bij serieuze slaapproblemen om psychotische verschijnselen ed te voorkomen zodat je nog beetje functioneert. Maar bang gemaakt door de recreatieve gebruikers. Daarom haat ik die benzo-haat op dit forum zo.
O
OctoFerrumLid
01-01-2024, 00:00
#4
Haat is zo vermoeiend... Ben er wel bang voor geworden, benzo's. Maar slaap is een niet te onderschatten bouwsteen van psychische welzijn, en soms heb je een hulpje nodig. Zo heb ik tijdens mijn detox van RC benzo's na een week zonder slaap (alweer) toch maar de Lorazepam aangenomen, die de arts in de kliniek al na 3(!) dagen aanbood.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
OctoFerrum zei:
......Zo heb ik tijdens mijn detox van RC benzo's na een week zonder slaap (alweer) toch maar de Lorazepam aangenomen, die de arts in de kliniek al na 3(!) dagen aanbood.
Klik om te vergroten...
Op een gegeven moment is slaap gewoon nodig, en zal er met medicijnen moeten worden ingegrepen. Je kunt aardig gaan hallucineren bij slaapgebrek en daar zit niemand op te wachten!
Maar doe dat in samenspraak met een arts en niet op eigen houtje met rc benzo's.
En dat doe je nu dus ook. Prima!
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Zandman zei:
Je kunt aardig gaan hallucineren bij slaapgebrek
Klik om te vergroten...
Dit heb ik zo'n beetje elke maand wel 1-2 keer zonder zopiclon. Stemmen horen, achtervolgingswaan, de hele rits. Doe me dan maar twee van die tabletjes af en toe. Maar idd van de dokter of psychiater, op recept, met eerlijke verhaal over mn verslavingsverleden en huidige gebruik erbij. Heb nu na vele jaren eindelijk een goede getroffen die stevig ingrijpt waar nodig, ook met medicatie, en niet bang is voor het feit dat ik er soms opiaten naast gebruik (gebruikTE inmiddels...yay!) omdat ze weet hoe hoog mn tolerantie daarvoor was en nog steeds is. Stims is ze minder blij mee maar bespreken we wel openlijk. Dat ziet ze (terecht) als zelf-sabotage maaar eerder reden om me iets meer te geven dan iets minder voor haar.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
Temazepam is een inslaap middel, het werkt ongeveer 2 uur. 20 mg is het maximale wat je nemen mag per dag, neem je meer, dan kun je evenwicht problemen krijgen plus nog een heleboel andere ellende. Ik zou dus niet boven de 20 mg gaan..
Klik om te vergroten...
2 uur? Bij mij toch echt 4-6, conform de bijsluiter. Beetje tolerantie al wellicht?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
PapaverMan zei:
2 uur? Bij mij toch echt 4-6, conform de bijsluiter. Beetje tolerantie al wellicht?
Klik om te vergroten...

Bofkont.
ik heb Temazepam op recept voor incidenteel gebruik. Verder 0 benzo’s. Dus geen tolerantie maar net als bij @De Zandman merk ik na 2 a 3 uur niks meer.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
PapaverMan zei:
2 uur? Bij mij toch echt 4-6, conform de bijsluiter. Beetje tolerantie al wellicht?
Klik om te vergroten...

Nee, geen tolerantie.
Ik gebruik geen benzo's meer na een heftige verslaving aan die zooi.
Ik gebruikte op enig moment 30 mg op recept, en ik sliep er toen iets meer dan 2 uur op..
.mij is verteld dat temazepam ongeveer 2 uur werkt bij 20 mg door een arts.
Vandaar dat ik zei dat het 2 uren werkt als inslaper ....
H
HansklokLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja
PapaverMan zei:
Norflurzepam is een echte]te slaappil. En geen lang werkende, dat is flurazepam. De RC versie norflurazepam is een metaboliet van flurazepam met veel kortere werking. Middellang zou ik zeggen. En nee, zo snel bouw je geen tolerantie op. Duurt zeker enkele weken daglijks gebruik. Wel raak je gewend aan het effect, de magische effecten heb je alleen in het begin.

Oxazepam is een waardeloos slaapmiddel, Amper hypnotisch en 10 mg pillen zijn veel te llcht als inslapers tenzij je ect helemaal benzo naive bent. Temazepam vind ik altijd t lekker om op te gaan slapen maar 40 mg is wel een dosis waar je van in slaaap zou moeten komen zonder tolerantie/

Klinkt alsof hier meer aan de hand is eerlijk gezegd.
Klik om te vergroten...
ja was zeker meer aan de hand. Zoals je ziet is dat bericht ookal 2 jaar geleden. Intussentijd jaar lang in therapie gegaan. Voor slapen hebbik nu quetiapine 25mg werkt als een tierelier. Word er behoorlijk lam van zowat stoned van heerlijk ook kan ik wel goed van inslapen en doorslapen. Dag erna alleen wat duf en soms heftige emotie rollercoaster. Dus niet te vaak.
P
PatatKruidje94Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Hansklok zei:
Ja

ja was zeker meer aan de hand. Zoals je ziet is dat bericht ookal 2 jaar geleden. Intussentijd jaar lang in therapie gegaan. Voor slapen hebbik nu quetiapine 25mg werkt als een tierelier. Word er behoorlijk lam van zowat stoned van heerlijk ook kan ik wel goed van inslapen en doorslapen. Dag erna alleen wat duf en soms heftige emotie rollercoaster. Dus niet te vaak.
Klik om te vergroten...
Wat is je ervaring daarmee en wat herken je wat in dit artikel staat? https://pointer.kro-ncrv.nl/Marianne-kreeg-antipsychoticum-als-slaapmiddel (ik weet niet hoe je over de NPO denkt maar Pointer is echt goede onderzoeksjournalistiek). Ik vroeg het ook aan m'n psychiater en die zei dat er hele congressen worden gewijd aan de vraag of dit eigenlijk nog wel mag worden voorgeschreven bij slapeloosheid ipv alleen als antipsychoticum. Hoe lang slik je het al?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
PatatKruidje94 zei:
Hoe lang slik je het al?
Klik om te vergroten...
Ik slik al jaaaaren quetiapine om toch wat slaap te kunnen krijgen. 100 mg tegenwoordig, dat was eerder het dubbele.
100 mg heb ik af kunnen bouwen.
Er worden zoveel medicijnen voorgeschreven die eigenlijk voor andere ziektebeelden bedoeld zijn....maar wat dondert het, als het medicijn in kwestie je helpt?
Daar gaat het per slot van rekening toch om?
Dat je geholpen wordt!
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik snap het wel, quetiapine is ook een echte KO pil. Wakker blijven is bij mij geen optie meer na 100mg quetiapine, val gewoon weg. Maar vind het bijwerkingen profiel er niet tegen opwegen. Mij net iets te veel nare bijwerkingen die zeldzaam zijn maar als je ze krijgt ben je behoorlijk genaaid. Maar dat er geen bewijs voor effectiviteit is snap ik niet helemaal. Is echt een hele zware slaappil in mijn ervaring, veek effectiever dan benzo's.. Op benzo's kun je nog wakker blijven en chillen, is met quetiapine echt niet aan de orde. Maar hey wat werkt moet je vooral niet veranderen. Iedereen is anders en reageert anders op die middelen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mij maakt het niet uit of quetiapine wel of niet een k.o.pil is.
Misschien heb ik dat nodig.
Mij helpt die quetiapine redelijk goed, ik heb geen last van bijwerkingen gelukkig.
Zonder die quetiapine zou ik bijna niet kunnen slapen.
Hetgeen sowieso al een probleem is, ik slaap niet meer dan 4 tot 5 uur per nacht. Ik heb vaak onderbrekingen door ptss.
Voor mij is quetiapine een goed medicijn.
Benzo's waren een groot drama.
Begin daar maar nooit aan is mijn advies!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#15
PapaverMan zei:
Ik snap het wel, quetiapine is ook een echte KO pil. Wakker blijven is bij mij geen optie meer na 100mg quetiapine, val gewoon weg. Maar vind het bijwerkingen profiel er niet tegen opwegen. Mij net iets te veel nare bijwerkingen die zeldzaam zijn maar als je ze krijgt ben je behoorlijk genaaid. Maar dat er geen bewijs voor effectiviteit is snap ik niet helemaal. Is echt een hele zware slaappil in mijn ervaring, veek effectiever dan benzo's.. Op benzo's kun je nog wakker blijven en chillen, is met quetiapine echt niet aan de orde. Maar hey wat werkt moet je vooral niet veranderen. Iedereen is anders en reageert anders op die middelen.
Klik om te vergroten...
Weird hoe dat per persoon verschilt. Voor mij voelt quetiapine écht niet als een slaapmiddel, in tegenstelling tot sommige benzo's. Het maakt me wel wat kalmer in m'n hoofd, naar echt slapen doe ik er niet op hoor.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Jazz35 zei:
Weird hoe dat per persoon verschilt. Voor mij voelt quetiapine écht niet als een slaapmiddel, in tegenstelling tot sommige benzo's. Het maakt me wel wat kalmer in m'n hoofd, naar echt slapen doe ik er niet op hoor.
Klik om te vergroten...

Hoe hoog was jouw dosering?
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#17
De Zandman zei:
Hoe hoog was jouw dosering?
Klik om te vergroten...
Eerst 75, nu 50.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jazz35 zei:
Eerst 75, nu 50.
Klik om te vergroten...

Dat is nog vrij laag om als slaap middel te worden ingezet.
Vanaf 100 mg werkt het tenminste bij mij echt goed en ik heb geen last van bijwerkingen.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Nou ja, in principe wordt het van 25 tot 100 mg ingezet bij primaire slapeloosheid, dus volgens mij is mijn dosering vrij gemiddeld wat dat betreft. Maar ik geloof je hoor. Bij mij werd het overigens niet primair ingezet voor slapeloosheid. We hebben het wel gehad over ophogen, maar ik werd/word vlak en somber van een te hoge dosering. Dus liever bouw ik het op den duur helemaal af. Not my cup of tea uiteindelijk, de quetiapine. Maar goed, eerst de benzo's inderdaad. Je kunt niet alles tegelijk doen. 😅
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jazz35 zei:
Maar goed, eerst de benzo's inderdaad. Je kunt niet alles tegelijk doen. 😅
Klik om te vergroten...
Idd. Bouw eerst de benzo's af, dat valt al meestal niet mee, en daarna de quetiapine.
Ik had eerst 300 mg quetiapine, dat heb ik afgebouwd naar 100 mg nu en mij helpt het goed.
Maar.....geen benzo's meer!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."